Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja hier lag het anders ik gaf 's nachts nog de borst en overdag de fles

maar ik vind het wel beter dat ze dan nog ff wat slaape pakt en i ook

vanacht was ze om half vier wakker en dan blijf je de speen geven en slaap je zelf niet lekker

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb het ook zo gedaan met het rekken en hier waren de eerste nachten echt verschrikkelijk, maar na 'n nacht of 3 had hij 't door en nu slaapt hij heerlijk (de laatste voeding rond 23u en de eerst om 8u30). Het was dus even zwaar, maar meer dan de moeite waard. Ik ga er trouwens wel meteen bij het eerste geluidje uit om de speen te geven, want is hij eenmaal goed wakker dan gaat hij niet meer slapen. Ik geef dan ook alleen de speen en ga daarna meteen weer naar bed. Succes Alieke ik hoop dat het gaat lukken.

@Happy; We waren er idd snel bij. We hielden er rekening mee dat een zwangerschap wel even op zich zou laten wachten, maar het was meteen raak....

Groetjes Silvia

3. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Dank je wel Duster! Ik hoop ook dat dit gaat lukken. Het ging vorige week goed, ze werd pas rond half 5/5 uur wakker. Daar kon ik prima mee leven en kon het ook als 1e voeding. Maar half 4 dat kan echt niet meer tellen als 1e voeding. Dan moet ik de hele dag rekken en op de klok kijken, omdat ik anders niet uitkom.
    Ik ga er ook direct uit hoor als ik haar hoor. Als ik haar namelijk telang laat huilen raakt ze echt overstuur. Dus met het 1e kikje sta ik al naast haar bed om haar handje vast te houden, haar over haar hoofdje te aaien of normaal gesproken haar fles warm te maken.
    Ach, we zullen zien hoe het gaat. Misschien was dze nacht een uitzondering ;)

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Daarom vind ik het zo heerlijk dat Ise nog in het wiegje naast m'n bed slaapt: ik hoef er niet uit om haar speentje in haar mond doen. Ze past alleen vrees ik niet meer lang in het wiegje... Zijn er nog meer mama's die hun kindje nog naast zich hebben liggen, of ben ik de enige?

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh dat word misschien nog een hele klus om de kleine in zijn eigen kamer te krijgen en in een groter bedje.
    mylan ligt alweer een tijd in een ledikant omdat zijn armpjes tussen de spijlen van de wieg uitstaken hihi wel grappig gezicht

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique ligt nog lekker in haar wiegje naast me hoor. heerlijk en dit blijft ze tot ze er niet meer inpast! :)

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
  8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    mik, wat was er dan met die vent?

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    zie je niet het filmpje ofzo?

ik vind het in ieder geval niet normaal met je kind zo rondgooien

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist

nee het is eraf gegoooid omdat het shockerend was

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oeps ik zie net dat je het filmpje niet kan zien inderdaad!

hij gaat zijn kind bij elke hand pakken en dan ronddraaien alsof het een centrifuge is! echt hard en over de kop. en dan ook nog aan de voeten ronddraaien en aan een hand. echt erg dat kindje lachte wel maar volgens mij waren allebei de schouders uit de kom kan niet anders

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    nou het is iedergeval niet goed voor zo'n kleintje
    bah

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hallo,

@Mik,nee ik heb ook geen filmpje gezien?

@Weet niet meer wie het vroeg maar ik hoef pas 8-12 weer te gaan werken,ik had nog heel veel uren staan die hebben we er gelijk achteraan geplakt!Lekker hoor! ;)

@Alieke,fijn dat het rekken al lukt,dan komt het zo goed!
    Ja heerlijk die meiden,ik laat ze dan ook gewoon liggen,dat ze niet gelijk denken als ik wakker ben moet ik er gelijk uit snappie!

@Duster,hier ook best snel gegaan hoor,maakt niet uit als je zeker weet dat je wil waarom niet heh!

----------------------------------------------

Heb niet alles terug kunnen lezen,helaas..
    Mn tante en moeder zijn net weg,ff snel eten en dan krijg ik vanmiddag weer bezoek!
    Heb net ff snel een soort van babygym gekocht van Chicco,erg leuk vinden ze het,moeten wel om beurt want ze passen er niet allebei tegelijk onder mar ach!
    Dit was vast van de Sint,hihi....
    Heb vanmorgen weer urine weggebracht en heb een afspraak met de huisarts as Dinsdag,heb nog steeds veel last zeg ook met plassen nu :rolleyes: waarschijnlijk weer een blaasontsteking,is 2 weken geleden en loop er al zo'n week of 8 mee,pff!

xxx

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    decepino, ik weet niet of het er bij hoort. Maar hier wel lang ongesteld. Misschien even navragen bij de huisarts. Het kan in het begin heftig zijn en met de tijd (maanden) minder worden, ofzo...

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor het eerst een halve dag gewerkt en dus voor het eerst de zorg uit handen gegeven. Het is harstikke goed gegaan. Er werd gevraagd hoe het met Chrisje gaat. Prima. Hij is heel trots op zijn broertje en is superlief voor hem. Hij vraagt wel wanneer hij een zusje gaat krijgen :(

Ik zie ook veel vragen over 'genoeg eten' voorbij komen... Ik denk dat alle kindjes anders zijn en dus ook andere behoeften hebben. Net zoals volwassenen eet het ene kind meer dan de andere (zonder onmiddelijk dik te worden). Wat betreft doorslapen enzo denk ik dat je als ouders daarin kan helpen door heel duidelijk te zijn wanneer het dag is en wanneer het nacht is en slim om te gaan met voedingen. Met borstvoeding is dat natuurlijk altijd weer een beetje anders (al kan je natuurlijk altijd overwegen om 1 borstvoeding met de fles te geven...). Maar ook dan geldt weer... alle kindjes zijn anders.

Wij gaan volgende week op vakantie en ik merk nu wel dat het dichterbij komt. Ik heb vannacht lang wakker gelegen om te bedenken wat ik allemaal mee moet nemen. Heeft iemand nog tips voor een vliegreis naar Tenerife? hahahaa.. misschien was ik ook wel een beetje nerveus om weer te gaan werken. Ik kreeg trouwens op werk nog een groot compliment dat mijn accent nu helemaal weg is... ik had voor mijn verlof nog een licht Amerikaans accentje.. EN iedereen wilde weten wat ik van de overwinning van Obama vindt. (geweldig trouwens!)!

Iedereen een heel fijne dag!

16. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hey meiden!

@ Linka: Ik las dat Myrna jarig is Gefeliciteerd!!!

@ Alieke: Nou hier gaat het precies hetzelfde! Vannacht ben ik er 3x uit geweest en 3x had Jasper amper z'n speentje weer in z'n mond of hij sliep alweer.

Jasper is een beetje hardleers geloof ik want ik probeer het al zeker 2 weken te rekken en hij doet het niet. Als ik om half 5/ 5u zijn flesje geef rommelt z'n maagje alsof hij al dagen niet gegeten heeft. Hij krijgt nu 5x 180cc. Ik heb zijn laatste fles al een keer opgeschroefd naar 210 maar toen werd ie om 3u wakker en hij was uitgehongerd! Ik snap er geen bal meer van :(. Ik zit er sterk aan te denken om een klein beetje nutrix door zijn laatste fles te gaan gooien. Eigenlijk vind ik dat nog veel te vroeg en wil ik daar pas mee beginnen als hij 4 flessen krijgt, maar ik zou ook zo onderhand weleens door willen slapen. Met Thomas ging het allemaal als vanzelf. Ik gooi trouwens al nutriton door de voeding voor het spugen, dus het is al dikker. Voeding voor hongerige baby's heb ik ookal geprobeerd, had ook geen effect.
    Heeft iemand nog een handige tip in de aanbieding????

@ Philly: Wat super dat je nog aan het stemmen bent op Lef! Helemaal top :)

-----------------------------------------------------------------------------

Hier gaat het vandaag allemaal niet zoals ik wil. Ik had een aardige planning voor vandaag, maar helaas... Thomas wilde niet slapen en Jasper zat zichzelf in de weg met slapen geloof ik. En nu ben ik al weer bekaf en heb geen zin meer om m'n huis op te ruimen! Ook nog voor de 2e keer ongi geworden, bah, maar wel netjes na 28 dgn. Waarschijnlijk ga ik voorlopig toch maar weer aan de pil. Die sterilisatie van Jeroen zal nog wel even duren, misschien wel nooit en de Mirena hoor ik nou ook niet van die fantastische verhalen over...................[/i]

17. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Marleen, ik schud je de hand.!
    Ik wil ook een lekkere nacht kunnen doorslapen. Ben zo moe soms dat ik denk dat ik ter plekke in slaap val.
    Danique krijgt voeding voor hongerige baby;s en ook nutriton erdoor. Ik sta in de wimkel telkens voor het vak met de nutrix, maar weet me telkens nog in te houden om het niet te kopen. Ik wil in elk geval nog proberen te wachten tot ik aan het werk ben. Als ik het dan echt niet trek probeer ik het, maar dat duurt nog 3 weken dus.....

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hier ook één die niet wil slapen, hoop gebrul vandaag

pff

denk je dat een schepje nutrix een probleem zou zijn?, denk het niet hoor

19. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik weet niet of een schepje nutrix een probleem zal zijn. Maar telkens als ik net denk, ik ga het kopen zie ik weer groot voorop die verpakking zijn, vanaf 4 maanden. En dan denk ik, dat meiske van mij is nog maar 2 maanden en 3 weken. Dus nog lang geen 4 maanden.
    Ik weet het allemaal niet zo goed. Moeilijk hoor, kids ;)

Ik ben nu ook alweer 6 keer op en neer de trap opgeweest, Danique heeft weer geen zin om te slapen, terwijl ze alleen maar zit te gapen en door haar ogen zit te wrijven. Dus hup dan doe ik haar naar bed. Ze ligt er nu al een half uur in en telkens is ze even stil en dan ineens begint ze weer te huilen. Dus hup de trap weer op. Zo val ik tenminste wel af :D
    Ben alleen zo moe, dat ik geen zin heb om iets anders te doen dan nu op de bank te genieten van mijn rust

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Alieke,dat je anders niet ff op de arm neemt dan,zo doe ik het ook wel ns als ze zo moe zijn maar niet in slaap kunnen komen.

Deel Deze Pagina