Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ mik

die handvaten kan je kopen bij de prenatal. Ze zijn erg handig al vind ik het zelf. Ja niet dat ik ze gebruik maar met ticho was het makkelijk. Hij wou vaak zelf de fles vasthouden enzo.

@ setteke

Ik moet naar een fysio toe of iets dergelijks. Maar ben te koppig en hou nog steeds vast het komt allemaal goed.
    Maar met trap lopen gewoon lopen tillen van beide kinderen en zelfs met auto rijden merk ik het. Ik kan beter zelf rijden dan ernaast zitten.
    Maar in het nieuwe jaar ga ik er wat aan doen want het belemmert in heel veel dingen. Te lang staan ik moet er niet aan denken.
    Ik ben alleen zo onwijs koppig dat ik blijf volhouden komt vanzelf wel goed.
    En heb een lieve man in huis die me zo nu en dan wil masseren op de plekken waar het, het meest pijn doet en dan kan ik er ook weer een paar uur tegen aan.

@ schatje

dat is balen zeg. Gewoon even volhouden voor dat je het weet ben je zwanger en vliegt de tijd weer voorbij.
    Ik zal je geestelijk een dikke knuffel geven :) en ook digitaal dan.

och ik open een kladblok scherm en daar typ ik allen. Hoef ik ook niet bang te wezen als me internet er plots achterweg zou liggen ofzo. haha
    best wel handig.

zo man lief is weer aan het werk de laatste nacht en dan is hij een week vrij. Althans dat hoop ik...

Het wil nog wel eens gebeuren dat ze bellen kan je toch werken bla bla bla...

Moet toch even laten zien. Zo lief gewoon...

Ivy is een beetje onrustig 's avonds na de laatste voeding. erg huilerig op de arm en in dr bed. Geen idee waar het aan ligt. Op het consultatiebureau zeggen ze Het hoort erbij.. uhu geloof er niks van mjah.

Ze heeft vandaag in dr eigen bedje geslapen. (normaal slaapt ze bij ons op de slaapkamer in de wieg)

We hebben eind januari een etentje met me schoonFAMILIE. Schoonouders, tantes, ooms (jemig en dat zijn er VEEEL) en die zien ivy dan ook voor het eerst. Zit er nu al tegen aan te hikken... Ik denk dat ik maar een pop meeneem met een foto van ivy erbij en dan bedenken ze maar dat die pop ivy is. Anders zie ik het wel weer gebeuren dat ik me eigen kleine meid kwijt ben aan wild vreemden voor mij die ik toch al niet kan uitstaan alleen al om het feit dat ze niet naar me vriend omkijken (het is niet zo'n hechte familie) mjah ivy is de nieuwe aanwinst in de familie dus wat krijgen we dan de hele dag te horen. GOH WAT LIJKT ZE OP BERTRAM HET IS EEN ECHTE VENEMA.... En de eerst volgende die me dat zegt recht in het gezicht die krijgt toch de volle laag van me. Ivy is Ivy en ze lijkt op zichzelf. 50 % mama en 50 % papa. Dus geen venema of wat lijkt ze op dr papa. Het is gewoon Ivy en ze lijkt op zichzelf.... Ben zo geirriteerd op dat soort momenten... (het zal niet de eerste keer zijn dat me schoonmoeder dol blij mij een foto laat zien van 1 van dr kinderen en dat die volgens haar sprekend op ivy lijkt.... pfff soms he heeeeeeeeel soms heb ik echt zoiets bestond er maar geen schoonfamilie:D:p)

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hallo lieve meiden,
    nog snel ff een berichtje uit bed :)
    ben niet fit (pijn in holtes) en onze meid zit denk ik in een sprongetje (19 weken sprong, ze is nu 17 weken). dat denk ik omdat ze ineens vroeg wakker werd en nu al 2x ook 's avonds laat en dan weer 's ochtends vroeg.dat helpt mama niet om beter te worden. al heeft mijn lieve vriend mij al 2 dagen laten slapen in de ochtend (na de voeding). ze is ook eenkennig! niet zo leuk, maar goed.

morgen naar het cb. ben benieuwd wat ze weegt/ hoe lang ze is. heb vanavond zitten lezen over de rapley methode (over eten). denk dat we dat gaan doen. ben zo benieuwd hoe ze dat dan vindt! nog 2 maandjes wachten.

setteke, ik heb dat ook hoor, dat klein houden. niet omdat ik het wil, maar omdat ik haar dingen in haar eigen tempo wil laten doen. liggen is beter voor de heupjes, dus hier ook nog de wagenbak. ze heeft vrij veel last van haar darmpjes gehad, dus pas bij 6 mnd groente proberen, etc. alleen met kleding vind ik het leuk om haar miniatuur volwassen kleding aan te doen.

chantico, tot van de week (tot het sprongetje) werkte het hier heel goed om haar te helpen ontspannen voor we haar in bed leggen. ze gaat dan wel wakker in bed en is zo vertrokken zonder geluid.
    we doen dat zo: elke dag hetzelfde ritueel (vaak bad/masseren), luuf op de borst/rug smeren (ze is verkouden), pyamatje en slaapzakje aan, vitamine D, voeden, boeren, boekje voorlezen (heel langzaam, helpt ook om te ontspannen) dan houd ik haar op de arm en krijgt ze een speen. ze draait dan haar hoofd vrij snel in mijn elleboog. aan het begin duurde het wat langer, maar nu kan ik haar vaak al na 1 of 2 minuten in bed leggen (als haar ogen af en toe dicht vallen). tot het sprongetje werkte dat hier perfect, 's ochtends moeten we haar dan wakker maken voor het kdv.

esprit, ga ook duimen dinsdag!

kimm, als jij niet wil dat mensen haar vasthouden, dan houden ze haar niet vast toch? opkomen voor jezelf hoor. dan leg je toch uit dat dat voor zo'n klein meisje wel veel indrukken zijn. en dat 'lijken op' is vast ook omdat ze trots zijn. is toch ook wel leuk?

vogeltje, kun je dan idd niet met rijstebloem ofzo beginnen? ottilie heeft ook veel last van krampjes gehad, dus ik wacht idd tot 6 maanden. wat zegt de kinderarts er van? lijkt me belangrijker dan het cb. heb ik persoonlijk niet zo'n hoge pet van op (van hun deskundigheid)

schatje, balen zeg! hopen dat het nog te vroeg was om te testen of anders dat het snel wel raak is.

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Even snel spammen met een (telefoon)foto

Ik met mijn kleine bolle toetie ;)

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nog 1 dan :rolleyes:

En nu ga ik slapen en morgen weer werken :(

Welterusten iedereen!

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    leuke foto :)

nou eigenlijk vind ik die trotsheid echt verschrikkelijk. Kleine meid lijkt ook op papa en dat moet ik altijd aanhoren enzo. Maar goed heb al maanden het gevoel alsof ik alleen goed ben om kinderen te baren en wat ik verder voel/denk/zeg dat word in de wind geslagen... dus vandaar ook dat ik het erg vind als de het blijven zeggen en herhalen...

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Kimm.....probeer gewoon trots te zjijn ;)

En het zijn toch 2 dotjes....ook al lijken ze op een Venema :rolleyes:... :D

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sjudith, je kan idd wel zien dat ze weer drinkt. fijn! ze ziet er gezond uit. en ik word altijd vrolijk van dat vrolijke bekkie! wat zullen jullie genieten van zo'n altijd lachend vrouwtje!

kimm, jij bent toch ook voor die venema gevallen? :) en ze hebben vast ook wel wat leuks van jou!

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    het zijn 2 schat van een kinderen alleen ticho is biologisch gezien niet van me vriend. en ivy wel. En daarom kan ik het ook niet hebben als alleen ZIJ continue word vergeleken met zijn familie. Ik heb liever dat ze hun mond dicht houden en dat ze het tegen elkaar zeggen zonder dat ik het te horen krijg... pff

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    goeie morgen dames,

lekker geslapen?
    Ik had ivy vanacht voor het eerst in dr eigen bed geslapen en raad een... ZE SLAAPT NU NOG... ik ben al bij dr geweest en ze is heelrijk in dromeland... heb dr al een kus gegeven ed... maar ze slaapt nog steeds en is vanacht ook niet geweestt voor voeding.

Alleen ik vind het maar niks haha

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

@schatje jeetje wat jammer. maar net wat setteke al zegt houd moet

@Vogeltje jeetje meis ik snap wel dat je huivering bent om weer zwanger te worden.

@aliekeleppink dat is wel fijn dat ze nu rustig in slaapt

@Chantico wat fijn dat die methode werkt

@Setteke zo doe ik het ook 8)

@kimm kan je het gewoon niet negeren. is voor jou denk ook wel wat rustiger hoor. dan dat jij je helemaal op wind.

@lauwie beterschap

@sjudith leuke foto's

Nou wij zijn er klaar voor Silver voor het eerst naar het kdv. ben erg beneiuwt.
    en ik gaat even me grote kerst bootschapen doen.

KUS

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Over die luieruitslag: het kan ook een schimmelinfectietje zijn. Heeft Hanne ook gehad, met een zalf was het heel snel weer verdwenen. ben wel eerst even langs het cb geweest.

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    IEKS... Spannend!

Ik hoop echt dat het voor jou en ook voor Schatje raak is! zou wel leuk zijn hoor!

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ah, wat naar zeg! HOe is het nu met dr? Een van je meiden had het pas toch ook?

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    \

vreselijk zeg, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je dan behoorlijk schrikt. Hopelijk knapt ze snel op.

Trouwens wat veel zieke kindjes ineens! Echt naar. Hier heeft Hanne gelukkig nergens last van. Dinsdag krijgen we weer uitslag van het WKZ... maar we verwachten eigenlijk niets ernstig... hoophoophoop

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    wat schattig! echt lief.
    is het nog niet gevaarlijk zo;n kettinkje bij een baby? vind het wel erg lief staan hoor! maar dat was het tweede waar ik aan dacht.

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    dan wordt het nu vast een jongen... ;)

wist je bij melanie dat ze een meisje was? en wil je het nu weten?

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    wij hebben het ook een tijdje met de speen snachts gedaaan. ze sliep eeerst door, maar ineens kwam madam weer tussen 2 en 5 uur. ik gaf haar toen de speen en dan konden we het vaak wel rekken tot 6 of 7 uur.
    nu is ze er weer helemaal vanaf en slaapt ze eigenlijk nooit met de speeen.

18. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    wat zijn knieperties? :rolleyes: :confused:

wat naar dat laureen nog niet lekker is. ik hoop echt dat ze zich vandaag beter voelt! kan je iets doen tegen waterpokken?

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ga je naar de VS? wanneer? en hoe lang blijf je daar? heb misschien wat gemist...

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0

Deel Deze Pagina