Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Willen op buik van de maand op ons stemmen? Alvast bedankt!

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hoe is het met alle kleintjes met hun dagelijkse huiluurtje s avonds?
    Danique slaapt in de kinderwagenbak. Was om half 5 na de voeding naar de winkel geweest en heb haar lekker laten liggen in de kinderwagenbak.

Oh ze wordt nu wakker. Het is voedertijd! :D
    Ze krijgt zo voor het eerst de hongerige baby's!
    1 schepje hoor, en 3 standaard. Hopelijk trekt ze het dan iets langer dan andere avonden en heeft ze niet zo'n ontzettende honger.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    gedaan

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Tot nu toe gaat het goed.
    Danique ligt heerlijk te slapen in haar bedje.
    Ben benieuwd hoelang ze het volhoudt.
    Mama houdt het niet heel lang meer vol ben ikbang voor, ik ben zo moe!
    En ik heb buikpijn.Elke avond rommelen mijn darmen. Die zullen wel hun plekje aan het terugveroveren zijn :D

Linka, ik stem even hoor!

Schatje, mijn stem heb je gekregen

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ iedereen die glasscherven poept :confused:.....sterkte :(

@ Petra, ik wilde ook niet graag een speentje geven. Maar ze krijgt hem toch. Gelukkig wil ze hem niet lang :p

Onze kleine is voor het eerst uit logeren. Kijken of ik echt kan doorslapen of toch niet :)

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Noura, jeetje wat een gedoe met je kleine zeg! Ik hoop maar dat het vanzelf over gaat?
    Hoe gaat het met alle kids bij elkaar?

@ Pendrag het pakketje is er :thumup:

7. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hier zijn we nog steeds zoeken naar een oplossing. Jelle krijgt nu volledig fles om te kijken hoe zijn ontlasting hierop reageert, hij had met de bv plakkerig ipv waterig. Ik kolf nog wel in de hoop dat het niet aan de voeding ligt en ik weer bv kan gaan geven... ook al was het vaak pijnlijk ik mis het echt heel erg. En met de fles heeft ie nog krampen vanacht drie kwartier geslapen... ik heb mijzelf letterlijk de haren uit mijn hoofd getrokken van ellende . helemaal stuk, het leek ff zo goed te gaan met de fles, en dan is de keus voor fles makkelijk, maar ik zit nog met een krijsende baby dus het ligt misschien niet aan de voeding... vandaag had hij een giga poepbroek na een helse nacht vol krampen. zo zielig.
    We zijn stuk hier met inbakeren lijkt het beter te gaan, maar ja hij heeft nu net gepoept, dus afwachten wat er gebeurt als hij weer moet, met de bv had hij eens in de vier dagen, nu met de fles moet het vaker komen dus afwachten maar weer, ik durf niet meer te hopen... ik ben zo bang dat we nog tot hij drie maanden is in deze ellende zitten.
    maar goed morgen gaan we ook nog naar de osteopathie.... we zien wel.

AAMBEIENTIP: De vk zei OTRIVIN, klikt raar maar het helpt echt, beetje lastig spuiten daar :oops: en ff uitkijken met de hechtingen (washandje ervoor). Ik had een inwendige aambei die iets naar buiten stak na twee keer was het bijna weg ik had er in ieder geval geen last meer van.
    Otrivin vernauwt de bloedvaten in de neus zodat je makkelijker ademt, een aambei is een bloedvat dus..... :D

er zijn wel veeld ames hier he met babys die krampen hebben Sterkte een knuf van deze kant.

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :cry: ik mis Giulia echt :cry:
    Ben in staat haar te gan halen :( Terwijl ik weet dat ze in goede handen is....ik wist niet dat ik zo'n watje was :rolleyes:

9. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    ow daisy wat vreselijk voor je, en je hebt het nog eens 2x ook,
    ik hoop dat je meisjes vannacht wat beter slapen!
    dikke knuffel!

10. Niet meer actief

sjudith:
    dat zal wel raar zijn dat guilia er niet is vannacht,maar wel lekker dat je even een nachtje lekker door kan slapen toch?

11. Niet meer actief

wat zijn er trouwens toch veel baby's die vooral s avonds onrustig zijn en/of niet willen slapen, dat troost me wel een beetje hoor.

mijn kraamhulp zei dat je zo rond de 6 weken 1 schepje rijstebloem door de laatste voeding mag doen zodat ze s nachts wat langer doorslapen, weten jullie daar iets van? want dat mag je eigenlijk pas gaan geven bij 4 maanden maar zij zei dat 1 schepje geen kwaad kan,?!?!?

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Maxi, bedankt voor de otrivin tip! Ik heb toevallig vanavond iets anders gekocht wat errrrug goed schijnt te helpen ben benieuwd!

@ Rebecca5, ik weet niks van die rijstebloem?! Maar ik hoor van veel dat je de voeding wat dikker 'moet' maken vooral van de oudere generatie hoor ik dat... Ik ben er niet zo happig op maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!

Onze kleine man is helemaal van z'n plaatje gegaan vanavond. Hij was onder de douche geweest met mijn man en dan vindt hij aankleden al te lang duren dus was al behoorlijk overstuur, toen lekker aan de fles.......... Poept hij zich tot aan de nek onder :( dus kon meneer weer alles uit en gewassen worden. Daarna was hij helemaal overstuur. Ik 'm nog geprobeerd te troosten maar hij bleef huilerig dus toen hij even stil was maar in bed gelegd na een tijdje schreeuwen was hij stil, ik ging net kijken maar hij lag nog om zich heen te kijken en sliep dus nog niet.... Vind het dan zo sneu om 'm te laten liggen maar ja, is wel beter! Dus ik ga zo nog eens kijken en hopelijk slaapt hij dan heerlijk inmiddels, anders gaat mama maar gewoon naar bedje met de babyfoon! Mijn man gaat er vanacht een keer uit voor de fles dus dat is wel lekker die zal inmiddels wel al liggen snurken :D

Fijne nacht allemaal!

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    GGRRRR,vannacht weer bijna geen oog dicht gedaan!
    Lars heeft ze gisetravond meegenomen naar mn schoonouders zodat ik lekker naar bed kon,ik lag er om half 9 in en ben gelijk in slaap gevallen,heerlijk!
    MAARRRR om 1.00u worden de dames weer wakker,eerst Linne,daarna Fenne en zo blijven we aan de gang :(
    Mn hoofd spat zowat uit elkaar,pfff..
    Dus al met al ze hebben bij ons in bed geslapen en toen was het wel goed!
    Ben benieuwd hoe het vandaag overdag gaat?

@Sjudith,jij ligt zeker nog te slapen,heerlijk!

@Noura,hehe meis,wat vervelend allemaal,gelukkig is Anissa wel thuis!
    Sterkte!

@pollewops,dank je wel meis.
    Hoe gaat het bij jullie?

@Petra,pfff moeilijke over die voornemens want ik heb vaak gezegd,zo zal ik het nooit doen,hahah...

@Linka,ik heb gestemd!

@Schatje,ook op Djayden heb ik gestemd!

@Alieke,en hoe heeft Danique het vannacht gedaan?
    Heeft de nieuwe voeding geholpen voor hongerige baby's?

Nou ik ga mn schatjes naar bed brengen,op goed geluk zullen we maar zeggen!
    Ik heb trouwens ook het idee dat het te koud is op hun kamertje,zou ik een kruik erbij leggen vanavond?
    Owja en morgen gaan onze kids ook uit logeren,we mogen ze al rond een uur of 5 brengen dan gaan we saampjes uit eten en daarna een feessie,ik ben benieuwd want net als Juudje zal ik ze ook erg gaan missen denk ik....

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tjeetje Daisy, vervelend, het is zwaar idd, met zon tweeling, als ze gaan slapen nu en slaap je ook even bij!

Juudje, hoe is je nacht gevallen?

Dank jullie wel voor de stemming en Schatje heb ik ook erop gestemt ;)

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @petra: hier ook eentje die toch een speentje heeft gegeven, wilde het ook niet, heb het vroeger ook niet gehad maar in het ziekenhuis wilde ze toestemming om een speen te geven als hij ontroostbaar was op de couveuse afdeling en die heb ik maar gegeven en dan zit je er een beetje aan vast. maar hij wil hem gelukkig niet de hele dag, maar soms moet je toch 10 x opstaan om het er weer in te doen en dat is wel vermoeiend.

@ schatje, tuurlijk heb ik op die frummel van je gestemd ;)

@aliekeleppink, heb geen kleintje met een huiluurtje s'avonds, maar dat kan komen dat ik hem lekker bij me houd een uurtje in de avond als hij zo wakker is.

@sjudith, jij dacht heerlijk een nacht goed slapen zonder de kleine mooi niet hè, volgens mij kan je alleen maar aan je kind denken ;)
    goed teken toch

wij hebben een goede nacht gehad, heerlijk. één keer 4 uur ertussen en 2 keer 3 uur. ben helemaal blij. we hadden eerst altijd een wakker moment snachts maar die is sinds een paar dagen dicht. hebben we kunnen verschuiven naar vanaf 8 uur, heerlijk.

dus van die KV krijgen ze meer krampen. humm heb het we in huis gehaald voor je weet maar nooit. maar niet sávonds uitproberen dus beter overdag dan kan ik hem nog een beetje steunen

fijne dag

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Om half 12 kreeg Jeslyn een laatste voeding en om half 5 werd ze wakker tot onze verbazing, ik wilde om 4 uur uit bed komen maar vond zo lullig dat Jeslyn daarvoor moest wakker maken, maar Jeslyn is zelf wakker geworden, daarna tot half 8 geslapen.

Het mocht van kraamzorg in de nacht 4 a 5 uur door laten slapen, niet langer.

Het is heerlijke meid, gisteravond wel even huiluurtje, ze wilde bij mamma liggen op buik en ging prima.

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Er stond zo'n mooi stukje bij de lactatiekundige hier op het forum, dat wil ik toch even delen met jullie. Het zet de nachtvoedingen toch in een ander daglicht.

Dat nacht stukje is altijd lastig. Er is geen vaste regel voor. Voor alle ouders blijft dat altijd een beetje zoeken. het helpt om de klok om te draaien, gewoon te doen wat je doen moet. En bedenk dat er ook mooie kanten aan zitten. Jullie beiden, alleen wakker, terwijl heel nederland in diepe slaap is zit jij intens te genieten van je kleine meid.

Dit zijn (al is het midden in de nacht) ,mooie momenten, Alles is stil en niemand weet dat jullie samen zo lekker bezig zijn. bedenk dat je over 18 jaar wellicht ook tot diep in de nacht wakker zit, maar dan met de vraag....hoe laat komt ze thuis.....dan is dit toch een stuk relaxter.....(om maar een positive kan tte gevne an de nachtvoedingen) Als je dan weer in slaap valt en niet op de klok kijkt dan weet je niet dat je wel 53 minuten bezig bent geweest. dan weet je alleen nog dat je 1 nachtvoeding hebt gehad.

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk

wow :) ja helemaal waar! ik geniet ook wel van de borstoeding hoor! lekker met ze'n tweetjes

19. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    @Pendrag ik wilde je even bedanken voor de tip van sab simplex.
    Ik gebruik het nu ook en het werkt al na 1,5 dag.
    Geen schreeuwend kind meer van de krampjes.
    Heerlijk.
    En ook een voordeel een goede poepluier .
    Hoeveel druppels geef jij nu?
    Of blijf je 4 x 7 druppels geven.
    Bijsluiter is in het duits en dat is niet mijn sterkste kant.

Bumba.

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Petra, mooi he! Vind ik ook!

Deel Deze Pagina