Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo daar ben ik weer even. Heb erg weinig tijd :D
    Druk met voeden, ze vraagt elk uur...

Ook het bijkomen van de ks valt me vies tegen! Erg moe en veel pijn, met name in mijn rug en schaambotje/bekken :(

Die kleine doet het prima :)
    Slaapt al bijna de hele nacht door! Laatste voeding rond 23.30 uur. en dan komt ze daarna pas rond 6 uur weer! :)

@ Petra, ik heb 3 dagen kraam gehad, 5 uur per dag.
    Ik vond het wel meevallen! Was een aardige zuster. En ze kon goed stofzuigen :)
    De dingen die ze vertelde wis ik eigenlijk wel :p

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik kom vast even stiekem gluren hier bij de mama's
    Hoop dat ik me heel snel bij jullie kan aansluiten!

3. Niet meer actief

hallo mama's

Nu dus lekker hier verder kletsen. ik ben dan wel 30-7 bevallen(ks) maar blijf toch bij de aug mama's hoor.

ik reageer niet zo heel veel want heb het zo druk en s avonds en s nachts is een ramp, amy heeft s avonds echt een flink huiluurtje en is s nachts ook vaak onrustig, ik weet dan echt niet wat te doen, overdag is ze zo rustig en slaapt veel, ze drinkt goed maar valt soms tijdens het drinken in slaap waardoor ze dus haar fles dikwijls niet leegdrinkt als ik ze dan in bedje leg wordt ze na 2 uur weer wakker omdat ze natuurlijk weer honger heeft, hoe kan ik dit oplossen, herkennen jullie dit en wat doen jullie dan?
    ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten huilen en haal haar dan uit bedje, misschien fout?

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rebecca,
    Dit probleem hadden wij met de borst, ze valt steeds in slaap waardoor ze soms een uur moest aangelegd worden....veel te vermoeiend! Nu kolf ik en dan drinkt ze zo 100cc op! Ik laat haar wel af en toe een boertje laten zodat ze weer wat ruimte heeft, en dan verder kan drinken. Je kunt ook doen alsof je haar verschoond aangezien ze daar wakker van worden. En dan kan ze weer verder drinken! Daarna valt ze in slaap voor een uur of 3 a 4.
    En 's nachts gaat super! Laatste voeding rond 23.30 daarna wordt ze pas om een uur of 5 wakker voor de volgende :D
    Dan slaapt ze weer tot een uur of 9 :)

5. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    O o o, wat geniet ik toch van m'n kleine meissie. Ik ben echt helemaal verliefd. Hier kan een voeding (borst) ook wel eens een uur duren, omdat ze vaak in slaap valt, maar verder hebben we niks te klagen!
    Geen huilbuien, 's nacht zit er zo'n 4 uur tussen de voedingen dus we slapen prima. We hebben echt een superdochter!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: ik heb Jarissa toen ze nog zo klein was ook nooit laten huilen hoor. Dat komt later nog wel. Nu nog veel te vroeg! Tenminste, zo denk ik er over.
    Hoe lang doet Amy over haar fles? Heb met Jarissa gehad dat de speen te klein was. Ze moest dan te hard werken om haar fles leeg te krijgen, werd halverwege de fles moe en viel in slaap. Na anderhalf uur had ze dan al weer honger. Hier zat de oplossing in een grotere speen zodat ze haar fles in een kwartier/20 minuten leeghad.

7. Niet meer actief

pendrag:
    ik heb er eigenlijk nog niet op gelet hoelang ze precies over een flesje doet.schaam schaam :(

halverwege de fles stop ik even en laat haar boeren en dan de rest proberen, maar dan valt ze in slaap maar flesje is nog niet leeg en krijg het er dan met geen mogelijkheid meer in.

ik had een difrax fles en had zelf gister ook al het idee dat ze misschien te hard aan de speen moest zuigen en te moe wordt dan.
    dus geef haar nu uit een avent fles, de eerste dagen spuugde ze veel met een fles van avent, het gaatje in de speen schijnt ietsjes groter te zijn volgens de kraamhulp,dan van difrax maar nu spuugt ze niet meer met de avent fles.
    dan valt ze in slaap op mijn arm leg ze in bed en na 10 min zet ze een keel op dus ik er weer naartoe en zo gauw je binnenkomt en je stem hoort is ze stil.
    maar ze heeft ook wel last van krampjes heb ik het idee want ze ligt soms zo met beentjes te trappen, de kraamhulp heeft als tip cina baby te geven kennen jullie dat en helpt dat?

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hier zitten jullie dus! :) Ik vond het al zo rustig in het augustus-topic, maar er is al een augustus-mama topic!

Ik ben dan al 22 juli mama geworden van Olivier, maar was officieel een augustus-mama, dus blijf lekker bij jullie kletsen zoals meer onder ons.

Hier gaat alles goed, we komen steeds meer in een normaal dagelijks ritme. We raken aardig aan elkaar gewend. Olivier is erg lief, hij komt ongeveer om de 4 uur voor een voeding en groeit goed.

Ook met mij gaat het steeds beter, ik herstel al aardig van de keizersnede. Af en toe nog wel even rustig aan doen, dan wil ik teveel in 1 keer :D , maar verder gaat het herstel super!

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Puck

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook onrustige avonden en de nachten slaapt ze soms goed, maar ze kan ook makkelijker wakker worden.
    je moet proberen overdag minder tijd tussen de voedingen te laten, dan heb je kans dat ze de nacht doorslapen. gewoon wakker maken voor het voeden. eventueel sokjes uit, want als ze lekker warm liggen vallen ze in slaap.
    en anders verschonen tussen het voeden, als ze in slaap zijn gevallen en daarna verder voeden.
    het is een ritme wat ze moeten wennen.

ja ik bedoelde een lijst van geboorte datum, en gewicht en lengte, en dan kan je straks invullen als ze op het cb gewogen zijn hoeveel ze zijn aangekomen

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo MOEDERS! :thumup:

Laureen drinkt nu ook uit een avent fles, de eerste week had ze nog geen kracht genoeg om daar uit te drinken.
    Deze flessen kunnen de kans op krampjes iets verminderen (zeggen ze!)
    Ik verschoonde Laureen meestal tussen de fles door in plaats van ervoor.
    Daardoor werd ze weer wakker en kon ze de rest van het flesje leegdrinken.
    Nu drinkt ze de hele fles in één keer leeg en valt daarna (meestal) in slaap.
    We zitten nu op 6 flessen van 130 cc. en dat gaat super goed.
    Alleen heeft ze nu nog niet echt vaste tijden waarop ze de fles krijgt, ligt er maar net aan hoe laat ze
    zich 's morgens meld voor de 1e fles.
    Morgen naar het consul.buro, ben benieuwd. :D

Even een vraagje: Hoe zijn jullie op de naam van jullie zoon/dochter gekomen?
    (Vind ik leuk om dat van anderen te horen.)

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :)
    De baby's doen het iig goed :D

@ Puck, hoe vind jij het herstel na de ks? Ik vind het erg pittig :(

@ Miranda, wij wilden een Italiaanse voornaam, aangezien pappa half Italiaan is. En zij ook zijn achternaam heeft.
    Ik had op mijn lijst Julia staan en hij Giulia. Ik vond Giulia prima :)

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Zal ik dan zelf ook maar. ;)
    We hebben tijdens de zwangerschap meerdere namen gehad.
    We zijn begonnen met Nicky Lynn, maar toen won Nikki de Idolsfinale en waren wij bang dat er veel Nicky/Nikki's geboren zouden worden.
    Dus dat ging niet meer door.
    Toen wilden wij de namen van al onze meiden er in verwerken, dus kwamen we op Jodi Lynn.
    Dat was even mooi maar ook dat was niet DE naam.
    Toen hadden we Cheryl en Maureen als favorieten, maar omdat de andere meiden allemaal een 2e naam hebben die behoorlijk op elkaar lijken (Sharon, Chantal en Chanel) werd Cheryl de 2e naam.
    Ik wilde eigenlijk niet dat dit meisje een naam kreeg wat op LINDY leek maar dezelfde initialen als Lindy (L.C.) vond ik wel mooi.
    Dus in plaats van Maureen heb ik er Laureen van gemaakt waardoor we nu wéér een meisje hebben die L.C. als voorletters heeft.

Ondanks dat de naam Laureen niet op Lindy lijkt verspreken we ons soms toch.
    Kan je nagaan als we wel een naam hadden die erop zou lijken. ;)

13. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Raymond en ik konden het niet eens worden over een meisjesnaam. Jongensnamen wel, dat was geen probleem. Maar meisjesnamen . . . pfoeh. Alles wat ik mooi vond vond hij niks, en alles wat hij noemde vond ik niks.
    Op de bruiloft van mijn zus waren ook kenissen uit Frankrijk. We vroegen toen aan die jongen wat hij nou een mooie meisjesnaam vond. Een franse meisjesnaam.
    Hij pakte een bierviltje en schreef er "Célia" op.
    Raymond en ik hadden eigenlijk allebei gelijk zoiets van: Hee ja, dat is wel een mooie naam. Ik dacht: Yes! We zijn het erover eens, we hoeven er niet meer over te discussieeren.
    Maar hoe vaker ik de naam hardop zei, hoe minder ik hem bij ons vond passen.
    Zelf was ik helemaal gek van de namen Rosanne en Lisanne, en dacht: Misschien kan ik wat met die N. Dus ik zette gewoon een N ertussen, en had het er met Raymond over. Celina vond hij inderdaad toch ook wat vlotter klinken dan Celia.
    Dusss . . . . zodoende kwamen we op deze naam.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha wij hebben heel lang getwijfeld, eerst is het een tijd samira geweest terwijl we toch anissa altijd in ons hoofd hebben gehad.
    mijn man en ik zouden nog een avond gaan namen doornemen , maar toen moesten we ineens naar het ziekenhuis. toen ze geboren was, vroegen ze naar de naam en daar wouden we nog even over denken.
    maar na een paar blikken op ons meisje was het gewoon anissa, het paste bij haar.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @rebecca: Cinababy kan heel goed helpen, is gewoon een kwestie van proberen. Wat je ook kunt doen op het moment van krampjes (of net daarvoor als je het kunt zien aankomen) is fietsen met haar beentjes.
    En wat fles/speen betreft: dat is echt even goochelen. Mocht de Avent toch niet bevallen dan zou je bij de Difrax fles de onderkant wat los kunnen draaien. Dan hoeft Amy niet zo hard te zuigen. Succes!

16. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Sjudith: Ik vind het al met al erg meevallen. Ik moet alleen goed in de gaten houden dat ik niet te snel wil gaan en te veel wil doen. Moet zeggen dat ik vandaag wel echt een off-day heb. Ik heb erg last van mijn buik en de plek waar het litteken zit. Mijn buik neemt namelijk nog steeds af in omvang en nu valt het er een stuk buik over mijn litteken en dat voelt niet prettig. :( Hebben jullie dat ook?

@ Miranda: Mijn man en ik hebben allebei een lijstje gemaakt met jongensnamen (meisjesnaam hebben we al jaren!) en Olivier stond daar ook tussen. Wij vonden het een leuke naam die je niet vaak hoort, maar toch ook niet helemaal onbekend is.

Mijn mannetje huilt, het is weer tijd voor z'n fles! Fijne avond!

17. Niet meer actief

goedemorgen,

Vannacht redelijk geslapen,
    amy heeft van half 11 t/m half 4 heerlijk geslapen daarna tot 7 uur, dus is niet slecht.
    amy heeft nog wat huidsmeer tussen de schaamlipjes zitten moet ik dat gewoon laten zitten of mag ik dat weghalen?dat is toch wel lang dat dat er zit?
    wat ik me ook afvraag, er waren hier een paar mama's waarvan hun kindjes in een stuit lagen, kunnen jullie het nog merken aan de beentjes of zijn die al aardig bijgetrokken?
    Bij amy liggen ze wel al naar beneden maar merk wel dat ze toch naar mijn idee een beetje krom trekken,(vooral rechts beentje volgens mij) ja ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen is misschien ook wel normaal maar als het je eerste kindje is en dan nog in een stuit dan is alles zoooo nieuw en let je op alles, ik heb het aan mijn kraamhulp gevraagd maar ze geeft alleen als antwoord dat ze op het cb in de gaten houden en in nov heb ik een afspraak staan voor een echo.

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen!

@Puck,hahaha je hebt ons gevonden :)
    Goed om te horen dat alles goed gaat met jullie!
    En om de 4uur?WOW,wij zijn og steeds aan het proberen soms lukt het maar meestal is het 3/3.5uur...
    Ik vind het ook heel erg meegevallen zijn de ks,jij?
    Ik heb er 1dag echt last van gehad maar ik vraag me al een tijd af waarom ik nog steeds niks mag doen,ihi..

@Miranda,de avent fles,pff we hebben m nog steeds,de Bibi is echt helemaal iet fijn,doen ze veelste lang over!
    De Avent ging weer wat beter maar toch knoeit ze nog veel,ik ga straks de Difrax halen,kijken wat dat is...Is gewoon ff zoeken heh.
    Meestal drinken ze hier in 1 keer de fles leeg dus daarna pas verschonen..
    Veel plezier op het CB,ben benieuwd!Wij moeten morgen!
    Enne over de namen,Fenne komt omdat we in het begin alleen een jongensnaam hadden en dat ws Finn,daar hebben we dus Fenne van gemaakt,Linne komt van Lynn maar die vonden we niet bij Fenne passen dus werd het Linne,mag later gewoon afgekort worden ;) De doopnamen zijn Fenne Larissa(is van Lars)Merula(is latijns voor Merel),Linne Madelief(is nederlands voor Daisy)en ook Merula(latijns voor Merel)..
    Leuk bedacht btw dezelfde initialen..

@Noura,hier ook veel huilen s'avonds,gister was het helemaal raak,dan kan ik goed zelf mee gaan zitten brullen :cry:
    Mooie naam hoor trouwens!

@Rebecca,mij is verteld dat wat tussen haar schaamlipjes zit komt van jou hormonen,kan nog wel ff duren,en mag je gewoon weghalen hoor..
    Ik heb ook het idee dat de beentjes van de meiden iets krom zijn,wij oeten in Oktober naar de kinderarts voor de heupjes,ben benieuwd...

Altijd weer wennen na het weekend,sta ik er weer alleen voor,moest net ff echt brullen,het wil gewoon niet zoals ik wil,ik moet nog zo zoeken naar een goede en fijne manier van tegelijk voeden,pffff...En dan gan ze nog zo tekeer ook nog omdat ze honger hebben,maarja het is weer gelukt en ze liggen nu weer lekker in hun bedje!
    Nu gaat deze mama even snel wat opruimen enzo voordat er 1 wakker wordt ;)

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Arme meiden dat ze gingen brullen gisteren Daisy! Maar als maar goed gaat met ze en vervelend van de beentjes....

En Larissa is mooie naam he? Zo heet mijn zus ook! En Merula is aparte naam, goede namen gekozen idd ;) Lynn is mooie naam idd, maar jammer dat het niet bij Fenne past.

20. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Gisteravond had ik echt een dipje. Kraamtranen? Ik weet het niet.
    Celina had honger, maar ik had het idee alsof mijn borsten leeg waren. Ik heb lopen brullen, niet normaal.
    Maar het is weer allemaal goed gekomen. Celina is gaan slapen, en heeft ons tot 4 uur laten slapen en toen zaten m'n borsten weer behoorlijk vol, dus heeft ze volop kunnen drinken.

Deel Deze Pagina