Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @ my angel, vervelend als het reuma is dat is echt erg mijn moeder heeft het ook ik duim voor je dat het dat niet is

Jullie ook nog een Eid Moubarek, heb je een schaap geslacht?
    Als het doorgaat komt mijn schoonmoeder 2e kerstdag en Rayane gaat 4 ochtenden naar het kdv en in de middag haalt zij hem op tot ze terug moet naar marokko dan gaat hij hele dagen
    de vrijdag gaat hij naar mijn ouders

Knap hoor meiden die al aan een nieuwe zwangerschap denken en oefenen voor mij echt niet, ik vind het al zo een opgave om voor rayane te zorgen dat ik een tweede nog echt gewoon niet aankan
    We wonen ook nog eens erg krap dus eerst een huis kopen en over een jaar of 2 maar eens kijken

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi dames,

wat is het toch lang geleden dat ik hier ben geweest. Het is ook allemaal erg druk geweest.

Me oudste is 3 jaar geworden en word een echte vent. Heerlijk jochie is het gewoon:)

En hij is zo'n goede grote broer. Heerlijk ventje:)

En met ivy gaat het ook goed. Ze heeft last gehad van een nare virus en spuugde ook erg veel. De dokter was nogal laks...

Maar ik zie trouwens dat er we 2 zwangeren hebben. Van harte gefeliciteerd :D.

En kan iemand mij even een pb sturen over de meeting. Als jullie mij erbij willen hebben dan ;)... Ik weet het heb niet zo vaak gepost meer. Het is ook erg druk hier. 2 Kids man die vaak nachtdiensten draaid dus overdag slaap en 's avonds op tijd weer weg is. School dat weer is begonnen.

Liefs en tot snel... ik ga nu de kleine meid weer voeden.

3. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Meeting met de aug.mama's 2008

http://www.uilenbos.nl/

17 januari 2009:
    Sjorsje met man en kindjes
    Sabrina met man en silver
    Petra en dr gezinnetje
    Kalinka met Myrna en Jeslyn (misschien met Jeroen)
    Setteke met man en kids
    mik25 (kim)met man en donique!
    Alieke zonder man,met Danique
    Miranda en familie

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goeie avond meiden.
    @ Vera (Esprit), jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap meid!

@ Marleen, voel je je al weer iets beter?

@ Denice: veel plezier in Drenthe.
    Zwaai je even naar me (ik woon in Drenthe namelijk)

@ Setteke: mischien is een oudere jongen(Tymen) zeker wel wat voor Laureen. ha ha
    Ik houd het in gedachten.

@ Daisy: hier gaat het prima hoor.
    Ben alleen blij dat mijn werkweek er weer bijna op zit.
    Morgen nog even een half dagje en dan WEEKEND!
    Mooie laarsjes voor je meiden zeg.
    Beterschap voor jezelf trouwens.

@ Mik: wij gebruiken de luiers van Kruidvat maat 3.
    Bevallen mij prima.

@ Foreverfriend: doorgaan voor een jongen! is bij ons niet gelukt. ha ha
    Daarom stoppen wij nu dus ook maar.
    Wie weet hoeveel meiden er nog zouden komen bij ons.

@ Binna: steek je ons nu de gek aan met die mooie haarspeldjes voor Silver! ha ha
    Bij de meesten gaat het nog wel even een tijdje duren dat de speldjes nodig zijn.
    Bij Laureen ook hoor trouwens.

@ Duster: voor jou een dikke knuffel

@ Sjudith, zo schiet het echt niet op hĆØ in dat ziekenhuis.
    Zou wel leuk zijn al je bij de meeting komt hoor

@ Alieke en Linka voor jullie ook een dikke knuffel

@ myangel, succes meid.
    Hoop voor je dat het geen reuma is (kan ik zelf ook over meepraten en het is echt niet leuk).

@ Schatje, goed dat je een afspraak bij de ha hebt gemaakt.

@ All: ik heb weer erg leuke foto's gezien.
    Bedankt voor de complimentjes over de foto's van Laureen.
    Het is ook echt een schatje!

Nou volgens mij heb ik de meesten wel gehad.
    Even kijken of er alweer bijgeschreven is.

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik ga lekker slapen :)
    En heb weer heeeerlijk zitten keuvelen over namen :rolleyes:

Ik mag morgen weer werken (bah) en dan snel naar mijn poppie toe!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En nog even snelle en foto :D

En als je goed kijkt....zie je wat haartjes op haar koppie :)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sjorsje en esprit, wat een spannend nieuws! kan me voorstellen dat het soms wat dubbel voelt, maar wat een geluk dat er weer zo'n klein wondertje komt! hoop dat jullie een fijne zwangerschap hebben!

schatje, succes morgen bij de ha. lastig dat jullie hulp nodig hebben om ook nog een wondertje te maken, maar waarom zouden ze jullie niet willen helpen?

binna, wat heb je voor haarspeldjes gekocht? ik wil ook graag haarspeldjes voor ottilie kopen maar wil niet dat ze zich pijn doet als ze met haar handen/armen over haar hoofd wrijft. veel van die haarspeldjes zien eruit of ze heel strak zitten zeg maar. ben ik nu onduidelijk of snap je het.

meiden die niet lekker in hun vel zitten: dikke knuffel van mij! het gaat een keer over met die hormonen!

my angel, ik vind het wel erg voor je dat je zoveel tegenslag te verwerken hebt. ik heb wel eens de uitspraak gehoord dat je zoveel voor je kiezen krijgt als je aankunt. bij jou heb ik ook het idee dat dat zo is. je klinkt zo sterk! succes en hoop dat het geen reuma is!
    ------------------------------

voel me vandaag voor het eerst in een tijd weer eens zelfverzekerd over mezelf als moeder. het gaat hier eigenlijk hartstikke goed. ottilie is een heel eigenwijs en lief meisje. er waren 2 dingen waarvan ik wel wilde dat ze over een tijdje beter zouden gaan, namelijk drinken uit een flesje (ga nu nog vaak naar het kdv om te voeden) en zelf in slaap vallen in bed.
    ik heb vaak het idee dat mensen er een oordeel over hebben dat ik haar in mijn armen in slaap laat vallen en daarna pas in bed leg.
    als ik haar in bed in slaap laat vallen dan jammert ze niet, maar het wordt snel overstuur huilen.
    nu ben ik het op de arm in slaap vallen geleidelijk aan het afbouwen. na het bedtijd ritueel (drinken/pyamatje en slaapzakje aan/boekje lezen) neem ik haar op de arm.
    eerst legde ik haar pas op bed als ik dacht dat ze sliep en niet meer wakker zou worden van het wegleggen. daarna legde ik haar wat vroeger weg, ze deed dan haar ogen open en was wel stil, ik liep dan weg en hoorde haar niet meer.
    vanavond had ik haar op de arm tot ze ontspannen aanvoelde, toen heb ik haar wakker op bed gelegd en haar niet meer gehoord!

wordt er zo gelukkig van dat het werkt om mijn eigen gevoel te volgen! zo komen we er dus ook wel en dit voelt voor mij zoveel beter dan wanneer ze dit geleerd had doordat ik haar liet huilen.

sorry voor het lange verhaal, maar ik ben er zo blij mee dat ik het graag uit wilde leggen.
    ga nu maar snel slapen, want ze lag ook al vroeg op bed, dus vrees dat uitslapen er morgen niet in zit.

zat net trouwens docu te kijken van die man die een kind kreeg. wat is het toch een mooie, emotionele en heftige gebeurtenis om een kind te krijgen!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Sorry hoor! Wil nog 1 x spammen :rolleyes:

Zat net even foto's te kijken van een vakantie in Tunesiƫ in 2007.
    En ik zag daar een foto van mijn schatje...ben gelijk weer verliefd :rolleyes:......zucht....en ik mis hem zo....ik vind het maar niks dat we apart slapen :(

Nou hier komt ie :)

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sjudith, ik zie ze!
    ik vind het zo bewonderenswaardig dat ze blijft lachen! succes morgen weer!

miranda, vergat het te zeggen, maar wat is laureen een plaatje! echt mooie foto's!

naat, foto's van jouw sophietje vond ik ook supermooi. vond die foto's van haar in een emmer met een kerstmuts ook zo schattig! hebben jullie al bedacht welke kerstkaart jullie gaan maken?

daisy, die laarsjes zijn echt cool! heb hier mini (nep)uggs. ook zo leuk!

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hi sjudith, wij zijn hier altijd de nachtbrakers, he? :) truste!

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank trouwens voor jullie lieve reacties op ottilies naam/aparte namen!

nu houd ik echt op met pagina's vullen voor vanavond. tot morgen!

12. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Meeting met de aug.mama's 2008

http://www.uilenbos.nl/

17 januari 2009:
    Sjorsje met man en kindjes
    Sabrina met man en silver
    Petra en dr gezinnetje
    Kalinka met Myrna en Jeslyn (misschien met Jeroen)
    Setteke met man en kids
    mik25 (kim)met man en donique!
    Alieke zonder man,met Danique
    Miranda en familie
    Philly met man en kids

13. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik geloof dat Pendrag het hier wat te druk vond (heb ik gelezen in een ander topic)
    Maar ik was ook wel benieuwd naar haar.

14. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    @Lauwie: Renske valt ook bij ons op schoot in slaap. En soms hebben mensen daar een oordeel over. Maar als ik dan vertel dat ze een refux heeft gehad en dus in de eerste maanden van haar leven altijd pijn had en niet kon liggen en dus op schoot rechtop in slaap viel dan snappen ze het wel. Ze is het gewoon gewend en wij zijn nu ook aan het laten wennen om zelf in slaap te vallen. Komt vanzelf goed hoor en je eigen moedergevoel klopt altijd.

@Juudje: ach die lieve Giulia, ik hoop echt dat ze snel weer beter is! En ik snap dat je je mannetje ook mist, het is allemaal erg heftig zo en dan heb je niet eens ekaar om even tegenaan te kruipen. Dikke knuffel meid!

@Kimm: fijn dat alles goed gaat met jullie. En logisch dat je het druk hebt hoor. Knap dat het allemaal lukt zo met je school erbij. Enne gewoon komen hoor de 17e hartstikke gezellig.

@de rest: sorry ben een beetje duf, gisteren voor het eerst in maanden weer met manlief naar bandjes wezen kijken (Face Tomorow). Was erg fijn, heb ik echt gemist, maar ben nu wel duf.(van 1 kriekje ha ha ha ha)

Ik ga even douchen.

Ok eerst nog even spammen dan :)

Renske die denkt dat ze toe is aan vast voedsel (mmm lekker een hap uit de woezel en pip bal...)

15. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    serieus kijken

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik kom nog snel even langs voor ik naar de KA moet. Heb zo nog'n vraagje....

Bedankt voor jullie knuffels!

@Arri; Ik werk alleen, maar heb zoiezo mijn ontslag gehad per 31jan 2009. Het is voor hun erg lastig iets te regelen en ze zijn ook niet erg bereidwillig

@My Angel; Beterschap!

@Schatje; Succes bij de HA

:(: Ik voel me zo slecht dat ik gisteren zelfs tegen Matthijs heb geschreeuwd. Ik vind dit echt te ver gaan. Voel me nu een nog slechtere moeder. Herkend iemand dit?

Hoop vanmiddag op mijn werk wat te kunnen lezen.

Groetjes Silvia

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Oh ja, en wat betreft de meeting. Matthijs en ik willen graag komen. Of mijn man meekomt weet ik nog niet, want hij heeft zijn rooster nog niet binnen.

Nu ga ik snel.......

X

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @juud mischien krijgen jullie een leuke kerst bonus of oude jaars uitkiring.

@mik dat is waar. zal die lijst nog even zoeken. miranda heeft hem al gevonden

@linka ik had pendrag gesproken en het ging nog niet super

@schatje ik snap je gevoel heel goed. lijkt me ook heel moeilijk

@monique dat is wel pretig dat je schoonmoeder hem voorlopig s'midags op haalt.

@alle meiden die mee gaan de 17 is dat zo goed als zeker. want dan kunnen we reseveren. nou denk ik niet dat ze op kijken als er 3 meer of minder komen maar wel als er zomaar zo'n grote groep komt

@miranda ik ben ook wel erg blij dat ze zoveel haar heeft. en je ziet het inderdaat erg weinig. en ook zo mooi haar. want op me werk hebben somige kindjes ook wel meer haar.maar dan is het piekering en dun en dat van Silver is ook dik. en speltjes heb ik echt nodig anders hangt het in haar ogen :oops:

@lauwie silver zit eigelijk niet met haar handen aan haar haar of hoofd. en vindt van die klemtjes het pretigs omdat je die er in klikt en speltjes die moet je dich druken dat vindt ik niks. dus heb allemaal klemetjes.
    op de markt want in de winkels kan ik het niet echt vinden

@judith ik zie ze :) wat heb je er in gedaan om ze om hoog te laten staan ;)

nou heb ik weer steve doet altijd de ochtend voeding. en vandaag niet omdat ie al heel vroeg weg moest voor ze werk. En normaal komt ze altijd om 8 uur. en ja hoor nu gewoon om kwart over 7 al wakker en honger hebben. en ze heeft nu al drie nachten gepoept en dat alles onder zit. dus ga denk sanchts maar mt 4 luier om doen. want dit is ook geen doen. ik heb 3 slaapzakjes voor haar. en die ligen nu ieder keer allemaal in de was. :rolleyes:

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @ Lieve Silvia, je bent GEEN slechte moeder! Je realiseert je toch dat je niet op die manier met Matthijs wilt communiceren, nou dan ben je zeker geen slechte moeder! Maar dat het soms allemaal wat teveel wordt, kan de beste gebeuren! Belangrijk is dat je hulp inschakeld. Even rust aan je hoofd zodat je een volgende keer niet gaat schreeuwen.
    Aan jezelf denken zodat je een nog leukere, lievere mama kunt zijn :D
    Probeer niet teveel aan jezelf te twijfelen! En als dat moeilijk is, praat er eens over met HA of CB.
    En als antwoord op je vraag: ja, ik herken het wel hoor. Wanneer het harstikke zwaar is, is het gewoon moeilijk om altijd lief, leuk en vrolijk te blijven :(

@Lauwie; je bent goed bezig zeg met dat naar bed brengen! Ik ben zelf inderdaad geen voorstander van op de arm in slaap vallen (niet mijn methode voor mijn kindje maar iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt) maar ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat. Heel doordacht hoor! :p

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ duster/slivia, je bent pas een slechte moeder (in mijn ogen) als je het normaal vind dat je tegen je kind schreeuwt en zo zie je maar dat slaapgebrek je tot een heel ander mens kan maken.
    Ik denk dat de ziektewet, waar je het van de week over had, even erg nodig is voor je . Eventjes rust en bijtanken.
    Ik vind de beste moeders altijd diegene die hulp durven vragen en ervoor uit durven komen dat het niet altijd even lekker gaat

Deel Deze Pagina