Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

wij gaan eind oktober naar centerparcs en de arts van het cb zei dat we met amy in het zwembad mogen, dan heeft ze ook de eerste inenting gehad en dan mag het, vóór de inentingen is het beter van niet maar als ze die gehad heeft kan het geen kwaad zei hij.

ik heb vandaag de voedingen eens opgeschreven:
    vanochtend om 6 uur 120 met 4 schepjes
    10 uur 120 met 4 schepjes
    13.30uur 120 met 4 schepjes
    17.00uur 120 met 4 schepjes
    20.00uur 60 met 2 schepjes(lag zoveel te huilen had honger)
    23.00uur 120 met 4 schepjes maar heeft 20cc laten staan
    vrijdag zat er soms 5 uur tussen maar
    nu zaten er vandaag dus soms 4 uur tussen en soms 3 tot 3,5 uur tussen,
    is dat nu goed of doe ik het nu helemaal fout?
    want ik lees dat ze 150 x lichaamsgewicht mogen dus als amy nu zeg maar 4 kilo weegt x 150=600 en ze heeft 720 op tot nu toe uitgaande van 120 water als ik het incl voeding doe dan kom ik ongeveer op 130 x 6=780 dan zou ze teveel krijgen,
    ik vind het echt moeilijk hoor.maar naar mijn idee heeft ze genoeg, ze drinkt niet altijd haar flesje leeg, ze laat soms 10 of 20 cc staan.
    maar toen ik vd week op het cb was zeiden ze dat ze prima gegroeid was in gewicht maar niks over wanneer je de voedingen aan mag of moet passen en ik was het ook vergeten te vragen stom natuurlijk,

ze drinkt nu trouwens de laatste fles zo tussen 11 en 12 uur en wordt dan pas weer om 5 / 6 uur wakker voor het flesje dus dat is wel lekker.
    zou ik eindelijk eens lekker kunnen slapen ben ik klaarwakker dus ben ik maar achter de pc gekropen. :D

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: je doet het uitstekend! Amy krijgt wat ze nodig heeft. De hoeveelheden die op het pak staan, is wat aanbevolen wordt. En geldt voor gemiddelde kinderen op gemiddelde dagen. Laat Amy maar aangeven wanneer ze hoeveel wil. Ruim 3 uur tussen de voedingen is hartstikke goed voor overdag. En ze heeft al een prachtig dag en nacht ritme. Gewoon ontspannen en genieten meid!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    over het zwemmen ik heb begrepenen dat als ze hun eerst prik hebben gehad je mag gaan zwemmen. want dan kan je kleine er aan wennen. bij ons kan je met 3 maanden ouder en kind zwemmen.

wij gaan in noveber naar cp ben erg beneiuwt.

liefs sabrina

4. Niet meer actief

goedemorgen
    ik ben blij dat amy toch de voedingen krijgt die ze nodig heeft, was al bang dat ik helemaal de fout in ging.

hoe zit het met jullie buikjes zijn die al plat,en kunnen jullie je normale broeken alweer aan? ik nog steeds niet, we hadden gisteravond nog een etentje zegt er iemand goh ben je je buikje nog niet kwijt, wat raar, hij is nog zo dik,lijkt wel alsof je nog steeds zwanger bant, ik balen natuurlijk, er was nog iemand die 2 weken geleden bevallen is en is zo plat als een dubbeltje kijk zei ze, zij is hem al wel kwijt daar moet je wat aan doen hoor, ik balen :(
    natuurlijk zou ik graag willen dat hij plat is maar ik wil graag buikspieroefeningen gaan doen want het is zo slap allemaal, maar weet niet of dat al mag i.v.m. die KS en het is toch nog maar een maand geleden :(

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen dames!
    Gisteren heeft Giulia weer een huilavondje gehad van 17 uur tot ongeveer 1 uur :(
    Vreselijk, omdat je geen idee hebt wat er aan de hand is?
    Daarna heeft ze goed geslapen tot 5 uur en toen weer tot 8.00 uur.
    Weer voeding gegeven en nu slaapt ze :)
    Alleen dronk ze ook heel slecht, telkens maar 50 tot 70 cc. Ik hoop dat ze het wel inhaalt?
    Ze heeft sinds gisteren ook veel speekselvorming, komt iemand dat bekend voor?

Sorry voor mijn ego-bericht!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ rebecca, ik heb ook een slappe puddingbuik :(
    En je mag pas oefenen als je op controle (na 6 weken dus) bent geweest. Tenminste dat is mij gezegd?

En ik heb sinds de ks strepen :( heel de zwangerschap had ik ze niet. Maar volgens de zuster kwam dat van de klemmen....hij is fijn :(

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hey dames,

@rebecca: de kleine is nu een week en 3 dagen en ik ben al bijna 9 kilo kwijt, hoef nog maar 3. mijn buik is al bijna helemaal plat. had dit niet verwacht op mijn 28ste pas nog niet in al mijn oude maar een maandje groter. vind ik prima hoor. geen idee of je al oefeningen mag doen, maar denk dat je al snel voelt als het niet kan.

hoe zien jullie KS eruit, netjes onder bikinirand enzo? of zijn het beste japen. ken niemand namelijk met een KS en omdat ik ook bijna moest ben ik eigenlijk wel benieuwd.

de kleine doet het geweldig, mag echt even slapen van hem en voel me echt steeds beter worden met de dagen. nu open dat het zo blijft.

vind vreselijk een lang huilend kind, ga namelijk op een gegeven moment meehuilen. vind zo zielig. breekt mijn hart. hoop dat jullie het volhouden.

ik geef gekolfde melk in een fles, doe er 100 cc in 7-8 maal en dat goed soms laat hij wat staan 10 of 20cc maar ja moedermelk is de ene keer wel voedzamer dan de andere keer das wel lastig.

zwemmen zou ik nog niet durven met dat chloor, hoop dat jullie straks al wel lekker zover zijn want ze vinden het geweldig volgens mij

geniet van de misschien laatste zomerdag

liefs

8. Niet meer actief

sjudith wat vervelend, ik weet wat je voelt je staat zo machteloos maar ik herken het hoor, hier is het ook iedere avond raak, amy krijgt rond 5 uur de fles en is wakker tot de laatste fles ongeveer 11 uur, ze ligt dan ook te huilen en als ik haar op schoot neem is het goed en dommelt in dan leg ik haar in bed en begint weer te huilen, zeg maar gerust krijsen.
    misschien heeft Giulia beetje last van haar keeltje misschien doet het slikken beetje zeer, vandaar misschien ook speekselvorming door het wat moeilijk kunnen slikken?
    ik zou het vandaag nog even aankijken of ze wilt drinken en drinkt ze nog zo slecht even langs de dokter gaan joh, al is het maar voor je eigen geruststelling dat alles goed is.

jij een slappe puddingbuik? ;) ik zie zulke mooie foto's van je zo mooi slank!

9. Niet meer actief

mijn litteken ziet er best goed uit en zit ook vrij laag maar aan de rechtste kant zie je op de streep een paar putjes, is echt raar net of het daar naar binnen trekt.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rebecca...als ik lig is het te doen ;)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @sjudith: ga jij je eff in een hoekie zitten schamen zeg! Jouw buik is al hartstikke plat man. Hier ook nog 1 groot blubbergeval hoor.

Wij hadden gisteravond ook weer een megahuilavond. Ron had per ongeluk normale voeding gegeven ipv comfort. En dus meteen weer enorme krampjes.

Over zwemmen zijn de meningen verdeeld. Sommigen zeggen vanaf 6 weken. Anderen na de eerste inentingen. En er zijn ook onderzoeken (vooral Duitse) die zeggen pas na een jaar omdat baby's die jonger al regelmatig in het chloorwater hebben gelegen uit mn hoofd 40% meer kans hebben op astma en hooikoorts. Wij doen in ieder geval niet aan babyzwemmen. Jarissa vindt er ook helemaal niets aan, een zwembad.

Ik ga mn spulletjes pakken en op naar het bos. Vriendlief is met zn dochter al op de fiets daarheen. En ik ga met de meiden in de auto die kant op. Lekker picknicken! Fijne dag allemaal.

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

ondertussen staat ticho naast mij te schreeuwen mama baby wakker... en hoor ik de kleine meis dus ik hou het kort...

nee ik kan helaas nog niet me oude broeken aan maar goed ben ook 20 kilo aangekomen. draag nog steeds de zwangerschapskleding... truitjes ook nog gewoon maar goed je kan daarvan ook niet zien of het nu zw kleding is of gewone...

heb al wel een hele mooie broek en rok gekregen van mijn moeder met bijpassende truitjes... echt super lief:)

judith wat een mooie foto's zeg :) erg leuk:D

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Kimm, ik pas ook nog lang niet in mijn eigen kleding, ik was namelijk 30 kg aangekomen :)

14. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik kan altijd zo pissig worden van mensen die je daar even op moeten wijzen. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en sommige mensen zijn inderdaad meteen de buik kwijt. Maar soms duurt het wat langer. Het is in 9 maanden gegroeid, dus het kan echt wel even duren voor het weer "normaal" wordt. Niks van aantrekken hoor meid. Mijn buik is ook nog niet weg en ik zie wel verbetering, maar plat is het nog niet te noemen. Volgens mij mag je rustig aan beginnen met oefeningen na 6 weken. eerder durf ik er ook niet aan te beginnen. Laat je niet gek maken hoor meid!

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En is het niet zo 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren!
    De mensen die dat zeggen dat je dik bent die weten niet beter! En als zij nou dik zijn kan je nog zeggen, ja bij mij gaat het er nog af :)

16. Niet meer actief

haha dat is een goeie judith.

17. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    haha Leuk onderwerp zat gister me flubber buik nog te bekijken tis ook al stuk minder maar ook niety zo snel als ik zou willen.
    Zou zo heerlijk zijn gewone kleren weer aan

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ff spammen :p

Onze kleine kikker ;)

19. Niet meer actief

ach wat lief!

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Sjudith, wat lief zeg!

Rebecca, trek het je niet aan joh die opmerkingen.
    Ook hier nog een blubberbuikje. Ach als ik trots achter de kinderwagen loop denk ik altijd, kijk maar naar mijn buik die blubbert, maar ik heb er wat ontzettend moois voor terug!

Danique had vannacht niet zoveel zin in slapen volgens mij. Ze heeft op zich wel redelijk geslapen hoor, maar elke 3 uur wakker en dan krijsen.
    Dus lekker voeding gedaan, maar ja toen vanmorgen om 6 uur ook weer en mevrouw wilde niet slapen. Ons hele schema zit nu dus in de war. Maar daar redden we ons ook wel weer mee.
    Ze slaapt nu heerlijk buiten in de kinderwagen.

Dat krijsen elke avond ken ik ook. Bij mij of Raymond op schoot wil ze wel lekker liggen en slapen, maar zodra we haar weg leggen in de het ledikantje of de box dan huilt ze weer.
    Ik laat haar dan lekker bij me hoor. Ik vind het ook zo zielig als ze huilt!

Zwemmen mag na 6 weken vertelde de kraamhulp mij. Wijg aan in november naar Center Parcs en zullen dan ook zwemmen. Maar echt niet zo lang hoor. Eventjes lekker het water in spetteren en dan weer eruit en lekker afdouchen. Ben benieuwd ofze het leuk vindt

Deel Deze Pagina