Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo allemaal.

Sorry is weer lang geleden dat ik wat geschreven heb.
    Maar probeer wel zoveel mogelijk bij te lezen.

Voor iedereen die een knuffel nodig heeft, bij deze KNUFF.

Slaan, krabben, bijten. Hier slaat en bijt er ook een. Maar zeg dan ook duidelijk dat dat niet mag. Heb haar nog nooit geslagen om iets, ook geen tik op de vingers. Wel moet ze soms even op de gang omdat ze dan niet luistert. Maar dat komt de laatste weken ook niet meer voor.

Schatje en Duster, zag dat jullie al een end op weg zijn, spannend hoor. Wie van de twee gaat het eerst bevallen? Jullie zijn toch op de zelfde dag uitgerekend.
    Hoop voor jullie dat alles nog goed gaat en dat jullie nog een beetje van jullie buik kunnen genieten.

@Andere zwangeren, hoe gaat het bij jullie?

@Knuffel, Janna heeft een aap. Maar is er niet heel erg aan gehecht. Als ze hem niet heeft slaapt ze ook gewoon. Wel zo makkelijk. haha.

@Vakantie. Wij hebben net voor 29 maart een midweek centerparcs geboekt. met 50% korting, kijk dat vind ik dan wel leuk.
    En in de zomer gaan we zeer waarschijnlijk naar Berlijn en misschien ook wel naar het Zwartewoud en Zwitserland. Maar dat is nog niet helemaal zeker.

@Lauwie, Heb vorig jaar toen Janna jarig was taart bij de bakker gehaald, die was wel erg lekker, maar ook heel duur.
    Als ik zelf jarig ben dan haal ik meestal gewoon bij de vlaaienboer een paar vlaaien.

@Setteke, ben echt heel teleurgesteld in je dat je zo een laag cijfer hebt gehaald haha. Grapje. Maar kan me wel indenken dat je er misschien van baalt. Fijn dat je toets van vrijdag goed ging.

@Juud, wat vervelend allemaal. Kan je geen nuttige tips geven, maar denk wel veel aan je (ook al heb je daar ook niks aan)
    Alvast veel plezier voor woensdag. Wordt vast een super dag!

Verder weet ik het niet meer sorry!

Nog even ego!

Met de vriend van mijn schoonmoeder gaat het redelijk. Hij kan nog niet praten, maar hij kan wel via een bord met letters communiceren, wat al super is, want dat betekend dat hij waarschijnlijk geen afasie heeft.
    Verder heeft hij geloof ik zijn rechter been weer bewogen, heel klein beetje, maar het begin is er.
    Helaas wilt zijn bloeddruk alleen nog niet zakken. Dus dat is wel minder.
    Eten kan hij ook nog niet, hij krijgt sondevoeding, maar ze willen nu een PEG (slangetje rechtstreeks in de maag via de buik) gaan zetten zodat hij met slik oefeningen kan gaan beginnen.
    Hij zal nog wel een lange weg te gaan hebben, maar het ziet er gelukkig wel goed uit en hij heeft goede wilskracht dus, zal ie wel een heel end weer herstellen.

Hier gaat verder alles goed. Janna is weer bij de KA geweest voor controle van haar arm, maar hoeft niet meer terug te komen, ze is helemaal goed gekeurd.
    Ze loopt als een tierelier en praten gaat ook langzaam komen.

Gisteren op de fiets was ik aan het vertellen waar we langs kwamen. En toen zei ik auto. zei ze me gewoon na. En daarna zei ze opeens huis, en wees ze naar een huis. Zo leuk.

2. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    #59422 Dwaze vader, 16 jan 2010
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
    @Tesske: diclofinacje, moet ik meteen denken aan die "Nederland wordt steeds slimmer" reclame in die oliebollenkraam. Sterkte met je hoofd.

@petrabr: bellenblaas ziet er inderdaad heel leuk uit. Vroeger had je zelfs in de TV-shows, en vooral bij muziek-optredens, van die apparaten die dat deden. Zag er heel mooi uit zo'n artiest vol in de zeepbellen.

@Setteke: in feite heb je helemaal gelijk over pijnstillers, maar hoofdpijn hoeft niet altijd van spierspanning in de nek te komen. Het kan ook een gevolg zijn van (te veel) stress en dat openbaart zijch bij iedereen anders. Ik heb qua hoofdpijn trouwens makkelijk l*llen, want ik heb er alleen last van als ik óf te moe ben, of last heb van GKO (Geen Koffie Op, altijd halfverwege de dag als ik de dag ervoor (veel) koffie heb gedronken en die dag nog niet. Maar een dagje volhouden om geen koffie te drinken en ik heb er geen last meer van)
    Gefeliciteerd met je examen!

@denicepino1: dat lijkt mij ook erg wennen, je man die ineens weer aan het werk is en dan ook nog eens voor ruim 12 uur.

@shanai: werk jij die lange posts eerst uit in Outlook voordat je ze hier naartoe plakt? Dat lettertype kwam ik onlangs ook tegen toen ik met een lange post bezig was en deze wegens de zoveelste forum-storing onverhoopt naar Outlook moest plakken.

@ChantalChannie: da's niet zo goed nieuws van die vriend van René. Sterkte meid (of beter nog: sterkte voor je man).

@duster2000: knuffel voor je koter.

@ToetieL8: succes met je studie.

@Mariel77: ik kan me goed voorstellen dat je er eerst helemaal aan toe moet zijn om weer het lange tracject van (mogelijk) zwanger worden in wil gaan, maar vergeet niet dat je eigenlijk een paar jaar verder moet kijken. Pas als je er wel aan toe bent komt er zomaar weer een paar jaar bij en dan is het gat in leeftijd tussen de jongste en de koter die jullie hebben al heel groot. Ik heb die grote leeftijdsverschillen zelf mee mogen maken bij mijn ex en haar zusje & broertje. Mijn ex was 17 toen ik haar leerde kennen, haar zus was 11 (na haar pubertijd kon ik er pas mee overweg) en haar broer 5 (heb ik 4 jaar bonje mee gehad met dat gastje). Haar moeder had die gaten er bewust tussen laten vallen wegens twee miskramen en was er dus ook niet aan toe. Maar je kunt je wel voorstellen wat voor gevolgen het voor een kind heeft als je op 6-jarige leeftijd er ineens een zusje bij krijgt (al die tijd gewend geweest om alleen te zijn), en op 12 jarige leeftijd (tegen puberen aan) nog een broertje.

@Lauwie: op zich hebben die nachtvoedingen wel iets, maar eerlijk gezegd ben ik ze liever kwijt dan rijk. Ik heb maar 7 uur slaap nodig, maar dan wel aan één stuk. Zo niet, dan wordt het die nag heel moeilijk voor mij om nog een beetje te genieten te zijn.

@foreverfriend: jij bedoelt precies wat ik snap qua nachtvoeding. Vind het nog steeds knap van mezelf dat ik die dagen erna op mijn werk ben doorgekomen. Geniet maar lekker van je weekend samen met je man, dat heb je echt verdiend.

@aliekeleppink: hoe is het nou precies gegaan met jouw man? Ik zat eerder te denken aan kortsluiting als gevolg van zijn ring en dat daardoor een 3e graads brandwond is ontstaan. De gehele technische uitleg heb een hoop posts terug al gegeven.

@Happy1980: Berlijn, da's echt mijn favoriete buitenlandse (hoofd) stad tot nu toe. Wij waren daar 5,5 jaar geleden in de herfst (1ste vakantie met Sjorsje), en met al die veranderende herfstkleuren is het echt een plaatje. Vanaf de Funkturm had je daar toen een heel mooi uitzicht op. Maar in de zomer lijkt die stad me ook geweldig.
    Goed om te horen dat het met de vriend van je schoonmoeder beter gaat. Zoiets hakt er best wel in kan ik me voorstellen.
    Ook goed om te horen zijn de vorderingen van Janna.

Zijn er nog meerdere dreumessen die slaan, bijten en krabben en wat doen jullie dan?
    Als ze echt hard slaan (en dat kunnen ze) krijgen ze van mij een soort van symbolische tik terug. Wel eentje die je net voelt, maar niet om ze pijn te doen. Bijten en krabben heb ik nog niet aan dne lijve hoeven ondervinden (gelukkig), maar een symbolische tik zou er best wel eens tegenover kunnen staan. Ik ben wel van mening dat iets terugdoen indruk maakt.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Happy, fijn dat het al beter gaat met de vriend van je schoonmoeder. En super dat Janna helemaal is goedgekeurd.

4. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Lauwie: Ze lijken echt op elkaar! Vanmorgen riep Olivier steeds "leaudeleaudeleau" Net als Ottilie van de week deed hahaha!

@ Linka: Veel plezier bij je neefje!

@ Sjorsje: Fijn dat etentje geslaagd was!

@ Chantal : Bah wat naar en nog zo jong...:(

@ QB: Gefeliciteerd!!! En wat was de verrassing?:D

@ Tesske: En landen zoals Oostenrijk of bijvoorbeeld Scandinavie? Daar is de lucht ook erg schoon. Maar misschien weer te lange autorit bedenk ik nu...

@ Happy: Fijn dat het beter gaat met de vriend van je schoonmoeder!

Hier nog geen dreumes die slaat, bijt of krabt gelukkig...

Ga thee drinken met mijn man...

Fijn weekend!

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Heb niet terug gelezen, dank je wel FF voor je pb!

Weer hoofdpijn, denk met spanningen mee te maken, raar......... Zucht.....word machteloos van....straks gaan wij naar Damian, eerst ff naar Bieb!

xxx

6. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Happy: jij was het toch over de vriend van je schoonmoeder.;)
    Nou fijn dat het stabiel is, ik neem aan datie wel antihypertenisva's krijgt? want het is wel van belang dat de bloeddruk omlaag gehaald moet worden ivm risico's op herhaling van een een bloeding:(
    Hoe is je schoonmoeder onder alles???

Sjudith: meid ik zou zeker nog even wachten met de behandeling, you never know wat februari voor je in petto heeft;)
    Denk aan je!

Tesske: ik wacht nog steeds op het recept van je lekkere chocolade cake:D;)

Sjorsje: met mij gaat het wel ok.
    Hoe is het met jou, jij hebt de afgelopen jaar ook een hoop ellende gehad!!Heb je nog veel steun gehad van je familie en vrienden? Heb veel aan je gedacht des tijd.

Ik ga MY moet weer aan de AB een ramp om 5ml via een spuitje naar binnen te krijgen!! pfffffffffff
    Hij heeft Amoxicilline drankje.

En krijg ook zo een vriendinnetje op bezoek:D

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mariel, kan me die angst dat het ophoudt helemaal voorstellen als je weet dat het zonder hulp niet lukt. zat er aan de OI ook een limiet? (los van dat er voor jezelf psychisch ook een limiet zit aan hoeveel je kunt hebben).
    ik weet ook nog niet zeker of er hier een tweede komt. dat gaan we pas weer proberen als de wens weer heel groot is. en als het niet meer lukt gezien mijn leeftijd en de tijd die het vorige keer al duurde om zwanger te worden dan ben ik zo ook helemaal gelukkig! vind het al zo'n mooi wonder dat we otje gekregen hebben.
    als er een tweede komt zal er ook een paar jaar tussen zitten. ik vind dat wel prima. ik denk dat het voor otje wel leuk is als ze begrijpt dat er nog een broertje of zusje komt. en ik heb een supergoeie band met mijn zusje van 4,5 jaar jonger.

petra, als ottilie 's nachts begint te kletsen onder het voeden, vind ik het wel schattig maar maak ik me vooral zorgen of ze zo weer verder slaapt :D. ze wil nog wel eens mijn hele gezicht benoemen onder het voeden.

linka, hoe is het met de hoofdpijn? o niet goed lees ik. balen! knuffeltje voor damian!

ff, veel plezier!!

setteke, gelukkig mocht je als wanbetaler het examen maken :D. mooi dat het makkelijk was.

sjorsje, dat klinkt als een geslaagd etentje. leuk! wij nemen otje ook wel eens mee. ik vind dat supergezellig, maar van samen kletsen komt wel weinig bij ons.

carmen, jouw hoofdpijn ook helemaal over? veel plezier in de disco :D

alieke, balen dat je man veel last heeft. hopelijk valt de uiteindelijke schade mee. danique ook al zo bumba fan. vraagt ze er ook de hele dag om?

happy, wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met de vriend van je schoonmoeder. en super dat janna helemaal goedgekeurd is bij de ka. gelukkig dat het niets was, maar wel goed dat je het uit hebt laten zoeken. en wat een leuk fietstochtje zo samen kletsen!
    ik heb vanochtend idd taarten bij de hema gehaald.

dwaze vader, voor ononderbroken slaap heb je aan kleine kinderen een slechte. ik heb er niet zo'n moeite mee om een keer tussendoor wakker te zijn om te voeden als ze daarna maar meteen weer gaat slapen. misschien dat de bv scheelt. mijn vriend haalt haar, dus ik hoef alleen even mijn bed uit om haar terug te leggen en dan hangt ze heel lief met haar armpjes om mijn nek.

puck, wat ontzettend grappig dat olivier dat nu ook zingt! hadden jullie ook alle eendjes zwemmen in het water gezongen?

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ DV, ik heb ook niet gezegd dat dat de enige oorzaak is, wel de meest voorkomende oorzaak. Stress kan idd ook, maar daar kun je op korte termijn weinig aan doen behalve de stress verminderen. En dat duurt vaak wel iets langer. Dus in mijn optiek kun je het beste uitsluiten dat het spanningshoofdpijn is, door de spierspanning te verminderen. Hou je dan nog hoofdpijn dan weet je dat het ergens anders van komt.

Heel klinisch gezien is elke hoofdpijn spanningshoofdpijn, want door stress ontstaat spierspanning op plaatsen waar je het niet wilt (schouders, nek en hoofd). Elke hoofdpijn heeft in meer of mindere mate te hoge spierspanning als oorzaak. Natuurlijk zijn er naast te hoge spierspanning meer oorzaken aan te wijzen, maar het heeft altijd met elkaar te maken. Bij hoofdpijn door stress ontstaat juist die spierspanning door de stress. (sprak zij wijs hahahaha)

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    my angel, my dus nog niet opgeknapt? wat had hij ook al weer? wij hadden voor otje een tijdje geleden prednison, ook met een spuitje. niet handig nee. succes!

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    vriendin en haar vriend zouden komen maar ze is net van het paard gevallen, enkel en kuitbeen gebroken, arme meid, ze word nu geopereerd.
    Andy en ik hebben dus onverwachts tijd voor een nieuwe ronde van de yathzee competitie

We hebben besloten dat we naar Mallorca gaan met de kabouters. Mn moeder is altijd net een reisburo dus die gaat zeker helpen met een fantastische reis uit te zoeken. Ik krijg gelijk zin!

11. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @MyAngel, hoe is het met jezelf meid?

@Petra, klinkt heerlijk. Stoer hoor, vliegen met 2 hummels! succes met de competitie, en au au au voor je vriendin....

Wij hebben toch besloten om naar Frankrijk te gaan. en dan naar een ingerichte tent of bungalow. Sommige zijn echt niet te betalen in het hoogseizoen, maar heb er nu redelijk wat gevonden van rond de 400 eu per week, dus dat is redelijk te doen. We gaan naar midden Frankrijk, ga me er deze week maar weer eens in verdiepen en misschien ook boeken! schoonouders gaan dan ook naar die camping,dus dat wordt gezellig. Vooral mijn schoonmoeder is een 62-jarig feestbeest.

Kids zijn naar oma en wij gaan vanavond op stap. Verder weinig te melden...

12. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Setteke, bedankt!

Dwaze Vader, bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Maar het gevoel is er nu (nog) niet en dan ga ik het traject niet in. We zijn nu blij met Lenn en misschien blijft het bij hem alleen. We zien het wel.

Lauwie, we zouden 12 keer OI doen of ik moest eerder aangeven het niet meer aan te kunnen.
    Ik sta precies hetzelfde als jou tegenover een tweede. Pas als de wens groot is, zullen wij ervoor gaan. Misschien komt dat niet of misschien lukt het niet.

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ lique, ik hoop dat het je lukt om iets leuks te vinden voor een erg leuke prijs in frankrijk, ons viel het heel erg tegen.
    Veel plezier met uitgaan, dat word vast hartstikke leuk, jullie een klein beetje kennende. Misschien kunnen we eens daten met twwe 13 maanden verschillende kinderen???

het is nu trouwens 1-0 voor mij met yathzee

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    @MyAngel, met gaat het wel goed. Heb het er nog wel vaak moeilijk mee, maar praat daar eigenlijk niet over. Ik vind het vooral moeilijk als bv Lianna vol enthousiasme naar m'n schoonouders rent en ik me dan bedenk dat ze naar mijn ouders nooit zal kunnen rennen of ze zelfs niet eens kan leren kennen.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    lachende Suze

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ik zwaai maar weer even :)

druk druk druk

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Sjorsje, we hebben het hier niet veel over het verlies van jou ouders maar ook ik denk er regelmatig aan. Het moet eg zwaar voor je zijn geweest om alles in zo'n korte tijd mee te maken.
    ik weet dat ik verder niks kan doen om het leed te verzachten maar ik hoop dat je weet/ voelt dat ik met je meeleef en ondanks dat het bij jullie meestal meer dan goed gaat hoop ik dat je niet vergeet om aan jezelf en aan je verdriet te denken

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Petra, you go girl, hoe is de stand nu? Vorig jaar hebben we ook 2 weken in een tent in Zuid-Frankrijk gestaan. Voor 900 eu, dat vonden wij wel te betalen. En het zijn dan natuurlijk niet de super grote campings enz, maar er is genoeg te doen voor de kleintjes. Papa en mama willen gewoon lekker slapen, buiten zijn met mooi weer en 's avonds lekker gezellig zitten. dus de komende jaren redden wij ons nog op dit soort Campings. Zal hier eens een balletje opgooien over een mini-meeting. Maar ik wil jullie zeker wel eens ontmoeten. Ga je ook nog naar Jenny in februari. Nou ga me omkleden, en dan lekker aan de boemel, het regent hier jammergenoeg en we gaan natuurlijk op de fiets. Beetje jammer.

@Sjorsje, dikke knuffel voor jou. Ik heb het vaak nog moeilijk met mijn gemis en dat is nog maar van 1 ouder. Heb je eigenlijk nog broers of zussen, staat me weinig van bij, sorry

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Petra en Lique, dank je. Heb trouwens nog 'n broer en 'n zus. Maar met de tweede meer contact.

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @miepie: ik pak hem bij zijn arm en zeg dan nee en dat hij stout is.

@petra: ja jammer hè dat die huisjes zo duur zijn, vonden wij ook.
    mallorca is heerlijk ben ik ook geweest ;)
    balen van je vriendin der been

wij weten nog niet wat we doen met vakantie.. eerst maar kind uitpoepen haha en dan revalideren. maar ga wel eind van het jaar met mijn vriendin shoppen in new york daar word ik wel blij van haha

Deel Deze Pagina