Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Mik. Met een koortslip moet je enorm oppassen met ALLE kleine kinderen en ouderen. Het virus is een aanslag op je weerstand en de weerstand van kleine kinderen en ouderen is verlaagd. Heel goed handen wassen en geen kusjes geven! Het verhaal wat je hebt gehoord is misschien wat overdreven maar ze kunnen er heeeeeel ziek van worden en wie weet wat er in zeldzame gevallen kan gebeuren! Maar er drie jaar later aan overlijden.. vind ik een beetje raar verhaal.
    Ik heb er zelf ook last van (gelukkig nog niet gehad)
    Oja... koorts is je belangrijkste signaal.. hangerig, huilerig en warm!

@Alliekeleppink. Ik ben er zelf op dinsdag (thuiswerken) en op vrijdag. Op vrijdag is de nanny vrij en op dinsdag werkt ze wel en dan doen we het een een beetje samen. Zij doet de was en vangt Chris op en ik hou met bezig met Kick. Ze werkt tot half 6 en dan ben ik weer thuis en neem ik het over. In het weekend is ze ook vrij. Ze heeft haar eigen ruimtes en eigen ingang dus we zien elkaar ook echt niet als ze vrij is.

mmm.. straks naar Schiphol.. toch een beetje nerveus aan het worden

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    thanks!

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Er zal helaas vast wel een keer een kindje aan dood zijn gegaan, maar over het algemeen worden ze dus alleen heel erg ziek maar knappen dan wel weer op. jammer alleen dat je nooit van herpes afkomt.

maar inderdaad wat ellen zegt gewoon goede hygiene is het belangrijkste

@ellen fijne vakantie!

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dat handen wassen wist ik niet dus ik hoop maar dat ze het niet heeft.

bah bah wat een k*tziekte. maar tot nu toe zie ik niets aan haar!

hoelang na die koortslip zal je op moeten blijven letten op je meisje?

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    herpes heeft een incubatietijd van een week, dus even in de gaten houden

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jeetje wat weet je er veel vanaf?

ik heb helaas een schoonloeder die oppast een dag in de week en die heeft ook een koortslip. en die vind het allemaal onzin. ze geeft donique geen kusjes zegt ze maar ik vertrouw haar voor geen meter!

ze denkt dat het allemaal geen kwaad kan . bah bah straks geeft ze stiekem wel kusjes

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    @Mik, heb je geen mogelijkheid om Donique ergens anders heen te brengen als je schoonmoeder een koortslip heeft?

@Elle, fijne vakantie.

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee helaas!

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ mik ik zou het haar heel goed duidelijk maken. want wij mogen bij ons op het kdv niet op de baby groep staan als we een kortslip hebben.

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het heeft hier ook een klein weekje geduurd voordat ze weer doorsliep. Maar nu zijn we heel blij dat ze het door heeft en wij onze avonden en nachten weer 'terughebben'. Het was mij een weekje nachtvoedingen wel waard.

Zou best kunnen, die slaapt heerlijk door de laatste week! Wordt soms pas om 8.30 uur wakker, maar meestal tussen 7.00 en 7.30 uur.

Linka, wat dapper dat je ontslag hebt genomen! Vast een hele opluchting dat je van dat gezeur af bent, maar lijkt me ook wel spannend.

Schatje, wat naar dat je hond zo ziek is. Dikke knuffel, ook voor al het andere dat je de laatste tijd te verwerken hebt gekregen.

Arri, wat stom dat je geen uitslag hebt gekregen! En nog zo lang wachten… Ik blijf voor jullie duimen!

Kimm, heerlijk dat de bv zo goed gaat! Ga je ook kolven op school?

Elle, jee wat een leven: een nanny en een schoonmaakster. Wat voor werk doen jij en Aiden dan als ik vragen mag?

Mik, het is geloof ik alleen besmettelijk als de blaasjes opkomen en er zitten, daarna niet meer. Die afplakdingetjes schijnen wel fijn te zijn, is toch een minder eng idee dan zonder. Eng hè?! En superstom dat je schoonmoeder het niet serieus wil nemen. Misschien een keer vragen of de huisarts het haar op het hart wil drukken (telefonisch consult ofzo).

Weet iemand vanaf welke leeftijd je ‘hop paardje hop’-spelletjes kunt doen, ivm dat je een kindje niet mag schudden (hersenletsel)?

11. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Meiden, wat ben ik blij dat jullie niet al te veelgekletst hebben :). Wij zijn het hele weekend uit huis gevlucht omdat onze buurman aan de badkamer bezig is. Gisterenavond hebben we ook nog even een lekker woordenwisseling met m gehad. We hadden met de buurman afgesproken dat hij om 18u zou stoppen ivm Jasper en Thomas. Ik kwam rond half 5 thuis en de buurman stopte om 17.15u, helemaal super, dacht ik. Gaat hij om 18.15u weer verder met hakken en breken :confused: om 18.45u hebben we gevraagd of hij wilde stoppen want het was echt een pestherrie. Het gebeurt zo vreselijk vaak dat ze op rare tijdstippen gaan boren enzo. Wij moesten wel altijd rekening met hun houden toen hun kinderen kleine waren en dat hebben we ook gedaan, maar nu het andersom is... Bah ik heb er echt de balen van! Jasper is nog steeds heel overgevoelig en is helemaal van slag doordat we gisteren en vandaag weg waren en als we even thuis waren was het herrie. Hij heeft gewoon echt rust en regelmaat nodig. We zijn echt allemaal versleten. Jasper slaapt nu eindelijk, maar nu is Thomas echt vreselijk dwars en Jeroen en ik zijn het ff helemaal zat!

Ik heb ff gelezen en wilde reageren maar ik weet niet eens mee op wat :oops:. Alleen dat je inderdaad uit moet kijken met het herpesvirus. Ze kunnen er inderdaad erg ziek van worden en ze hebben gelijk dat virus in hun lijfje. Ik schreef hier boven over rust en regelmaat, maar bij een koortslip geldt de 3e R, die van reinheid!

Sorry dat ik verder niks meer weet.
    Morgen weer werken bah heb er echt geen zin in!

Oja, @ Elleny: Fijne vakantie en als je man zoveel weg is heb je groot gelijk dat je een nanny in huis neemt. Anders heb je naast werken, het huishouden enzo zo weinig tijd voor je kindjes!

Fijna avond allemaal!

XXX

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    mik: ja ik werk met infectieziekten en heb op verschillende afdelingen gewerkt, maar weet niet alles hoor ;) maar kan wel aan alle info komen als het moet.

enige verder advies: duidelijk maken aan je schoonloeder dat je wil dat ze oplet, dus handen wassen en niet kussen tot dat er een dikke korstlaag op haar hoofd zit haha

13. schatje1

schatje1 Niet meer actief

Heey meiden

Even snel een berichtje van deze kant want ben heel erg moe..

Vandaag hele moeilijke dag gehad.. we hebben de hond moeten laten inslapen.. :cry: :cry: :cry:
    Het ging gewoon niet meer.. ze ging in ene keer heel snel achteruit : heel erg benauwd en bijna niet meer kunnen lopen :(

Mis der nu al heel erg.. we kwamen bij me ouders binnen en ze kwam nog wel naar ons toe.. maar niet zoals normaal.. ze was heel erg down en kon eigenlijk voor de rest niks meer..

We weten dat dit het beste is geweest maar toch doet het veel pijn en hebben heel veel verdriet! :(

*chelly we houden van je en zullen je nooit vergeten*

Voor de rest heb ik even niet terug gelezen staat me hoofd niet naar..
    Sorry

Groetjes

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @schatje, gecondoleerd meis, helaas voor jullie maar nu heeft de schat in iedergeval geen pijn meer. knuffel

15. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    schatje, gecondoleerd, je hondje heeft geen pijn meer!

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    @Schatje, gecondoleerd.

17. schatje1

schatje1 Niet meer actief

dank je...

Het is allemaal zo snel gegaan dat het nog heel moeilijk is om het te begrijpen.. :(

Groetjes

18. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    schatje gecondoleerd.

Zijn er al meer baby's die tandjes beginnen te krijgen? Bij Toby zijn er twee aan het doorbreken. Hij heeft er echt veel last van is zo zielig. Vindt het nu echt wel heel erg snel gaan hoor, voor je het weet loopt hij.

19. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    schatje, wat vreselijk zeg! Gecondoleerd

Elle, een hele fijne vakantie!

Mik, hoop dat je je meisje niet gaat aansteken. Hou het goed in de gaten

Danique wil vndaag niet zo goed slapen.
    Vanmorgen even geslapen van 11 tot 12 en toen van half 2 tot kwart over 2 wakker in bed gelegen.
    En nu is ze dus nog steeds wakker.
    Manlief wil haar ophouden tot de laatste fles, want volgens hem slaapt ze dan langer door.
    Dus hij entertaint haar een beetje.
    Ben benieuwd of ze vannacht ook doorslaapt inderdaad. Maar ik kan je wel zeggen ik ga niet elke avond haar entertainen. Normaal gesproken gaat ze gewoon naar bed als ze moe wordt!
    Nu slaapt ze dus even een kort slaapje in haar schommelstoel, in de box of op de arm.

20. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Dag allemaal,

Vandaag is Stan gedoopt, het was een druk feestje, gezellig met de familie maar ik heb me ook geërgerd :( Mijn moeder doet altijd zo stom ten opzichte van Stan, ze zit de hele tijd tegen Stan bezig alsof hij een hond of kat is. Zo klikken met haar tong, heel de tijd oetchie, koetchie (weet niet hoe ik het moet schrijven) te zeggen terwijl ze op zijn kaakje of kin tikt. Ik word er zo onnozel van. Ik heb het haar al dikwijls proberen wijs te maken dat hij geen hond is, maar ze snapt het niet, ze bedoeld het niet slecht maar ik vind het zo stom.

Zo zijn er nog een aantal zaken waaraan ik met erger als ze op bezoek komt...

Sorry voor de ego bericht.

Deel Deze Pagina