Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @petra jeetje dat is schrikken. gelukkig helpt dat ding goed. knufel voor jou en roos

2. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden,

Ff stiekum op t werk aan het forummen....
    Gek hoor als ik zo mn banner zie! Jammer genoeg lukt het niet om 2 banners te plaatsen om zo ook Melanie's leeftijd bij te houden :cry:

Ik weet niet meer wie het vroeg: ik voel me erg anders dan met Melanie's zwangerschap. Ik ben nu 's avonds vaak beroerd en krijg me een grindtegelhoofd (puistjes), bah bah. Wat wel hetzelfde is, is de vermoeidheid, kheb t gevoel dat ik de hele dag wel kan slapen....

@Miranda: ach gossie, de waterpokjes? heeft ze er veel last van? Wat een snoepige foto zeg!

@Austin: ik zie ook wel op tegen alle mankementjes die zwangerschap met zich meebrengt hoor. Pfff, vooral het einde is niet echt iets waar ik naar uit kijk! Ik heb gelukkig wel een geplande keizersnee en dat geeft heeeeeeel veel rust. Want nog een keer door die hel te moeten, daar pas ik voor! Het was dan ook niet echt gepland hier om al zo snel weer zwanger te zijn, maar kben wel heel erg blij met dit wondertje! ook al best zenuwachtig voor dinsdag, dan hebben we de eerste echo!

Duimen jullie allemaal voor me dinsdagmiddag om 14.00? Gewoon alles laten vallen waar je mee bezig bent, hihi!

@Linka: waar ben je meis? Gaat t goed met je?

@Schatje en Sjudith: succes met testen! Ik hoop op een hele mooie uitslag!

Nou kga is ff op een eerlijke manier mn geld verdienen!

Fijne dag allemaal!

Liefs Vera

3. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Ach....beterschap Roos! Schrikken dan hè! Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

Liefs Vera en nu ga ik echt, DOEI

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    esprit miranda heeft een banner waar je meerdere dingen bij kan houden!

5. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    Thanks voor de tip Mik!

O,o, kben zo slecht bezig met werken opt moment, hihi :oops:....

Nu ga ik echt, misschien tot morgen!

Liefs

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Espirit Linka is een wiekendje weg

7. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    esprit, hop aan het werk jij ! ;) Natuurlijk duimen wij voor jou, het zal wel goed zijn. Wanneer ga je het op het werk vertellen?

Schatje en Juud, ik duim voor jullie mee!

Marleen, nu al de waterpokken, hopelijk heeft ze er niet te veel last van, één voordeel, ze kan er nog niet aan krabben.

Petra, hopelijk is Roos snel de oude, ik kan best voorstellen dat het angstig is al ze zo aan het ademen is.

Mooi ketingkje van Silver, leuk dat jullie allen hetzelfde hebben!

Kimm, 39,8 dat begint al, hopelijk is Ticho er snel van verslost, al een geluk kan hij vrolijk spelen!

---------------

Stan begint er de gewoonte van de maken om rond 5 uur wakker te worden, hij doet het nu al een paar dagen na elkaar. Ik kan me herinneren dat mijn neefje dat ook een tijd heeft gedaan. Hopelijk is het maar een periode... Na zijn flesje slaapt hij dan door tot ongeveer 8 uur.

Vanmiddag gaan we nog eens shoppen met heel het gezinnetje, de winkels in het centrum zijn open vandaag! Hopelijk blijft het droog.

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Aykietje: Miranda bedoel je ;)?!

@ Petra: Da's ff schrikken :confused: ! Gelukkig gaat het met die inhalator beter. Thomas heeft m ook gehad toen hij een maand of 6/7 was. Hij moest elke keer lachen als we m gebruikte :).

@ Esprit: Als je een banner bij bump and beyond maakt kun je verschillende dingen invoeren. Je moet je alleen ff aanmelden volgens mij.
    Het lijkt me wel allemaal weer spannend hoor, maar ik hoef even niet. Jasper kwam al sneller als gepland en ik wil nu graag weer mezelf zijn. Neemt niet weg dat het wel weer iets bijzonders is, dus geniet er maar lekker van, naast alle kwaaltjes ;)

@ Kimm: Lekker rustig aan doen vandaag dus! Ik heb ook van die dagen dat ik me zo beperkt voel. Daarom ben ik altijd blij als het weekend is en Jeroen lekker thuis is. Dan kan ik ff alleen weg, met 1 van de mannetjes en als we met z'n 4e weggaan hoef ik niet zo te sjouwen :D.

@ Binna: Wat een lekker slaapkop! Jasper en Thomas waren om 7u wakker en Jasper is gelijk weer in slaap gevallen. Thomas ligt nu. Wat een lekker meisje is Silver!

-----------------------------------------------

Ik heb lekker in bad gelegen en ga me maar eens aankleden!

Fijne dag allemaal!

X

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    vraag 1 kan iemand mij vertellen waar je stand 1 en 2 voor gebruikt met de 3 standenspeen van avent. Ik gebruik stand 3 voor het geven van melk met rijstebloem 's avonds maar heb eigenlijk geen idee wat je met die andere standen doet.

vraag 2 gebruiken jullie ook al de houders van de fles zodat je kleintje een beetje zelf de fles beethoudt?

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je kan Standje 1 gebreken voor alleen fles voeding. dan hoef je niet van speen te verwisselen. en bv stand 2 voor als je voeding met nutriton geeft.

en ik gebruik de houder nog niet. maar dat kan je wel doen. als je merkt dat roos daar behoevte aan heeft.

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo!

Petra, wat schrikken zeg met Roos. Hoop dat ze snel weer beter is.
    Ik gebruik de 3 standen speen overal voor.
    Gewone voeding met nutriton op 1 en als ze langer bezig is gaat ie door naar 2. En met rijstebloem de fles naar 3.
    En ik gebruik ook die houders hoor. Al een hele tijd. Niet elke fles, maar toch wel regelmatig, Danique houdt ook de fles zelf al goed vast, alleen is de fles vaak te zwaar en valt ie naar beneden.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik moet er ook niet aan denken om al weer zwanger te zijn.
    Het gevoel heerlijk, de bevalling wordt al een stuk minder en de gebroken nachten, zal blij zijn dat ik straks eventjes door kan slapen. Wij wachten nog een jaartje denk ik.

Esprit, hop aan het werkj joh ;)

Juud, leuk een auto! Nu dus lekker naar de meeting

Binna, mooi hoor die ketting van Silver. Heeft ze hem altijd om?

Miranda, hoe is het met je meiske?

Marleen, heerlijk zeg hoe je kids het nu doen! Moet je er nog uit voor de speen 's nachts?

Ik heb vannacht redelijk goed geslapen. Danique lag om half 9 in haar bed en is zonder huilen gaan slapen (de 2e avond al, jippie) Ik ben er vannacht 3 of 4 keer uit geweest voor haar. Maar ik geef haar de speen, aai haar over haar hoofdje, trek de dekens weer strak en stap in bed. Dat was dus de eerste nacht weer dat het zo goed ging. Gelukkig maar. Ik denk dat Danique gewoon in een sprongetje zit. Het is nu al 3 weken zo, maar de 19 weken sprong duurt lang las ik. Ook is ze overdag wat zeurderiger. En ze kan ineens zo goed als bijna roller. ALleen begint madam niet van buik naar rug, maar wil ze van rug naar buik. Ze draait alles behalve haar hoofdje. Dus ze komt tot zij en dan weer terug. Ze raakt dan ontzettend gefrustreerd en schreeuwt de buurt aan elkaar! Ach het zal vanzelf weer beter worden.
    Ze heeft vanmrogen om 7 uur de fles gehad en heeft toen weer geslapen tot 10. Om kwart over 11 een fles (die ze niet meer leegrdrinkt de laatste dagen) en dan straks weer tegen een uurtje of half 4, 6 uur groente en dan 8 uur de fles en naar bed.
    Hoop op weer een goede nacht!

Heb haar trouwens een beertje meegedaan en dat vind ze wel prettig volgens mij.

Wat is jullie ervaring met de speen geven 's nachts? Zou ze heiraan gewend raken en straks wakker worden omdat ze ee speen wil. Of zou ze vanzelf weer doro gaan slapen? Ze heeft het gedaan

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Oh ja Setteke, wat een heerlijk recept. Die sla ik even op, en ga die binnenkort ook maken. Ik hou van kip en het klinkt zo erg lekker! Ga het van de week eens proberen.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Klinkt goed! Is het dan zo dat je ze op een vaste tijd in bed legt (vooraf een vast bedritueel) en dan niet al te veel aandacht besteden aan eventueel huilen? Of zijn er nog andere trucs nodig? Hoe lang duurde het voordat jullie jongens door hadden dat ze dan maar het beste konden gaan slapen?

Petra, beterschap voor je kleine meid! Zielig hè, als ze niet kunnen slapen omdat ze ziek zijn…

Ise krijgt soms de speen als ze gaat slapen, maar niet altijd. En als ze slaapt probeer ik er aan te denken m er uit te trekken, als ze m zelf al niet heeft uitgespuugd. Ze slaapt de hele nacht door zonder behoefte aan de speen. Alleen als ze 's ochtends erg vroeg wakker wordt, geef ik m soms, zodat we beiden nog wat langer kunnen slapen :D

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Petra, dat was zeker even schrikken?
    Giulia heeft ook een weekje "gepuft", zij vond het vreselijk! Maar als ze huilen dan halen ze dieper adem dus het was wel goed :)

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Even snel een berichtje bij mijn ouders vandaan (wij zijn knieperties aan het bakken).
    Laureen zit nu behoorlijk onder de waterpokken.
    Ze voelt zich wel een beetje ziekjes trouwens.
    Echt zielig.
    Gelukkig kan ze nog wel lachen.
    Nou ik ga weer verder.
    Doei.

16. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Schatje en Juud hopelijk testen jullie allebei positief volgende week.

@ Miranda wat balen dat ze de waterpokken heeft vooral omdat als ze zoiets voor het jaar krijgt er altijd de kans bestaat dat ze ze nog een keer krijgt. heb ze zelf 3 maal gehad.

@ Petra hopelijk wordt het nu beter met de puffer. Het heerst ook wel een beetje Toby piept ook heel erg als hij adem haalt en geeft de hele tijd slijm over. Mag morgen even mee naar de doc.

@ aliekeleppink Toby wil geen speen en heeft die dus ook niet nodig dus heb daar geen ervaring mee.

@ Binna wat een mooi kettinkje zeg.

Ik hoef er voorlopig ook nog geen bij de zwangerschap van Toby was 1 grote zwarte wolk dus wil even herstellen hiervan.

Wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je kindje niet zowat in zijn slijm stikt? Toby heeft hier echt veel last van.

En even om raad vragen: Toby kijkt echt het eten uit je hand maar we zijn er huiverig voor om weer te beginnen met fruit of groente. Als we op het cb moeten wachten gebeurt dit pas met 6 maanden. Maar we zijn bang om zijn eten teveel op te hogen hij krijgt nu 4 x 165 en 1 x 175 en door de laatste voeding gaat dan een schepje nutrix. Hij vraagt echt al wel soms om meer en die krijgt hij dan ook, maar we zijn dus bang dat als we gaan ophogen dat hij weer heel veel last gaat krijgen. Het ging dus steeds mis als hij allemaal flessen ging drinken van 180 cc. Dit ging twee dagen goed en dan begon het gekrijs. Wat zouden jullie doen, eerst de flessen ophogen of die laten zoals ze nu zijn en er iets bij gaan geven zoals fruit en groente? God wat is dit soms moeilijk zeg om die beslissingen te nemen.

17. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Chantico: Het duurt even voordat ze zo ver zijn hoor. Tenminste bij ons dan. Het is een vast ritueel aanhouden. Ik ben begonnen met het schuiven van de flessen. Ik merkte bijv. aan Jasper dat hij aan het begin van de avond al heel diep in slaap viel en toen ben ik weken bezig geweest om zijn ritme om te gooien, pas toen hij over ging naar 4 flessen, waarvan de laatste met pap, is hij door gaan slapen. Het is nu eten, even spelen en dollen, in bad, dan nog even wat drinken en naar bed. Jasper heeft eerst flink gehuild. Steeds even laten huilen dan er naar toe, een aai over z'n bolletje en zijn speen geven en zonder al teveel te zeggen weer weg. En eindelijk werpt het zijn vruchten af.
    De kiekeboe methode, waarvan ik de link een keer heb doorgegeven, werkt ook ongeveer zo.

@ Alieke: Jasper wordt nu zo'n 2x wakker voor zijn speen. Thomas had dit in het begin ook. Ze vallen in slaap door de speen en als ze wakker worden willen ze ook weer een speen om in slaap te vallen. De eerste maanden ben je dan zelf de klos, maar Thomas ging op een geven moment zelf op zoek naar zijn speen en ik hoefde m daar niet bij te helpen. Het mooiste zou zijn dat hij zonder speen kan gaan slapen, maar het hoort nu zo bij z'n ritueel dat ik het maar zo laat. Het is vertrouwd om zo in slaap te vallen en aangezien mijn nachtrust heilig is... Het is wel slecht voor het gebitje en daar ga ik straks toch wel rekening mee houden.

@ Petra: Ik vind de 3 standen speen van Avent nu nog niet prettig. Ik gebruik m straks als Jasper pap krijgt vanaf 6 mnd, totdat hij het uit een bordje met een lepeltje gaat eten. Ik vind die 3 standenspeen nog veel te snel gaan. Jasper drinkt nu alle flessen met speen 3. Zijn fles met nutrix daar doet hij wat langer over, maar hij slaapt daarna prima. Maar elk kindje is anders, het is vaak zelf uitproberen wat het beste werkt. Gaat het al beter met Roos?

Ik ga nu lekker patatjes eten...Mmmm! Fijne avond allemaal! X

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ vogeltje je kan ook de nutrixs zo dik maken dat het pap wordt met een lepeltje. en dat dan een beetje geven. en dan die laatse fles halveren dus de ene helf als pap en de ander als fles

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Miranda....KNIEPERTJES! jammie :)
    Kan ik niet doen...heb geen kniepertjes-ijzer :(
    Of kan je ze ook op een andere manier bakken?

Hmmmm net getest, negatief. Ik denk dat ik te vroeg ben.
    :rolleyes: mijn gevoel zegt namelijk dat het raak is :(
    Maar ja als je niet weet wanneer je ongesteld moet worden :(

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben nu ook bezig met bedenken hoe we het kunnen gaan aanpakken met bijvoeden. Wat ik las en wat ik wel zinnig vond: als kindjes je het eten uit de mond kijken is dat niet omdat ze honger hebben ofzo. Ze hebben geen idee dat je op zo'n manier je honger kan stillen. Het is gewoon een behoefte om mee te mogen doen. Misschien kun je hem wat in handen geven waar hij aan kan kluiven terwijl jullie eten, als je er toch nog niet aan toe bent om hem groente of fruit te gaan geven.
    Ik weet verder niet wat wijsheid is wat betreft beginnen met bijvoeden, zeker niet in jullie situatie, maar als jullie huiverig zijn zou ik het nog niet doen.

Deel Deze Pagina