elle, wat een leuk pak voor je kikkertje! hier is het huiluurtje 's avonds op wisselende tijden, maar niet elke dag.
@setteke: zo 1 suikerklontje das veel ja, maar ik denk dat hij een hele week met 1 bakkie doet haha @ellen: mylan vind douchen heerlijk en nee geen huiluurtjes meer hier @schatje: hmm vreemd, heeft ze iets gezien bij je maar niet gezegd?
als je je goed voelt verder? waarom persé 9 maanden wachten. ik denk als het nu per ongeluk zou gebeuren dat het geen problemen zou geven denk ik. ben een beetje aangeschoten hihi was wezen borrelen bij de buren die 25 jaar getrouwd zijn. trusten allemaal
Nog ff ego, voor ik in mijn bedje kruip. Ik heb gisteren een nieuw hangertje gekregen van mijn mannetje. Dezelfde als die ik had was er niet meer, maar deze is ook erg mooi. Hij vond het zo sneu voor me dat ik het hangertje kwijt ben....Wat een liefie he?
******Even ego****** Ik heb mijn wekker voor de laatste fles niet gehoord vanacht Ik geef Sophie altijd om 00.00 uur nog een fles, maar wij waren zo moe gisteravond dat we samen naar vroeg naar bed zijn gegaan. Vervolgens wordt ik dus net wekker, kijk op de klok en schrik me kapot! Gelijk bij Sophie gaan kijken, maar die ligt nog heerlijk te slapen. Ze heeft om 19.30 uur de fles gehad gister. Zou dit een teken zijn dat ze eraan toe is om door te slapen? Moet ik die laatste fles gaan laten vallen? En moet ik dan nu mijn flessen ophogen? Ons schema was: 07.30/08.00: 180 cc + 6 schepjes 11.30/12.00: 150cc + 5 schepjes 15.30/16.00: 150cc + 5 schepjes 19.30/20.00: 150cc + 5 schepjes En dan gaf ik dus nog altijd om 00.00 een fles van 180cc + 6 schepjes. Wat zouden jullie doen? Van het cb mocht ze eigenlijk nog niet op 4 flessen, maar ja als ze zelf niet meer wakker wordt is ze er misschien toch wel al aan toe. Maar hoeveel moet ik dan over 4 flessen gaan geven?
Nog een vraagje: Wordt ineens een onzekere mama : Ik heb geen centrale verwarming in Sophie haar kamertje, maar een elektrisch kacheltje. Op de een of manier krijg ik dat ding niet lager dan 22 graden, ben al van plan een nieuwe te kopen. Maar sophie slaapt hier dus super goed op. Schijnbaar vind ze de warmte erg lekker. Maar............. zou dit kwaad kunnen? Ik vind 22 graden namelijk best warm, voor mijn eigen gevoel zou ik het liever zo'n 20 graden hebben. Wat denken jullie?
Goedemorgen, Heb gisteravond Jeslyn toch laatste fles gegeven, merkte het al dat ze honger had want ze heeft 180cc +6 schepjes alles opgedronken, nou vanmorgen om 6 uur werd ze weer wakker, maar ze was ECHT niet wakker maar jengelen om speen, gegeven, 3 keer uit bed voor speen tot half 8 en toch maar uit bed gekomen en haar uit bed gehaald en vrolijk en ze heeft nog niet een fles gehad, geef pas als ze echt wil zometeen afwachten, is duidelijk dat ze nog geen honger heeft, dus wacht ik nog ff mee dan geef ik haar 180cc en kan ik vanavond gewoon rond 8 a 9 uur geven als ik haar 4 voedingen geef en gaan wij even proberen. Ze had gisteren om half 8 fles gekregen dus vond ik toch beetje te lang en blijkbaar had ze trek in. Ze geef wel pas aan als ze honger heeft, komt goed
22 graden is best wel warm, Jeslyn heeft overdag haar kamer rond 21 graden en snachts 18 graden, dat is voldoende (wij doen verwarming altijd savonds 18 a 17 graden als wij naar bed gaan) Naat, dus ze is niet wakker geweest, kan geen kwaad hoor, je kan dr gewoon 4 flessen met 180cc+6schepjes geven. Ze is toch bijna 4 maanden.
Goedemorgen. Kikkertje was vroeg (7:10) vanochtend. @Naat. Ik zou met niet te druk maken over 22 graden. In Kicks kamer is het ook 22 graden en ik krijg het ook niet koeler. Ik kleed hem alleen niet te warm aan om te slapen. Pyjama, (badstof) slaapzakje zonder mouwen, lakentje en een katoenen dekentje. Ik begrijp het wel hoor want ik zou het ook best iets koeler willen hebben maar het kan geen kwaad. Over de voedingen. Ik denk dat als Sophie standaard nog slaapt bij de laatste fles dat je best kan proberen deze te laten vervallen. Ik zou wel eerst afbouwen. De laatste fles verkleinen met 30 ml en deze toevoegen aan de één na laatste fles. Ik denk dat 4 x 180 ml uiteindelijk wel genoeg zal zijn voor Sophie maar kijk maar wat ze wil drinken. Als ze de flessen schoon opdrinkt kun je tot 210 + 7 gaan. @Lauwie: kindjes leren aan om op de arm in slaap te vallen. Er is maar één manier om het af te leren: niet meer doen. Je kan proberen te sussen en dan toch nog net niet slapen in bed te leggen en er bij te blijven tot er geslapen wordt. Je houdt bijvoorbeeld het handje vast of een hand op het voorhoofd. Daarna maak je de afstand elke dag een beetje groter tot dat je kindje alleen in slaap kan vallen. @Schatje: het is inderdaad ontzwangeren en de zorg voor 2 kindjes nog in de luiers is erg zwaar. Fysiologisch kan het wel hoor maar het wordt gewoon niet aangeraden. De kans dat je lichaam er schade aan overhoudt is groter. (sneller moe, blijvende bekkeninstabiliteit ed.) Sterkte met oma! @Linka: wat lekker dat Jeslyn geen huiluurtje meer heeft. Hoe kom je er vanaf? @Passiepaard: hele mooie dag vandaag! Geniet toch maar van de aandacht want je kindje aanbieden aan God is toch wel heel bijzonder. @Setteke: geweldig van je vent! Fijne dag! Elle
Goedemorgen naat80: Op Anne haar kamertje is het altijd zo'n 17 graden maar soms is het ook 19 da slaapt ze ook lekker, weet eigenlijk niet echt of het kwaad kan En over de voeding, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, als jij denkt dat ze over kan op 4 dan moet je dat gewoon proberen hoor Setteke: Wat een lieverd zeg! Wij gaan vandaag ook een mooi sieraad halen voor mij, dat hoorde ik gister avond bij een wijntje, hij was bijna de hele dag op pad geweest maar durfde niets zelf te kopen. Wel heeft hij een lief badjasje voor Anne gekocht en een luchtje voor mij en bloemen en vandaag gaan we dus op pad voor een hangertje...De schat! Vannacht een rot nacht gehad, op de een of andere manier de slaap niet kunnen vatten, was om vier uur nog klaar wakker.... Vanmorgen Anne ook niet gehoord maar dat komt omdat ik sowieso bijna niets hoor.... Rot verkoudheid!
@ elleny silver heeft ook geen huil uurtje meer. maar ook neit zo heel erg gehad. en over de douche silver vindt het heerlijk. en ook de straal over haar hoofd. al gaat ze liever in het grote bad met mama. kan ze zelfs huilen als ze er uit moet @settke wat supper van je manetje @pendarag heel veel plezier vandaag nou meiden ik ben weg. ik spreek jullie morgen of mischien vanaf liefs sabrina
Goeiemorgen meiden! Hmm zit met een groot raadsel aan deze kant haha.. Mijn vriend heeft een verrassing voor me in petto maar zegt niet wat.. Ik mag ook niet op internet bankieren kijken (Dit word lastig omdat ik de rekeningen betaal ) Ik heb echt geen idee! Voor de rest bedankt voor jullie antwoorden op mijn topic over: negen maanden niet zwanger raken waarom? We houden het in onze achterhoofd! Maar zien wel waar het schip strand Groetjes
210 water met 7 scheppen. maakt 230 maar ze drinkt meestal ruim 200 hoor. donique heeft niet echt last meer van een huiluurtje maar het huilen is nog niet voorbij. ze is gewoon zo eigenwijs (heeft ze van haar moeder) en wil veel meer als dat ze kan. plus dat het gewoon een heel druk aanwezig kindje is (mama heeft adhd) maar het is evengoed zoooooooooooooooooo genieten!
Schatje: Ben benieuwd! Spannend hoor wat die mannen allemaal voor ons doen! Ik ga me nu aankleden want we gaan de stad in! Leukleukleuk.... Tot vanmiddag Niet teveel schrijven hoor....hahaha
goedemorgen @setteke: ah wat lief van je mannetje! @naat: oh wat slaapt ze lekker lang door, tja je kan ze allemaal 180 van maken, alleen die van half 8 savonds wel vroeg er bestaat een kans dat het een keer nachtdienst word voor. anders even een paar dagen aankijken. 22 graden is wel warm ja, bij ons is het 18 maar wat je kan doen is minder dekens of wat je nu allemaal gebruikt en dan minder. dan komt het bijna op hetzelfde neer toch @mamajoor: balen van je nacht... lekker warm douchen en warm aankleden vandaag en niet teveel doen --------- zo lekker warme croissantjes eten en vanmiddag naar paard. verder lekker niets fijne dag
Goedemorgen. Danique had gisteren heel slecht gedronken voor haar doen en ja hoor dat merkten wij natuuurlijk vannacht. Ze werd om 1 uur al wakker. DUs snel een fles gegeven, want ze had zo'n honger. Toen weer om 3 uur gejengel, om 4 uur en toen weer om 7 uur. Toen kreeg ze weer een fles. Vandaag hanteer ik dus gewoon weer mijn strakke schema van flessen EN blijven het er gewoon 5! Passiepaard, een fijne dag met de doop! Setteke, wat lief van je man zeg! Schatje, sterkte met je oma en 9 maanden ontzwangeren, ja het wordt aangeraden, maar zoals je zelf al zegt gewoon kijken waar het schip strandt! Linka, jeslyn dus ook beetje aan het knoeien met de flessen. Moeilijk zo'n overgang. Elle, Kick ook een beetje van slag en wat een leuk pakje voor hem zeg! Past wel bij zijn naam Naat, wat heerlijk zeg dat Sophie het zo goed doet! Ligt ze nog steeds in de inbakerdoek? Dames, wij gaan vandaag proberen om kerstfoto's te maken voor de kerstkaartjes. Hopen dat Danique mee gaat werken Verder een beetje haar kledingkast inpakken en wat dingen doorlezen voor morgen. Morgen weer aan het werk. Dat zal wennen worden. En ook voor Raymond, want die is morgen voor het eerst een hele dag alleen met onze kleine meid! Hij is wel eens eerder alleen geweest, maar toen moest hij nog werken ofzo 's middags en ging ze naar zijn ouders, maar morgen is hij er de hele dag. Ik denk dat hij de hele dag op stap is met haar
goedemorgen: ik ben benieuwd of jullie kleintjes ook zoveel slapen, sinds vd week slaapt amy veel meer dan anders, ze slaapt zo makkelijk nu zo'n 3 uur achter elkaar, terwijl ze eigenlijk altijd heel weinig sliep overdag.ze deed van die hazeslaapjes vanochtend de fles om 7 uur, hup terug in bed en werd pas om 10 uur weer wakker.