Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Petra, wij wonen in broek op langdijk vlak bij alkmaar.

@Chantal, dat klinkt heerlijk, die vakantie. Ik ga er vanavond weer voor zitten, wil ook slagen, haha!! Lekker hoor geld terug, zo hoort het! Ah, wat een scheetje in die pyjama!

@Schatje, mooie buikfoto!!

@Lauwie, alvast gefeliciteerd, ben je verwend?

@Denice, gefeliciteerd met je 20 weken. Lekker dat Kenny weer werk heeft, zal zeker wennen zijn, ook voor jou. Succes

Zo beetje snel gereageerd. Ga even liggen. Vannacht was het half 3 voordat iedereen eens sliep, dus kort nachtje. Djim, zo bleek vanmorgen, had last van een doorkomend hoektandje en Sam die wilde graag een luier om en heeft daarna 2 zeer waterige poepbroeken afgeleverd. Tot snel

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Geen idee. Ik heb een DVD meegekregen en die ga ik zo eens bekijken. IVM de nare ervaring de vorige keer heb ik zoiets van doe maar gewoon een KS. De vorige keer is dat reuze meegevallen, maar ik moet er wel rekening mee houden dat ik Matthijs nu natuurlijk ook rond heb lopen.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb er nooit mee te maken gehad, maar als ik zou moeten kiezen uit een draaipoging of een ks zou ik denk voor de ks kiezen. Maar van Tymen ben ik dus bevallen van een ks en ik wilde bij de tweede heel graag vaginaal bevallen om dat mee te maken. Dus misschien dat ik toen wel gekozen zou hebben voor een draaipoging.... Met andere woorden, aan mij heb je niks! :)

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Chantico, je stelt niet teveel vragen, hoor! De teller gaat dan weer op nul, gelukkig. Al zouden we wel meteen voor IUI willen gaan, maar dat zouden we dan natuurlijk eerst met de arts moeten bespreken.

Voor de onzekere mama's (ben ik soms ook, hoor, als ik hier al die verhalen lees...): Lenn loopt nog niet en praat nog niet zo veel. Ik maak me niet druk, het komt allemaal wel. Lenn was met alles wat langzamer dan gemiddeld en uiteindelijk is hij het allemaal gaan doen.

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik zou na een keizersnede nooit meer vaginaal gaan bevallen. ivm wat er toen met mijn nicht is gebeurt. dus een keer een keizersnede is altijd een keizersnede hierzo.

draaipoging zou ik sowieso niet doen omdat donique de navelstreng om haar nek had en na dat meegemaakt te hebben ben ik daar veels te bank voor.

dus duster als het mij gebeuren zou zou het duidelijk zijn!

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Duster, denk maar goed erover na en als ik jou was zou ik ook voor KS gaan omdat je eerder hebt gehad, er is toch altijd de hulp die jou willen helpen hoor ;)

En ga toch naar de dokter ff laten nakijken, idd ik kan niet meer blijven slikken, paracentamol helpt voor geen meter......... terwijl 6 pillen per dag had geslikt.... nurofen prima, helpt wel, maar nog niet helemaal over hoor.

Fijne dag dames en heren!

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Mik, ik weet zo niet meer wat er met je nicht gebeurd is, maar als ik het goed begrijp is het niet goed gegaan bij haar, nadat ze bij de eerste een ks heeft gehad en bij de volgende wel vaginaal is bevallen? Als ik zoiets in mijn omgeving had meegemaakt dan had ik het ook niet meer gedurfd hoor. En dat wat jij zegt over de navelstreng daar zou ik ook bang voor zijn als ik een stuitkindje zou hebben. Zou je trouwens op grond daarvan wel een ks kunnen krijgen in het ziekenhuis? Want als ze daar geen reden zien voor een ks dan voeren ze het ook niet uit toch? Of zou je daar als moeder toch de laatste stem in hebben? Mijn schoonzusje wil graag kinderen maar wil ze dan beslist via een ks omdat ze niet vaginaal durft te bevallen. Het lijkt me dat je daarom geen ks zult krijgen, maar dat is weer een hele andere situatie....

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Zo, na alle verjaardagen even tijd voor ZP... Het is in onze familie/vriendenkring echt zo dat nagenoeg iedereen begin van het jaar jarig is, pfff...

@ Lauwie: Leuk dat je verjaardag zo geslaagd was! En je schept niet op hoor, het is toch heerlijk dat ze al zo goed praat! Mag je rustig aan ons vertellen:) Ik hoorde laatst iemand vertellen dat ze maar 1 ding tegelijk kunnen leren, dus als je kindje al heel goed loopt, zal het waarschijnlijk nog niet of wat minder praten en andersom. Weet niet of het klopt, weet iemand dat hier???

@ Chantal: Mooie pyjama!

@ Duster: Balen dat ze nog niet gedraaid is. Kan je ook geen advies geven hierin sorry...

@ Jenny: Gefeliciteerd met je 20 weken!

@ Setteke: gefeliciteerd met Dautsen. Dat vind ik toch zo'n leuke naam, lekker apart! Balen dat het niet wil vlotten met het vinden van een stageplek:(

@ DV: Mooie foto's van de "spaghetti-eters"!

@ Chantico: Mooi verwoord allemaal weer!:)

Weet niet meer wie het vroeg, maar van Pleegzorg hebben we nog niets gehoord. We hebben wel een vaste begeleider toegewezen gekregen en nu is het wachten op het telefoontje! Ik ben er gelukkig niet steeds mee bezig, maar dat komt misschien omdat ik het idee heb dat er pas met de zomer een kindje zal komen, waarom ik dat denk weet ik niet. Ik ben er dus heel rustig onder, terwijl ik heel goed besef dat er nu gebeld zou kunnen worden...

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    dwaze vader
    ik wil t zo goed mogelijk doen heel gezond eten en proberen gewoon veel te bewegen al lukt het op het moment niet zo. maar iedere keer als ik denk ok ik pak die appel in plaats van dat stuk cake. kies ik toch voor t ongezonde. ikmoet niet zo door blijven gaan natuurlijk ik weet van mezelf af dat overgewicht bij ons in de familie zit. en ik wil geen onnodige kilo's er aan snoepen. maar zo af en toe vind ik het toch wel mogen een kroketje of pizza.

lique
    net zoals vrijdag mis ik kenny enorm ! ik probeer wat afleiding te vinden met emy en de teletubbies op dit moment maar het wil nog niet lukken vandaag.

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen

Bedankt voor je advies :D;) Dat si precies waar ik ook mee zit. Het lijkt me ook erg bijzonder om een "gewone bevalling" mee te maken. Maar aan de andere kant heb ik nu minder angst voor een KS. Maar ik moet natuurlijk wel rekening houden met Matthijs. Ik ga zo maar de DVD kijken, want ik kom er zo ook niet uit :D

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Kun je niet even lekker naar buiten met Emy? Tis hier errug vochtig maar wel droog. Even een frisse neus halen, best lekker! Of ga even lekker met Emy kleuren of knutselen ofzo... En anders zul je toch een hobby moeten vinden.... Sokjes breien voor de kleine hihi! :D

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    duster als ik voor de keuze kwam te staan zou ik denk voor een keizersnee gaan. draaipoging ja ik heb t een keertje gezien op tv. en het is nooit zeker of het lukt en of het allemaal goed gaat daarna ook met de baby. dus voor mij nie gezien zo draaien doe mij dan een KS. ( ok daar heb je ook risico's enzo maar toch lijkt het mij dan de keuze snel gemaakt , voor mijdan he )

13. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Linka: Goed dat je naar de dokter gaat, sterkte!

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Linka; Succes bij de HA!

@Mik; Dit zijn dan weer de verhalen waarom ik mede zeg niet doen. Ik twijfelde op het begin al of ik een "gewone bevalling" aan zou durven/kunnen (gezien mijn ervaring met de geboorte van Matthijs. En ik heb nu dus zoiets van: Misschien heeft het wel gewoon zo moeten zijn......

Ik ga nu snel de DVD kijken en dan vanavond met mijn mannetje overleggen (al laat hij de keuze gehaal aan mij, zijn mening vind ik toch wel belangrijk

15. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    setteke
    over je schoonzusje, ik heb ook bijna 7 kleuren gescheten de hele zwangerschap want kom op ! een honingmeloen door zo inimini.. nou ja laat maar zitten een HELE BABY ERUIT KWAKKEN!! man nou mij niet gezien dacht ik. zat me ook veelsteveel op te... ** maar dat is na een paar weken helemaal veranderd en toen dacht ik van kom maar op met die bevalling.
    ik denk niet dat het ziekenhuis om zo'n rede een KS moet uitvoeren. ( maar das mijn mening he)

ik wil wel heel graag iets doen maar ik leg nu al bijna de hele dag op de bank. ( zo lang de dag nu al geduurt heeft) heb tussendoor het huishouden gedaan. maar ik lijk bij iedere stap vast te lopen. dus ik blijf vandaag even rustig aan doen. en niet naar buiten gaan want ik weet wel wat er dan gebeurt dan rent emy er vandoor en ken ik er achteraan strompelen. en in de kinderwagen.. nou ik weet niet hoe het bij jullie zit. maar emy heeft daar nooit zo'n zin in. meestal een kwartiertje blijft ze zitten maar daarna dan gilt en schreeuwt ze dat ze er uit wil.en zelf wil lopen.

emy heeft net tomaten creme soep met brood erin op. een bordje. en heeft nu een flesje met jus 'd orange zal dat genoeg zijn voor haar om te eten zo tussen de middag?? ze heeft ook om half 12 al een flesje van 100 ml gehad. en wie weet wanneer je daar mee kan /mag stoppen? en hoe zit het met de andere kindjes drinken die nog altijd BV/ flesvoeding/peuter groei melk en hoeveel??

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ise krijgt 's ochtends pap met zo'n 150/200cc koemelk. Bij de lunch een bekertje sap (vitamine C, goed voor de ijzeropname uit het brood ;)) en zo'n twee keer tussendoor water, sap of limonade. Bij het avondeten een bekertje water en een beetje zuivel toe. En dan voor het slapen een fles van zo'n 50cc koemelk + 150cc water op schoot bij mamie :)
    Zo komen we rond de 300cc zuivel uit, gewoon biologische halfvolle koemelk en geen dreumes/groeimelk ofzo. Eén flesje dus nog wel, maar vooral voor de gezelligheid.

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    soms kan emy heel goed eten en dan eet ze ook der brood op maar andere keren dan zit ze alleen maar met brood te spelen en over het beleg aan te smeren.

in de ochtend eet ze ook geen pap meer... dat krijg ik met geen mogelijkheid naar binnen hoe gek ik ook doe. dus dan maar boterham en snijkoek met boter. maar dan eet ze de boterham bijna nooit op.. en daarbaal ik dan wel van. de rest van de dag gaat het super. tussende middag wel boterham of soep en boterham. drinken doet ze goed ook gewoon koemelk. en in de avond ja gaat ook wel goed als ze t maar zelf mag scheppen en der mond in mag duwen. ( gek genoeg met links altijd wij zijn beide rechts )

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Sil krijgt 's morgens nog een fles. Halfvolle melk met bambix. Bij de lunch krijgt ze drinkyoghurt. Met haar toetje komen we zo op de voorgeschreven hoeveelheid. Ik weet wel dat geadviseerd wordt om dreumesen niet teveel melk meer te geven, want dat is niet goed. Maximaal 300 ml is zat op een dag.

Wat betreft Emy haar lunch, klinkt prima. Sil heeft vanmiddag bijna een boterham met jam op en een peer. Oh en drinkyoghurt.

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen is ook heel overtuigend links, terwijl wij beiden rechts zijn. Erfenisje van opa (mijn vader) die links is denk ik.

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee is inderdaad helemaal niet goed gegaan. nee je mag bij een stuitkindje wel kiezen. maar alleen omdat je niet durft te bevallen krijg je geen keizersnede. je moet wel een goede reden hebbben.

waarom wil je schoonzusje dat? dat krijgt ze idd nooit voor elkaar. een operatie doen ze niet zomaar.

maar bij de zus van die nicht is wel een keizersnede uitgeveord om wat er bij haar zus is gebeurd. en toen durfde ze niet meer te bevallen dus is een keizersnede uitgeveord

volgens mij mag je na een keizersnede in het vereleden wel altijd kiezen maar zeker weten doe ik jhet niet!

Deel Deze Pagina