Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    kniepertjes jammie die zijn zo lekker.... en iemand had het erover dat ze geen ijzer had... BLOKKER :D en niet eens duur... daar hebben wij hem ook gehaald en wij gaan woensdag ze weer maken. vlak voor kerst haha

Ticho nog steeds ziekjes en heeft vandaag eigenlijk de hele dag tegen me aan gehangen....

En nu liggen beide kindes op bed. Ticho op zijn kamer en ivy op haar kamer. Jeetje wat een rust is dat zeg beneden. Verveel me gewoon (man lief gaat zo naar het werk toe :()

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ja judith bij blokker.... ik geloof 15 euro...

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wow, ik lees allemaal dingen over de driestanden speen. Kick drinkt de pap door standje 1 en dan nog gaat het razendhard! Bij stand 3 zou hij zich echt verslikken. Gewone melk drinkt hij door speen 1 of 2. Ik gebruik nu liever 2 omdat ik hem ook weer aan water (en straks thee) aan het wennen ben en daarvoor is speen 1 weer handig. Hij heeft een enorme zuigkracht.

@Vogeltje. Gezien het feit dat Toby en Kick op dezelfde (prachtige) dag geboren zijn kijk ik altijd even extra hoe het met hem gaat. Ik ken je bevallingsverhaal niet maar was Toby niet wat te vroeg ? (hij was zo klein en licht). Het lijkt me persoonlijk niet aan te raden om 'm al groente en / of fruit te gaan geven. Wij geven hier Nutrix in twee flessen en als we dinsdag op het CB horen dat alles goed is gaan we woensdag misschien worteltjes proberen. Kick is ruim 7,5 kilo en krijg al 3 weken nutrix.
    Over het speentje: kan nog komen. Sommige kindjes ontwikkelen pas later interesse voor hun eigen zuigbehoefte. Kick was ook vrij laat. Pas sinds een week of 3 vindt hij zijn speen echt fijn. Hij mag ermee in slaap vallen maar gelukkig is hij nog nooit wakker geworden 's nachts (voor zover we weten en gehoord hebben).

@Juudje: spannend zeg!

Wat zijn kniepertjes?

@Miranda: arme Laureen.. waterpokken. Veel beterschap!
    @Petra: was schrikken met Roos. Ook veel beterschap!
    @Kimm: Ticho ook ziek! Beterschap!

Ik moet er persoonlijk ook nog even niet aan denken om zwanger te zijn maar goed dat zal alles te maken hebben met het feit dat ik me niet lekker voel. Vandaag was weer een mindere dag.. bleh. Maar ik wil wel graag een kindje erbij.. (het allerliefst een meisje :oops: )

@Binna: mooi kettinkje hoor! Leuk alle drie een S

Kick is de laatste dagen nog helemaal in slaap als ik om 8 uur de kamer op kom. Chris is klaar wakker en zit in bed een boekje te lezen maar de kleine slaapt en slaapt. Verder is hij gewoon zichzelf... toch een beetje vreemd dat hij zo slaapt

Ik zal vanuit de VS proberen bij te blijven.. even kijken hoe het gaat met het tijdsverschil! Dus niet raar opkijken als ik op rare tijden opeens online ben ;)

Elle

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ elleny heel veel plezier. in de vs. waneer gaan jullie weg

En wat zijn inderdaat knapertjes.

Ik was vandaag op het kraamfeest van jeslyn en wat is dat dan weer klein. maar dan vindt ik Silver ook wel weer pretig hoor. zoals ze al lacht en geluid maakt. en dingen probeert.

Morgen moet ze voor het eerst wennen op het kdv. ben erg benieuwt. ben wel blij dat ik morgen lekker al bootschapen kan en ga doen. heb ik even afleiding. en is wel even makelijk kan ik teminste veel in het karetje want dat vindt ik wel minder met de maxicosi.

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    kniepertjes

soort van wafeltjes. het zijn van die rolletjes waar je slagroom in kan doen. alleen dan zelf gemaakt:D en erg lekker...

En ik zal er wat meenemen op de meeting:) voor de mensen die het niet kennen kunnen ze het gelijk proeven :)

6. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden!

Zo ben weer uitgewerkt..
    Kon net even niet op internet dus vandaar dat ik er wat later ben ;)

@juud we hadden elkaar al gesproken maar ik snap je gevoel het is altijd balen als je negatief test terwijl je echt het gevoel heb dat het raak is.. hier hetzelfde verhaal alleen ik durf nog niet te testen..

Voor de rst gaat het hier wel goed! djayden heeft het omdraaien van buik naar rug nu echt goed door en draait de hele tijd om! :)
    Van rug naar buik probeert ie nu ook elke keer maar dat lukt nog niet..

Djayden is vandaag 5 maanden! het gaat super hard!

kusjes

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oke klinkt lekker

wat bedoelen jullie met houders van de fles? donique wil hem ook altijd vastpakken maar de fles is gewoon glad?

martijn heeft vanavond in donique's duim geknipt met nagels knippen zielig!

sjudith ik hoop dat het raak is meid

esprit leuke banner ;)

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @kimm klinkt lekker. ben erg benieuwt

@mik oo dat is wel zielig. je hebt van die handvaten die je op de fles kan zetten zodat ze dat vast kunnen houden.

@schatje leuk he da ze zo aan het oefenen zijn. en wat gaat de tijd snel 5 maanden pfff

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo meiden, alweer een druk dagje gehad. Zo vliegt je weekend wel voorbij zeg! :( Vanmorgen naar Meppel geweest naar Hilbrand zijn broer voor de verjaardag van hun jongste. tymen heeft heerlijk gespeeld en Silke vond het ook allemaal wel best. pas laat thuis, zo tegen twee uur denk ik. Hilbrand ging de auto wassen, en ik de kerstkado's in pakken. Pff hele stapel en ondertussen de wasmachine draaiende houden. Toen ik eindelijk klaar was alweer tijd om te koken en te eten. daarna de kindjes naar bed en dan is de avond al weer een heel eind gevorderd.

Ik heb Silke vanavond voor het eerst Nutrix door de fles gegeven. Ze drinkt normaal op speen 2. Dus ik dacht 1 lepel Nutrix erin, dan met speen 3. Maar ze kreeg er niks uit. Toen de 1-2-3-speen gepakt op stand 1, maar jeetje wat gaat dat hard. Binnen 5 minuten had ze de fles leeg, terwijl ze anders wel een kwartier nodig heeft! :confused: Hoe hebben jullie dat? Zou de nummer 4 speen beter zijn? (gebruik trouwens Avent)

Nou, ik zal even terug reageren onder het genot van een bakkie en dan post ik zo wel weer!

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Austin, weer zwanger worden is hier nog geen optie. Eerst maar eens van die BI af. Bovendien hebben we geen kamertje meer over. Als we er al aan beginnen dan pas als Silke 2 jaar is. En ik moet er nou ook nog even echt niet aan denken. Wil eerst mijn lichaam terug!

@ Sjudith, mooie banner (goed gedaan Binna! :D ).

@ marleen, tymen is met 5,5 maand overgaan. Hij pastte er nog wel in, maar hij trok zich aan de randen op om beter te kunnen zien en dat vond ik een beetje eng. Silke blijft nog mooi liggen. ze heeft nog een paar cm over, tot die tijd hou ik haar erin. Heel mutsig misschien, maar ik ben me ook erg bewust van afscheid nemen van dingen met Silke. Omdat ze misschien wel mijn laatste baby is wil ik overal zo lang mogelijk van genieten en haar zo lang mogelijk "klein" houden... :oops:

@ Mik, ik denk dat Silke ook met tandjes bezig is, al zie ik niks. Ze is heel erg aan het kwijlen en bijten.

@ Schatje, spannend! Hoop echt dat je posi test met de kerst!

@ Kimm, nee dus, nog niet bijgekomen maar net zo hard doorgegaan. Maar morgenochtend gaan de kindjes naar de oppas en mag ik uitslapen! Heb jij ook BI? Hoe ernstig is het? Arme Ticho. Gaat het al wat beter? Jullie volgen mekaar wel op met ziek zijn zeg!

@ Binna, oh heerlijk lekker uitslapen. Silke doet dat ook van half zit/ lig tot zitten komen. Wat kunnen ze al veel he? Mooi kettinkje. Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar heeft ze dat kettinkje 's nachts ook om? Dat vind ik het wel een beetje eng... :oops:

@ Petrabr, jeetje dat is schrikken. Arme Roos! Hopen dat ze gauw opknapt met die pufjes! Ik heb bij Tymen nooit van die houders gebruikt. Hij was veel te lui om de fles vast te houden, hahaha!

@ Esprit, jeetje wat ben jij druk met werken! Grindtegelhoofd had ik bij mijn zoontje.... ;) Ik duim voor je dinsdag!

@ Alieke, met rijstebloem de fles op stand 3? :confused: Dan zou Silke stikken geloof ik...Hoeveel nutrix doe jij erin? Silke heeft de speen alleen bij het inslapen. Als ze eenmaal slaapt haal ik hem weg.

@ Miranda, geef Laureen maar een dikke knuffel van ons.

@ Vogeltje, ik vind het in jullie situatie lastig een advies te geven. ik heb wel eens gehoord dat kindjes met reflux beter af zijn met vaste voeding, omdat dat niet omhoog komt zoals de melk. Maar hoe het precies zit? Ik zou even overleggen met de KA en naar jullie eigen gevoel luisteren.

@ Elleny, hier ook hoor. Binnen 5 minuten was de papfles op! :confused: wanneer vertrekken jullie?

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ setteke nee ze heeft het ketingtje niet snachts om. en ook niet altijd overdag. soms en dan onder har shirtje

12. schatje1

nou meiden heb geen goede hoop :(
    heb net stiekem een testje er tegen aan gegooid.. maar nog niet eens een fijn lijntje! helemaal niks nada noppes :(

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh oké! Ik kon het me ook al niet voorstellen hoor! Maar het is wel heel mooi!

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Aah dat is balen! Maar hou hoop meid! Al zou het nu niet raak zijn, jullie tijd komt wel weer! Over niet al te lange tijd kun je naar de gyn!

15. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ elleny Hier kort mijn zwangerschaps en bevallings verhaal: Ik was erg ziek tijdens mijn zwangerschap zo ziek dat ik met 8 weken aan de sondevoeding lag en niet meer mocht werken. Ik ben erg ziek geweest tot zeker 22 weken. Bij de 20 weken echo kregen we te horen dat omdat ik zo ziek was de placenta minder was gaan functioneren en Toby een groeiachterstand had opgelopen van een maand. We moesten naar Nijmegen om te kijken of er verder niets mis was. Dit was voor zover ze wisten niet het geval maar we moesten wel terug komen om zo het hartje en het hoofdje nog een keer te kunnen controleren. Dit bleek later ook goed te zijn. Bij 23 weken begon ik al veel harde buiken te krijgen en kreeg ik totale bedrust ook om zo te kijken of zo de kleine wat beter zou groeien. Bij 28 weken kreeg ik vroegtijdige weeen die ze gelukkig hebben kunnen stoppen. Toby was toen nog niet eens een kilo en er dus echt niet klaar voor. Daarna moet ik elke twee weken een echo om de groei bij te houden. Vanaf 31 weken begonnen de harde buiken weer en moest ik elke week een echo en 3 maal per week een ctg. Vanaf 33 weken was het elke dag een ctg dit was erg vermoeiend en zwaar. Bij de echo van 37 weken kwamen ze erachter dat de groei al een week stil lag en besloten ze dat het maar beter was om een einde aan de zwangerschap te maken door in te leiden. Hier was ik erg blij mee want ik kon lichamelijk en geestelijk niet meer. Ik ben dus op 11-8 ingeleid en de bevalling heeft 13 uur geduurd omdat meneer tussendoor een sterrenkijkertje werd en toen de ontsluiting niet meer wilde. Heb wel een heerlijke ruggeprik gehad. Wij zijn die dag erna naar huis gestuurd en zijn snachts weer opgenomen omdat hij zijn temp. niet kon regelen en niet wist hoe hij moest drinken. Het is dus niet makkelijk geweest en nu gaat het voor het eerst echt goed al moeten we mentaal nog veel herstellen. Vandaar dat we wat huiverig zijn om dingen uit te proberen.

Het is een lang verhaal geworden sorry.

@ setteke Klopt idd dat ze minder terug geven als ze aan vaste voeding beginnen, maar omdat hij ook wat problemen had met zijn darmpjes had is vaste voeding weer slechter.

Ik denk dat we beter kunnen wachten en eerst maar eens kijken hoe de nutrix gaat en langzaam aan zijn flesjes verhogen zodat hij dan ook naar 4 voedingen kan als hij met eten begint.

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb ook al een beetje geëxperimenteerd met die kiekeboemethode. Dat was een handige link ja! Ik ga het zeker eens voorleggen hier, kijken wat mijn vriend er van vindt om het te gaan proberen zo aan te leren bij Ise: wakker naar bed maar dan toch lief gaan slapen ;)

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Danique is vanavond weer zonder huilen in bed gegaan. Ze krijgt bij het inslapen nooit de speen. ALleen als ze 's nachts wakker wordt krijgt ze hem dus om opnieuw in slaap te vallen. Ze spuugt hem er zelf weer uit. Maar doordat ze dus de afgelopen weken vaak wakker wordt dan wil ze telkens de speen. Laten huilen heb ik al geprobeerd, maar de laatste paar dagen was ze helemaal van slag, dus ga nu dus maar weer snel mijn bedje uit.
    En inderdada volgens de kiekeboemethode.
    Ik loop binnen, geef de speen, stop haar stevig in, aai over haar bolletje en ga weer. En vannacht ging het goed.

Setteke, ze krijgt 5 voedingsschepjes, dus zo'n 2/3 theelepels in de fles. En stand 3, ze morst geen druppeltje dus gaat zeker niet te hard.

Vogeltje, wat een verhaal zeg van je zwangerschap en bevalling. Kan me voorstellen dat je wat bang bent met nieuwe dingen

Schatje en Juud, een negatieve test, balen zeg! maar ik blijf duimen voor jullie hoor!

Mik, wij hebben van die losse beugels die horen bij onze flessen. Die kun je er zo opdrukken en dan de speen erop draaien. Heel handig.
    Zielig voor Donique zeg dat ze in haar vingertje is geknipt

Elle, heel veel plezier. Wanneer gaan jullie weg?

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Schatje, wat jammer van die negatieve test. Maar wat Setteke ook al zei: hou moed, jullie tijd komt vast en zeker! En leuk zeg, dat Djayden zo lekker aan het rollen is.

Vogeltje, wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat nog wel moet verwerken allemaal.

Setteke, wat heb je toch weer mooi gereageerd op veel mensen. Volgens mij onthoud jij echt heel goed wie wat allemaal gepost heeft. Knap hoor!

Miranda, beterschap voor je arme waterpokkenmeisje!

Esprit, ik duim ook voor je voor de echo!

Elle, kan me heel goed voorstellen dat je nu stiekem wel denkt aan nog een meisje naast je knullen. Ik zou het ook heel bijzonder vinden als Ise nog een broertje kreeg. Als het nog een keer gegeven wordt om zwanger te raken, dan maakt het me vanaf dat moment vast allemaal niets meer uit, een jongetje of een meisje, als het maar gezond is! Maar tot die tijd…

Ik heb koude handen, ben helemaal eigenlijk wat afgekoeld hier achter de pc. Ga lekker douchen, voeden en m'n bedje in! Trusten allemaal!

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hahaha, was dat maar waar! Ik heb een geheugen als een vergiet. Nee, ik speel vals...... ;) Ik open zw.pagina twee keer in internet explorer, de ene gebruik ik om in te typen en de ander om in te lezen. Zo kan ik heel veel pagina's terug toch reageren op mensen!

20. schatje1

dat vind ik een goeie! ik dacht ook elke keer hoe kunnen sommige toch zoveel reageren haha.. maar nu snap ik hem haha ;) weten we het voor de volgende keer...

Zit hier nu even behoorlijk in een dip.. ik ga richting me bed heb het weer gehad voor vandaag!

Spreek jullie misschien morgen nog even meiden!

Groetjes

Deel Deze Pagina