Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ schatje, wij hebben zwembroekjes mt 62...geen idee of ze die dan past :D maar ze zijn wel schattig :)

O en ze heeft zich vannacht voooorbeeldig gedragen! Van 23.00 uur tot 6 uur :confused: geslapen!
    En daarna weer tot 10 uur :D Dus wij hebben uitgeslapen :)

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ daisy wat een heerlijke meiden heb je toch, echt vertederend als ze zo bij elkaar liggen. Je hele huis zal wel vol liggen met spullen want zo te zien op de foto's heb je alles dubbel :)

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
  4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ola!

Hier nog even spammen van Jeslyn en Myrna

Jeslyn uurtje oud, was echt dikkertje 4400 gram en nu weegt ze 4200 gram, dus helaas ben ik gescheurd, maar voelt me wat beter en met Myrna gaat ook steeds beter en vannacht had ze even krampjes maar waarschijnlijk fout gegaan met voeding, teveel water. Maar nu gaat het goed en ze ligt nu heerlijk te slapen.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hier foto van Jeslyn en Myrna;

Oja, ik lees het dat Passiepaard eindelijk een dochtertje Leonie heeft? Super! Gefeliciteerd en ook de rest.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    leuke foto's :)

ik zal straks even nieuwe foto's uploaden van me meisje...

helaas had ik dr vanmorgen schone kleertjes aangetrokken... en op een of andere manier heeft de luier niet goed gezeten... dus haar kleding zat onder de poep... schone kleren aangedaan... haar gevoed... heeft ze later nog wat gedronken... en niet veel laster is er een hele lading melk eruit gekomen... over de schone kleren 2 stelletje van vandaag... boxkleed eronder... das ook al de 2e keer sinds dat we gebruik maken van de box...

het hoort erbij:) de wasmachine die draait al op volle toeren hier haha...

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    goh ik was vanmorgen even bij een multicultureel feest hier in de buurt... werd er aan mij gevraagd is ze te vroeg geboren :|... ik zat echt zo te kijken zo van nee is ze niet... (kreeg er zelf geen lekker gevoel bij)... ze is 50 cm... of ja de kleine van een kennis van ons die was bij de geboorte 55 cm...

ca 50 cm is toch een normale lengte? Ze is geen reus maar ze was ook maar 3110 gram... Kreeg verschillende reacties of ze niet te vroeg geboren is... 39 weken en 1 dag... maar dat valt toch niet onder te vroeg geboren?

voelde me er erg ongemakkelijk bij :oops:

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou die van mij is nu 7.5 pond maar die drinkt nog elke drie a drie en een half uur . en de cb zei dat ze minimaal 7 voedingen per dag nog moest hebben en ik dan 120 water met 4 scheppen mocht geven en dan kijken wat ze er van opdrinkt. en er mocht een keer zes uut tussen een voeding zitten (voor de nacht maar donique komt nog steeds 's nachts dus die gaat voor ons niet op)

ik geef volledig borstvoeding nog maar dit had ze me uitgelegd over kunstvoeding. dus geef jij niet veel te weinig? vooral als er vij uur tussen elke voeding zit? bij mij mocht er absoluut niet meer als vier uur tussen gaan zitten . en 's nachts een keer 6 uur!

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Kimm, geeeeeen zorgen meid!
    50 cm is heel normaal :D
    En je kleine doet het toch goed?

@ Lynka, wat een moppie! En ze lijkt op jou en Myrna :D

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    schatje dit heb ik gevraagd aan meerdere mensen omdat wij ook graag wegwillen. en ze raden het echt sterk af om voor de vier maanden met je kleintje naar een chloorbad te gaan.

als je persee met die kleine wil zwemmen kan je wel naar een ozonbad gaan. maar bij centerparcs hebben ze alleen maar chloorbaden. dit is namelijk erg slecht voor hun longetjes.

vanaf vier maanden mag het wel maar ook met mate dus niet de hele dag blijven zitten maar een deel en dan weer naar buiten

je kan natuurlijk nagaan hoe jij zelf je voelt na een zwembad dan voel jedat ook wel in je longen dus voor zo'n kleintje is het helemaal erg.

dit is wat ik doorkreeg van vk kraamhulp en cb . dus wij boeken pas voor januari en dan gaan we korte tijdjes met haar zwemmen en weer naar buitn andere dingen doen.

kus

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb van het cb gehoord 6 weken :)
    Wij hadden het gevraagd ivm vakantie in oktober!

Pfff al die verschillende info :(

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oke nou misschien bedoelde ze een ozonbad? chloor zeiden ze hier allemaal vanaf vier maanden.

misschien is het per regio anders hihihihihi.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    mss dom...wat is een ozonbad?

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even snel tussendoor: Kimm, geen zorgen! Prima lengte en gewicht hoor! Misschien kennen die mensen toevallig alleen supergrote babies. Sowieso komen pas geboren babietjes niet vaak buiten, dus veel mensen hebben nog nooit zo'n kleintje gezien. Die zijn alleen grotere babies van een paar maanden gewend ofzo. En 39w1d is zeker niet te vroeg maar keurig op tijd (hier precies dezelfde termijn :D ) No worries!

16. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Zo daar ben ik dan ook.

Voel me nu weer een stuk beter en kan weer normaal zitten. En ben ook niet meer zo moe. Dus tijd om eens mee te gaan schrijven.

Alles gaat hier goed. Janna doet het hardstikke goed volgens de kraamzorg. Ze drinkt nu 8 voedingen. En moet haar bijna altijd wakker maken of pakken. Alleen 's ochtends melt ze zich zelf. De rest van de dag niet.

Vandaag voor het eerst met Janna naar buiten geweest. Lekker een stukje gewandeld. Viel me niet tegen hoever ik nog kwam. We hebben zo'n 40 minuten gelopen. En dat voor de eerste keer. Vind ik best goed van mezelf.

@Kim, maak je maar geen zorgen hoor. Janna was bij de geboorte 48cm en 3140 gram en is geboren met 41,3. Dus alles goed hoor.

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Daisy; Matthijs heeft voornamelijk ´s nachts last van krampjes :(

@Sjudith; Erg mooie foto's hoor!

@Miranda: Hopelijk hebben jullie allemaal genoten van haar eerste uitje. Het weer heeft iig goed meegewerkt.

@Kimm; Ik heb ook geen maatjes 50 gekocht. Vind 't zonde als hij ze toch bijna niet aan kan en maatje 56 gaat toch ook prima. Als 't echt 'n klein kereltje was geweest had mijn man ze snel genoeg gekocht.

Hier gaat 't allemaal 'n stuk beter. Ik hoop dat 't de cinababy is die aanslaat. Matthijs heeft me gisteren 6uur laten slapen en afgelopen nacht zelfs 9uur :confused: Dat is toch heel wat anders dan de gemiddelde 3uur die ik de laatste weken haalde. Maar ik juich niet te vroeg, want wie weet hoe 't komende nacht zal lopen.....

Groetjes Silvia

18. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @ kimm laat je niet gek maken door andere mensen zolang de artsen ed zeggen dat het goed is dan is het goed

mijn Rayane is geboren met 40 weken en 6 dagen en is 49 cm en woog 3140 het is gewoon een klein en fijn ventje maar hij is wel super vinnig en alert dus maak je geen zorgen ze groeien vanzelf wel groter

alleen vandaag voor het eerst naar buiten gegaan om wat kleding te shoppen voor hem alles is te groot haha
    nu heb ik wat leuke shirtjes en broekjes maat 50 en dat gaat redelijk

19. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo allemaal!

Kimm, maak je geen zorgen. Het is een prima lengte en gewicht! Laat de mensen maar mooi praten. Ze moeten het toch ergens over hebben.

Danique heeft zich vanmiddag heel keurig gedragen op het feest. Ze heeft heel lekker geslapen buiten onder de boom. Werd om 5 uur wakker. Toen om kwart voor 6 de fles.
    Nu is ze natuurlijk klaarwakker en vermaken we haar met speentjes in de box. Ze is in elk geval rusitg, maar wel klaarwakker.

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Monique, nog gefeliciteerd met je zoontje, mooie naam trouwens!

Jeslyn krijgt 8 voedingen per dag en ik moet idd haar ook steeds wakker maken voor flesje, nu krijgt ze 70 cc per voeding elke 3 uur want wij moeten op peil houden ivm suikergehalte.

Deel Deze Pagina