@ Aykietje...patatjes wel gepureerd neem ik aan? @ Jenny, ik bedenk nog ff of ik hem wil! En knol rijse (goede zin )
Aykietje, gaaf zeg dat Stan zo goed zijn groente heeft gegeten. SMulde hij er van? Ben ook erg benieuwd hoe Danique het gaat vinden, maar die moet nog eventjes wachten Judith,welk loopstoeltje heb jij voor Giulia? Jenny, welke kleur heb jij? Ik weet niet eens meer wat mijn moeder had gekocht. Ik dacht een lime groene. Ik heb een lui dagje. Zit nog in mijn pyama
sjudith: gaat inderdaad heel snel, alweer 4 maanden vanmiddag gaan we naar de oma en opa van mijn man, sinterklaas vieren, a.s. vrijdag sinterklaas bij mijn schoonouders en a.s. zaterdag bij mijn ouders dus ze zal flink verwend worden denk ik.
@ Alieke, we hebben de chico-taxi. @ Rebecca, wij vieren volgende week sinterklaas, en iedereen is druk aan het kopen, geloof dat er zelfs een hobbelpaard gekocht is Ik kan al die troep niet meer kwijt @ Aykietje, ok dan is het goed! Giulia krijgt straks, rijst, tomaat gepureerd (potje)
hhaha ja onze kindertjes worden verwend hé Mijn moeder zit heel vaak op marktplaats te zoeken naar speelgoed en heeft toch al het een en ander gekocht daar, soms is het nieuw er niet af en het scheelt toch flink in prijs. o ja amy vind worteltjes uit potjes veel lekkerder dan verse, die moet ze echt niet hebben en uit een potje smikkelt ze zo helemaal leeg, fruit is ze niet zo gek op dat krijg ik er met pijn en moeite in dus ben daar even mee gestopt en laat ze nu een poosje alleen groente eten en 4 flessen maar de laatste fles om 10 uur laat ze voor de helft staan dus als ze een tijdje haar groente allemaal opeet dan mag ze een fles laten vallen dus dan nog maar drie flessen van 240+8 schepjes,
FF een ego bericht: Ik heb echt een waardeloze nacht gehad van 23u tot 5u elk half uur eruit geweest voor Jasper . En om half 4 kwam er een snurkende man naast me liggen en kwam ik helemaal niet meer in slaap tussen het huilen van Jasper door. Om 5u stortte ik helemaal in en ben echt gaan janken van vermoeidheid! Jeroen heeft jasper de fles gegeven en ik ben gaan slapen. Godzijdank sliep Jasper daarna wel. Thomas en Jasper werden om 9u wakker, dus heb nog wel 3,5 uur kunnen slapen. Maar jemig wat ben ik kapot! Jasper had dus vannacht geen zin om te slapen. Elke keer lag hij te brabbelen of sliep even en als hij het zat was ging hij huilen en zodra hij m'n gezicht zag was het lachen. Nu is het de hele dag al slapen of alleen maar lachen, wat een raar kind!
Nou, heb de hele morgen in bed gelegen! Ben al een week verkouden, maar nu was ik echt naar. Ook oorpijn enzo. Nu ben ik er weer aardig bij! Voor de rest weinig op de planning staan voor vanmiddag. De kindjes slapen. Vanavond eten we lekkere lasagne. Zal straks mijn liefde er weer even in gooien, hahaha! @ Passiepaard, een hele fijne en bijzondere dag vandaag! @ Elleny, wat een gaaf pakje! waar heb je die nou weer vandaan? Wij hadden voor Tymen destijds alles met een kikker. Het kamertje was goen, op de lakens staan kikkertjes en hij slaapt nog altijd met zijn grote vriend Kikker. Een van de eerste woorden die hij kon zeggen, haha! Jouw Kick en mijn Silke zouden een leuk stel maken! Volgens mij is Silke ook wel bijna toe aan vast voedsel, maar ik wacht tot 4 maanden sowieso. En ze slaapt alleen maar, geen idee wanneer ik zo'n hapje moet geven! Silke gaat ook onder de douche en vind het zalig! En een huiluurtje heeft ze nooit! @ Marleen, om tien uur was hij stil! En om 8 uur hoorde ik hem al. Riep hij om kikker. Die heeft hij een aantal keren in zijn schoen gehad, en vind hij zooo lekker! Ik denk dat hij gewoon erg zenuwachtig was voor wat er in zijn schoentje zou zitten, dat hij daarom niet kon slapen en alweer zo vroeg wakker was! Wat een nacht zeg! Wel fijn dat Jeroen even een fles heeft gegeven. En klaagt hij ook? @ Sjorsje, Yosyp is al vlot aan 4 voedingen toe! En dat voor zo'n klein hongerlappie! @ Schatje, wellicht ten overvloede, maar het is idd 9 maanden op en 9 maanden af. En als je een keizersnee hebt gehad raden ze aan minimaal een half jaar te wachten met zwanger worden, maar liever een jaar ivm risico op openscheuren litteken bij de volgende bevalling. Ooh, wat spannend! Wat zou hij doen? @ Lauwie, was dat niet Myangel van dat overleden kindje? En idd Pendrag is ook stil. Ze heeft wel op andere topics gepost zag ik toevallig. Ik heb helaas geen andere tip dan laten huilen. Af en toe even troosten maar niet optillen. Steeds laten liggen. Even laten weten dat je er nog wel bent, en dan weer weggaan. Voor sommige kindjes helpt het ook om in de buurt van zijn/haar kamertje te gaan rommelen, zodat ze je horen. @ Jennys, het zal waarschijnlijk ook geen grote problemen geven als je snel weer zwanger bent, maar het is beter om je lichaam de kans te geven te ontzwangeren. Hahaha, dan hoef ik voor Silke niet zo'n stoeltje te halen! Past echt nooit met die spekbillen! @ Naat, volgens mij is ze wel aan 4 flessen toe als ik dat zo lees. ik zou het gewoon proberen. De ideale temperatuur voor een babykamer ligt tussen de 16 en 20 graden. Maar als jouw meisje het lekker vindt zo, dan zou ik niet moeilijk gaan doen. gewoon rekening houden met wat je haar aantrekt in bed. Wij hebben 's nachts trouwens de kachel uit. @ Linka, ben ook trots op mijn vent! @ Mamajoor, ben benieuwd wat voor moois je krijgt... @ Alieke, you go girl! Hopen dat Danique ook meewerkt! @ Rebecca, Silke slaapt ook heel veel! Na de eerste fles slaapt ze tot de tweede. Na de tweede even een uurtje wakker en dan weer slapen tot de derde fles. Na de derde fles ook een uurtje wakker, soms 1,5 uur en dan weer slapen tot de vierde fles, of we maken haar wakker als ze gaat douchen. Na de vierde slaapt ze tot de volgende ochtend en vaak moeten we haar nog wakker maken ook voor de eerste. @ Sjudith, volgens mij is Giulia een beetje gewend geraakt aan die nachtvoedingen. Lukt het niet om haar met het speentje tevreden te houden? Op de foto's te zien heeft ze geen nachtvoedingen nodig, ze ziet er gezond uit! Hele grappige foto's trouwens! Ik wil niet bemoeizuchtig overkomen, maar alleen even waarschuwen, loopstoeltjes zijn heel slecht voor de heupjes, omdat je het kindje te vroeg "dwingt" te gaan lopen. Bovendien mag ze er pas in als ze met haar voetjes plat bij de grond kan anders loop je risisco op spitsvoetjes. Het is jouw keuze hoor, ik wilde je alleen even laten weten wat de risico's zijn van zo'n ding, dan kun je zelf beslissen wat je ermee doet! Hahaha, kanj e het nou al niet meer kwijt? Moet je de speelgoedkast hier zien van mijn lieve zoontje. Puilt uit! @ Aykietje, jullie belgen bedoelen met patatjes toch aardappeltjes he? En geen friet toch? In nederland is patat namelijk friet. Leuk dat hij het meteen al zo lekker vond! Silke krijgt nog geen hapjes, maar als je het hier kant en klaar koopt zit het in potjes van 125 gram. Vanaf een half jaar is het 200 gram. Als ze die 200 gram eten mag je een fles weglaten. Silke krijgt nu in de fles 2 keer 210/7 en twee keer 180/6.
Hallo, Setteke tot nu toe werkt DAnique goed mee. ZE heeft heerlijk geslapen tussen half 12 en half 3 en heeft om kwart voor 3 de fles gehad. Wij waren sint cadeautjes aan het inpakken en hebben Danique even voor laten spelen met haar cadeautjes. De pluche telefoon van v tech viel zo in de smaak dat het nu al in de box ligt. Ze had toch veel te veel haha. Marleen, die kids van ons dus wederom beiden een spooknacht. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar! En inderdaad overdag zo lief zijn. pfff Wel fijn dat Jeroen Jasper de fles heeft gedaan en dat je zo lekker toch nog eventjes kon slapen. Al is het natuurlijk niet genoeg, je hebt toch iets slaap gehad. Hoop voor je dat het vannacht beter gaat! Rebecca, ik heb ook van marktplaats wat speelgoed gekocht. En het ziet er nog prima uit. Danique heeft nu meer dan genoeg speelgoed. Maar wel fijn, want ze is vaak na 10 minuten uitgekeken en dan trek ik weer wat nieuws uit de kast haha Oh ja leuk! Danique kan op haar buik liggen en dan met iets spelen. Vind het echt zo grappig lijken. Ze gaat met 1 hand dan iets pakken of iets aanraken, dan komt er geluid en valt ze uitgeteld naar voren. Maar het begin is er, haha Hebben jullie kindjes dat ook dat ze op hun buik liggen leuker vinden als op hun rug. Danique ligt veel vaker en liever op haar buik in de box of op het speelkleed. Na een kwartier is ze dan vaak wel moe en draai ik haar naar de rug, maar daar heeft ze veel sneller genoeg van. Raar, maar wel fijn, want ze moet veel op haar buik i.v.m afplatting door voorkeurshouding
@ Setteke, wat vervelend dat je ziek was en oorpijn auw auw! Dat loopstoeltje zit ze steeds niet langer in dan een half uur hoor! Haar voetjes staan wel plat op de grond
@ Setteke: Leuk he al die spanning rondom sinterklaas! Thomas heeft er weinig last van geloof ik. Hij lag gisteren om 19u en werd vanorgen om 9u maar eens wakker. Om half 11 is hij samen met Jeroen een half uurtje in slaap gevallen op de bank en hij heeft van 13 tot 14.30 nog in zijn bedje geslapen! @ Alieke: Het is toch wel bizar die 2 van ons jeetje! @ Linka: Jeroen schrok onwijs toen ik er zo doorheen zat. Verder is het vandaag wel klagen wat ie doet en daar kan ik dus niet tegen. Net botsten we ook weer gigantisch en toen zei ik echt serieus tegen m dat ik als het zo door gaat echt een poosje uitelkaar wil, want ik voel me af en toe net zijn moeder omdat ik alles voor moet kauwen en de rest van de tijd ben ik net z'n zus bij wijze van. Hij zei dat ie zijn best doet en dat geloof ik dan ook absoluut, maar het werkt gewoon soms vaak niet! Vervolgens zit hij weer lief met Thomas te spelen en heeft Jasper de fles gegeven en in bed gelegd zodat ik de was weg kan werken. En dan denk ik verdomme lul je kan het dus wel! @ juudje: wat zijn die foto's van Giulia gaaf en wat een bijdehante tante zeg! --------------------------------------------------- Nog even ego voordat ik weer snel naar beneden naar de mannen ga. Jeroen was gisterenavond naar een verjaardag en is daarna nog in een cafe hier op dorp beland. Zijn zus en zwager waren daar ook. En hun dochtertje sliep dus bij oma omdat paps en mams de kroeg in wilde. Toen wij vroegen of ze op wilde passen omdat Jeroen in de halve finale stond kon het allemaal weer niet. En dat vind ik nu dus zo vreselijk oneerlijk! En 3x raden weer er meer cadeau's krijgen van opa en oma met sinterklaas............. Ze kan ons beter eens ontlasten zodat Jeroen en ik tijd voor elkaar hebben ipv cadeautjes geven. Want straks barst hier de bom en zijn we ff uitelkaar en gaat ze lopen klagen dat ze de kindjes te weinig ziet weet je wel... Nou weer even mijn frustraties bij jullie geloost ! Sorry dat ik verder niet gereageerd heb, heb maar 1 pagina teruggelezen. Fijne dag allemaal! X
@aliekeleppink: turqoise vind hem super, lime groen had ik ook erg leuk gevonden @marleen: dat is pittig, jammer. hoop dat je een beetje kan bijtanken @sjudith: ik krijg dat loopstoeltje niet lager, er zitten wel standen op maar als ik hem op de laagste zet heeft mylan nog een halve meter been nodig. heb alleen even gekeken hoe maf hij er uit zag in die stoel, heb dubbel gelegen. ik heb ook zoveel spullen gekocht en gekregen waar die nog lang niet in mag hihi maar wel leuk @marleen: niet opletten joh, maar wel oneerlijk. geniet gewoon van je kindjes en laat hun er in stikken
Jenny, die kleur vond ik ook erg mooi. Maar vond hem toch meer jongens als meisjes. En roze of lila vond ik ook erg mooi, maar ja dat is toch echt weer voor een meisje. Vandaar lime groen. Kan voor beide Marleen, maak je niet druk om je schoonmoeder. Laat haar lekker haar gang gaan. Steek daar je kostbare energie niet in. Die heb je genoeg nodig voor je mooie mannen Ik ga even lekker eten. Wij hebben vandaag opruimdag gehouden. En ik wilde nog wel een luierdag haha
Ff ego! Maar we hebben een superdag gehad en een prachtige dienst. Ben nu gesloopt evenals Leonie die heerlijk ligt te slapen. Ze heeft heel veel cadeaus gehad. Pip (van Woezel, die had ze al) boeken over de bijbel, van de kerk haar eerste bijbel. Fotolijstjes, fotoalbum. Het was echt geweldig! Fijna avond! Bijlezen doe ik morgenavond op gemakje, ga nu bankhangen. Doeiiii
Prachtig Passiepaard, fijn dat jullie hebben genoten! Marleen, mijne is ook zelfde als jij, soms denk ik ook zo wat, pff! Wel jammer van je familie, bah! Maar zoals Jenny zei gewoon niet opletten. Alieke, fijn dat Danique heerlijk heeft geslapen hoor, fijn fijn! Lekker verwennen he! Heb ook niet zoveel gekocht hoor, want ik weet dat zo snel gaat en dat het zonde is uit mijn ervaring.