Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Dag meiden!

Ben ik weer :D

@ Petra, wij zijn op advies van het cb begonnen met hapjes en pap, omdat Giulia niet meer dronk :(
    En nu ze pap krijgt en hapjes gaat het super goed! Dus ik denk dat zij er aan toe was!
    Ze vind mango super lekker, en wortel/bloemkool ook :)

Je moet doen wat je denkt dat goed is voor je ukkie :D

2. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    En hoe was de fotoshoot?

3. mamajoor

mamajoor Actief lid

28 okt 2008
    125
    0
    0
    Daar benne we weer hoor na een heerlijke week vakantie... Openhaard aan wijntje lekker doezelen...hmmmmm...

Tsjonge meiden wat een verhalen allemaal als je er een weekje uit bent.... Veel over eten, slaapjes, streken, dopen, zieke moppies, fruit hapjes, 4 flessen...weet allemaal niet precies meer hoe wat wie wel en niet :oops:

In ieder geval...

JennyS, leuk hoor zo'n stoeltje, ben gelijk gaan kijken wist niet wat het was...hahaha
    Passiepaard, fijne dag morgen!
    schatje, sterkte met je oma!

Anne zit nu op 06.00 - 10.00 - 15.00 - 19.00 - 11.00 . 180/6
    ze begint meestal om 4 of 5 uur al wel met jammeren maar na een knuffel en een kus slaapt ze tot een uurtje of zes, heerlijk... Weet ook niet hoe we verder moeten qua voedingen, nutrix wel of niet durf eigenlijk niet echt te sleutelen aan haar voedingen, ben maar wat bang dat ze te veel krijgt. Kan je dat gewoon altijd toevoegen? Lekkere leek hahaha... wat een gedoe allemaal, en als je denkt he, regelmaat, dan gooien ze de boel weer om...hahaha houd het wel spannend allemaal!... Ga nu lekker naar bed, ben beetje ziekjes en hoor geen ene niets! Hé? wat zeg je?....hahaha

Weltruste allemaal!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ jenny schatje vroeg het van het groente hapje

Over de hapjes. ik ga zo ie zo voor 4 maanden nog niet beginen. en als ik dan ga beginen wil ik met nutix rijstebloem pap geginen. en dan echt in pap vorm zodat ze ook iets te hapen heeft. maar er nog wel weinig kans op alergie is.

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

FF een banner check gemaakt door onze crea binna! Mijn vorige was gemaakt door Juudje, maar die was helaas alweer aan vervanging toe omdat Jasper alweer zo'n ander bekkie heeft.....

6. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Die Binna heeft het maar druk met ons;)

7. Marleen2109

Nou he? Die van jou is ook erg leuk!
    Ik heb er nog eentje die ga ik zometeen ff bekijken!
    Zenuwachtig voor morgen?

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, de kindjes liggen er weer in. Nou wil Tymen niet slapen. Die ligt maar wat te zingen en te spelen. Het was vanmiddag ook wel erg druk op de verjaardag. Heel veel kindjes. Silke vond het allemaal prima. Heeft lekker haar flesje gedronken middenin de drukte en lekker om haar heen zitten kijken. Toen ik mijn taart zat te eten zat ze bij mij op schoot en probeerde ze steeds mijn vorkje te pakken. Net of ze wilde proeven. Nou, dat moet maar niet, nu al appeltaart, haha! Toen we thuis waren had ze gepoept, ik pak haar, alles nat. Was haar luier vol en tja, de poep moet ergens heen dus dan maar omhoog! Snap het niet, zo lang had ze de luier nog niet aan.

Bij mijn ouders hebben ze het ook super gehad. En opa en oma weer heerlijk genieten dus! Ze zijn het ook wel gewend natuurlijk. Heel vaak slapen ze er ook van maandag op dinsdag, anders moeten ze zo vroeg.

Silke kan ineens ook heel gericht dingetjes vastpakken. Eerst ging dat met grote bewegingen, nu gaat ze recht op haar doel af. Vanavond onder de douche probeerde ze ook steeds de stralen te pakkan.

@ Alieke, goed dat je even doorzet met Danique. Het is even sneu, maar ze moet het toch leren! Ik zou als ze zo blijft klooien met de flessen idd toch proberen naar 4 flessen te gaan.

@ Aykietje, oh zo. Ik vond het al erg vroeg voor 3 flessen.

@ Passiepaard, we doen het eigenlijk nooit iets met zijn tweetjes. Ik had nou nog een bon die voor het einde van het jaar op moest. We zouden best vaker willen, maar helaas laten onze financiën laten dat niet toe. En als ik moet kiezen geef ik het geld liever uit aan de kids.... :oops: Maar we gaan proberen af en toe wat geld opzij te leggen.
    Oh wat speciaal, morgen Leonie haar doop. Heel veel plezier meid! Dat het maar een heel bijzondere dag mag worden!

@ Arri, wat lief van je mannetje! Hij zal ook wel trots geweest zijn, samen met zijn dochter naar de Gamma!

@ Marleen, Tymen is ook niet fit. Had vanmorgen ook al drie keer gepoept en erg huilerig. Als hij nou eens ging slapen.... :rolleyes: Begint Jeroen weer in oude gewoonten te vervallen...?

@ Jennys, het schijnt dat de hoeveelheid suiker in 1 zo'n danoontje gelijk staat aan 1 suikerklontje! :confused:

@ Binna, snap het helemaal, hoor! Maar ik vind het wel erg voor oma. En belachelijk dat die meid er mee wag komt! Anders doe je een foto met een deel van de fam. Bijv. van Steve, jou en jullie meisje en dan jouw ouders erbij. Ook leuk misschien?

@ Daisy, veel plezier vanavond!

@ Petrabr, ik kijk niet zozeer naar de leeftijd, maar meer naar mijn kindje. Ik wacht wel tot minimaal 4 maanden. Als ik dan het idee heb dat ze er behoefte aan heeft krijgt ze het. Zo niet, dan mooi niet. Nu slaapt ze nog heel veel, dus ik zou niet weten wanneer ik zo'n hapje moet geven.

@ Kelly, misschien toch proberen een schema in te voeren. Bijvoorbeeld 7-11-15-19-23 uur. En eventueel in de laatste nutrix te doen. Elke dag om dezelfde tijd wakker maken, ongeacht hoe laat ze heeft gehad. Verder een duidelijk dag- en nachtritme aanhouden. Dus na de fles van 19 uur in bed, donker, Pyama en slaapzakje aan etc. Bij de laatste voeding de fles stilletjes geven, geen gepraat, of spelen. Meteen terug in bed na het voeden en als het niet hoeft dan niet verschonen maar lekker warm in de slaapzak houden. Zo ben ik tot een ritme gekomen zonder nachtvoeding. En ook al drinkt ze de fles niet leeg, toch proberen vol te houden op vaste tijden.

@ Schatje, arme oma. Het is ook allemaal wat! Als hij goed fruit eet dan kun je er een groentehapje bij gaan geven, ergens tussen de derde en vierde fles in.

@ Mamajoor, welkom terug. Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad! Ik zou pas nutrix gaan geven als je naar 4 flessen gaat en ze op die vierde fles de nacht niet over kan komen. Silke redt het prima op 4 flessen zonder nutrix, maar bij Tymen moesten er drie flinke lepels in!

Tymen slaapt nog niet! :confused:

9. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ja best wel, dominee belde net met de website waar alles zo netjes op staat voor morgen, en nu heb ik helemaal de kriebels. Ik hou echt niet van in the picture staan, maar morgen sta je dar voor aan in de kerk, voor al de mensen, bbrrr

Binna is echt handig he met die dingen? Ik heb er ook twee gehad, zo gaaf!

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik heb ook twee van Binna gekregen, ze is schat van de meid! Bewaar ik wel hoor :) En deze heb ik zelf gemaakt, gewoon proberen!

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

Voor het kikkertje gekocht! Ik vond het echt te schattig. De pootje zitten los zodat hij ermee kan spelen of op kan sabbelen :D

@Binna: wat jammer van de familie foto en wat suf van je nichtje! Succes met Pieten trouwens! Gefeliciteerd met Aaron en Jeslyn (mooie naam hoor ;) )

@Setteke: wat een reageeractie! Super hoor. Kunnen we Silke en Kick niet aan elkaar koppelen? Ze houden ieder geval alle twee van lekker eten :)
    Het klinkt trouwens alsof Silke wel klaar is voor vast voedsel gezien dat grijpen naar je appeltaart.

@Linka: ik zou inderdaad 4 x 180 doen maar alleen als je haar altijd wakker moet maken voor de laatste fles. Als ze nog zelf komt, zou ik gewoon nog even doorgaan met 5 voedingen. Rustig afbouwen. Dus eerst naar 4 x 150 + 1 x 180. Gezien het feit dat Jeslyn niet alles opdrinkt zal je dat afbouwen waarschijnlijk een tijdje moeten volhouden. Kick drinkt altijd alles tot de laatste druppel op dus bij hem wist ik zeker dat hij voldoende binnenkrijgt.
    Als de nachten gebroken blijven zou ik bij de 5 flessen blijven en misschien toch eens kijken naar Nutrix.

@Passiepaard: Leonietje lijkt me zo'n schatje! Is het niet wat voor mijn Chris? haha. Fijn om te horen dat het al wat beter gaat. Een foto van Chris heb ik natuurlijk wel maar zet ik niet op Internet. We hebben bestwel wat gedonder gehad met de biologische vader van Chris en willen niet dat hij aanleiding heeft om weer te gaan 'etteren'.
    Veel plezier en succes morgen bij de grote dag!

@Arri.. zeker van mezelf? Ja, zolang het allemaal gaat zoals ik denk dat het moet gaan.. maar wat gebeurt er als het anders loopt? Ik weet het niet hoor :confused: Fijn dat je in ieder geval om me kan lachen ;)
    Trouwens, het kan best zijn dat je meisje ook behoefte heeft aan vaste voeding wanneer ze 's nachts komt (haal ik uit mijn boekje :rolleyes: )

@Marleen.. super irritant hè dat geklus. Bij ons zijn meerdere huizen verkocht het afgelopen jaar en die mensen vonden het allemaal nodig om tijdens mijn verlof te klussen!
    Heb je al een babyfoon?
    Geweldige banner!

@Mik: wat is een fles van 230?

@Mamajoor: ik vind Anne wel zo'n schatje om te zien :p En wat fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad.

Hier helaas geen nieuws over de kleine Sanne maar ik ga maar even uit van 'geen nieuws is goed nieuws'.

Welke van de kindjes gaan onder de douche en vinden al die kindjes dat ook leuk? Kick gaat vaak mee onder de douche en vindt het niet erg maar ik heb niet het idee dat hij het echt leuk vindt. Ook vindt hij het maar niets als zijn hoofd onder de kraan komt.

Hebben jullie kindjes ook een huiluurtje? Kick absoluut. Zo tussen 17:00 en 18:00 heeft hij het echt even moeilijk. Alleen als hij 's middags heeeeel lang geslapen heeft of als het nog lukt om in de box te slapen aan het einde van de dag, slaat hij het huiluurtje over.. meestal niet helaas.. Best vermoeiend elke dag maar goed, ik klaag niet met dit modelkind!

Kick was trouwens vannacht om 4:20 wakker geworden. Ik hoorde hem huilen maar nog voordat ik iets aan kon trekken is hij weer verder gaan slapen en gelukkig viel ik ook weer snel in slaap. Ik ben benieuwd of hij vannacht weer gaat spoken :rolleyes:

Goed, genoeg voor vandaag. Ik ga naar mijn bedje met mijn heerlijke boek!

Een heel fijne avond nog en natuurlijk een geweldige zondag!

liefs,
    Elle

[/img]

12. Marleen2109

Nou ja :confused: Verstuur ik net m'n bericht krijg ik dat de pagina niet kan worden weergegeven....dag berichtje....Daar heb ik dus zooooooooooo'n hekel aan :evil: :)

@ Setteke: Rubberen hamer nodig? Ach, nee hoor! Hier juist het tegenovergestelde...Thomas had tussen de middag niet geslapen omdat hij bij Jeroen en m'n zus was gebleven. Jeroen dacht waarschijnlijk dat zijn plichten er voor vandaag op zaten omdat hij Thomas even bij zich had gehouden (lees: meer m'n zus hoor ;) ). Jeroen doet nog steeds zijn best hoor, het valt nog niet tegen, maar we zullen morgen zien... Hij hoeft echt niet te jammeren over moe zijn of hoofdpijn hebben in ieder geval :)

@ Passiepaard: Ik hou ook niet van al die aandacht, maar ik denk dat dit toch wel iets moois is en dat je helemaal vergeet dat iedereen naar je kijkt!

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Elle, leuke rompertje, stoer! En wij gaan aankijken, ze heeft om half 8 fles gehad dus vind ik wel beetje vroeg eigenlijk, maar kijk straks wel wat ze wil. Idd rustig afbouwen ;)

Jeslyn vind bad heerlijk want ze straalt altijd uit, douchen heeft ze maar 1 keer gedaan, ik vind badderen handiger voor dr.

Huiluurtjes, heeft Jeslyn niet meer, haha!

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Yosyp zit sinds twee weken op 4 voedingen per dag van 210ml + 7 schepjes en 3 schepjes nutriton. Is door het kdv eigenlijk vanzelf gegaan. Hij slaapt nog steeds van ong. 18.30 uur tot 6.30 uur. Als hij het goed blijft doen op deze voeding geef ik nog geen bijvoeding. Bij Lianna zijn we destijds bij 3,5 maand overgegaan op bijvoeding omdat ze ontzettend hongerig was.

@Passiepaard, veel plezier morgen.
    @Schatje, erg dat het nog steeds niet lekker gaat met je oma.

15. schatje1

schatje1 Niet meer actief

16. Marleen2109

Ze zeggen toch dat je 9 mnd zwanger bent en dat het 9 mnd ontzwangeren is. Volgens mij heeft het met de hormonen enzo te maken. Je lijf moet even bijtanken.

Meiden, welterusten, ben doodop!

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Idd, 9 maanden ontzwangeren, heb ik nu heel erg last van :cry: !

18. Marleen2109

Hier nog een meis.... Het gaat nu lekker met Jasper, maar het lijkt wel of bij mij nu alles er uit komt. Ik wil zo graag weer lekker mezelf zijn... Maar voorlopig zit ik mezelf in de weg!

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hier ook, wil ook dolgraag mezelf zijn, maar duurt nog wel even...pfff.

Dik knuff! En welterusten meis!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    kelly, ik heb geen verstand van fv, maar ik heb altijd gewoon op verzoek bv gegeven. dat wilde ze vanzelf niet meer 's nachts. en die regelmaat in tijden ontstond ook vanzelf. je kunt er dus voor kiezen om haar een beetje te sturen of om haar in haar eigen tempo zo'n ritme te laten vinden waarin ze alleen overdag en op redelijk vaste tijden drinkt. ik heb dus voor het laatste gekozen, omdat ze nog wel klein is en doorslapen dus nog niet zo vanzelsprekend is. ik zou kiezen wat voor jou en jouw kleintje goed voelt!

petra, hier ook alleen nog bv. ben ook niet van plan om voor 6 mnd iets anders dan bv of fv te geven. behalve als ik van een arts dat advies zou krijgen zoals sjudith.
    ik heb trouwens hetzelfde met kinderwagen/ buggy. hier pas een buggy als ze zelf rechtop kan zitten (al zit ze wel in een wipstoeltje).

passiepaard, fijne dag morgen!

ben trouwens heel benieuwd hoe het met noura en pendrag gaat! en wie heeft die overleden baby in de familie? sorry dat ik het niet meer weet. ben wel benieuwd hoe t met je gaat!
    -------

hier gaat het op bijna alle gebieden heel goed. heerlijk vrolijk meisje dat goed drinkt, lacht, kletst, zichzelf vermaakt, beestjes van de babygym grijpt en doorslaapt (tot 10.45 vanmorgen!).
    alleen inslapen is echt een probleem. dan heb ik het niet over jammeren, maar echt overstuur huilen. behalve als ze op de arm in slaap valt, dan gaat t wel ok. wegleggen mag ook pas als ze echt diep slaapt. heb net toch maar een puckababy besteld. weet iemand nog een andere methode dan in slaap laten huilen? ik ben zelf ook avondmens die moeilijk in slaap valt. vrees dat ze het van mij heeft.

Deel Deze Pagina