Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    oja, las gauw iets over inbakenen....
    Melanie ligt in een "swaddleme"....en slaapt nu heerlijk rustig. Ze sloeg veel met haar armpjes en maakte zichzelf zo wakker...

ff googlen op SWADDLEME en dan vind je m zo..

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Vera, geeft toch niet, ik zit hier maar 10 minuutje en Jeslyn krijgt zo flesje en Myrna komt zo thuis met Jeroen, ga ik van hier af. Dus heb op dit moment nauwelijks tijd voor mezelf, uurtje geslapen heb ik net gedaan.

Maar verder gaat het goed met Jeslyn, overdag slaapt ze ook in reiswieg en savonds bij ons en nacht in dr eigen bedje, ze kan niet zonder mijn pink want ze duimt eigenlik maar kan nog niet helemaal duimen.

En Jeslyn weegt nu 4620 gram, flinke meid. Inbakeren doe ik met hydrofielluiers en benen los en armen vast, vind ze ook heerlijk.

Nou ik ga weer vandoor meiden.

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @arri ik was ingeleid met de
    bedoeling dat ik normaal zou gaan bevallen maar eidigde in spoedkeizersnee
    heel drama geweest staat in dit topic op bladzijde 24 geloof ik helemaal onderaan.
    Was echt geen pretje me lever is nog steeds aan het herstellen van
    alle medicijnen.Ik ben ook helemaal weg gemaakt (narcose dus )lees het maar is na als je tijd hebt.
    EN met jou al beetje hersteld?

trouwens heel leuk boek oei ik groei heb hem ook nog liggen
    had hem al bij andy.

@petrabr is wel apart dat grijze maar me andere 2 hadden heel
    donker blauw dus ben benieuwd wat voor kleur er achter zit.

@Daisy ja wel goed rustig aan he en bij jou?

huh in bed nemen gevaarlijk daisy? jamey lee slaapt zo vaak op me buik
    andy en joy lynn is er ook groot mee geworden .

vervelend he die buikkrampjes ik kook me water uit en geef ze friso comfort met standaart.
    en vandaag begin ik aan cinababy

Dus meerdere nieuwsgierig naar de kleur van de ogen hahah
    vind zo raar donker grijs heb dat nog niet gezien

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Joy, mijn complimenten dat je zo goed hebt gedaan!

Jeslyn heeft ook grote kijkers netals haar zus Myrna maar kleur is nog even onzeker ;)

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Linka en die grote kijkers hebben ze van jou :)

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    \

precies hetzelfde heeft donique ook. als ze slaapt bijvoorbeeld dan is het nert alsof ze schrikt.die armpjes de lucht in

en die beentjes gaan soms vet snel hihihihihhi vind het net lijken op een hond na het plassen.

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Idd Juudje, ze hebben van mij, maar Jeslyn lijkt ook veel op dr vader! Hij zeer trots, haha!

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Vera, klinkt wel dat Melanie waarschijnlijk lage bloedsuiker heeft? Niet dat ik zeker weet, maar ze fladderen zo vaak als suiker laag is!

(heb ik ook kunnen ontdekken bij Myrna en Jeslyn meteen gecontroleerd in het ziekenhuis)

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Jep, heb ik en ik lees het nu tijdens het voeden :D Ik vind het leuk om te lezen, denk dat ik er ook beter van naar Ise leer kijken: er staan allemaal vaardigheden in waar ik anders misschien niet op zou letten. Je moet het alleen wel een beetje soepeltjes omgaan met de termijnen waarop kinderen dingen zouden leren, want als die van jou het net anders doet kan dat anders misschien heel frustrerend zijn.

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mij lukt dat ook niet hoor, helaas! Ik reageer alleen op sommige dingen, vaak kan ik alleen even achter de computer met een kleine op m'n arm en typen met één vinger gaat zoooo langzaam... Dan reageer ik dus niet op alles. Sorry!

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik herken het ook wel van het weinig kunnen reageren. Maar ik vind het ook erg leuk om mee te lezen. hier en daar lees ik tips enzo! en sowieso vind ik het interessant hoe het andere bevalt die net zo ver zijn als wij.

Trouwens pas heb ik de tip van iemand hier opgevolgd over de lilypatz! ik raad die ook erg aan! het zijn super dingen!
    en nu kan ik lekker slapen zonder bh! :D

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik vind het al knap van mezelf als ik het hier een beetje bijgelezen krijg! :D

Alieke, voor jouw Danique : is inbakeren niet een goed idee?
    Onze Danique was ook eerst erg onrustig. Hier hebben de tips voor rust en regelmaat erg goed geholpen, ze slaapt en drinkt nu goed en huilt weinig. Inbakeren is nog niet echt nodig geweest, ik heb wel de Pacco-doek liggen, misschien dat ik die 's nachts ga gebruiken maar voor overdag heb ik het niet meer nodig.

Judith, heeft Giulia ook nog kleertjes eronder aan? Wordt dat niet te warm? (gevaar op wamtestuwing)

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oooooooooooohhhhhhh word gek hier. krijg niks gedaan donique is de hele dag (en gisteren ) al hangerig en huilerig en wil alleen maar op mijn arm zijn!

vanmorgen al ha gebeld en is hoogstwaarschijnlijk een buikvirus want ze heeft ook groene poep ?(diarree zit overal!) zolang er geen koorts komt of dat ze suf word of dat ze gaat spugen is het vervelend maar hoef ik niet heen! maar is wel zielig hoor!

voor diegene die kolfen. hoeveel moet je in een flesje doen? en hoe vaak geven jullie?

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik kolf nog maar af en toe. als ze op springen staan zeg maar. en dan het liefst alleen 's morgens. vanmorgen had ik een flesje gekolfd van 120 cc, maar het komt ook wel voor dat ik alleen maar de druk eraf kolf en dan zit ik op 50 cc of zo. heel verschillend nog. wil binnenkort er wel een vaster ritme in krijgen.

ik las dat Austin voor haar werk al weer aan de gang is... echt al werken joh? ik hoop het niet voor je. het is nog maar zo kort geleden... wanneer moeten jullie weer aan de slag? ik heb er nog niets van gehoord, maar ik verwacht half november.

15. Niet meer actief

daisy, ik stop haar juist heel strak in maar ik heb het idee dat ze dat helemaal niet prettig vind, ik weet het ook niet precies wat het is, in de kinderwagenbak gaat het prima.
    het sloopt je steeds die gebroken nachten hé, maar het zal vast en zeker wel een keer overgaan, en jij hebt het nog dubbel ook.
    wij doen 2 schepjes johannesbroodpitmeel door de voeding en amy heeft haast geen krampjes meer en het spugen is ook minimaal geworden.

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Ik schrijf hier niet erg actief mee maar probeer af en toe wel even mee te lezen. De bovenstaande vraag viel me wel gelijk op... ik denk dat het heel moeilijk is om antwoord te geven op die vraag. Tenminste een antwoord waar je iets aan hebt. Alle kindjes zijn anders. Ik stond vandaag in het CB naast een meisje van 4 weken en die was beduidend kleiner en lichter dan Kick die inmiddels 4.2 kilo weegt en 3 weken oud is. De kilo's bepalen voor een groot deel hoeveel ze nodig hebben (150 ml per kilo lichaamsgewicht) en dan daarna gecombineerd met leeftijd. Dit betekent dus dat ik ongeveer 105 ml voeding (x 6) geef aan Kick. Omdat ie een beetje een schrokop is, geef ik 110 - 120 per keer (BV en wanneer van toepassing ook dezelfde hoeveelheid KV).

Ook lees ik berichten dat mensen blij zijn dat hun kindje 6 uur of langer slaapt. Ik krijg vanuit de medische hoek (manlief is arts en er zijn hier dus al meerdere doktoren en verpleegkundigen op kraamvisite geweest) echt op het hart gedrukt dat kleine kindjes niet langer dan 5 uur moeten slapen achter elkaar (tot een week of 6). Misschien iets om over na te denken.

Oja, sommige kinderen zijn bewegelijker dan anderen. Zo begroeten sommige kinderen straks hun ouders met een grote glimlach, anderen gaan fladderen met hun armpjes. Pas als ze er last van hebben, is er mogelijk iets aan de hand. Kick houdt ook van bewegen met zijn handjes maar hij slaapt er niet minder om en er is ook niets mis met zijn suikergehalte.

Zo zie je maar weer... alle kindjes zijn anders. Mijn tip is dan ook: staar je niet teveel blind op wat anderen doen maar lees de tips en doe ook vooral wat je zelf goed lijkt. Voor overig advies, raadpleeg de huisarts, consultatiebureau of een ervaren iemand die jou kindje kent.

Iedereen heel veel geluk en plezier met jullie kleine wondertjes!

Elle

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Natas, alleen een rompertje :D

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    over hoeveel borstvoeding er in een fles gaat is zo ie zo anders per persoon want de ene heef heel veel voeding in een beetje en een ander heeft minder. dus de ene heeft in 150 cc net zo veel als iemand ander is 80 cc heeft omdat bv iets natuurlijks is en het niet te bepalen is aan hoeveeleid is dus zoveel voedings stof.

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik wil misschie gaan kolfen en dat geven vandaar mijn vraag ! ook om te weten hoeveel ik moet kolfen!

maar het is dus 150ml keer lichaamsgewicht per dag hoor ik? thanks

kus

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    deze regel geldt voor KV, BV kan verschillen in Calorien per kolf dus je moet hier wel boven gaan zitten. anders zou de mijne maar 60 ml per x nodig hebben maar hij drinkt meer dan 80 soms 100.

Deel Deze Pagina