@ lique: heb je meerdere zussen? aangezien 1 ervan ook geopereerd is? Dus je hebt nog een zus die zwanger is? Spannend hoor... En wat voor apothekerskast is het dan, word nu wel nieuwsgierig... Weet nog niet wat ik straks met Tygo's kamertje moet... Moet dan ook wat nieuws voor komen... Bestekset, heb geen idee sorry... Graveren is natuurlijk wel vaak gratis als je wat koopt. @ denice: ja Tygo is een slaapkop hoor... heerlijk...
lique ehm hier bij de juwelier is het rond de 19,95 euro en dan graveren 7,50 euro. maar ik heb toen van c1000 kinderbestek met beertje gespaard ( heb er meteen twee gespaard voor de tweede ook dezelfde) en toen naar de juwelier gebracht om te graveren. dus als je ergens een bestekset ziet leggen die je leuk vind doen ze dat ook wel graveren. kleien lijkt me ook wel leuk haal ik gewoon paar potjes playdo klei ofzo. en knutselspulletjes. emy kan zichzelf ook wel vermaken maar nu dat kenny weg is is ze beetje van slag denk ik loopt ze ook steeds achter me aan overal. ook naar wc enzo. staat ze op de deur te hameren. emy zegt vanaf vrijdag avond "papa centjes !" en dan zo met de vingertjes overelkaar heen wrijven van centjes verdienen. hihi
@lique: nou ik wil dat hij tot in iedergeval half 7 in zijn bed blijft en dus niet tot 5 of 6 want dat trek ik echt niet. hij was sochtend alleen maar naar mij of spelen *zucht* @chantal: ja hij is niet zo'n knuffel-gek maar zal proberen
@duster: ik ga voor je duimen @lique: ik weet dat ze bij de SOLA leuke bestekset hebben die ze graveren, misschien even op de site kijken is volgens mij niet zo heel duur
Duster, ik hoop voor je dat het draaien gaat mee vallen en dat het natuurlijk gaat lukken. Lauwie, nu officieel van harte gefeliciteerd. Schatje, dat schiet dan al lekker op. Djayden was toch goed op gewicht of niet bij zijn geboorte?
bestekset kost 18 euro, maar denk dat je even contact moet zoeken ivm graveren want die optie zit er niet bij, maar kan wel. heb hem namelijk ook
Please don't forget me! Ja, hebben het erg gezellig gehad met zijn 2tjes! En dan ben je ff zonder kids, kun je ongestoord gaan shoppen, en wat koop je? Veel! Voor de kids....
hieperdepiep hoera voor Lauwie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! @ Denice, ik doe eigenlijk niet zoveel om Roos bezig te houden, maar doe gewoon het huishouden, beetje computeren, boodschappen. Ze slaapt van 13.00 tot 15.00 en ik probeer Suze dan ook altijd slapend te hebben
petra gelukkig dan ben ik niet de enigste die ook regelmatig even achter de computer zit en tussendoor huishouden gewoon doet ook als kids wakker zijn. ik denk je ken moeilijk HEEL je huishouden doen in die paar uurtjes dat ze slapen. tenminste dat lukt mij hier niet. ik kom wel een end maar niet helemaal.
@Chantal, inderdaad, heb 3 zusjes!! Oudste zusje is 24 feb uitgerekend van de derde. Luke is net 3 en Tess wordt 1 april 2 jaar. Lekker druk wordt het dus daar. 2e zusje heeft zich laten opereren aan haar kin, woont nog thuis. 3e zusje is aan het afstuderen voor wiskundelerares en woont sinds deze zomer samen. @Denice, moet het kopen als kraamkado en kan het nu niet echt ergens vinden, vandaar. Hoopte het online te doen, maar dat lijkt wel veel duurder. @Jenny, tja, slaapt hij overdag veel? Misschien dat iets inkorten. En gewoon laten jengelen 's morgens lukt dus niet, echt geen tips Maar als hij lekker speelt kan jij toch nog even blijven liggen Oh, lees nu over Sola, ga gelijk kijken.. De prijs is ook redelijk!! Oi, valt dat even tegen 9.75 verzendkosten, ben daar gek!!
Goedemorgen meiden (en heren) Zo, wat is het hier al druk op de vroege morgen! @ Lauwie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag! En natuurlijk doe ik die cursus er "even" bij.... Nou, ik mag dan een makkelijk leerder zijn, maar ik maak het mezelf natuurlijk niet moeilijker dan strikt noodzakelijk! @ QB, klinkt erg gezellie allemaal! Wij zouden toen een tuinfeest geven met ons 10-jarig jubilieum, maar door slecht weer en ik met mijn BI hebben we dat toen afgeblazen. @ Duster, wat goed dat jullie een besluit hebben genomen! Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Ik ken iemand die het ook (twee keer) heeft laten doen en die vond het best meevallen. @ Denice, ik hoef de kids niet te vermaken, ze vermaken zichzelf. Nu kijken ze samen Teletubbies. Tymen vindt kleuren erg leuk en Sil ook wel, alleen vind die het leuker om de krijtjes steeds uit het busje te halen en er weer in te stoppen. Tymen is verder niet zo'n knutselaar, op de psz maakt hij alleen de "verplichte" werkjes en komt nooit met iets extra's thuis. Tymen is een echt auto-man, speelt de hele dag met zijn auto's. Sil vindt autootjes ook erg leuk en haar boerderij met dieren. Ook boekjes lezen vindt ze leuk. Wat een bijdehante dame, die Emy. Knap dat ze dat centjes gebaar al kan maken. @ Jennys, pfoeh wat lastig. wat doe je precies als hij begint met huilen? Hier loopt Sil de hele dag met haar tong naar buiten. Gek kind!
lique ik denk dat je beter dan naar een juwelier kan gaan. op internet komen er ook dan nog eens verzendkosten bij he. setteke teletubbies staan hier ook aan. emy zit helemaal gehypnotiseerd te kijken op de bank. met der mond helemaal wagenwijd open. het centjes gebaar deed ze meteen na ik had dat 1 keer voorgedaan van papa centjes verdienen. en toen deed ze dat meteen na. en als je nu vraag waar is papa doet ze dat steeds hihi.ziet er schattig uit .
@lique: ja als hij speelt dan zou ik het ook niet erg vinden, maar dat doet hij dus niet. hij wil uit bed en met mij spelen of bij mij slapen dat zijn wel hoge verzendkosten ja, niet normaal zeg @setteke: de eerste keer ga ik kijken en leg hem neer, zeg dan dat het heel vroeg is en hij nog even moet slapen, maar zodra ik wegloop staat hij op en schreeuwt de hele boel bij elkaar, dan valt hij de eerste keer vaak nog wel even neer, maar zodra hij daarna wakker word is het feest echt over helaas. heb alles geprobeerd, laten huilen een tijdje en dan even troosten. zeg maar in ander half uur, maar 2 of 3 keer troosten zou ok moeten zijn, maar helaas
Jeslyn vind teletubbies heel prachtig dus daar kijkt ze ook naar! Haha! Nou net boodschappen gedaan, doet mij wel ff goed, ontspannen boodschappen doen en Jeslyn was zo lief.
Het gaat met name over hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs, over de signalering, diagnostiek en verdere aanpak van deze kinderen. Ook gaat het over het fenomeen hoogbegaafdheid in het algemeen en er wordt één hoofdstuk gewijd aan hoe hoogbegaafde kinderen thuis of in hun vrije tijd functioneren. Het onderzoek gaat over een vergelijking met de praktijk en theorie: Komen de verrijkingslessen die een leerkracht biedt overeen met wat de literatuur aangeeft? Heb je al leuke ideeën? Bij mij kom ik op dit moment niet verder dan: 'Hoogbegaafdheid', 'Hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs' en 'hoogbegaafd, wat nu?' Niet heel spetterend dus!
@Arri, niet super spetterend, maar wel duidelijk. Ik kwam ook niet veel verder, haha!! zodra ik nog wat weet hoor je het. @Jenny, lastig hoor, misschien hebben ze bij Cb nog een tip.. 's avonds iets later naar bed...?? Of juist eerder. Als ze hier vroeger liggen slapen ze de volgende ochtend ook langer.
@ Jennys, Tymen heeft ook zo'n periode gehad van hele nachten spoken. Ik weet niet of het bij Mylan al werkt, maar ik deed bij Tymen op een gegeven moment het volgende (advies cb): Als hij huilde en ik wist zeker dat er niks was dan ging ik erheen. Geen lamp aan. Ik stopte hem opnieuw in en zei: Tymen, jij moet nu slapen en liep dan weer weg. En dit herhalen totdat hij sliep. In het begin heeft het me halve nachten gekost, maar nu hoef ik nog maar 1 keer. Ook die enkele keer dat Silke wakker is zonder reden passen we het toe en zijn gaat vaak na uiterlijk een uurtje ook weer slapen. Hier werkt het als een tiet, en een klasgenootje van mij past het nu ook toe bij haar dochter van ruim 1 1/2, en daar lijkt het ook te werken.... @ Arri, ik zit te denken aan iets in de richting met hoog, zeg maar een woord waar dat ook in voorkomt. Als voorbeeld (lijkt me niet erg geschikt, maar voor het idee) "Hoogbegaafdheid, hoogstirritant of hoogstpositief?" En dan bijvoorbeeld als ondertitel "Hoogbegaafdheid in het basisonderwijs".Zoiets loopt wel lekker. Ik heb ooit een scriptie gemaakt over pijnbestrijding (en dan met name die zonder medicatie) en de titel was: "Voor elke pijn een medicijn?'