@ juud, het is nog steeds niet gelukt om vrij te krijgen voor woensdag. Ben heel erg mn best aan het doen, maar is erg lastig op woensdag
@ Denice volgens mij eet ze wel genoeg hoor vooral als ze gewoon actief is en goed groeit. Toby eet in de ochtend ongeveer 150 gram yoghurt met twee eetlepels muslie en een mandarijn, in de middag 1 boterham met beleg en een stuk fruit, in de avond eet hij met ons mee ongeveer 100 gram aardappelen of rijst, 100 gram groente en vlees. Drinken krijgt hij bij elke maaltijd en er staat een beker op de tafel en daar kan hij zelf uit drinken. Tussendoortjes krijgt hij bijna niet soms een volkorenkoekje of aardbeistukjes van de hema. @ Duster ik zou ook gaan voor de KS als een draaipoging niet lukt wordt het dit ook dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Ik las trouwens al heel wat pagina's terug over grapjes maken van je kindje door Petra, nou Toby laat bewust scheetjes en vind dat super grappig. Hij gaat dan echt staan persen totdat er een scheetje uitkomt en gaat dan hard zitten lachen. Wij dan dus ook, dit is zijn manier van lollig zijn.
Wat een rust hier Kom even vertellen dat mijn schoonzusje net belde en ze een Meisje krijgt, zo leuk.. dat word shoppen
pfff... me is tired... Net ff bijgelezen maar echt ff geen puf... Bedankt voor de complimentjes meiden (en heer) over mijn kleine man!!! ----------------------------------------- Ik ben gewoon nog steeds zwaar geirriteerd... Echt waar... Je familie kan je niet kiezen, maar als ik kon kiezen, kieste ik andere... my god... oh heb er niet eens woorden voor, maar er gaat bij ons in de familie stelselmatig iets mis met het opvoeden en volgens mij weten die kids ook niet waarvoor ze oren aan hun hoofd hebben. En ze zijn gemeeeeeennnn.... En als iets niet mag, gewoon 5 kr zeggen dat het niet mag, vervolgens doen ze het gewoon door en ja, dan zeggen ze maar niets meer omdat het kind toch niet luistert Vreselijk... Oh kan het niet eens uitleggen gewoon.... Maar ik wist niet hoe snel ik daar weg moest, gewoon omdat ik me ergerde aan hoe hun met hun kids omgaan. 1 (aangetrouwde) nicht, commandeerde mijn neef ook, doe dit, doe dat, geef dat kind een schone luier, let op haar met het eten, wat doe je, ga achter dat kind aan en zelf zat ze op dr luie reet en keek nauwelijks naar dat kind om en ondertussen tegen mij klagen dat het zo'n handvol is bah bah bah.... Heb helemaal negatieve energie meegenomen naar huis. Heb Tygo maar even toen hij in bed lag gezegd dat hij de liefste en de knapste en de leukste en de beste en de stoerste is en dat mama ozo blij is met hem.... Als ik die kids zie (verschillende leeftijden ook) dan denk ik, oh ik heb zo'n lief kind, ik heb zo'n lief kind, hahahaha!!!! Ok: WHOEEEZZZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hahaha dat heb ik ook chantal. ook met vrienden enzo. dan ben ik zoooooooooooooooooooooooooooooo blij met donique, die pakt nooit dingen van tafel. gaat nooit met dingen gooien. schreeuwt of gilt niet (alleen van plezier) blijft netjes zitten met eten etc. ooooooooooooooohhh dan ben ik zo trots als ik andere kids van haar leeftijd alles van tafel zie jatten en met alles lopen te smijten etc,
Nou weet je Mik, ik heb een eigenwijze donder daar zeg je u tegen, als iets hem niet aanstaat word ie boos, of gaat ie huilen, er zit best een temperament op hoor, maar dat valt gewoon compleet in het niet met die andere kinderen. Vanavond was ik al iets geirriteerd want Tygo was een beetje lastig, vanochtend wilde hij niet slapen, vanmiddag had ie kort geslapen, dus hij was gewoon moe en vervelend. Maar toen ik die kids bezig zag, voelde ik me gewoon schuldig dat ik me aan Tygo had geirriteerd, omdat het gewoon echt compleet meevalt als ik die zie... Echt te erg, zweer het je heb er gewoon hoofdpijn van. Zoals ik zei, slechte energie meegenomen naar huis... oh oh oh.... Nou meiden ik wens jullie allen een hele fijne avond en een nacht VOL nachtrust!!! Erg belangrijk.... En bis später...
Hmmm ik ben ook heel trots op mijn meisje. maar zoals je in de filmpjes kan zien hoe ze is. kan ik er vaak niks aan doen. ze pakt gelukkig niet vaak zo maar iets van tafel. maar zetten me vanmidag wel heel erg voor L*L in de action door in elk gang pad op de grond te gaan liggen omdat ze niet de spullen uit het schap mocht pakken.
@Chantal, wat een superschattige foto van tygo in zijn pyjama Haha het is ook overal het zelfde. Ik heb het ook hoor (zelfs met kinderen van vrienden ) @Denice, gefeliciteerd met je 20 weken! Bart krijgt ongeveer 300 ml 'gewone' zuivel. Bart die eet 's ochtends ook heel weinig. Soms een beetje pap of een paar stukjes brood heb alles al geporbeert maar hij is gewoon geen grote eter 's ochtends (zijn mama ook niet) Oja chocoladevla vind hij wel lekker als ontbijt @Setteke, sterkte met je rug! Gefeliciteerd met je nichtje! Ach straf op de mat (is het zo'n lekkere prik kokosmat? ) @Petra, Bart zegt tietietietie (televisie) trinke (drinken) tietui (vliegtuig) kaka (kwak-kwak) zijn nog wel meer woorden die hij verkeerd uitspreekt, maar kan er even niet op komen. @Linka, beterschap! Dikke knuffel voor jou. Ik vind trouwens dat je dingen snel weg wuift als het over jezelf gaat. Probeer een beetje aan jezelf te denken. Jij bent nu het belangrijkste, want jij moet voor je kindjes en jezelf zorgen!. (dit is geen commetaar maar oprechte bezorgdheid) @Lauwie, nog gefeliciteerd (beetje laat ) Niet inhouden hoor! Lekker met ons delen! Ik vind het altijd leuk om te lezen wat Otje (of andere kindjes) nu weer geleerd heeft. Vaak denk ik van: oja dat kunnen we ook wel eens bij bart proberen. Net als laatst ging het over het liedje: visje visje in het water. Teon dacht ik, leuk liedje, die ga ik voor bart zingen. (even op youtube gekeken) Nu doet hij alle gebaren mee zo leuk Wow 100 woorden is echt veel, super knap van haar! Ik gaf bart ook brinta, maar toen zei chantico dat daar best veel zout in zit. Toen ben ik hem bambix gaan geven met koemelk. In groene thee zit het meeste teine van alle theesoorten. Van lipton hebben ze nu een erg lekkere thee (andalousia en smooth) zonder teine. @Vogeltje, ik snap jou onzekerheid wel een beetje. Ik heb dat andersom. Bart liep met 11 maanden al los. Maar zei pas met 14 maanden mama. Nu kan hij wel wat woordjes, maar zegt niet zo makkelijk na zoals toby. Elk kindje heeft gewoon zijn eigen tempo en ze kunnen niet alles tegelijk denk ik dan maar. Groot gelijk dat je een klacht indient. Het is echt smerig en ongezond @Chantico, Ise kan ook al zoveel woordjes, wat knap! Ik vind het altijd leuk hoe je over ise schrijft, vol trots en liefde. Ook over dat je haar had neergezet als 'straf' hihi. Geniet lekker van je meisje! @Duster, dat is een moeilijke keuze. Als ik jou was zou ik voor de ks gaan. Ik denk dat het mentaal minder zwaar voor jou is. Nu heb je toch veel onrust en onzekerheid. @Lique, dat is idd een kort nachtje. Hopelijk worden je kinders niet ziek. @Puck, het lijkt mij best wel spannend dat wachten op een pleegkindje. @Sjorsje, wat goed dat yosyp muts zei! @Miepie, vervelend die hoofdpijn. Misschien een lekkere warme doek in je nek voor ontspanning? @Binna, owh haha wat een nephuiltje. Bart doet dat ook, zonder resultaat haha. @Jenny, wat leuk dat je schoonzus een meisje krijgt. Bij jou is het nog een verrassing he? Iemand vroeg nog welke studie ik volgde. Het is eigenlijk nascholing. Ik heb een aantal jaar geleden mijn diploma drogist gehaad en eens in de 5 jaar moet je opfrissen. Daar ben ik nu mee bezig. Het is best wel pittig, want je moet van elk geneesmiddel de werkzame stof(fen) weten, de doseringen en eventuele bijwerkingen. Heb nu 1 hoofdstuk klaar nog 7 te gaan. Vanacht om 4 uur werd ik wakker. Bart riep mama, maaaaaama, mamaaaaaaaa, mamamamamamama! Ik kijken had hij gepoept, schone luier gegeven en toen sliep hij lekker door tot 9 uur. Die nacht daarvoor werd hij om half 7 huilend wakker, ook gepoept maar al een tijdje daarvoor gedaan. Heel zijn billen waren rood en geiriteerd en deed pijn met schoonmaken. Ik zei toen tegen hem: Als je 's nachts gepoept hebt moet je mama gelijk roepen. Vond het zo grappig dat hij dat dus ook echt deed vanochtend
Ik heb een vraag!! Kunnen jullie mij helpen of inspireren voor een titel voor mijn scriptie? Het gaat over hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs. Voorwaarden voor een titel: dekt de lading is niet te lang is zakelijk spreekt voor zichzelf en is daarmee dus informatief Dus.... Wie heeft er een idee?
@ Toetie, idd zo'n sadistische kokosmat hahaha! Maar Sil had een broekje, maillot, romper en luier aan dus het zal geen pijn gedaan hebben... @ Arri, als ik wat bedenk hoor je het!
@Setteke, haha die hebben wij ook. Als Bart wat ouder is word dat ook zijn strafmatje Gewoon doen die cursus! Volgens mij is het echt een eitje voor jou. Heb je altijd nog iets om op terug te vallen.
Arri, wat staat er allemaal in je scriptie, onderwerpen enzo, dan kan ik beter nadenken over een passende titel.
Ik ben er ooit mee begonnen, nooit afgemaakt. Ik heb nu eerst wel genoeg aan mijn opleiding tot doktersassistente, maar wie weet ooit voor erbij....
@Juud en chieffie, voordat ik het vergeet: Heel veel plezier woensdag! Maak er een onvergetelijke en mooie dag van!
toetie, je bent nog prima op tijd hoor. ik ben over een half uur pas jarig . ik denk dat ze inmiddels tussen de 150 en 200 woorden kent. ik blijf me verbazen. toevallig zei de leidster van het kdv vandaag ook dat ze zo verbaasd was over hoeveel woorden ze kende voor een kindje van 1,5 jr (ze wordt deze week 17 maanden). visje visje is leuk he? ik vind haar handjes zo op elkaar ook zo lief. ik wist niet dat er meer gebaren bij horen, ik ga ook ff zoeken. ik zing idd door juud soms ook hoofd schouders knieen teen. dat zingt otje als hoosd sou en dan haar handjes op haar hoofd en haar schouders ik begreep van mijn google actie dat er ook veel looizuur in groene thee zit die de theine weer teniet doet ofzo. en dat er veel antioxidanten en allerlei vitaminen inzitten. hartstikke gezond dus wat goed dat bart je vannacht al riep. ze snappen echt al veel he? ben je nu helemaal klaar met je cursus? en is je man nu ook aan het werk? hoe bevalt het? arri, als je een zakelijke titel wil die de lading dekt, waarom doe je dan niet gewoon: 'hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs'? betekent dat je een naam zoekt ook dat je (bijna) klaar bent? binna, had je filmpjes gekeken. ik vind het wel meevallen. ze gaat wel liggen, maar ze krijst niet de boel bij elkaar toch? wat een lange staart heeft ze al! chantal, mooie pyama van tygo. en wat schetig hoe hij poseert