Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Alieke; Heel veel succes komende nacht

@Daisy; Je hebt me nieuwsgierig gemaakt..... Mag ik vragen hoe snel het bij jullie is gegaan?

@Linka; Gefeliciteerd met Myrna

Ik wens iedereen een goede nacht toe!

Groetjes Silvia

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Chantico, ik heb Danique ook nog lekker in de wieg naast ons bed. Ze heeft nog nooit op haar kamertje gewoond ;)

Wanneer dat precies gaat gebeuren weet ik nog niet.
    Ten eerste pas als ze beter doorslaapt, nu hebben we gemiddeld 5 nachten per week nog een nachtvoeding. Verder krijgt ze volgende week al een grote verandering, dan ga ik weer terug werken en gaat zij 3 dagen naar het KDV.
    Misschien over een maandje of zo. Ik leg haar nu overdag wel vaak even in haar ledikantje, als ik met iets bezig ben boven of zo. Met het verplaatsen naar haar kamertje ga ik het eerst een paar dagen alleen overdag doen tijdens de middagslaap.

3. Niet meer actief

marleen/aliekeleppink

mag best wat nutrix door de laatste voeding hoor, onze kraamhulp zei dat het vanaf 6 wkn al mag 1 of 2 eetlepels, wij zijn ermee begonnen toen amy ongeveer 8 wkn was en ze heeft nergens last van gehad, ze sliep er lekker op, het kan absoluut geen kwaad, amy heeft eerst friso hypo allergeen gehad en had enorm veel krampjes de huisarts zei overschakelen naar friso comfort en 2 scheppen nutrix doorheen doen, dus geen zorgen hoor en als je twijfelt vraag het even na op het cb of huisarts.
    maar dan geen nutriton er meer door doen, want dat is volgens mij teveel van het goede.
    succes :)

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi meiden,
    ook mijn werkweek zit erop en we gaan nou lekker genieten van het gezinnetje want gaan morgen lekker een week op vakantie naar drenthe (kan ik van dichtbij naar je zwaaien miranda 4xmama)
    ik heb er vreselijk veel zin in en vriendlief kan ook bijna niet wachten.

Roos vraagt zich af wat iedereen bedoeld met vakantie want iedereen heeft het erover
    Ga je lekker op vakantie? wat zal oma je missen in jou vakantie ( maal 2, beide oma's). hiephiep hoera, roos gaat lekker zwemmen op vakantie, papa heeft zo een zin in vakantie enzovoort enzovoort en roos maar denken wat dat nou wel zal zijn.

alieke en marleen heel veel succes met de kleintjes, ik hoop dat ze jullie wat rust gunnen

veel liefs petra

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    petra, roos & andy, veel plezier!

binna, jouw meisje heeft vast elke dag een ander mooi pakje aan! jij houdt wel van shoppen he?
    ik werk in hoog catherijne (bij station utrecht), dus ik vrees dat ik juist in de lunchpauze met een vriendin/collega veel ga shoppen. zeker als er uitverkoop is..

jenny, knap je al een beetje op?

linka, nog gefeliciteerd! heeft myrna een leuke verjaardag gehad? hebben jullie het groot gevierd? wat heeft ze gekregen van jullie?

queenbee, lekker he chocoladekruidnootjes! ik heb er net ook lekker van gesnoept!

naat, hoe ging het werken? ik ben daar ook bang voor. was het zwaar?

chantico, volgens mij lijken onze meiden wel een beetje op elkaar qua drinken idd. ottilie slaapt wel in haar wiegje (die aan het plafond hangt) maar op haar eigen kamertje. volgende week als we verhuizen hangen we het wiegje niet nog een keer op (ze past er al bijna niet meer in) dus gaat ze in haar ledikant. ik ga het wiegje zo missen! ze valt echt heerlijk schommelend in slaap.

arri, wanneer hoor je meer over een mogelijke ziekte van je dochter? hoe gaat het nu met je?

pendrag, hoe gaat het met jou?

------------------------------
    vanochtend werd ik wakker omdat ik niet meer op mijn zij kon liggen ivm bijna ontploffende tiet, keek ik hoe laat het was 8.45u! snel gaan kijken, maar ze lag heerlijk te duimen. paar keer gaan kijken en om 9.45u waren haar ogen open en lachte ze naar me.
    het lijkt hier dus wel de omgekeerde wereld. een week of 3 geleden was ik verdrietig dat ik er nog 2x per nacht uit moest en iedereen hier postte over de heerlijke nachten die ze geslapen hadden. nu lees ik allemaal verhalen over vroeg wakker zijn en slaapt mijn dochter ineens door.
    ik weet dat het niet betekent dat het vanaf nu altijd zo is, dus ik geniet er maar ff van!

hihi, onze kat ligt als ie ff de kans krijgt in het wipstoeltje.

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

Ik kwam even voorbij om hallo te zeggen!

Giulia moet straks voor haar prikjes naar het cb.

Iedereen een fijne dag :)

7. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    goedemorgen,

Ik denk dat Renske stiekem meeleest hier.
    Gisteravond wilde ze ineens om 21.30 nog een voeding en ze heeft geslapen tot .............6.15
    Hoera!

fijne dag allemaal

liefs

Philly

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Philly: Misschien moet ik Jasper ook eens mee laten lezen :)

@ Juudje: Wat ben je er weer vroeg bij vandaag!

@ Rebbel: Mijn schoonmoeder wil dus door dat soort dingen niet op Jasper passen als hij zo klein is. Ze is doodsbang dat ie bij haar niet wakker wordt, stikt of wat dan ook. Thomas vind ze prima, want die kan vertellen wat er is.

@ Rebecca: Fijn om te lezen, bedankt! Ik heb gisterenavond een klein schepje er doorheen gedaan.

@ Alieke: 16 en 22 aug scheelt niet zoveel :) Misschien hebben ze een telepatische verbinding :)! Ik heb echt heel vaak als ik jou stukjes lees dat ik denk nou dat had ik kunnen schrijven!

@Lauwie: Hopelijk blijft het zo goed gaan! Enne katten....pff, die willen in de kinderwagen, maxi cosi, ledikantje, box en het bedje van Thomas slapen!

@ Petra: Geniet er lekker van! Heb je tegen de oma van Roos nu gezegd dat ze alles voor je bij moet houden? Haha!

@ Jenny: Alweer opgeknapt?

@ Happy: Hoe is het nu met Janna? Hopelijk gaat het weer beter.

@ Pendrag: Hoe is het met jou meis?

@ Linka: Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad met Myrna. Hoe is het met jezelf?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb Jasper gisterenavond echt een mega fles met een beetje nutrix gegeven en weet je hoe laat hij wakker werd.....half 3! Na 2x een speen gegeven te hebben heeft Jeroen om half 4 een fles gegeven en hij viel me een partij aan, wederom uitgehongerd! Ik snap er niks van! Daarna is ie een beetje blijven spoken. Thomas hoorde ik ook om half 6 al praten en wilde om half 7 dus echt uit bed. Weer bar weinig geslapen vannacht. En ik moet toch echt wat in huis gaan doen, bah!

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Hier eindelijk een reactie van mij, Myrna is vreselijk verwend met Nintendo DS Lite, ze is dolblij!

En ze kreeg ook mooie skeelers die je ook kan inbouwen als gewone schaatsen, handig hoor! Zij blij!

Bedankt voor jullie felicitatie!

Jeslyn heeft vaste schema, vind ik wel grappig en fijn. Ene dag om 11 uur laatste fles en slaapt ze door tot 6 uur en als ze laatste fles om 10 uur krijgt dan slaapt ze door tot 7 uur, hoezo grappig! Maar rond 4 uur wil ze NIET liggen maar in wipstoel of op schoot zitten. Totdat ze weer fles krijgt en dan nog even op wipstoel zodat ze gaat mopperen dan gaat ze naar bed boven, hoppa in slaap! Wat ben ik zo trots! Lijkt me logisch, alle moeders zijn trots op kindjes ;)

Philly, fijn hoor dat Renske goed heeft doorgeslapen!

Morgen zwemmen, hoera! Met mijn oudste zus en haar vriend zijn kids! Als doorgaat, haha!

10. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiemorgen Meiden,

Justin krijgt nog 5 flessen waaronder de laatste om 23,00 is maar aangezien hij dan altijd in diepe slaap ligt moeten we hem altijd wakker maken dus vroeg me af of ik de 4 voedingen niet kan gaan proberen?
    Of is ie daar nog te jong voor?

11. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    oja hij is vandaag 2 maanden en 3 weken oud :)

12. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi, ik lees hier wat over Nutrix...Is dat om het hongergevoel weg te nemen? Ik heb namelijk gisteren contact gehad met het CB omdat Olivier na de fles nog meer wil drinken en soms 's nachts weer wakker wordt. Zij adviseerde me om 's avonds Nutrilon Forte te gaan geven, maar wat doet Nutrix dan?

Ik ga me zo maar weer eens bezig houden met de was....

Fijne dag allemaal!

13. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Ik heb lekker weekend!

Gisteravond heb ik Sophie niet wakker gemaakt voor een laatste fles en toen kwam ze vanacht om 4 uur. Ik blijf haar dus voorlopig maar wakker maken, maar misschien ga ik proberen om de laatste fles steeds iets eerder te geven en misschien een beetje nutrix erin.

Lauwie: Werken was wel even zwaar, vooral 's ochtends, 's middags voelde ik me weer redelijk fit.
    Nu lekker weekend dus vanmiddag even een klein dutje proberen te doen!

Ga even douchen, mijn ouders komen zo hun hond brengen, ze gaan een weekendje weg en ik mag oppassen (op mijn eigen hond, die ik niet mee mocht nemen toen ik uit huis ging). Altijd leuk als ze er is, al is ze wel een oude dame nu.

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen,

@Petra,heel veel plezier in Drente!
    Geniet ervan!

@Arri,duim duim duim voor je vandaag!

@Juudje,succes op het bureau!

-----------------------------------------
    Vannacht waren ze om 04.30u wakker,huh :confused:
    Das weer wennen zeg,ben bekaf!
    Ik moet weer vliegen vandaag,ga met een vriend de stad in en de dames gaan tuurlijk ook mee :)

Fijne dag allemaal!

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Zo heb net de kindjes weer naar het KDV gebracht. Gisteren was de eerste dag dat ze samen gingen. Het is hartstikke goed gegaan, Djim heeft dan over de dag wel 5 voedingen nodig, maar dat lijkt me niet zo erg.
    Kijken of het er van het weekend gewoon weer 4 zijn.
    Hij was gisteren helemaal op, om half 6 ging ik hem ophalen, gelijk omkleden en borst gegeven en om 18.00 sliep hij. Vanmorgen om 7.45 was hij weer een tevreden mannetje.
    Meiden die moeten werken, werkse!
    De rest prettig weekend!

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Marleen... misschien een rare vraag maar zou Jasper last kunnen hebben van zijn oren / keel. Bijvoorbeeld middenoor ontsteking kan een reden zijn voor veel huilen, veel wakker en veel drinken... Ik weet het niet hoor maar misschien is het iets om aan te denken.

@Puck. Nutrix is rijstebloem en is dus een eerste stap naar vaste voeding. Het is natuurlijk ook zwaarder dan melk maar het is de bedoeling dat je het geeft wanneer je kindje klaar is voor vaste voeding (maar wordt soms ook geadviseerd voor hongerige kindjes / teruggeven of voor doorslapen maar garanties biedt het niet). Nutriton en Forte ook goede alternatieven.

Iedereen een heel fijne dag vandaag! Wij gaan lekker aan de wandel en winkelen voor de vakantie! 8) (Het is 26 graden op Tenerife :) )

Elle

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goeie morgen.
    @ Petra: ik zal terug zwaaien hoor!
    Veel plezier.

Laureen mag van mij juist NIET meer meelezen hier.
    Ze heeft vast gedacht: ik doe lekker met min vriendjes/vriendinnetjes mee en word ook 's nachts eens wakker.
    Echt niet leuk hoor.
    Hoorde haar om 5:00 ineens heel hard lachen, gillen en schreeuwen in bed.
    Ik voorzichtig kijken, lag ze tegen een knuffel te "kletsen".
    Héél leuk meid, maar niet op zo'n tijdstip.
    Dat mag ook wel om 8:00 uur hoor.
    Gelukkig is ze wel snel weer in slaap gevallen, Maar ik natuurlijk niet.

@ Dais: jij dus ook al weer nachtdienst. ha ha

@ Puck: succes met de was meid.

@ Juudje: hallo terug voor jou.

Iedereen die moet werken: werk ze!
    Alle anderen alvast een fijne dag.

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Duster,wij kenden elkaar 3 maanden toen ik zwanger raakte,niet gepland toen maar wel heel erg gewenst vandaar ook zo snel weer een tweede zwangerschap ;)
    Als het goed voelt/zit waarom niet,er zijn ook zoveel stellen die al 10 jaar bij elkaar zijn en uit elkaar gaan dus wil allemaal niks zeggen!
    Hier was het ook van happy single naar een gezinnetje,hihi,grappig eigenlijk!

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier nog zo 1 hihi
    ik heb Andy ontmoet op 27 juli 2007 en was uitgerekend op 27 juli 2008, zijn dus nog hevig verliefd op elkaar .
    In 1 klap van elk weekend naar de kroeg, teveel roken, teveel drinken. Naar een trotse moeder die vanuit haar tenen gelukkig is. (al was mijn single tijd ook prima hoor)

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Oee das wel een leuk onderwerp :D
    Hoe lang ben je al bij je partner en hoe heb je elkaar leren kennen :)

Ik ken Angelo sinds 24 april 2005, ik ging met mijn collega naar Elffantasy en haar zoon zou ook mee gaan.....nou ja ze had een erg leuke zoon :)

Na die dag veel gechat en gesmst, en op Koninginnedag weer afgesproken.
    Was erg gezellig :)
    Zodoende op 5 mei weer afgesproken en toen kwam de eerste kus...dus op 05-05-05 waren we officieel samen :D

Deel Deze Pagina