Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lauwie: zelf pasta maken is niet heel moeilijk, het is eerder arbeidsintensief. Het begint eigenlijk met een bepaalde hoeveelheid dürum tarwe (zo fijn mogelijk) en daar doe je wat (op kamertemperatuur gebrachte) eieren bij (ik dacht 1 per 100 gram) en een beetje olijfolie. Dat laat je kneden in een broodbakmachine (enkel standje kneden, niet laten rijzen) maar kan ook met de hand. Dan maak je er wat kleine deegballetjes van en dat laat je een paar keer pletten in een pastamachine (tussentijds dubbelvouwen), na afloop ziet het eruit als dikke lasagnabladen. Dat laat je vervolgens stukje bij beetje platter maken met diezelfde machine tot de gewenste dikte. Dat haal je vervolgens door de snijder en in ons geval hadden we daar tagliatelle van gemaakt, maar een spafhetti-snijder zit er ook bij. Handig is wel een soort van droogrek waar je alle "lasagnabladen" en/of tagliatelleslierten op hangt als je ze niet nodig hebt, en ook een stang waar je de bladen/slierten mee opvangt als je ze door de pletter/snijder heenhaalt om op het "droogrek" te hangen. Gaat op een gegeven moment vanzelf. Eenmaal allemaal gesneden is het hooguit en paar minuten in kokend water en het is klaar, maar echt heel lekker.

@aliekeleppink: wat een scheetje!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dat klinkt idd arbeidsintensief. wel fijn als je kinderen ook van al het werk genieten :)

alieke, schattig! (de foto's en quinten controleren)

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    setteke
    als ik een leuke vacature zie solliciteer ik gewoon. dat moet van mezelf :p gewoon blijven bezig zijn er is toch wel IEMAND op de wereld die mij wil hebben om te komen werken ! :p

chantal
    er is een heel zwaar blok van me schouders afgevallen nu kenny werk heeft. kreeg er onderhand een beetje stress van en das natuurlijk nu helemaal niet goed. en hij had nu net echt zin om te gaan werken. was helemaal vrolijk leek net sponge bob die zijn bed uitschoot net :p BEN ER KLAAR VOOR BEN ER KLAAR VOOR BEN ER KLAAR VOOR !!!

Linka
    ik was het eigenlijk ook wel gewend want ik ken hem niet anders als vrachtwagenchauffeur. Heel vaak moest hij in frankrijk, denemarken,oostenrijk ,duitsland zijn en ja soms ben je dan gewoon ook niet optijd thuis of mag je gewoon weg niet verder rijden i.v.m. teveel uren op een dag enzo en rustpauzes die je MOET nemen tussendoor. dus dan overnachte hij heel vaak daar waar hij was. ik vond het geen probleem. maar moet echt weer helemaal het ritme krijgen.
    maar ik en volgens mij kenny ook wist niet dat het veranderd was 48 uur per week... want ik weet dat het bedrijf heel vaak gewoon 5 dagen in de week 12 uur per dag werkt. Omdat het gewoon allejesus druk is op het moment. maar we gaan het zien he hij houd zijn tijden gewoon eerste tijd even in de gate hoeveel uren die nu eigenlijk per week maakt. want vaste tijden heeft hij doordat hij verhuizingen doet niet want soms duurt het gewoon langer.

schatje
    Ik vind het kamertje zo mooi ken er wel naar blijven staren :p hij is nog wel niet af maar kan eigenlijk niet wachten dus ik wil van de week de rest gewoon helemaal af hebben zodat ik ( klinkt misschien gek ) voor de lol het bedje kan opmaken en de kleertjes de kast in kan leggen.
    Heel mooie buik zeg ! wouw ik kan niet wachten tot de mijne zo zichtbaar is als die van jou. de buren hebben na moeders voor moeders, babyboxen, babykamertje en mijn buik nog altijd niet in de gate dat ik zwanger ben :D

duster
    ik zit nu thuis helaas. maar ja als je het bekijkt in geld krijgen we nu daardoor meer huurtoeslag ik werkte maar 4 zondagen en 2 zaterdagen en de feestdagen dus zijn niet veel dagen dus veel merk ik er niet van. eigenlijk helemaal niets.
    is dirk ook al aan de strijk gegaan hihi. wat een lieve mannen hebben wij toch :D die van mij wil ook alleen maar strijken. wel jammer dat je niet goed heb kunnen rusten dan. het is nog een klein stukje :) hopelijk gaat t snel beter met de kleine man.

dwaze vader
    ja je zou denken dat ik dan sneller klaar ben met alles in het huis maar hij loopt of in de weg of doet het zelf maar dan op het tempo van hem. het word super gedaan dan bv. dweilen maar ik ben gewoon ff wat sneller in alles. en strijken.. ja dat gaat wel heel langzaam maar hij wil het zelf doen en er zit nergens meer een vouw in dus laat ik hem zn gangetje gaan.
    heel lieve foto !

alieke
    wij hebben ook die beer !!! van de intertoys alleen een lichte kleur ! :D lief zoals ze leg te knuffelen hihi.
    leuke visite middag gehad dus :)
    wat een poppetje he zo klein dat quinten is!

zo pfff ik ben nu al gaar en de dag moet nog beginnen... was om kwart over 4 al wakker. en ben maar brood gaan smeren voor kenny om mee te nemen en broodjes bakken voor hem om ervoor te eten. en kwart over 5 ging dan de wekker heb ik nog maar koffie gezet ook wist niet wat ik nu om dat uur moet gaan zitten doen.

emy slaapt nog eventjes denk ik een half uurtje. maakt steeds geluidjes zo zuchten en rare geluidjes maken en smakken.. hhiihi
    hopelijk nog even beetje rust voordat de springboon der bed uit springt.

de kleine in me buik is erg druk merk ik nu echt van links naar rechts schieten. ben zo benieuwd wat het word ken niet wachten tot vrijdag.

Ik weet nog niet of ik hier ga zeggen wat het word volgens mij leest mijn zus ook mee afentoe want die is als het goed is hier ook aan het rond kijken. :) wil graag voor familie en vrienden nog even die spanning hebben tot het kaartje in de bus of telefoontje. ( jullie zijn ook mijn vrienden hoor maar dan weer anders :D)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

denice wat fijn dat Kenny nu toch weer echt werk heeft.

Zo ga me klaarmaken om te gaan werken.

Groetjes Joyce

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    sjorsje werkse !

6. Goeiemorgen dames....!

Nou jullie hadden nog een foto tegoed van mijn manneke in zijn mooie pyama...

Hierbij!

Bekijk bijlage 44234

7. En deze wilde ik jullie ook niet onthouden...

Ik vroeg aan hem om te lachen want mama maakt een foto:

Bekijk bijlage 44237

Wie had het ook al weer over lolbroeken???? Hahahaha!!!

@ binna: Hoe is het met je kastje?

@ set: hoe gaat het met leren, anatomie en fysiologie las ik? Is wat pittiger lijkt me? Behalve voor iemand met een memografischt geheugen misschien :p

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wat een schatje ! leuke pyamma !

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ben vandaag 20 weken :D jeeej ben ik even blij !! al op de helft

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lauwie bij ons op het kdv als een kindje bijt slaat krabt. moeten ze op het nadenk krukje en zeggen we dat ze niet het niet hadden mogen doen en dat het pijn doet.

@chantal gaat goed. heb nu alleen een hele zeren arm. door het schuren en gisteren al in de grond verf gezed hebben

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    zwaai zwaai vanaf mn werk

@ dv wat een leuke foto's van de kinderen met de pasta. Dat zou mij echt veeel te arbeidsintensief zijn om zo pasta te maken, het zal best een stuk lekkerder zijn, maar ik maak gewoon hele lekkere saus ;)

@ Chantal, wat een knap kereltje heb je toch! echt een lekker snoetje

@ Denicepino, van harte gefeliciteerd met je 20 weken. Vind je het erg snel gaan? gek hè dat je over 20 weken weer moeder word van zo'n kleine kabouter

welk woord zegt je kind heel vaak en altijd fout :)
    Roos zegt tegenwoordig pap tegen de lamp en boet tegen een broek.
    sinds gisteren zegt ze boutu over kabouter

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    petra ja is toch wel een gek idee. dat je ff kindje uit moet .... dingese en dan in ene weer zo kleine frummel heb voor te zorgen. gaat gewoon veel sneller lijkt het wel allemaal als toen van de eerste. maar ik probeer nog altijd vollop te genieten.

over foute woordje : emy zegt " sietjes maken ! " bij "frietjes maken ! " en verder wc is gewoon C!
    kom niet er op welke woorden nog meer meeste is heel erg verstaanbaar wat ze zegt. en als ik zeg jeeej ! wat goed kan je dat zeggen zegt ze het nog een paar keer hihi.

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    We gaan op weg naar het ZH. Duimen jullie dat onze kleine meid gedraaid is???????

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goedemorgen,

zo zoonlief zit weer op de psz. Wat een ijsbaan buiten. Ik dacht ik kan nu wel weer met de fiets, maar het was oppassen hoor!

@ Chantal, het scheelt dat ik anatomie en fysiologie al eerder heb gehad. En ik vind het wel heel interessant hoor. Dat scheelt ook. Moet wel weer al die latijnse namen leren, ben benieuwd... Maar ik heb vrijdag over een week pas examen dus ik heb nog even....

@ Denice, goed zo, that's the spirit. En je mag me ook best een pb sturen of jullie een jongen of meisje krijgen. :D Heb je een heel recente buikfoto? Ga ik even een gokje wagen!

@ petra, Sil zegt alles nog fout hahaha.

@ Chantal, coole pyama!

Men, wat heb ik last van mijn rug. Ben er gisteren mee op gestaan en het wil maar niet opknappen, bah!

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ DV, oh wat zitten die kleine schatten lekker te eten. Dan heb je wel eer van je werk he? :D

@ Alieke, mooie foto's van je mooie meisje! Lief neefje heeft ze hoor!

Hier is ook weer een baby geboren, het nichtje van Hilbrand heeft een meisje gekregen: Dautsen.

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    duster ik zit me hier rot te duimen :p hihi

setteke ik heb een buik foto maar van de zijkant. maar er is nog echt niks te zien hahahahaha :p echt toen was ik nog een platte pannekoek. maar ik ga vandaag dan wel een nieuwe maken dan laat ik je die wel zien. moet ik alleen even camera opladen en nieuw kaartje pakken om erin te doen. de ouwe is namelijk proppie vol !!

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    setteke, gefeliciteerd! wat is dan de originele friese spellling doutzen of dautsen? nou als ze net zo mooi is..

duster, ik ben ah duimen!

petra, je kan beter vragen wat ze goed uitspreekt :p
    (dubbel) l is j (tillen, billen, krokodil), f/v is s of t (hoofd, fiets, vogel), 2 medeklinkers achter elkaar is vaak lastig (klaar) en sommige woorden draait ze om (roeg= schoen), sok en klok = allebei kok, sommige dieren noemt ze bij hun geluid (terwijl ze de naam ook kent), r is w (opruimen), j is s (jas), sommige woorden zijn te lang (nijlpaard=paard) en veel woorden kunnen wij alleen verstaan omdat ze er wel eens bij wijst naar wat ze bedoelt en het komt ook steeds vaker voor dat ze nieuwe woorden zegt die wij niet kunnen plaatsen :D

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    duster: ik ga voor je duimen

@chantal; leuk die foto en mooie bank trouwens, daar hou ik wel van

binna: hey meid lang niet van je gehoord, alles OK

Op de voorkant van de Telegraaf: dat stukje over die nederlandse ouders die hun kindje zouden ophalen op Haiti, gevonden in het puin met hun armen om hun nieuwe zoontje heen ter bescherming. zo triest

hier was het 5 uur, dus we hebben weer op de bank gecrashed

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lauwie, het schijnt dat Dautsen de originele friese spelling is, ik wist niet beter dan dat het Doutzen was...

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Goedemorgen, nog geen 12 uur, nu gaat wat beter dankzij mijn schoonzusje ze heeft nobrofen gehaald en gaat langzamerhand beter en zou om tien voor 3 naar de dokter gaan, maar is nog ff vraag of ik nog zou toe gaan of niet.

Verder gaat goed met meiden en me schoonzusje zorgt ff voor meiden.

Gefeliciteerd Setteke met nichtje.

Duster, ben wel benieuwd!

Deel Deze Pagina