oke dus donique is 4 kilo(gok ik) dus 120 ml moet ik haar wel aanbieden en dan kijken wat ze opdrinkt? kus
Hier is vandaag de wijkverpleegkundige geweest. Even gewogen en gegevens doorgenomen. Onze dame is al 4080 gr. ze was bij haar geboorte 3640. Groeit dus erg netjes. Ze komt s'nacht vaak voor voeding, in ieder geval 3x en in de ochtend om de 2 uur vandaar dat ik blij was te horen dat het in ieder geval niet aan de voeding ligt. groetjes
kv: 8 x zou 75 ml zijn bv: begin met 100, gaat dat heel makkelijk dan verhoog je de volgende x ze moet natuurlijk even wennen aan de hoeveelheid en drinken uit een flesje gaat nu eenmaal sneller dan uit een borst en je wil niet dat ze gelijk alles uitspuugd. goed laten boeren tussendoor en erna is heel belangrijk. als je twijfeld even de CB bellen die hebben er echt verstand van succes
ik zal het hier ook even melden! ******BUDDYNIEUWS!****** KREEG NET EEN SMS VAN SJORSJE: YOSYP IS OM 20.03 GEBOREN NA EEN ZWARE BEVALLING! 49 CM LANG EN 3260 GRAM. ******BUDDYNIEUWS!!!******
Hoe vaak doen jullie de bay in bad (of onder de douche? Ik zo een drie keer per week, vind dat egenlijk wel zat
Hoi Petra, Djim gaat bijna iedere avond even mee onder de douche of in de tummytub. Das niet zozeer omdat hij vies is, maar omdat hij er lekker rozig van wordt. Denk dat 3 keer in de week prima is, tenzij hij vies is natuurlijk, haha! Zodra ze naar het kinderdagverblijf gaan zal het wel meer worden.
Hier ook zo'n 3 keer per week in de tummytub. En naar het KDV gaan maakt bij ons voor het badderen niet uit. Pas als ze gaan kruipen en/of vast voedsel gaan eten wordt het badderen vaker. En als ze, zoals Jarissa, al wel zelf willen eten maar het nog niet zo goed kunnen dan is iedere avond badderen echt geen overbodige luxe!
Hoi, Het is al uren rustig hier Jelle heeft vandaan zijn eerste flesvoeding gehad, hij heeft zulke erge krampen dat hij meer als 12 uur per dag huilt. vandaag met de okz verpleegkundige over gehad en het lijkt er op dat hij met kolven minder last heeft, maar omdat ik niet genoeg eruit krijg met de kolf geef ik hypo allergeen om en om met bv uit de fles, tenminste dat was de bedoeling. maar ik heb na 1 fles al een ander kind, en ik vind elke drie uur kolven erg zwaar. Ik ben zo een 3 kwartier bezig, daarnaast moet Jelle nog eten ik vind het niet te doen en te plannen.... respect voor mama's die volledig kolven. Ik ben er nu toch over aan het denken helemaal te stoppen met de borst... ben al drie weken aan het knoeien, mijn tepels zijn erg zacht en het is voor Jelle moeilijk drinken dit geeft spanning en verergert de krampen, mijn tepels voelen al drie weken aan alsof er scheermessen uit komen (ook met hoedjes). Jelle huilt heel veel, maar een paar keer per dag is het echt hartverscheurend krijsen met van die uithalen dat ik er zelf bij loop te huilen meer als drie uur slaap heb ik niet. dit is een lijdensweg zo zielig. ik wou heel graag maar er zijn grenzen en de momenten dat ik kan genieten van mijn baby worden schaarser en dat doet pijn! En hij is maar zo kort klein en ik wil later niet terug kijken en me alleen herinneren dat hij pijn had en alleen maar huilde, elke mama wil toch terug kijken op een fijne babytijd.... het gaat zoooo snel voorbij. Een lang verhaal, Ik moest het ff kwijt, het is zo moeilijk die keus, ik voel me rot bijna schuldig omdat ik mijn kind niet het beste kan geven... en ik weet ook wel dat fles prima is hoor, maar ik vond (vind) het zo fijn mijn kleintje dicht bij me en zelf te voeden. @sjorsje GEFELICITEERD @rebecca helpt het niet om het bedje een beetje voor te verwarmen met een kruik? deed ik hier ook gewoon heet kraanwater in de kruik even in bed leggen voor t slapen. Het hielp hier wel als Jelle geen krampjes had... dat hoeven ze niet van jouw warmte in een "koud" bed, en de warmte maakt ze lekker doezelig. verder weet ik het even niet meer... ik ga mijn hummel wakker maken hehe das raar hoor, maar hij slaapt nu al wel bijns 6 uur... heheh eerder wenste je dat hij een keer ging slapen nu moet ik hem wakker maken wow
goedemorgen! Hanne heefthier heerlijk geslapen! super! van half 12 tot 6... Het is echt een heerlijk kind. vanmorgen na de voeding leg ik haar altijd weer in bed en dan gaan wij ontbijten. maar dan ligt ze gewoon heerlijk wakker rond te kijken en vindt het geen probleem. ik moet zo naar cb voor de eerste echte keer. ben benieuwd wat ze te melden hebben! Groetjes, Arri Ps. beetje ego, maar weet eigenlijk niet zo goed meer wat er allemaal besproken is!
@Maxi: meid, je hebt het geprobeerd. Jelle heeft meer aan een gelukkige mama, die lekker kan genieten dan aan een mama die er helemaal doorheen zit. Succes!
Goedemorgen mama's @Rebecca,ja gek he,ik heb het idee dat die Nutriton er voor heeft gezorgd dat ze meer krampjes kregen en de ontlasting moeizamer ging,volgens CB is dat raar omdat er vezels inzitten maarja ik ervaar het zo.. Die korte nachten slopen je echt idd,mn hele lichaam is zo slap,herkenbaar? Nou iig succes meis en anders laat je ze toch in gewoon in de kinderwagen slapen? Kan geen kwaad hoor. @Babsie,fijn dat jullie meissie het zo goed doet! @Petra,hier gaan ze om de dag in badje of ze moeten veel gespuugd hebben dan vaker want dat ruikt zo zuur.. @Maxi,ik herken je verhaal,hier precies zo Ik wilde ook heel erg graag maar helaas.. Nu vind ik het wel prettig hoor de fles,was anders best pittig geweest! En idd met de fles worden ze ook groot heh Heerlijk btw dat Jelle zo goed geslapen heeft,is voor mama ook heerlijk! @Arri,succes zo bij het CB. Dus jullie ook al zo heerlijk geslapen,lekker hoor! Vannacht op zich ook wel een geode nacht gehad,als ik jullie verhalen lees wat minder maarja kan niet alles hebebn heh.. De meiden gingen om 00.00u naar bed,wij dus ook en om 03.00u werd Linne wakker dus alletwee flesje gegeven,toen om 06.00u werden ze weer wakker,lekker ff een uurtje bij ons in bed gelegen en toen weer flesje.Nu liggen ze in hun bedje en slapen ze.. Gisteravond is niet helemaal gelukt met foto's maken,Linne heeft alleen maar gehuild en niet zo'n beetje ook,Fenne daarentegen was zo fotogeniek,heerlijk..We mogen een andere dag terugkomen om foto's van hun samen te maken Heb net de huisarts gebeld,ik heb voroge week mn menstruatie gehad en nu vloei ik nog steeds en er zit een naar geurtje aan Hij belt zo ff terug,mischien een infectie? Nou ik ga ff stofzuigen en was eruit halen... xxx
Meiden even snel een vraagje voor de mama's die ook flesvoeding geven... Ik mag nu naar de 5 voedingen toe (hij zit nu op 6) maar red dat niet. Hij krijgt 6x 120 water met 4 schepjes. Zou hij niet dan 5x 150 water met 5 schepjes mogen? Hij is boven de 5 kg...
Na vaak eruit te zijn geweest ga ik nu op weg naa de babymassage. ik zal vanmiddag verslag doen en even lezen hier fijne dag
Daisy, jammer dat het niet gelukt is met de foto's. Maar ook wel weer leuk dat jullie het nog een keer kunnen gaan doen. Wat vervelend van zo lang vloeien joh. HOpelijk valt het mee... Rachel, ik kan je niet helpen. Ik lees hier heel veel van allerlei maten en hoeveelheden wat drinken betreft. ligt het aan mij, maar ik geef Hanne alleen als ze wil (dus min. 6 ker per 24 uur) en houd voor de rest geen hoeveelheden bij. Dit lukt ook niet, want geef bv. Petrabr, ben benieuwd hoe de massage was en hoe Roos erop reageerde! Maxi, moelijk joh. ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te kiezen. maar je moet je er wel goed blijven voelen he? Je hebt het geprobeerd en dan moet je ook niet teveel van je zelf gaan vragen... Zo, ik ga Hanne inpakken en op weg naar cb. GROETJES!
Daisy, is jammer dat het bij jouw kleintjes niet lukt die nutriton, de ontlasting van amy is ook wel anders geworden daarvan, eerst had ze vrij groene ontlasting, maar sinds die nutriton is het harder en ook geler maar soms heeft ze ook een echte spuitluier hoor dat zit ze helemaal onder, lekker praatje hé vannacht heeft ze lekker in de kinderwagenbak geslapen van 12 uur tot half 7, heerlijk! dus voorlopig laat ik hem in haar bedje staan hoor is er ook zo weer uitgehaald als we weggaan. trouwens ik heb nog zo'n inbakerdoek gehaald gisteren maar ze lag er alleen maar in te krijsen vond het zooo zielig.werkt dus ook niet.(of ik geef het te vlug op) lijkt me ook een heel gedoe hoor om zulke kleintjes op de foto te zetten. Misschien wat oude "rommel" nog van de bevalling(ks) die er nu uit komt en een wat vreemd geurtje geeft ja ik weet ook niet, hoop dat het geen infectie is! Jij zal toch wel heel veel was hebben, als ik zie dat hier de wasmachine iedere dag al draait, met 1 kindje ,al dat kleine spul .
rachel je mag vanaf 5 kilo 5x 150 water met 5 schepjes doen hoor, dat staat tenminste zo op het pak, dus je kan het toch proberen?
Danique heeft besloten dat veel honger heeft! Vannacht om 2 uur kwam ze al, toen alweer om half 6. En nu rekken we dus nog even en krijgt ze zo weer. Mijn man is met haar weg in de auto. Dan dut ze wel weer in. We hebben besloten om haar 6x 120+4 te gaan geven. Ze kreeg dat nu alleen bij de avondvoeding. Maar ze heeft gewoon meer nodig. Daisy, fijn dat je nog een keer terug mag voor de foto's. 1 baby op de foto is al lastig. Laat staan 2. Naar zeg dat vervelende geurtje. Hopelijk is het gewoon beetje oude rommel dat eruit moet en niet een ontsteking ofzo. Rachel, lastig he met die voeding. Ben bang dat ik teveel geef. MAar ja wie zegt weer wat teveel is he. Ik ga even snel nog wat doen in het huis. Kan n nog eventjes
@Maxi: het is heel persoonlijk maar ik heb met mn eerste hetzelfde meegemaakt met voeden en heb na 2 weken voor de fles gekozen. Wat een verademing! Het echte genieten kon toen beginnen. Precies wat jij zegt: ze zijn maar zo kort klein. En er is pas ook een wetenschappelijk onderzoek geweest (bvmaffia is het hier niet met mij eens) dat nog helemaal niet zo duidelijk is dat bv beter is dan fv. Hoe dan ook, ik ben dolgelukkig met mijn fv-kindjes. @Rachel: Yinthe krijgt al een poosje 6 x 150 + 5. Ik bied het gewoon aan. Soms gaat de fles schoon op, soms laat ze wat staan. Ik zie de hoeveelheden die op het pak staan of die het CB aangeeft als richtlijnen. Yinthe bepaalt zelf hoeveel en wanneer ze eet.
Zo goed als het gisteren en eergisteren ging...zo slecht gaat het vandaag huilen, huilen, huilen Ik weet het niet meer pfffff erg vermoeiend! @ Pendrag hier ook na 2 weken fv en ik voel me er prettiger bij! Ik had altijd gezegd bv, maar ja je had er gewoonweg niet genoeg aan kan ik moeilijk door blijven gaan! En wat een gedoe, wegen, bv, wegen, bijvoeding