ze huilt alweer heel de avond Nu heeft ze wel in 2 uur tijd 220 cc op, zou ze hebben ingehaald van de hele dag? Maar ze is niet stil te krijgen Nou ja 5 minuten en dan gaat ze weer, krijg er zelf haast een huiluurtje van
Hier ook hoor s'avonds huiluurtjes noem ik het maar,hahah.. Van af de fles van 19.00u tot de volgende 23.00u,vandaag weer geprobeerd om ze toch in hun eigen bedje te leggen maar weer huilen,nu zijn ze weer beneden,dan liggen ze lekker bij papa en mama en vallen dan wel in slaap,nu liggen ze weer heerlijk te slapen in de kinderwagen.. @Esprit,wat fijn dat je weer mee komt kletsen meid! We missed you! @Noura,wat een weirdo's heb je erbij zeg,echt verschrikkelijk,wie gaat er nu spotten met zoiets? Ik las het ook net in de vlinderlounge,ik heb een aantal foto's uit mn album gehaald hoor.. Hoe is het met Anissa,was je al bij een osteopaat geweest? @Binna,morgen alweer 40 weken,zou mooi zijn als je morgen zou bevallen heh! @Sjudith,hahah,grappig dat je daar nu al mee bezig bent.. Je kan ze maar vast weten heh? Sow dan had je meissie een flinke honger zeg ,en niet gespuugd? Is ze alweer stil nu? @Alieke,ja waarom niet iets meer voeding aanbieden,gewoon doen zou ik zeggen. Wij geven s'avonds ook meer.. En is ze een beetje stil nu? @Philly,ik heb geen problemen met mn broeken,zit jou litteken dan hoger ofzo? Mijn litteken zit onder mn slipje. Vandaag wezen wegen,onze dametjes wegen nu 9 pond Ze doen het dus errug goed hier,haha... Ook vandaag en gesprek met mn werkgever gehad over welke dagen ik terug kom en dat is prima geregeld,de Maandag en de Vrijdag/Zaterdag(wisselend) zijn mn dagen,heerlijk! Ik zou eigenlijk 13-10 weer aan de slag moeten maar ik heb nog zoveel uren dat ik pas 8-12 weer aan het werk ga,heerlijk vooruitzicht niet dan? Nou zal blij zijn als het zo 23.00u is,ik val zowat om van de slaap.... Slaap lekker !
heb afgelopen nacht iets beter geslapen, amy kwam om 12 uur en om 4 uur voor flesje maar viel gelukkig vrij vlug weer in slaap, dus hoop dat het deze nacht ook weer zal lukken, aanstaande zaterdag hebben we een etentje van mijn opa,nu weet ik niet of ik amy mee zal nemen of niet, het is met een grote groep mensen in een vrij druk/groot restaurant en mijn familie staat erop dat we ze meenemen, kan makkelijk zeggen ze, ze kan in de kinderwagen naast de tafel staan wat zouden jullie doen? ikzelf denk dat we er dan niet van kunnen genieten want iedereen hangt natuurlijk bij iedere kik die ze geeft met hun hoofd in de kinderwagenbak, doen ze nu ook al als ze bij ons komen en ze denken dat ze amy horen dan zitten ze al ,ga eens kijken volgens mij huilt ze, wordt er alleen maar nerveus van denk ik. vandaag naar het cb geweest, ze weegt nu 3780(bij geboorte:3230) en is 53 cm. ze hebben ook de heupjes goed nagekeken en zoals het er nu uitziet is alles recht dus goede hoop dat de echo ook goed zal zijn. verder gaan we de hypoallergene voeding stoppen, want die is dunner dan de gewone friso, ondanks dat er bij ons allergieen aanwezig zijn vind de cb arts en de huisarts het beter om gewone friso te geven, mocht er een allergie zitten dan komt die er tenminste uit, en dan weet je het en kun je het nog behandelen door o.a. speciale (dieet)voeding de huisarts zei mocht ze allergisch zijn kun je het beter uitlokken dan nu te(misschien) onderdrukken met die hypoallergene voeding en bij 6 maanden moet ze daar toch mee stoppen en overschakelen naar gewone voeding, waarom dat is weet ik niet ,want er is toch ook hypoallergene voeding vanaf 6 maanden? maar goed, we gaan het in ieder geval proberen maar de arts zegt dat we zo ineens mogen stoppen en overgaan op gewone maar dat durf ik niet goed ik ga het afbouwen dus ik doe nu 120 water en 4 schepjes waarvan 1 gewone friso en 3 hypo en morgen 2 om 2. dat zal toch wel mogen?
pff, waren jullie eerste nachten ook zo zwaar? zelfs als madam slaapt, lukt het mij niet om in slaap te vallen. @esprit, wat een nare ervaring je bevalling. hoop dat je het eenplaats kunt geven. goed dat je erover gaat praten.
Gisteravond is Danique heerlijk stil geweest. Vannacht heeft ze ook goed geslapen. Rond half 10 de laatste voeding gegeven en ze meldde zich pas om half 5. Fijn hoor! Lauwie wat vervelend zeg dat je zo weinig slaapt. Sjudith, ja dat je er zelf een huiluurtje van krijgt. Dat heb ik ook inderdaad dat ik zelf ook wel even wil huilen. Toch nog de hormonen he Daisy, je dames groeien goed zeg! Fijn hoor! Rebecca, ik zou haar persoonlijk zelf meenmene, maar als jij er nerveus van wordt zou ik het niet doen hoor. Doen waar jij je goed bij voelt en waarvan jij denkt dat je meisje het goed vindt. Die Friso afbouwen zo lijkt me prima toch! Ik denk dat ik straks even met een plasje naar de dokter ga. Ik heb het laatste stukje uitplassen pijn en ook een zeurende pijn in mijn onderbuik. Misschien een blaasontsteking? Ik kan daar toch normaal gesproken zo voor naar de assistente? Hoef ik geen afspraak voor te maken toch?
Ow sorry kan weer niet op iedereen reageren heb het in eens zo druk andy woont weer thuis gigantisch mis gegaan daar. Hoop geregel en gedoe allemaal tjonge tjonge de rust is me niet echt gegunt joh. Hier in de avond ook huil uurtjes en gister avond had ze het naar de nacht door geschoven haha. Ik ben ook wezen wegen gister en ze weegt nu 3070 gram dus mag over naar 6 voedingen. Dus van die wond is heel herkenbaar blij dat ik niet als engiste ben dan. @arri zo,n gevoel is dat ja echt rot gevoel durf bijna niet meer gaan te rusten want dan moet ik ook weer overeind en dan heb ik dat gevoel op zijn ergste . Gister weer naar het ziekenhuis geweest en weer bloed moeten laten prikken en kan ik over 4 weken weer terug voor me lever. Hoop wel dat het nu goed is vind het toch maar vaag allemaal.En de dokters doen er ook maar vaag over Iedereen fijne dag . Moet weer aan de slag zijn nog hoop dingen te regelen voor andy
Rebecca ik doe het ook zo met de voeding. Als je ineens stopt kunnen ze daar ook weer darmkrampjes van krijgen. Ik stap over naar de friso comfort en dan eerst 1 schepje en dan opvoeren naar 3. En dan maar hopen dat het helpt? Weet iemand of je bij de comfort ook de cina baby mag blijven gebruiken? Omdat het dan dubbel is zeg maar? Bumba.
Je kleintje in een slaapzakje leggen en de onderkant van die slaapzak aan de onderkant van het bedje onder het matrasje schuiven. Dat heeft bij Lianna een hele tijd geholpen.
me vriend is vanaf vandaag de komende 5 dagen aan het werk... jemig wat wennen zeg... Ticho is wel super lief thuis... en Ivy doet het verder ook goed... raar gevoel joh.... alleen ik voel me wat draaierig mjah komt ook wel weer goed hoe gaat het bij jullie? liefs
\ half uurtje, maar meid het hoort bij de eerste dagen hoor, ze moeten hun ritme omdraaien, maar ikweet hoe slopend het is. maar komt wel goed
volgende week vrijdag mogen we naar de osteophaat, benieuwd of dat wat doet en de wijkverpleegkundige heeft gebeld en die vind dat anissa veel te veel spuugt, ook dat het met kracht eruit spuit is niet goed, dus heb de huisarts gebeld, het cb wil dat we doorgestuurd worden naar de kinderarts. maar morgen eerst naar de huisarts dus.
Zo eindelijk even tijd en rust om hier wat neer te zetten. Onze zoon is helemaal van slag, heeft last van zijn tanden en eczeem arme vent. Dus nu zijn we s'nachts hele tijd bezig, althans ik dan. Eerst komt de kleine en dan de grote Afgelopen nacht heeft hij eindelijk na 1x wakker te zijn geworden door geslapen. Nu is de kleine man naar opa en oma en ben ik alleen met Nûr. Wat een stilte in huis, lekker rustig maar ook weer raar. Mis me kleine man dan wel hoor Nûr doet het ontzettend goed. Die slaapt goed en komt 2x in de nacht na de laatste avond voeding. Regelmaat moet ze er nog een beetje in krijgen. Overdag slaapt ze tussen alle voedingen door. Heerlijk. s'avonds heeft ze ook haar moment dat ze lekker bij je wil liggen. Nu ze zo klein zijn kunnen ze nog niet verwend worden hoor. Voor de twijfelaars, lekker die kleine bij je nemen hoor. Ze willen juist nog die geborgenheid na 9 mnd in je buik te hebben gezeten kun je het ze ook niet kwalijk nemen
Heej dames! Ik dacht, laat ik ook es langskomen... Vanmiddag heeft ons meissie er een hele bv uitgegooid. Ze drinkt vrij regelmatig (elke 3 uur wel), maar niet zo lang (ong 10 min) en maar 1 borst. Dan valt ze in slaap. Wat je overal leest en hoort is dat dat te kort is. Dus ik zoals men dan zegt de kleine wakker houden en "dwingen" te drinken (voor zover je kunt dwingen). Hoppekee, de hele voeding er na 15 min uit. Ze was er zelf ook beduusd van. Nou, mooi dat ik de komende controle bij de dokter afwacht (over een paar dagen) en als ze gewoon lekker aankomt, geloof ik het wel. Verder poept en plast ze genoeg, dus dat geeft toch ook wel aan dat ze genoeg binnenkrijgt? Soms wat krampjes, maar ze drinkt nogal gulzig en wild en ik denk dat ze wel eens wat lucht hapt soms. Huiluurtje savonds. JA! Nou ja, ze huilt niet echt, maar ze jengelt wel de hele avond en wil niks. Misschien beetje last van krampjes ook. Soms heb ik wel het gevoel dat ik het niet goed doe, of dat ik haar tekort doe. Bijvoorbeeld als ik even wat minder vrolijk ben, of er oprecht van baal als ze vertikt te slapen snachts en ik haar weer hoor pruttelen en bijna-huilen. Ik geef nu alleen bv, maar wil wel gaan afkolven en met de fles geven (kan mn man ook es ) - wanneer kun je daar mee beginnen en hoeveel en wanneer moet je dan afkolven? Heb echt geeeeeen idee. MAar ja, dat ik dan dus ga afkolven omdat ik minder gebonden wil zijn geeft me ook alweer zo'n gevoel dat ik haar tekort doe, terwijl ik best weet dat dat niet zo is... @Esprit Wat een verhaal meid. Ik hoop dat je het allemaal goed kunt verwerken.
@debbie2007, Nou onze meid drinkt ook zo snel hoor en doet het er prima op. Ieder kind is anders en zolang ze aankomen en goed slapen dan is er niks aan de hand. betreft afkolven, dit wil ik ook gaan doen, voornamelijk s'avonds een flesje geven. Mijn bv gaat er ontzettend makkelijk uit en ze hoeft er dus totaal geen moeite voor te doen daarom wil ik in de avond een flesje gaan geven. Dan verwacht ik dat ze ook minder vaak in de nacht zal komen voor voeding. Volgens mijn kraamhulp kun je dit na 3 weken wel al doen. CB zal wat anders zeggen, namelijk dat het nog lang niet mag ivm tepelverwarring. Ik geef nu ook bv met tepelhoedjes en niks aan het handje dus hier ga ik er wel mee beginnen over een 2 weken
Ben net terug van showen op mijn werk....en even een stapel kadootjes opgehaald Ik heb een mobiel van Woezel & Pip gehad...yeah...en nog een stapel dingen! Ok over het kolven, ik ben na 3 dgn begonnen met kolven en Giulia dronk prima uit de borst en uit de fles. En van cb geen klachten gehad. En ik heb dus geen advies gehad van iemand maar ik deed elke borst gewoon leegkolven Dan had ik 120 cc uit elke borst. Ze heeft vandaag erg veel gepoept, misschien was dat de rede dat ze zo huilerig was gisteren? Heb wel Cynababy (of hoe heet dat spul) gekocht! Hopen dat het werkt tegen krampjes We gaan zo lekker bij mijn schoonmoeder eten dus hoef heeerlijk niet zelf te koken
over voeden etc.: (debbie) ik geef mijn kereltje wanneer hij wil, dit is ook ongeveer elke 3 uur. hij drinkt dan een half uur aan elke borst, helemaal leeg dus! Ik heb nutrilon hypoallergeen gehaald en voed hem gewoon bij, wij hebben geen last van speenverwarring, hij drinkt alles wat hem voorgezet wordt, gulzig en hongerig, hij zal het wel nodig hebben en ik heb niet genoeg voor hem, mijn kleine AA borstjes benen hem niet bij! moraal van het verhaal: doe wat je instinct je ingeeft, heb je het gevoel dat je baby meer wil drinken en niet genoeg binnenkrijgt, kolf dan gewoon af, er zijn heel veel verschillende speentjes op de markt, kijk welke ze het lekkerst vind en doe het zo? of als je niet gennoeg melk hebt, voed dan bij net als ik? voel je absoluut niet schuldig, je doet wat het beste is voor je kleintje toch? laat de borstvoedingsmaffia je niet gek maken!