Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Miranda wat een lekker koppie!
    Enne Kruidvat heeft goede zaken gedaan hahahaa :)

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Miranda, wat sneu de waterpokken. Maar ja, daar is ze vast weer vanaf! En ik heb inderdaad het setje van kruidvat ook, gekregen van een vriendin. Erg leuk!

Mik, misschien inderdaad tandjes, daar dacht ik ook aan. Donique is al 5 maand he, dus zou natuurlijk kunnen

Heb net Danique in bed gelegd, zonder huilen is ze gaan slapen. Hopelijk blijft het zo en slaapt ze vannacht ook heerlijk!

Schatje en Juud, hopelijk zijn jullie zwanger!

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo meiden,

Zo weer een drukke dag gehad. Gelukkig hebben jullie niet al te veel gekletst, kan ik het tenminste bijhouden...

Vanmorgen naar mijn ouders. Mijn auto stond daar en er zou iemand komen kijken. Hij is verkocht voor 1300 euro! Een jaar geleden gekocht voor 1450 euro! Dus dat is netjes! Daarna naar Heerenveen. Even om een kadootje voor de kleine van mij zwager, hij is twee jaar geworden en dat gaan we morgenochtend vieren. Verder nog wat kleertjes gekocht in de uitverkoop voor Silke. Voor 50 euro heb ik in totaal 4 setjes en een shirtje. Drie broekjes en een jurkje met daarbij shirtjes. Toen we thuis waren even een beetje opruimen, want we kregen nog bezoek. daarna eten en kindjes naar bed en nou zit ik achter de pc bij te komen van alles... Moehoe!

Nou ga ik even bijlezen en reageren.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Sjudith, nou mooi dat je het hebt kunnen regelen voor dinsdag maar het blijft raar. Funtioneringsgesprek.... je zal wel op het matje moeten komen of niet? Wat voor auto is het geworden? Fijn dat jullie toch nog een potje hebben kunnen vinden en nog beter dat jullie komen naar de meeting! :thumup: Oew, misschien zwanger! \:D/

@ Mamajoor, dank je voor je compliment! :) Ze weet gewoon nou al hoe ze je voor haar karretje moet spannen!

@ Lique, iets leuke van de kids met een foto?

@ Elleny, gelukkig dat je je iets beter voelt. Hoop voor je dat het geen crohn is. Misschien iets wat er op lijkt, collitus ulcerosa?

@ Alieke, oh wat heerlijk, lekker vakantie! Wat goed dat jullie Danique een nachtje uit logeren hebben gedaan! Je moet af en toe ook om jezelf denken he? Nou ook lekker van jouw cb! :( Silke slaapt met "Katty" een lang smal beestje van de Prenatal. Helemaal gek mee. Ze heeft hem wel eens over zich heen, maar het ding is zo smal en licht dat het geen kwaad kan.

@ Austin, hoe is het nu? Ik heb nog wel een lekker receptje voor je:
    kippakketjes uit de oven.
    Je neemt per persoon een kipfilet. Deze snij je van bovenaf in (niet door) en vul je met een mengsel van monchou en mosterd. Dan omwikkelen met plakjes rauwe ham (ongeveer 2 per kipfilet) en dan ik zilverfolie wikkelen. Ongeveer een uurtje in de oven op 200 graden en dan smullen maar!
    Ik doe als bijgerecht dan altijd sugarsnaps met katenspek. Dit maak je als volgt. De sugarsnaps schoonmaken en even koken totdat ze iets meer dan beetgaar zijn (ong. 10 min) In een wok katenspekreepjes aanbakken met daarbij een gesnipperd uitje en een aantal zilveruitjes. op smaak brengen met peper (het liefst vers uit de pepermolen). Sugarsnaps erbij en klaar. Zo lekker
    Je kunt er nou nog iets bij doen van bijv. krieltjes in de schil ofzo.
    Mooi liedje!

@ Esprit, jeetje wat een diensten zijn dat zeg! maar je slaapt (als het goed is) dus wel een deel daarvan. Maar dan nog vind ik ze heel erg lang! Zo aln jouw meissie het lekker doet op die 5 flessen zou ik het mooi zo laten hoor! Dat wordt wat als we die twee dagen niet op het forum kunnen...Afkicken!

@ Aykietje, politiek... :rolleyes: Oei die cakejes. Het water loopt me in de mond....

@ Foreverfriend, jeetje meid, wat een verhaal zeg! Maar wel goed dat er nou naar gekeken wordt. misschien heeft het te maken met je bv, ik heb wel eens vaker gehoord over mama's die wel melk hadden maar geen/ te weinig voedingsstoffen erin. Maar misschien dat het losknippen van het tongriempje al wel geholpen heeft! En niet aan jezelf twijfelen, ik sluit me helemaal bij Aykietje aan. Als iemand een goede mama is ben jij het wel! Blijf genieten van je mooie meisje!

@ Marleen, Silke ligt nog steeds in de wagenbak. Ze past er nog wel in en zo lang dat nog lukt blijf ik hem gebruiken. Ik hoop zo lang mogelijk, tot een half jaar ofzo.

@ Schatje, [-o< dat je zwanger bent! Ik zou op kerstavond testen. Dan is het toch ongeveer een week geleden na je laatste test?

@ Binna, dat gegil word ik ook helemaal gek van! Wat een volume heeft ze al! :confused: Heb je een foto van die kettinkjes?

@ mik, ik denk misschien een schimmelinfectie. Als het na dit weekend na goed smeren met Bepanthen oid niet over gaat dan zou ik even naar de HA gaan. Ik heb trouwens eens gehoord dat je bij erge luieruitslag er maizena op moet strooien. Schijnt geweldig te helpen...

@ Miranda, aah nee toch, arme Laureen de waterpokken. Wat zielig. Hoop dat ze er gauw vanaf is. Mooie foto!

5. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ alieke nee in het begin wel maar nu niet meer ze is inderdaad sterk genoeg om 'm van haar hoofdje af te trekken.

@ marleen blij om te horen dat het beter gaat! hebben hier ook een pittige tijd achter de rug, je bent niet de enige! wij gebruiken ook al de wandelwageninzet die van de Quinny is erg klein dus Amber paste er al snel niet meer in!

@ elle jeetje meis ik hoop dat het niets ernstigs is allemaal! jammer genoeg is kerst in Nederland niet zoals in de VS...maar heb er wel altijd veel zin in!

@ chantico ik denk dat dat de leeftijd is Amber doet dat ook steeds en ook van de PFFF geluidjes hahhaha ze doet me zelfs na als ik daar mee begin!

@ kim nee sorry meid, je hoort weleens spuitluiers als er tandjes door komen maar weet niet of dat gepaard gaat met uitslag?

@ miranda ach meis toch waterpokken! hopelijk is ze er snel weer bovenop! wat een super foto!

@ kelly hopelijk slaap je vannacht beter!

@ aykietje mooi he!

@ setteke wow wat een tips ik ga de recepten zowiezo bewaren! super! mooi liedje he!

zijn er meer dames die er nog niet aan moeten denken om weer zwanger te worden?
    Vind 't zo knap van de dames die het al zijn of die het al weer willen worden...ik ben gewoon zo bang geworden door mijn zwangerschap en bevalling dat ik er absoluut niet nog eens aan durf te beginnen....

Nou meiden welterusten hopelijk heeft iedereen een goede nacht!

xxx

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Als ze verder niet ziek is, zou ik ik ook zeggen: kijk eens of het tandjes kunnen zijn.

Doet ze dat ook echt voortdurend, of bedoel je meer dat ze het al vanaf de geboorte af en toe doet? Dat deed Ise ook al wel, maar de laatste week ofzo is het echt dat ze het puntje van haar tong lange tijd tussen de lippen door steekt alsof ze heel geconcentreerd bezig is.

Miranda, wat zielig dat Laureen waterpokken heeft. Hoop dat ze weinig last van jeuk heeft en snel weer opknapt!

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier ook, zo grappig als ze zo geconcentreerd bezig zijn!

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ja, inderdaad die PFFF-geluidjes! Zo schattig! (Ik probeer haar nu ook de M te leren (van 'mamamamama!'), de P kan ze al veels te goed ;)

Setteke, Silke dus ook al. Hoort dus echt bij de leeftijd ja!

Ik ben er ook nog lang niet aan toe hoor! Door al die verhalen hier denk ik er wel eens aan hoe dat zou zijn. Ik vond het heus heel leuk en hoop het ook echt nog wel een keer mee te maken (al kijk ik niet uit naar nog een bevalling en herstel daarna...), maar nog effetjes niet hoor! Ik moet nog iets meer 'vergeten' van de minder leuke dingen. En ik wil vooral nog een tijdje ongestoord genieten van Ise!

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heej dames :)

@ Setteke, een Renault Megane uit '94 en dat potje heet Angelo zijn broer :oops: die zo lief was wat geld te lenen :oops:

@ Chantico, Giulia maakt een soort snaveltje :) als ze geconcentreerd is :)

Is er al nieuws van Silvan?...:rolleyes:

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ze doet het erg vaak. en dan voor al als ze op haar buik ligt.

@setteke het gaat neit zo goed he met die voetbal club van jullie
    leker hoor zo winkelen

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Sjudith, wij hebben ook een Renault Megane gehad, maar dan een coupé. Sportautootje. Zoo mooi maar ook zo klein! Toen Tymen zich aandiende hebben we onze station gekocht. Totaal tegen mijn principes in een station (horror:gezinnetje, station, de golden retriever ontbrak er nog aan.... :rolleyes: ), maar ik heb een mooie sportieve auto uitgezocht en mannetje was er meteen verliefd op. (nou ja op de velgen dan die we er voor 1000 euro bij "moesten" kopen..... :rolleyes: ) Dat snaveltje, dat doet Silke ook wel!

@ Binna, hoor net van Hilbrand dat ze weer verloren hebben. Ik heb er verder totaal geen verstand van hoor. ( en om eerlijk te zien boeit het me ook niet zo... :oops: )

Silke wilde vanavond niet gaan slapen, vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk hebben we het gewonnen.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja mijn mannetje kijkt graag voetbal dus weet er meer vanaf. en zie daarom een hoop wedstrijden

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Even een bannercheck...gemaakt door Bina ;)

14. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Miranda: Als ze zo jong de waterpokken krijgen bestaat er toch de kans dat ze het nog een keer krijgen? Tenminste dat zei een collega van mij. Ik hoop van niet, want dan heb je het straks gewoon lekker achter de rug! En wat een leuke foto!

@ Austin: Zwanger worden BBBRRR! Jeroen en ik hadden het er toevallig gisterenavond nog over. Voor mij even niet. Ik heb de eerste weken geroepen NOOIT meer, maar dat is al wat afgezwakt. Als ik ooit nog een keer zwanger mag worden, dan is dat niet op de korte termijn. Hopelijk is het bij schatje en Juudje wel snel raak!

@ Mik: Mijn eerste gedachte is ook tandjes. Ik twijfel bij Jasper ook. Hij kwijlt, bijt en heeft mega luiers.

@ Kelly: Jasper sliep eerst ook niet langer op een fles met nutrix. Ik snapte er geen bal van. Pas toen ik iets ben gaan schuiven met de flessen zodat ik m niet meer wakker hoefde te maken voor de laatste en dus op 4 flessen zat is ie door gaan slapen.

@ Juudje: Je hebt zeker wel lekker veel zin in dat gesprek, bah! Fijn dat jullie weer een auto hebben. Je banner is ook weer erg leuk!

@ Schatje: Ik hoop zo dat je met kerst een positieve test in je handen hebt. Het blijft allemaal maar een beetje vaag zo, daar zou ik echt gek van worden :rolleyes:

@ Setteke: Aan de ene kant denk ik blijf nog maar in de wandelwagen, maar hij vind het echt steeds minder leuk. Bij Thomas was de stap heel makkelijk, maar Jasper zakt nog een beetje door zijn ruggetje. Hij mag ook nog niet teveel rechtop van de fysio, tenzij hij het zelf probeert, en dat doet hij wel volop. Ik denk dat ik zoiezo maar wacht totdat ik bij de fysio geweest ben en even vragen wat zij ervan vind.

------------------------------------------------------------------------------------

Hier gaat het allemaal steeds beter. Thomas en Jasper liggen 's avonds om 19u in bed en dan hebben we rust! Thomas is momenteel echt een wervelwind en Jasper is overal snel op uitgekeken en gaat dan liggen gillen. Hij heeft ook ineens door dat hij zelf z'n speen in en uit z'n mondje kan doen. Ook leggen we hem tegen woordig klaarwakker in bed 's avonds en valt hij zonder huilen in slaap. Dat hebben we Thomas ook aangeleerd en zoveel plezier van. Mijn buren zijn soms om half 10 nog in de weer om hun zoontje naar bed te krijgen en dan ben ik zo blij dat ik die regelmaat aan gehouden heb! Mijn andere buren zijn vandaag werderom aan de badkamer bezig en ik werd wakker van een timmerende buurman :evil: . Ik geloof dat ze nu al een week of 10 bezig zijn.

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    misschien tandjes maar we hebben in haar mondje gekeken en zien nog niets ?

nou ja ik kijk het ff aan en zie wel wat er gebeurt!

kus

16. schatje1

schatje1 Niet meer actief

[quote="Marleen2109
    @ Schatje: Ik hoop zo dat je met kerst een positieve test in je handen hebt. Het blijft allemaal maar een beetje vaag zo, daar zou ik echt gek van worden :rolleyes:
    [/quote]

word er ook gek van!
    Maar ben bang als ik nu ga testen dat het toch weer negatief is en dan ben ik echt teleurgesteld misschien..

Heb vannacht wel gedroomt dat ik een test deed en dat ie positief was! terwijl ik vorige week droomde dat ie negatief was! hopen dat het uitkomt haha!
    voel me ook elke keer niet zo lekker maar ben bang dat ik het me verbeeld.. zit mezelf een beetje in te dekken haha..

@ juud wat een mooie banner!

Nou meiden ik moet zo richting me werk :( is koopzondag hier.. :( helemaal geen zin in..

Misschien tot vanavond?

Kusjes

17. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ miranda

wat een leuke foto en wat vevelend van de waterpokken. het gaat gelukkig vanzelf weer over.

@ setteke

drukke dag gehad dus gisteren. Beetje bijgekomen?

@ juud en schatje1

succes dames en hopen op een positieve test.

_____

Ik zou er zelf niet aan moeten denken er nu nog 1 bij. Pff lichamelijk nog te veel pijn met de BekkenInstabiliteit.

Nu ben ik weer helemaal fit en heeft ticho koorts 39.8. Gaat lekker dus :S

Ticho is lekker aan het spelen. Hij heeft het over zwarte piet en sinterklaas.
    Ivy ligt lekker in de box te slapen. En manlief ligt in bed te slapen die heeft nachtdienst gehad... pfff
    niks voor mij kan voor mijn gevoel gewoon niks doen :(

vandaag dus een rustige dag. Aangezien de afgelopen 2 nachten ook echt niet prettig waren. Ticho was erg aan het spoken.
    En dus als Ticho spookt is ivy ook onrustig... pfff

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden.

We hebben lekker kunnen uitslapen.Silver kwam om 8 uur voor haar fles en viel meteen weer in slaao. Dus wij zijn ook weer lekker gaan slaapen. en daarna ben ik lekker in bad geweest. Silver de laaste 10 minuten nog even mee geweest. en zo grapig ze gaat dan ligen en zorgt er zelf ook weer voor dat ze tot zitten komt. best wel knap vindt ik dat.

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,

Wij zijn gisteravond met Roos naar de huisartsenpost geweest. Ze is al een dikke week erg verkouden en begon gisteren ineens piepend adem te halen, dat was schrikken.
    Ze heeft een virus op haar longblaasjes en heeft nu zo'n grote inhalor, die gelukkig erg goed helpt.
    maar jeetjemina wat zielig voor zo'n kleintje. Je hoort haar van heinde en verre al ademhalen. En vannacht heeft ze bijna niet geslapen.

Ik hoop dat het snel beter gaat

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ setteke hier zie je het ketingtje van Silver en wij hebben de zelfde

Deel Deze Pagina