Goede middag allemaal. Vannacht heeft Janna goed doorgeslapen. Van 23 tot 5 uur. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt om te eten. Maar ik heb wel sterk het gevoel dat ze niet genoeg voeding binnen krijgt. Ze begint steeds eerder te huilen. Soms al na een uur. Dan heeft ze net een uur gedronken. Verder heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel in mijn borsten zit. Ze zijn als ik haar ga voeden ook na een paar uur, nog helemaal slap. 's Ochtends als ik haar om 5 uur voeding geef, dan zijn mijn borsten wel echt vol en is ze na 20 minuten aan iedere borst klaar en is de borst ook echt leeg. Hoe kan ik aan mijn kind merken of ze voldoende voeding binnen krijgt. Ze kan zich trouwens 's nachts ook nog niet warm houden, heeft ze echt nog een kruik nodig. En ze zit dus ook nog niet op geboorte gewicht! Oh ja ze heeft wel 6 plasluiers op en dag en 3 a 4 poepluiers. Maar 's ochtends is de eerste luier altijd helemaal droog! Maak me toch een beetje zorgen.
@Happy, mijn kraamverzorgster zei vanochtend dat ze na 12 tot 14 dagen weer op het geboortegewicht moeten zitten. Ik weet niet hoeveel Janna er nog onder zit? Ik zou verder niet weten hoe je weet of ze genoeg heeft. Huilt ze misschien veel na d'r voeding om meer? @Judith, helaas geen suggesties. Ben zelf eigenlijk benieuwd hoe het deze keer bij ons zal gaan. Ik wil al wel, maar m'n man nog niet. @Miranda, klinkt erg gezellig zo 3 meiden, maar wel vermoeiend.
Janna zit nu 100 gram onder haar geboorte gewicht. Dus ze heeft nog twee dagen om daar te komen. Maar ze is in 4 dagen maar 58 gram gegroeid, dus ben bang dat ze het niet gaat redden. Eerst was ze wel tevreden, maar sinds een paar dagen dus niet meer. Nu kunnen dat ook regeldagen zijn. Maar die heeft ze eigenlijk al gehad bij dag 8 t/m 10. Dus zou wel lang zijn als ze nu nog aan het regelen is.
@Happy Het zou best kunnen dat ze niet genoeg heeft aan jouw voeding alleen. Er zijn wel meer moeders overgestapt op flesvoeding om die reden. Bij mij komt er niet genoeg uit, dus ben ik vrijwel meteen overgestapt op flesvoeding. En met niet genoeg bedoel ik dan ong. 10ml per kolfbeurt. Veel te weinig dus.
friemelen kan altijd, maar meestal kruip ik vroeger bed in omdat ik te moe ben dus komt er van friemelen ook niet veel in huis Maar als het gebeurd genieten we er allebei van Al komt er meestal van het één het ander maar dan is het de moment om bij de pinken te zijn en te zeggen dat het nog niet mag Dat van die prik zal voor alliekeleppink bedoeld zijn denk ik. Net terug van het kraambezoek. Het meisje woog nog 2680 gram, is echt wel klein. Nu wou ze niet goed eten en de kans bestaat dat ze langer in de kliniek moet blijven. Wat hebben wij toch geluk met onze kindjes. Al dat geloop is blijkbaar voor Stan ook vermoeiend geweest, hij slaapt al van 12:30 uur en is nog altijd niet wakker. Het is al van 12 uur geleden dat hij gegeten heeft. Zal hem seffens moeten wakker maken om te eten.
Weet niet meer wie het schreef over papa's die de midden in de nacht voeding doen. Hier doe ik die altijd. Schiet voor geen meter op als papa het doet. Ik ben als eerste wakker en voor ik hem wakker genoeg heb zodat hij weet dat ie een fles moet gaan maken en geven, heb ik het allang zelf gedaan. Papa doet hier of de late avond fles zodat ik vroeg op bed kan of, wat bij ons vaker voorkomt omdat hij late diensten werkt, papa doet de ochtendfles zodat ik echt kan uitslapen. Hier heb ik zelf in ieder geval heel veel meer aan!
Ben aan het bijlezen, maar reageer alvast, want je weet nooit hoe lang je achter de computer mag als mummy Daisy, ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Heftig hoor, twee dametjes die even hun draai niet kunnen vinden. Hoop dat het snel weer beter gaat, misschien inderdaad een sprongetje. Noura, die arme Anissa! Heeft ze de onderzoeken dapper doorstaan? Hoop dat er snel iets wordt gevonden waar ze zich beter door gaat voelen. Weet iemand hier hoe je een inwendige aambei herkent?
Goedemiddag...zo jullie schrijven veel..haha Lees dat al wat dames hier weer seks hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel zin heb maar nog niet zo goed durf.... Hadden jullie dat ook? Wij zijn vanmiddag ff aan het shoppen geweest en hebben voor de eerste keer in het openbaar de fles gegeven...haha ik zag daar zo tegenop...waarom weet ik niet maar wou het tot nu gewoon nog niet doen. Ging harstikke goed gelukkig! Volgende week druk weekje. maandag in de luchtballon met mn schoonvader en de rest v/d week tot en met vrijdag kraamvisite... Delilah: Hier nog zon man hoor... Tja mannen je kunt niet met en niet zonder haha Moest trouwens wel lachen in de eerste week van malou. We hadden haar savonds even bij ons in bed gelegd omdat ze zo huilde en daarna weer in haar eigen bedje gelegd. Toen begon ze snachts zich te melden voor de voeding en mijn man zou er uit gaan. Dacht hij echt dat ze nog bij ons in bed lag.... denicepino: Lekker dat je al een beetje door kunt slapen! Nog even en dan ga je naar ongeveer 8 uur snachts wat er tussen zit en dat is echt heerlijk! miranda4xmama: lekker he die nachtrust... Nog wat gekocht dan? Wel leuk is dat als mensen complimentjes geven... happy1980: weet niet zoveel van borstvoeding af omdat ik de fles geef maar iedereen zei ook tegen ons als ze maar voldoende poep en plasluiers hebben is er niks aan de hand. Malou was ook onder haar geboortegewicht na 8 dagen nog maar daarna ging het als een speer en had ze er 200 gram bij in de derde week! Maak je niet te ongerust maar als je het echt niet vertrouwd ga naar het cb of de huisarts! Chantico: een inwendige aambei? Had er last van tijdens mn zwangerschap en dan zat er wat bloed bij het afvegen maar weet niet wat je precies bedoeld? Yakult waar gebruik je dat voor dan? en wat is cinebaby? Wij hebben een puckababy omdat ze zoveel maait met haar armpjes en weinig slaapt. Hij helpt bij ons ook perfect! Wat ben ik blij met dat ding zeg!
Ff snel, @Miepie,die puckababy,waar heb je die vandaan en wat kost ie eigenlijk? Ik ga me snel douchen en optutten,echt zin in Kijken wat ik aan doe en dan feestuhh! Wer gaan toch maar niet uit eten anders moeten we zo haasten,volgende keer maar! @Miran,gefeliciteerd en een hele fijne avond! Geniet er van! @All,fijne avond meiden! Ps,ik ben benieuwd,we hebben net de meiden weg gebracht,mis ze nu al...
Je kwoot een stukje wat Ilse (de LK) aan mij terug schreef. En ze heeft gelijk, tis alleen wel jammer dat wij moeders ook onze slaap nodig hebben Ze heeft ook gelijk over hoe je erbij zit 's nachts over 18 jaar (heb daar al een beetje ervaring mee met m'n stiefdochters)
Gaan we ook doen! Shoppen was echter minder,ik heb zoveel gepast maar niks staat me,ik ben nog veelste vatsig,hahah.. Dus alleen een witte blouse gekocht kan ik geld uitgeven kom ik niks tegen... Nu ben ik er echt vandoor! Doeiiii xxx
Oh lekker daisy, geniet er van he! Heb Janna na de borstvoeding een flesje gegeven en daarvan heeft ze nog eens 40 ml gedronken. Nu ligt ze lekker te slapen. Ze slaapt nu al 2 uur. Terwijl ze daarvoor om het uur of half uur kwam. Dus dat is echt wel lekker.
Ik heb ook niks terwijl ik geld mag uitgeven Wij hebben per ongeluk voeding voor hongerige baby's gegeven/gekocht. Maar misschien is het wel goed ook! Ze wil zo vaak eten
wat heerlijk die mannen van jullie hier nog een hoor... ik krijg een por... SCHAT! IVY HUILT.... meneer draait zich om en slaap vervolgens verder en ik ga dan ivy voeden... Soms word ik wakker van pijnlijke borsten die overvol zijn dan ga ik kolven dan heb ik een flesje vol en dan word ivy ook wakker... dan zeg ik wel tegen me man... schat nu mag jij... en ik draai me om en ik slaap verder hahahaha..... Hoe herkennen jullie de krampjes bij jullie kleine? Ik heb het idee dat die van mij echt werkelijk nergens last van heeft... maar we nemen voor de voeding ook gewoon de tijd en ze drinkt in 2 of 3 etappes... vandaag naar aalsmeer geweest voor baby te huur... we hadden ticho opgegeven... afwachten woensdag krijgen we te horen of hij/wij mee gaan doen of niet.... moet wel zeggen ben echt bek af... straks als ticho op bed ligt beneden opruimen en even stofzuigen en dan komt me moeder op visite... even kletsen... erg gezellig altijd wel
en oefenen ... gut heb wel zin maar durf niet... ik gebruik dus ook nog geen anticonceptie en een condoom pfff... klote dringen ze zitten bij me man ook voor geen meter... iemand tips?
Noura, wat een narigheid! Ik hoop dat het snel beter zal gaan met je kleine meisje. Maxi, wat naar dat Jelle zoveel krampen heeft. Wanneer kun je denk je bepalen of dat wel of niet aan de bv gelegen heeft? Daisy ik vind 1 nachtbrakertje al zwaar genoeg, ik kan me voorstellen dat jij met 2 meisjes die 's nachts af en aan komen echt te weinig slaap krijgt. Kun je overdag een uurtje meepikken? Kimm, dat is toch dat programma waarbij jij dan je kind 'uitleent' aan onervaren jongeren/starters? Zou ik denk ik nooit willen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn man doet nooit 's nachts de voedingen. Heeft met bv geven ten eerste niet zo veel zin, als ik niet zelf zou voeden zou ik toch moeten kolven. En ten tweede heb ik verlof maar gaat zijn wekker weer vroeg om naar het werk te gaan. Ik ben juist blij dat hij bijna door alles heen slaapt.
@Natas1 ik heb er eerst ook over getwijfelt... maar vanwege dat wij zelf nog jong zijn... me vriend is 24 ik ben 20 en ticho is bijna 3 en ivy 3 weken... dan vinden wij dat andere jonge stellen ook wel de andere kant mogen zien van het ouderschap dat het niet altijd koek en ei is... maar we hebben vandaag ook veel informatie gekregen... er is in elk huis een pedagoog aanwezig. mensen van de productie etc... er is 24 uur per dag camara toezicht... de pedagoog slaapt op zolder boven de kamer van de kinderen... het hele huis word echt kind vriendelijk gemaakt etc... en de veiligheid van je kind staat voorop... dus dat heeft me al een heel deel gerust gesteld enzo...