Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    wat een mooie creaties zie ik voorbij komen, mooi hoor!

En meiden die alweer moeten werken, succes! Ik mag nog even genieten van mijn vrijheid. Morgen gaan zelfs beide kindjes naar KDV, nu is mijn zus ziek, dus pas ik op een kindje van haar, maar het is iig minder druk, haha

Valt me op dat er nogal wat meiden voor 1 kindje kiezen. Zie ik hier om mij heen weinig. Ik vind dat een stoere beslissing, ik vind het allemaal veel te leuk. Zwanger zijn, kleine moppies, haha!

Verder heb ik dus ook even laten pendelen. De een ziet geen zwangerschap meer in de toekomst, de ander zwanger van een meisje febr 2010. Het zal mij benieuwen. Voorlopig zit er nog een spiraal in die de dokter morgen even gaat checken. Hebben de andere meiden(met spiraal) ook een check gehad?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Pendel... oktober 2009 een TWEELING.. jongen + meisje....

pfffff.... nou... dat lijkt me aardig vroeg! :confused:

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Haha Elle, wie weet. Lekker druk.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hoest eigelijk met je andere kleine man ( sorry weet ze naam even niet) :oops:

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Chris als ik goed heb ;)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo hallo hallo
    Roos is vandaag voor de allereerste keer naar het kinderdagverblijf geweest. Ik ben wel al een maand aan het werk maar die ene dag vingen de oma's nog op. nu is het elke oma (en opa) 1 dag en kdv 1 dag.

Roos heeft haar naam weer eer aangedaan (tip 1, geef je kind een rustige naam als lieve of roos en geen storm ;) )
    Wel heel gek hoor dat er vreemden mensen de verantwoording hebben over je lieve kleine babytje.
    maar goed uiteindelijk vind ik het het beste voor iedereen en ziet ze lekker veel andere kindjes

in het rijmkader van de sinterklaas:
    roos in de maxicoos

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je zou vast wel willen weten
    hoeveel vingers ik tegelijk op kan eten

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    er staat nog steeds bij je avatar 2e moppie in de maak. maar volgens mij ben je al bevallen?

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

10. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi, ben ik nog even....
    Nou ik heb gestemd hoor! Allemaal 5 sterren, wat een leuke foto's! Ik heb gestemd op: Matthijs, Silver, Jeslyn, Giulia, Fenne & Linne. Ben ik nog iemand vergeten?

Nog even een vraagje, misschien dat het al eerder besproken is maar dan heb ik eroverheen gelezen. Wanneer gaan jullie voor het eerst jullie baby een fruithapje geven? Of voor de mama's die al een ouder kindje hebben, wanneer hebben jullie voor het eerst wat gegeven? Ik hoor namelijk zulke tegenstrijdige berichten, dan 4 maanden, dan weer 6, dan weer wanneer je kindje eraan toe is en dat is als ze je het eten uit de mond kijken, etc. Volgende week moeten we weer naar het CB, maar wilde het eerst even aan jullie vragen...

Fijne avond!

11. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Wat een leuke foto's trouwens van Roos! Olivier probeert inmiddels 2 handen :( in zijn mond te doen :)

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    CB adviseerd na 6 maanden, maar heb het idee dat ze dat doen vanwege de wet ivm borstvoeding, vroeger was 4 maanden normaal. en nu al die kinderen ineens met al die allergien, het word nu alleen maar erger, vraag me af waardoor.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Als Ise huilt aan de borst houdt het meestal op als ik haar weer rechtop houdt. En als ik haar dan weer kantel, gaat ze weer huilen. Als ze zo doet is het eigenlijk altijd als ze al gedronken heeft (bij de tweede ronde dus). Dacht daarom wel eens dat het maagzuur kon zijn of een boertje niet wil komen. Gisteren leek het voor het eerst te maken te hebben met dat de melk niet wilde komen, want toen die eenmaal kwam hield ze op met huilen, terwijl ze die andere keren ook bleef huilen tussen het slikken door. Heel zielig en helemaal niet leuk voor mij. Gelukkig doet ze het niet heel vaak (even afkloppen...)
    Hoop dat iets langer wachten met de tweede borst aanbieden voor Ottilie echt de oplossing is. Zo leren we elke dag weer nieuwe dingen over onze kleintjes, toch?!
    En inderdaad: genieten is het beste, gelukkig maken die kleintjes het ons wel makkelijk als ze weer zo'n heerlijke glimlach laten zien ofzo :D

14. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Zijn er hier ook al beebjes die op 4 voedingen van 200cc per dag leven? Mijn zoontje is nu net 9,5 weken oud en krijgt momenteel 5 voedingen van 200cc. Op het pak van de Nutrilon staat dat wanneer een kindje 6kg of meer weegt deze 4 voedingen van 200cc moet hebben. Maar mijn ventje is nog heel jong. Moet hij dan nu al nachten van 12 uren maken? Hebben jullie hier al ervaring mee?

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Pffff, als ik lees over vier flessen op een dag… Ik ben al blij dat Ise nu regelmatig genoeg heeft aan 6 voedingen (borst) en dat de zevende midden in de nacht vaak niet meer nodig is (omdat ik dit nu opschrijf, vannacht natuurlijk weer wel, zo is ze... ;) ). Van 7.00 uur ’s ochtends tot 22.00 uur ’s avonds om de drie uur een voeding. Loop ik nou zo achter, of hoort het bij borstvoeding dat een kindje sneller weer honger heeft?

16. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Bij borstvoeding vragen ze vaak wel meer. Je weet dan natuurlijk ook niet exact de hoeveelheid die een kindje binnen krijgt. Ons ventje was bij de geboorte 57cm en 4710 gram en had daardoor niet genoeg aan kleine hoeveelheden voeding. Dus hij is al vrij snel van 6 naar 5 voedingen per dag gegaan en sliep de nachten al mooi door. Ik doe momenteel dus voedingen van 07:00 uur tot 23:00 uur en dan om de 4 uren.

17. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    soms komt het zo uit, ik voed op verzoek. maar de laatste tijd zit ik weer op 5. niet teveel op pakken lees denk ik, maar geven wat jij denkt dat hij nodig heeft want het zijn maar gemiddelde

nachten van twaalf uur is wel lang hoor, denk eerder dat de overdag flessen dan verder uit elkaar moeten staan

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    chantico: dat is dan nog best pittig voor je zoveel voedingen, zij vind het gewoon erg gezellig bij je ;)

19. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Die 12 uren leken mij inderdaad ook wel een heel eind. Vooral omdat hij nog zo jong is.

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ik zou me niet druk maken over het aantal keer, ze geven het vanzelf aan als ze teveel krijgen en gaan ineens over naar 4, tenminste als je op verzoek doet en niet op vaste tijden want dan word het een ander verhaal en moet je zelf gaan schuiven.

Deel Deze Pagina