@noura wat naar zeg, zo'n huilend kleintje ons meisje huilt eigenlijk nooit, alleen als het aankleden te lang duurt en ze wil drinken (afkloppen). maar soms is ze wakker en wilt niks, ligt maar te draaien en te kreunen en te bijna-huilen. nou heb ik sinds kort een combicotti, zo'n sling. geweldig, aanrader! ik stopte haar er gister voor het eerst in, en ze viel meteen in slaap, helemaal rustig. je beebje hangt heel dicht tegen je aan, in tricot, met dr oortje bij je hart. je kunt dat ding op heel veel verschillende manieren gebruiken, voor heel jongen babietjes, maar ook voor oudere babietjes, in andere houdingen.
@kimm1988, vloeien kan nog wel even duren hoor. wanneer je wat meer beweegt enzo moet je niet schrikken als het ineens nog meer word zei de verloskundige. vermoeiend hè die nachten, ik heb de kleine toch maar in zijn eigen kamer gezet. hij maakt nog wel eens maffe geluiden en dan word je van alles wakker.
@Debbie en noura: ik heb via een Duitse drogist Sab Simplex besteld, wordt gewoon opgestuurd. Kan dus ook naar het buitenland. Het zijn druppeltjes die je in de fles doet waardoor de lucht uit de maag en darmen verdwijnt. Het werkt hier in ieder geval erg goed. Op dit forum zijn er veel mama's met goede ervaringen met sab simplex. Zal zo even kijken of ik de link kan vinden om te bestellen, daar staat ook wel meer info maar via google is er best achter te komen! @sjudith: alles is binnen meid, dank je wel! Tweede pakketje gaat morgen weg. Ben een beetje laat, sorry. Maar het komt er aan en er zit weer vanalles in!
ok heb er wel eens van gehoord. maar hier niet veel krampjes. ze slaapt,gelukkig maar, ook voor haar. ik schaamde me, raar he, maar vond het zo moeilijk om hulp te vragen, want had het idee dat na 4 kinderen ik het toch wel moest kunnen... nu maar afwachten tot volgende week debbie wat fijn dat jullie kindje zo rustig is. mijn zoontje en dochter waren ook zo. ik heb ook een draagzak en buidel gehad, maar van beide kreeg ik rugklachten. vandaar dat ik niet weer een durf aan te schaffen.
@daisy: ja voel me al wat beter, maar dat is vaak smiddags hè. in de avond en ochtend voel je je vaak het beroerdst, maar denk dat deze wel overwaait. @noura: wat zielig voor je kleintje zeg, lijkt me echt vreselijk. hoop dat het snel overgaat. ik heb bij alle eerste huilbuien al moet meejanken en moet er niet aan denken als het de hele dag door zou gaan en dan echt om pijn. beterschap!
@ Noura, jeetje je tobt wel met je kleine he! En goed juist dat je hulp hebt gevraagd! Ieder kind is anders he! @ Pendrag, rustig aan, mt 68 past ze toch nog niet Nou ik ga vanavond weer voor het eerst een fotoshoot doen...alleen nu met mt 42 ipv 32 Zal mij benieuwen! Het wordt onherkenbaar naakt Maar goed ook nu
Ik zag wat dingetjes voorbij komen, weet alleen niet meer wie wat schreef Gaatjes prikken voor oorbellen : nee, dat vind ik bij een baby niet mooi. Ze mag gaatjes als ze een jaar of 7 / 8 is. Nog vloeien : helaas ja......... Begin er nou echt wel es genoeg van te krijgen. Kleertjes maat 50 : Danique draagt die nog steeds. Twee pakjes beginnen nu wat klein te worden, ik heb vanmorgen wat kleren maat 56 met haar gepast maar dat was allemaal nog te groot. Doorslapen : wat zijn er al veel babies die lang doorslapen! Heerlijk hoor, maar hier helaas nog niet.
Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar antwoord vast, want ik weet niet hoe lang ik van de kleine achter de pc mag! Zon schema van één keer wakker worden om te drinken had Ise gisternacht ook, maar vannacht wilde ze opeens drie keer Jee Esprit, wat een verhaal Waarom zag je je meisje alleen als vage vlek? Door de verdoving, geen lenzen in, of omdat ze te snel weer werd weggehaald? Ik hoop dat je de hele bevalling toch een plekje kan geven en vooral de je heel veel geniet van je mooie meisje! Over lachen: Ise heeft heel vaak van die lachjes, die nog gewoon spiertrekkingen zijn, maar toch: zo schattig! Soms, als ze slaapt, maakt ze er ook een heel lief geluidje bij. Dan smelten we echt allebei. Ze lacht trouwens soms echt met haar hele gezichtje, niet alleen haar mondhoeken ofzo. Ik vind het gewoon écht lachen Miranda, fijn dat het zo lekker gaat met Laureen! Petra, een maand alweer! Wat vliegt de tijd hè! Weet iemand hier hoe je begint met het opbouwen van een klein voorraadje gekolfde bv? Lijkt me fijn als ik straks een keertje wat langer van huis kan en dat mn vriend een flesje kan geven als Ise dorst krijgt. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Ik wil niet net mn borst leeg gekolfd hebben als Ise honger krijgt, maar weet niet of ik dan nadat zij genoeg heeft gehad nog na kan kolven. Dan krijg je toch alleen achtermelk, of is dat niet erg? En hoe spelen jullie eigenlijk met jullie kleintjes als ze wakker zijn? Sjudith, in de Babybjorn mogen ze volgens mij pas vanaf 6 weken. Vooral vanwege de sterkte van de nek- en rugspieren, niet vanwege de lengte volgens mij. Wij hebben een draagdoek gekocht en die is echt super: Ise vindt het er heerlijk in en ze slaapt bijna meteen. Ideaal voor als we even naar de stad willen ofzo: je hebt geen kind aan haar. Noura, wat een weirdo die je fotos kopieert! En waarom inderdaad? Hoe kwam je er achter? Precies waarom ik niet zo ben van de fotos op het internet plaatsen Alieke, ik richt me op de deskundigen die zeggen dat je zulke kleintjes nog niet kunt verwennen. Als Ise huilt ga ik er van uit dat er iets is dat we moeten oplossen voor haar, omdat ze het zelf nog niet kan. Ze valt vaak tegen één van ons aan in slaap, op de arm, en mag daar heerlijk van genieten zolang wij er geen last van hebben. Wat ik hierboven al schreef: in de draagdoek vindt ze ook heerlijk: lekker opgerold en dicht bij pappa of mamma. En ideaal voor ons, want je hebt je handen gewoon vrij. En andere keren leggen we haar in de box, in de hangmat (in de box, ook ideaal want lekker knus en het hoofdje schijnt er niet plat van te worden) of in bedje te slapen. Ze vindt het allemaal prima en lijkt nog niet verwend. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar Ise is tot nu toe een heel tevreden baby die prima slaapt. Ik zie het vele knuffelen en tegen ons in slaap vallen als een investering in een goede hechting en een veilig gevoel. Zo, en nu snel verder lezen, zo lang als het mag van Ise!
gaatjes in oren. nee bij baby's vind ik dat echt erg zielig en dat mag ze zelf bepalen of ze dat wil. maatje 50 draagt donique nog wel eens! ons kleine meisje hihihihihhihhi hier slaapt mevrouw ook nog niet door hoor. elke drie uu drinken en 's avonds lekker laat wakker . komt vanzelf goed zeggen ze
Rebecca, wij zijn vorige week met de kleine naar een bruiloft geweest. Ze lag in de draagdoek en daardoor konden mensen alleen heel even gluren maar niet te veel aan haar zitten en al helemaal niet haar vast willen houden. Was voor haar én voor ons heerlijk rustig! Ise gaat ook steeds korter drinken, maar ik heb begrepen dat dat goed is, omdat ze blijkbaar steeds effectiever kan zuigen. Ze deed eerst zo'n 10 minuten aan de ene kant en 5 aan de andere, nu drinkt ze nog maar één borst en vaak is ze binnen 10 minuten al klaar. Ach, ze oogt tevreden en haar luiers zijn goed vol. De weegschaal op het consultatiebureau gaf ook groei aan, dus het zal wel goed zijn. Ik heb me er wel even druk om gemaakt, vooral omdat ik bang was dat de melkproductie terug zou lopen als ze niet per voeding aan twee kanten zou drinken, maar mijn borsten lijken haar ritme te snappen, dus ik laat het nu maar gaan zoals zij aangeeft dat ze het wil hebben. Ik had trouwens dezelfde vraag over beginnen met kolven als jij, dus heb m maar niet aan de lactatiekundige gesteld maar hoop dat jouw antwoord ook mij verder helpt! Alieke, wat vervelend dat je een brief kreeg over de hielprik. Hopelijk is de tweede test helemaal goed! Wat een leuke fotos allemaal! Superschattig! Hé Elle, hoe is het met jou? Las in een ander topic (vraag aan vk?) dat je nog steeds klachten hebt (weet niet meer precies wat). Slaap je wel weer goed? En hoe is het met je rug? Kick doet het geloof ik prima, toch?! Sjudith en Pendrag, wat een mysterieuze pakketjes waar jullie het over hebben! Ik vloeide ook aan het eind van de kraamweek al bijna niet meer. Dacht ik. Nog wel een tijd geel wondvocht gehad en nu al weer een paar dagen echt bloedverlies. Dacht opeens: zou ik weer ongesteld zijn? Want ik voed dus op verzoek en dat is niet altijd om de drie uur en dan zou je toch weer een eisprong kunnen krijgen, lees ik overal. Maar ik ben ook veel aan het lopen geweest de laatste dagen, dus misschien komt het vloeien wel door extra activiteit. Noura, de draagdoek die ik heb knoop je om beide schouders en ik voel er niets van in mn rug, terwijl ik vrij snel last van mn rug of nek kan krijgen. t Is echt een hele fijne, van draagdoek.nl Zo, bijgelezen (met dank aan mn vriend die Ise heeft vermaakt!) Het tempo gaat hier nu wel omhoog hè meiden! Gelukkig hoeven we waarschijnlijk niet zo heel lang meer ook bij de nog zwangere augustusmamas mee te lezen, want die lijst wordt korter en korter. Binna en Sjorsje (geloof ik) en wie nog meer: misschien kunnen we de eerste maand worden waarbij iedereen op het eind bevallen is!
Ik heb een vraagje aan de ervaren flesgeefmoeders : ik heb net Danique haar eerste Avent-flesje gegeven met mijn afgekolfde BV. Ze heeft alle 70 ml goed opgedronken. Nou ja, 10 ml is geëindigd in haar nek . Het was ook een gesmak van jewelste, oftewel ze zoog ook lucht mee. Bij een flesje moet de baby de speen toch ook vacuum trekken?
**AUGUSTUS** *12-08-2008: # Nadje78 29 jaar / 1e kindje / Wordt: MEISJE *17-08-2008: # Geaaaaaatje/ 24 jaar / 1ste kindje/ Wordt:JONGEN / thuis *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar / 2e kindje / Wordt: JONGEN *23-08-2008: # Naannaan 28 jaar / 1e kindje/ Wordt: JONGEN/ Ziekenhuis *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar / 1e kindje / Wordt: MEISJE / Ziekenhuis
ik kolf altijd als ik melk wil hebben na de voeding de rest van mijn borst leeg. en soms als ik erg veel stuwing heb juist voordat ik haar aanleg. ik heb nu de flesjes van tommi tippee. die drinkt ze goed! de avent flessen liepen gewoon leeg in haar mondje zonder dat ze er wat voor deed dus eindresultaat was dat ze er zowat in stikte
@chantico ja, zag je vraag hier over hoe beginnen met kolven, en wilde je al doorverwijzen naar mijn vraag bij het LK forum... "sprokkelen" dus volgens de LK, hier en daar een beetje voor oefenmateriaal. ben benieuwd of het lukt: mevrouw kan nogal driftig worden als iets niet naar dr zin is. die gooit zo die fles het raam uit als ze er niks aan vindt...hihihi
lekker ventje hoor schatje! heerlijk om hier mijn verhaal vanmiddag kwijt te kunnen. en lief hoe jullie allemaal reageren. ze heeft vandaag wat meer geslapen maar af en toe moet ze huilen in haar slaap, volgens mij is ze zo moe dat ze niet wakker kan blijven. het gekke was dat ze vanmiddag in slaap viel door het stofzuigen toen ik ermee stopte werd ze weer wakker. en ze lachte naar me, echt dat maakte even dat ik alles even vergat! ik heb altijd na de voeding geprobeerd te kolven of er tussen in. in van die siliconenijsblokjes houders kan je goed invriezen, en die blokjes passen makkelijk in de brede avent flessen. mijn zoon moest altijd wel moeite doen voor het drinken uit de avent flessen, ze liepen nooit zomaar leeg ik vloei gelukkig niet meer judith, zo he een fotoshoot! leuk hoor! nou ik ga eens kijken op draagdoek.nl heb je ook een goede beschrijving hoe hem om te doen? anissa draagt ook nog wel maatje 50, soms ook 56 ze begint nu trouwens echt spekbeentjes te krijgen chantico, ik kreeg een berichtje van iemand die me waarschuwde