Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Hey meiden,

Gaat alles goed met jullie kleintjes?
    Heb zelf al een paar slapeloze dagen achter elkaar gehad, dat breekt je best wel op. maar vanacht ging het super dus heb weer even bijgetankt. kreeg alleen een beetje koorts gisteravond en behoorlijk gezweet in bed, gelukkig nu weer afgezakt.

Hoe gaat het met jullie met de bortsvoeding? Ik maakte veels teveel aan en dat deed zo'n zeer. we hebben alle truuks uit de kast moeten halen om het te temperen. geef nu borstvoeding uit een fles, want was niet vol te houden die pijn.

oja in het kort mijn bevalling:

maandag gebroken vliezen (dubieuse want het stroomde er niet uit)
    dinsdag ctg en controle op gebroken vliezen, weinig bewijs maar op echo wel te zien dat er minder was.
    woensdag ctg en kweekje ivm mogelijk infectie.

donderdag werd ik ingeleid, had wel voorweeen maar zag deze niet aan als de echte, maar bleek wel 2 cm ontsluiting te hebben. ben behoorlijk gevoelig voor medicatie en had al snel toen de pomp aan ging al weeen. binnen 2 uur had ik een weeenstorm die ik niet meer kon houden. had namelijk beenweeen en die kan je niet wegpuffen alleen maar masseren masseren masseren echt vreselijk. Ik heb gesmeekt om een ruggenprik haha maar daarvoor hadden ze al opgebeld gelukkig. na de ruggenprik leefde ik weer en kreeg na 1,5 de pomp om zelf toe tevoegen en dat beviel goed. op de monitor zag je dat de weeen nog steeds veel te veel kwamen en moesten steeds de weeenopwerkers verlagen. om 5 uur had ik volledige ontsluiting maar meneer was dus een sterrenkijker. ik moest toen op mijn zij liggen in de hoop dat hij zou draaien maar dat deed hij niet. het zou dan uiteindelijk een vacuum of KZ snee worden. om kwart voor negen mocht ik persen om de kleine nog wat verder te laten zakken, maar dat deed hij niet goed. ze hebben toen de vacuum erbij gehaald en na 3 keer persen, een knip en een hoop geschreeuw heb ik hem eruitgekregen.

al met al vond ik het wel gaan, alleen het begin en eind was een drama. in de tussentijd heb ik lekker de olympische spelen zitten kijken haha

nou verhaal toch niet zo kort geworden, maar ben blij dat de kleine er is. we genieten volop en slapen weinig.

alle zwangere zijn bijna bevallen, het is toch wel hard gegaan zeg. en wij maar zeuren en zeiken die 9 maanden en dan is het ineens weer voorbij. heel vreemd.

maar meide heel erg bedankt voor jullie steun en adviezen !

liefs jenny

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Jenny, wat heftig zeg de bevalling. Maar het zit er op en nu heerlijk genieten.

Schatje, toch een 2e schatje erbij over een paar jaar. Tijdens de bevalling dacht ik ook nooit weer. Maar nu wordt die gedachte toch ooit weer. Maar de eerste anderhalf jaar nog even niet :D

Miranda, veel plezier bij het uitstapje vandaag. Wat een bult moet je dan meeslepen he!

Oorbelletjes doe ik ook nog niet. Als ze een jaar of 6 is vind ik eht prima. Maar nu echt nog niet. Een armbandje vind ik prima, maar nog geen gaatjes!

De hielprik is net voor de 2e keer uitgevoerd. De rondjes zaten nu heel goed vol. Ik duim maar voor de beste afloop. En anders zitten we waarschijnlijk volgende week met haar bij de kinderarts :(

Mijn kleine druktemaker trapt zich helemaal boven de dekens uit. Ik wil dus een slaapzakje voor haar, maar diegene die ik had geleend is 70. En veel te groot voor haar. Bestaan er uberhaupt kleinere?
    Moet de stad maar eens even in vandaag denk ik.

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Oja we moesten uiteindelijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik tijdens de bevalling koorts kreeg en dus antibiotica. Mylan was door de vacuum een beetje van slag en door deze 2 dingen wilde ze hem onder controle houden (antibiotica geven) op de couveuse afdeling. 2 dagen kraamsuite was heerlijk, maar vervolgens 2 dagen op een kamer zonder tv radio wc douche vond ik echt vreselijk. gelukkig mocht daar de kleine wel bij, maar je werd van elke geluidje wakker. toen kreeg ik wel een dip daar.

maar goed, we zijn thuis en alles gaat goed. even een moeilijke start, maar daar komen we ook wel overheen.

fijn om te lezen dat jullie kleintjes al lekker groeien en die maten kleertjes ach in sommige pakjes staat 50 en die lijken wel voor reuzen andere zijn echt heel klein.

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik heb niet eens kleertjes in maat 50 :oops: we hebben alles of gelijk 50/56 of maat 56 gehaald... aangezien ze maat 50 maar echt heel erg kort aan hebben... dan zit het nu maar wat groter hoor :oops:

@aliekeleppink

Er zijn ook slaapzakjes met een drukknoopje... dan is de lengte bv... 90 en dan kan je hem met drukknoopjes verkleinen tot aan 60... weet alleen niet zo waar ik dat gezien heb....

die van mij die beweegt ook zoveel in bed... alleen pijns ik erover om een slaapzak te gebruiken... ik slaap al slecht 's nachts... dus ik merk vrij snel wanneer ze anders in bed ligt... maar ze slaapt ook nog bij ons op de kamer in een wiegje dus wanneer ze naar haar andere bedje gaat... ledikantje dan gaan we wel een slaapzak gebruiken...

pff verder vanacht een keer wat beter geslapen... vanmorgen me vriend uit bed geschopt omdat hij naar het werk moest... schat het is pas 3 uur... nee hoor dat is het niet het was al half 7... Ivy was aan het huilen dus heb me vriend maar uit bed laten gaan die moest er toch immers uit...

gisteren en eergisteren was Ticho echt super lief... lief spelen etc... maar vandaag is hij wel zo vervelend totaal niet luisteren etc... pfff jemig... blij dat hij straks naar de oppas gaat... pff heb het er echt een beetje mee gehad... ben er best wel moe van...

vloeien jullie nog? zo nee hoelang hebben jullie dat gedaan?

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

jah met de bevalling zei ik ook nooit meer.. maar nu ga ik het denk ik al missen haha

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    bij de hema hebben ze slaapzakjes mt 50/56! dat is de enigste waar ik ze heb gezien! voor de rest begint het pas bij mt 70! bij de hema hebben ze ook mt 62/68.

7. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    vloeien jullie nog? zo nee hoelang hebben jullie dat gedaan?[/quote]

Ik heb totaal 4 dagen gevloeid.
    Nog wel wat wondvocht, maar echt heel weinig.

Verder baal ik wel dat alle kleerdjes hier echt te groot zijn.
    Dan merk je pas dat er weinig in maatje 44 te koop is.
    En dan bedoel ik ook echt te groot.

Hoe is het bij iedereen met de darmkrampjes?
    Werkt bij jullie de cina baby al?
    Hier begint het te werken wel in combinatie met andere voeding.

Bumba.

8. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hoe is het bij iedereen met de darmkrampjes?
    Werkt bij jullie de cina baby al?
    Hier begint het te werken wel in combinatie met andere voeding.

Bumba.[/quote:3mqkka5c][/quote]
    Ik vloei nog wel maar minimaal.
    Alleen blijft de wond bij mij erg gevloelig en trekt en steekt wel.

Ik heb destijds bij prenatal en duimeland toen veel maten in 44 kunnen krijgen.

Ayoub heeft ook last van darmkrampjes, gebruik alleen nog niks, iemand had het over venkel water, hebben jullie er ervaringen mee?

9. schatje1

Bumba: gebruik je cinababy met flesvoeding?
    Ons is dat namelijk afgeraden(waarom weet ik niet)

Wij hebben namelijk omneo gehaald voor darmkrampjes enzo dan heb je cinababy niet meer nodig

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hier werkt het ook niet heb ik het idee die Cinababy?
    Gister naar therapie geweest met Fenne en idd er zat een wervel over een andere heen,dit heeft ze nu weer terug geduwd,zooo zielig,mama moest bijna mee huilen :cry:
    Nu kan ze wel op haar linkerwang liggen,gelukkig want je zag al een afvlakking :(
    Nu is ze wel een beetje huilerig,maar dat kon werd verteld.
    Verder vannacht weer 3 uurtjes geslapen,pfff...
    Ze krijgen allebei 150cc ,ze wegen 9 pond,dus ze hebben geen nachtvoeding meer nodig maar toch worden ze om 03.00u wakker van de honger,en echte honger..
    Zal straks toch maar ns met het bureau bellen?

Hier ook geen oorbellen,ik hou er ook echt niet van,als ze groter zijn mogen ze zelf beslissen..

@Miran,wat leuk zeg,alvast heel veel plezier gewenst!
    Enne wat een scheetje zeg.....

@Jenny,heftig zeg!
    Maar gelukkig nu lekker genieten!
    Voel je je weer wat beter?

@Alieke,ik duim voor je mee meid!
    Wanneer weet je meer?

Over vloeien,ik heb gevloeid tot eergister en nu ongesteld..

Foto's niet gelukt,we zijn het kabeltje van de camera kwijt,Lars straks ff goed zoeken want we hebben m nog gehad hier dus kan niet kwijt zijn!
    Nou weer een heerlijk fris huis,tante is net weer weg,straks om 14.30u weer bezoek..

@schatje,wat is Omneo?

11. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Ik heb voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt bij de Huisarts, soms lijkt het of hij stikt in zijn eigen speeksel. Als we daar geweest zijn hoop ik een beetje zekerder te zijn.

Heeft de huisarts hem ook ineens gezien ;) Ik wil hem ook ineens vragen hoe ik de borstvoeding het snelst kan topzetten want ik ben mijn borsten zo beu!

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Daisy, we krijgen binnen een week de uitslag.
    Ik hoop toch echt dat het niets is. Natuurlijk zijn we er vroeg bij als er wat is. Maar toch het idee dat ons meisje naar het ziekenhuis moet voor onderzoeken ofzo. Ze is nog zo klein :(
    Ik blijf maar hopen dat het gewoon goed gaat!

Ik heb net bij prenatal een slaapzakje gekocht, maar 50/56. Dus daar gaat ze straks in. Kijken of ze dan minder bewegelijk is.

Vloeien doe ik ookn og steeds. Aan het eind van de kraamtijd was het heel minimaal, maar de laatste paar dagen is het weer heftiger. Met echt draden bloed zeg maar (sorry voor het vieze detail)
    Ben gister weer met de pil begonnen, dus over 4 weken krijg ik zeker weten een pilbloeding.
    En hopelijk is het daarna over. Ben nu dat maandverband al wel zat ;)

13. schatje1

omneo is een speciale voeding van nutrilon.. kan je in de supermarkt kopen is voor darmkrampjes enzo

maar werkt wel..

djayden heeft natuurlijk wel iets last van krampjes maar dat hou je altijd.. hij heeft nu veel minder last dan met de cinababy..

Groetjes

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier zijn de krampjes weg met Friso Comfort en Sab Simplex. Binnen 2 dagen helemaal verdwenen!

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    wat betreft vloeien:
    ik vloei nog minimaal, een inlegkruisje is genoeg, alleen vannacht bij het voeden voelde ik weer krampen en ja hoor, lakens bevlekt.

met mn hechtingen (knip) gaat het stukken beter, zit netjes 2 of 3x per dag in een zoutbadje. heb er amper nog last van.
    kheb alleen het idee dat ik vrij nauw gehecht ben - mn binnenste schaamlippen zijn ook veel kleiner. pfff. stel je voor heej, moet ik een keer terug om me wat minder nauw te maken, of een 2e ontmaagding...

nu ik ons meissie laat drinken wanneer en hoeveel ze wilt spuugt ze niet meer. af en toe een half mondje. maar even geen gedwongen drinken van de 2e borst hier hoor. ze komt zelf netjes elke 3 uur. ook snachts en dan blijft ze vaak wakker... jammerrrrr... maar goed, laat r maar lekker even wennen en groeien zo, wat heb ik die eerste weken nou te doen?

16. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    heeft iemand tips mbt krampjes: ik wil liever niet bijvoeden met fv.
    is er misschien iets simpels dat ik kan drinken/ eten/ innemen? een thee of zo?
    de krampjes zijn niet heel erg, ze wurmt en mekkert wat en soms tegen huilen aan, maar is vrij snel van de bubbels af (en pappie is dan ook weer wakker, hahaha), maar het maakt r wel es wakker.

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Heb het al eerder gemeld, ik gebruik voor mijzelf nu iedere dag een kleintje yakult (schijnt te helpen) en ik geef Djim Probiotica van toppharm, dat los ik dan niet op in een heel glas, maar klein beetje water en dat voer ik met een lepeltje! Misschien heb je er iets aan..

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Aliekie, ik heb die bloeding ook zo...lekker hoor :(

@ Schatje, wij gebruiken cinababy en dat werkt, nou ja ze huilt iig niet om de krampjes nu :)

@ Pendrag, heb je alles binnen ;)

19. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    thanks lique!
    zal morgen eens aan de dokter vragen wat hier te krijgen is... yakult heb ik hier nog nooit te koop gezien bijvoorbeeld, net zo min als venkelthee (vond ik net op internet). hier heb je alleen theethee.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    cinnababy helpt goed bij krampjes, kanje gewoon halen bij drogist

aykietje goed dat je gebeld hebt, beter een keer teveel kijken dan te weinig

oorbellen, mijn dochter had ze toen met 9 maanden, maar mischien dat ik nu ook wel langer wacht. ik las laatst dat er zaken zijn die het met 2 weken al doen, dat vind ik echt te vroeg, persoonlijk

ik zit er wat doorheen vandaag. ze is gister meer wakker geweest dan geslapen. en een paar keer gilde ze echt met huilen, of ze pijn had.
    vandaag gesproken met wijkverpleegkundige en we kunnen wel inbakeren, maar pas na de echoonderzoeken. het kan heel goed zijn dat ze pijn heeft in haar slokdarm.
    toen ik de kinderarts belde voor een afspraak, kreeg ik te horendat dat pas in oktober kon. toen moest ik echt huilen want zolang kan er niet gewacht worden. ze heeft pijn, en is nog zo klein, nu mag ik woensdag komen. en als het eerder nog erger word, moeten we de huisarts bellen omdezelfde dag te komen.
    ik heb echt een emo dag vandaag, zo erg om je kindje zo te zien, en vroeg me af wat ik niet goed deed.

wat is sab simplex pendrag?

alieke wat naar dat jullie opnieuw moesten prikken. maar hoop dat het allemaal niets is. maar zoals je zegt, de ziektes zijn gelukkig wel goed behandelbaar

Deel Deze Pagina