Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @maxi, heb je voor de pijnlijke tepels de tepelhoedjes geprobeerd? ik gebruik ze al vanaf dag 2 omdat ook bij mij de messen erdoor gingen. wat een verademing en bv zonder pijn gaat stukken beter.

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @maxi: ik herken je verhaal wel een beetje, het is zeker vermoeiend elke keer kolven om de 3 uur maar als je dit niet doet zal inderdaad je hoeveel afnemen. de ene geeft bij mij ook meer dan de ander. soms kolf ik die minder geeft een keer extra daardoor zal hij de volgende keer weer meer geven. warme douche eroverheen helpt ook om te activeren.

hoe is hij dan als hij KV krijgt? meer tevreden?
    ik geef steeds mijn afgekolfde voeding per fles, was aanleggen zo zat met al dat geklooi.

het vermoeiende is ook: de ene keer borst, afgekolfd uit fles en KV.
    zou ik ook niet trekken hoor

succes in iedergeval en babietjes worden net zo mooi met KV hoor.
    hoor soms wel dat mensen wat ze nog eruithalen mengen met KV, maar weet niet of dit echt mag, maar zou een idee zijn. krijgt hij toch nog wat van je binnen.

In bad: ja 3 keer per week is meer dan zat hoor en hoeft ook niet zo lang. het is toch wel schattig om te zien hoe ze genieten.

Ik ben zo gaar als boter, kleine heeft zitten spoken vanaf 3 uur en slaapt sinds 9 uur tot nu 11 uur naast me op bed op een grote kussen als een roosje. niet te geloven.

voel me ook slapper door slechte nachtrust en ben bijna al mijn kilo's al kwijt, moet echt meer gaan eten

fijne dag

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb het CB gesproken en hij zit nu op de 5x150ml. Als hij s'nachts komt zou hij op 6x150 zitten, dit vond ze teveel dus moeten we hem s'nachts minder geven. Ach zie het wel...misschien slaapt ie wel door :)

Verder wil ik iedereen met huil beebjes sterkte wensen, herken het maar al te goed van Lindsey (erge krampjes, continu huilen)

Van Jayden herken ik het niet, hij huilt echt bijna nooit... Alleen als hij echt honger heeft en wil eten verder niet. Tis zo,n heerlijk rustig kereltje.

11 september een dagopname om te kijken of ze meer kunnen ontdekken aan z,n niertje...

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Op het cb was alles in orde. Ze is weer goed gegroeid: in 1 week tijd 200 gram, in 1,5 week 400 gram en nu in een halve week 145 gram. Netjes he? En dat allemaal op mijn voeding... toch wel leuk!
    Ze heeft alleen een schimmelinfectie op dr schaamlipjes dus daar moeten we nu een creme voor halen. verder geen bijzonderheden.

Over het in bad: ik doe Hanne om de dag in bad of ze gaat mee onder de douche. behalve als ze echt vies is.
    Hoe vaak krijgen jullie kleintjes andere kleren aan? elke dag of alleen bij het in bad gaan? of alleen als ze vies zijn?
    Ik doe het in ieder geval om de dag, maar het komt geregeld voor dat ze spuugt en dan verschoon ik haar natuurlijk ook.

Hoe doen jullie het met wandelen? ik vind het nu fiks koud buiten, maar stel dat ik ga wandelen met de wagen, hoe kleedden jullie het kleintje dan aan?

Groetjes,

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Arri
    Die van ons gaat maar 3x per week in bad :D
    Elke dag schone pyama en kleertjes wel elke dag andere hoor maar de broek gaat vaak de kast weer in :D
    Maar rompertje en shirt elke dag schoon!

Als wij naar buiten gaan, 1 laagje meer dan je zelf aan hebt :D

Nu loop ik buiten in een shirt met lange mouwen, dus Giulia nog een vestje er over.

6. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    zo sjudith, een shirt met lange mouwen... ik moet echt een jas aan, zo koud...
    Kan ik haar dan ook een jasje aantrekken met een dekentje erover heen? ik vind het wel lastig hoor zoiets.
    Ik kom qua badderen ook op 3 a 4 keer in de week. Om de dag is hetzelfde als 3 a 4 keer in bad... :D

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    als jij een shirt met jas hebt, dan zou ik haar een shirt met jas en deken doen idd :D
    Denk dat je dan wel goed zit! En beter te koud dan te warm he ;)

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Hoi meiden, wat is het ineens een stuk kouder hè? Nu is het helemaal knus om 's avonds al gezinnetje op de bank te zitten. :)
    Vanmorgen hadden Roos en ik de eerse keer van de cursus babymassage. Er waren 5 andere baby's, 3 jongens en 3 meisjes. Roosje vond het heerlijk en lag lekker stil naar de andere te kijken, daarna waren de moeders aan de beurt.
    Ik vond het heel fijn om zo de hele ochtend zonder telefoon/computer of andere afleiding met Roos te zijn, dus echt een aanrader

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ***mama van ROOS smelt***

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Super dat het geslaagd was Petra! daar doe je het uiteindelijk voor he?
    en wat een prachtige foto... zo lief! :)

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Petra, wat gaaf zeg.
    Ik ga het ook doen. Lijkt me zo heerlijk!

En die foto, wat lief!

Danique heeft een hangmatje gekregen, met als resultaat dit:

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wat een lieve foto's weer :)

13. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wat leuk dat de baby massage geslaagd was:D

heb eigenlijk zelf vrij weinig te melden.. ben erg moe.. heb het idee dat ik weer last krijg van slaap tekort... mjah hoort erbij;)

en ik eet me echt rond zo voel het dan in ieder geval... ik had gister avond zo'n zin in noten rijst... heb daar ook aardig wat van gegeten jammie:D haha

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

eindelijk mag ik me officieel hier ook melden. In het kort even mijn bevallingsverhaal.

's Ochtends op controle bij de gyn en na een inwendig onderzoek blijkt dat ik al 4 cm ontsluiting heb. Ik mag kiezen: of dezelfde dag ingeleid worden of donderdag. Uiteraard kiezen we voor de dezelfde dag.
    Snel oppas geregeld voor Lianna en de hond en weer naar het ziekenhuis. Om ong. 13.00 uur worden m'n vliezen gebroken en krijg ik weeopwekkers. Rond 15.00 uur krijg ik al behoorlijk stevige weeen. Tegen 16.15 uur zakt de hartslag van de baby behoorlijk in en wordt er bloed afgenomen om te kijken of het een keizersnee wordt. Gelukkig is alles goed en mag ik gewoon zelf doorgaan. Inmiddels zit ik ook al aan het lachgas en ben daardoor redelijk van de wereld. Al voel ik de weeen nog erg goed.
    Om 20.00 uur krijg ik ineens de ene perswee na de andere en krijg ik het gevoel dat ik moet poepen. Ik zei tegen m'n man dat ie iemand moest gaan halen, omdat anders het hele bed onder kwam te zitten. Maar het bleek het hoofdje van de baby al te zijn. Er was zelfs geen tijd meer om de beugels te bevestigen op het bed. Om 20.03 uur floepte Yosyp eruit. Een prachtig kereltje.

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Sjorsje, van harte welkom!
    En hoe spreek je zijn naam uit?

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb nog even een gezellige foto

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En dan nog 1 om het af te leren

*****SMELT****

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Djosip

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Is dat een Keltische naam?

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het is een kroatische versie van Josephus.

Deel Deze Pagina