Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ow... ik schaam me echt! het is wat veel quotes geworden!

ik dacht namelijk: niet teveel tijd om te reageren, ik quote maar vast op een paar mensen... alleen die paar mensen werden een beetje meer dan ik had verwacht! schaamschaam... :oops: :oops:

Dus bij deze mijn oprechte excuses ;)

ik ga er vandoor. evne met mn meisje naar de GroenRijk.

groetjes,

Arri

2. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hallo meiden
    allemaal een lekkr weekend gehad.
    Hier wel ondanks die hele rare vrijdag, we hebben rustig aan gedaan.
    Ik heb mijn meisje 6 voedingen gegeven per dag. Dat ging redelijk. Heb het gevoel dat ze beter drinkt nu dat tongriempje is ingeknipt. Ze had er trouwens vrijdag nog wel erg veel last van! sneu hoor :(
    Vandaag komt de lactatiekundige langs om mee te kijken bij een voeding. Hopelijk kan onms goed op weg helpen met zowel BV als flesvoeding. Want dat laatste vind ik toch ook wel erg belangrijk. Kan ik iig over 3 weken met een gerust hart gaan werken.

Britt is ook nog verkouden geweorden net als alleen andere baby's geloof ik hier. Vanmiddag na de sessie met de lactatiekundige gaat ze een uurtje proefdraaien op het KDV.

Voor alle mama's die ziek zijn of ziek kindje hebben...sterkte ermee

weet niet meer wie het vroeg, maar Britt slaapt altijd in met speentje. Daarna gooit ze hem er zelf uit, of ik haal hem er uit voor de nacht. het komt maar heel zelden voor bij haar slaapjes overdag dat ze de speen nog in heeft als ik haar wakker maak....
    doei

3. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Arri, juist gezellig joh zoveel reageren! Inderdaad een beetje veel quotes, maar maakt niet uit joh!
    Ben blij dat bij jou de speen vanzelf weer over ging. Daar hoopik ook op.

Vannacht een redelijke nacht gehad. Danique werd wakker om half 4, half 5 en 6 uur. De eerste 2 keer sliep ze snel weer met de speen, de laatste keer nog een keer extra ernaar toe geweest, maar daarna sliep ze weer heerlijk. Moest haar om 8 uur wakker maken, anders komt het hele ritme in de war en dat zou ik heel jammer vinden. Maar het gaat dus al beter, want gisteren was het al half 2 en vrijdag was het zelf 12 uur dat ze wakker was. Dus het schuift alweer op.

Nou ik ga snel mijn pyama uit doen en kelren aan doen. Zit hier nog in pyama op de bank. Heel erg haha. maar ja heb vakantie he :)

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Kimm, wij houden (bij de zeldzame drukke gelegenheden waar we Ise mee naar toe nemen) haar altijd zelf vast. Het is al intens genoeg voor haar, dus lekker veilig bij ons op schoot en dan trekt ze de drukte prima. Misschien kun je dat op die manier ook aan je schoonfamilie uitleggen. Of anders haar in een draagdoek of babybjörn houden ofzo, dan kunnen ze haar minder makkelijk uit je armen trekken :D
    Kindjes lijken als ze klein zijn volgens mij vaak op hun vader, daar heeft de natuur voor gezorgd om hem gerust te stellen dat het echt zijn kind is. En familie ziet altijd iets van hún kant in de kleine, omdat dat gebaseerd is op herkenning en ze herkennen hun eigen familietrekken natuurlijk wel en die van jouw familie niet. Dus misschien is die ene oom die niet helemaal op de hoogte is er straks wel helemaal overtuigd van hoeveel Ticho op de Venemaatjes lijkt, zou zo maar kunnen ;) Ik neem al dat soort opmerkingen tegenwoordig met een enorme schep zout, want de één is bijvoorbeeld overtuigd dat ze mijn ogen heeft en de ander weet zeker dat ze op die van haar papa lijken. Maar hoe dan ook blijft het irritant dat ze het steeds zeggen. Sterkte ermee!

Lauwie, ik heb ook over Rapley zitten lezen. Lijkt me leuk, maar ook wel een gedoe. Ik denk dat we een mix gaan doen: beetje Rapley maar ook een beetje gewoon hapjes van een lepeltje.
    Klinkt goed, jullie bedritueel. Hier begint ook een ritueel te ontstaan. Alleen gaat Ise niet elke avond in bad/onder de douche, dus dat telt niet echt als ritueel ben ik bang.

Foreverfriend, fijn dat je meisje nu beter lijkt te drinken!

Als Ise lang doorslaapt en de voeding van 7.00 uur dus (veel) later krijgt, wil ze vaak om 10.00 uur toch ook gewoon weer drinken. Net of ze de achterstand wil inhalen. Dus ik laat haar tegenwoordig maar gewoon slapen tot zij wakker wordt of ik haar moet voeden ivm werk ofzo en dan pikken we het schema later op de dag meestal toch gewoon weer op. Misschien kun je het ook een keer zo proberen, of heb je dat al gedaan en is Danique dan echt meteen van slag?

5. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    sjonge wat is het hier rustig zeg... :( tis vakantie meiden ;)

zit verplicht achter laptop... heb een slapend meisje op mn schoot!

jongens, weet i8emand hoe t met daisy is? lang hier niet gezien!

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heey allemaal!

Kom alleen ff langszwaaien!
    *zwaaizwaai* !

Ben vandaag niet veel online, mannetje heeft nu vakantie (2 weken!), en ben zelf niet erg lekker..

Gister heeft Jamie 2x DE scene van de film 'The Exorcist' nagespeeld.. Hij heeft 2x zo erg gespuugd, kwam vanuit zijn tenen leek het wel... en dat terwijl hij zich helemaal niet ziek ofzo voelde.. erg vreemd. Hij heeft gelukkig wel goed geslapen en heeft vandaag al wat drinken en wat koekjes op, dus denk dat het nu wel beter is.. maar nu voelt mama zich belabberd.. Ach, vandaag maar ff een dagje heel weinig doen..

Gelukkig voelt Britt zich nog wel goed, zit wel vol snot maar dat lijkt haar niet te hinderen gelukkig.. ik heb haar vanmorgen maar wakker gemaakt, want om 9u sliep ze nog!

Xx

7. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Chantico, wij hebben dat inderdaad een aantal keren gedaan en ze is dan helemaal van slag. Dan gaat ze veel later het bed in dan anders en dan komt ze 's nachts heel vaak. Probeer haar nu juist weer in het ritme te krijgen,d us wil zoveel mogelijk vast houden aan regelmaat. Normaal moet ze om 7 uur, maar nu ik vakantie heb vind ik 8 uur nog redelijk te doen.

Queenbee, bah vreselijk zeg. Hoop dat hij snel weer helemaal beter is.

Arri, heerlijk he, vakantie!

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Meiden,

Ik lees gewoon mee hoor, maar ben te belabberd om uitgebreid te reageren. Thomas en Jasper slapen allebei, dus kan nu godzijdank ff relaxen. Ik nies me echt te pletter en heb me een hoofdpijn, BLEH!

Jasper zit volgens mij ook middenin z'n sprongetje. Hij slaapt ineens veel minder overdag en hij heeft of ontzettend veel honger en is onverzadigbaar of ik moet m wakker maken voor zijn laatste fles die hij dan met heel veel moeite leeg drinkt! Snap er af en toe niks van!

Mijn moeder komt me zo ff helpen in huis, want ik heb al 2 weken de puf niet om goed schoon te maken en ik zag vanmorgen gewoon op de gekste plekken stofplukken voorbij dwarrelen :oops:.

Meiden, fijne dag vandaag!

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Alieke: Ja ik ook. Maar het lijkt vandaag al stukken beter te zijn. Alhoewel ik gister ook niks aan hem gemerkt heb.. heel raar.

===

@All; We hebben Britt gister voor het eerst fruithapje gegeven. Zie hier het resultaat, madammetje wilde het zelf doen...

;)

===

Ben nu weg hoor, broodje maken voor Jamie en kijken of Britt wakker wil worden.. moet eigenlijk weer tegen 1300u de fles.

Xx

10. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hai meiden,

wil even snel laten weten hoe het met m'n mannetje gaat.
    Hij knapt in ieder geval langzaam op. Hij klinkt ook niet meer zo benauwd gelukkig, want dat vond ik toch wel erg eng. Morgen gaan we een fles proberen. En als dat goed gaat, gaat de sonde eruit en mag hij heel misschien woensdag mee naar huis :) Dat zou toch wel m'n mooiste kerstkado zijn!

Mocht het me niet meer lukken hier nog een keer langs te zwaaien (ik doe m'n best!), dan wil ik jullie in ieder geval alvast hele fijne kerstdagen wensen!

Dikke x
    Monique

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Alieke, ik kan me heel goed voorstellen dat je je dan liever aan een schema wilt houden! Wie had een paar jaar geleden gedacht dat we 8 uur op in de vakantie best oké zouden vinden ;)

Moniki, fijn dat Silvan wat opknapt! Ik duim dat jullie hem voor Kerst weer thuis hebben, gezond en wel!

12. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Ik heb even gelezen wat er in het weekend allemaal gekletst is...

Voor alle zieke baby's: Beterschap en een dikke knuffel!
    @ Moniki: Zou erg fijn zijn als Silvan woensdag naar huis mag, ik duim!

Voor alle zieke mama's: ook beterschap!

Juud en Schatje: Ik hoop dat jullie snel een positieve test hebben!

Wij hebben een druk weekend gehad en Olivier is nu helemaal uit zijn humeurtje :( Hij heeft wel genoeg geslapen maar veel aandacht gehad van verschillende mensen en dat was natuurlijk erg leuk. Hij moet er echt even van bijkomen merken we. Ik houd dus nu de komende dagen zijn schema strak aan en hoop dat hij snel zichzelf weer is....

Vandaag is hij alweer 5 maanden! \:D/

Fijne middag dames!

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Joehoeee, ik heb alles bij gelezen, wat een gedoe zeg, mijn complimenten voor anderen die ook zovaak moest doen!

Weekend was leuk ;)

Fijn dat Silvan opgeknapt is

Juudje, wat ziet Giulia goed uit joh!

Binna, ketting mooi, maar ik zou niet durven, maar als je goed bij voelt en wat jij prettig vindt moet je gewoon doen meis!

Esprit, hier ben ik het hoor ;) Hihi! Gaat nog verder goed met je?

Elle, fijn dat je wat bent opgeknapt, dik knuff van mij en hele fijne vakantie in NY!

Austin, zwangerschap wil ik ook niet meer aandenken, ik durf ook niet meer en wil ook niet meer, maar Jeroen wil nog een kind.

Kimm, zo moet je niet aandenken hoor, ik ben al trots dat Jeslyn veel op dr vader lijkt, alleen vind ik irritant als mensen zeggen dat ze niet van vreemde is maar van Jeroen, alsof heb je zo gevoel dat je vreemd is gegaan terwijl niet zo is, raar he!

Setteke, zo laat tegen ong 2 uur? Zou je bedoelen snachts?

Marleen, was dat leuk bij LEF!?

Alieke, lekker vakantie he!

Mik, kan dat zijn dat het tandjes is?

Nou nu weet ik niet meer op wie ik moet reageren...

Oja Schatje en Juudje jammer van negatieve testen, maar hoop ik wel voor jullie dat het raak zijn.

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oja, Jeslyn vind Nutrix Vanillie heerlijk, ze krijgt dan 210 cc water en 7 schepjes en 2 schepjes pap, nou drinkt ze bijna alles op terwijl ze overdag 3 flessen 180cc water en 6 schepjes drinkt die niet altijd op is, haha! Boefje zeg!

15. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    He Linka, welkom terug. Leuke vakantie gehad dus?! Super hoor!

Chantico, ik had dat anderhalf jaar geleden nog niet verwacht dat ik 8 uur prima zou vinden. En 's nachts telkens mijn bed uit en dan nog zo redelijk fit overdag. Ik had het niet kunnen bedenken. Ben iemand die de slaap hard nodig heeft!

QueenBee, super he die fruithapjes. Wij doen eerst groente, maar Danique vindt het nog niet superlekker.

Vonden jullie kids fruit of groente direct lekker en wat was favoriet? Danique vind de worteltje helemaal niet zo lekker, boontjes iets beter en vanavond ga ik voor de bruine bonen. Kijken wat ze daar van vindt.

Moniki, ik hoop dat Silvan snel naar huis mag. Gelukkig dat het al iets beter gaat!

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo meiden,

ik kon vanmorgen niet op de site. raar! Maar nu ben ik er!

De oppas kwam om 11.30 uur al met de kids aan. Silke was niet te troosten. Alleen maar brullen! En hier was het goed. Ook sneu voor de oppas....! Maar goed, ze heeft de fles leeg gedronken en is heerlijk gaan slapen! Tymen slaapt ook lekker, eindelijk weer eens, de laatste dagen gaat hij 's middags niet meer slapen. En mama vindt dat zooo lekker! :oops:

@ Schatje, voel je je alweer wat beter?

@ Kimm, ik zou je wel aanraden om er iets aan te doen, want je komt er niet zelf vanaf. Bovendien beschadig je je lichaam zo he? En dan ben je over tien jaar een wrak.... Ik zou je Cesartherapie aanraden. Heb ik ook en het werkt super. Het is dmv oefeningen doen en je aan leefregeltjes houden. En bereid je voor op een lang herstel. Mijn therapeut zegt zo lang als je er last van had voor je bevalling, zo lang moet je ook rekenen voor je herstel. Voor mij gaat dat helaas niet op, ik heb het zo ernstig dat het wel een jaar kan duren... grappig dat jij wel kunt autorijden. ik kan het niet! Mooie foto van je schatjes. En ik snap je wel hoor. Hou Ivy maar lekker bij je en kom voor jezelf op. Zo lang je het op een redelijke manier weet uit te leggen kunnen ze dat alleen maar accepteren! Tjonge, Ivy haar bedje slaapt wel heel lekker zeker....

@ Sjudith, sorry dat ik het zeg hoor (tis een compliment) maar Giulia lijkt niet bepaald op jou, maar wel ontzettend op haar papa zeg! Hoe kan dat nou toch he?

@ Binna, hoe vond Silver het op het KDV? En wat vond mama ervan?

@ Foreverfriend, mooi dat Britt beter drint. Komt nou vandaag die lactatiedeskundige?

@ Queenbee, he jakkie, wat eng. En nou mama ziekjes... Beterschap hoor! Jeetje wat lijkt britt op jou! :confused: Kopie gewoon!

@ Marleen, wat lief van je mama. Zou je nou niet eens naar de dokter gaan?

@ Moniki, gelukkig knapt Silvan wat op. Ik duim voor jullie dat hij voor de kerst mee naar huis mag!

@ Puck, jeetje alweer 5 maanden! waar blijft de tijd!

@ Linka, welcome back! Ehm, ik snap je reactie op mij niet helemaal.... beetje duffe domme doos vandaag....

@ Alieke, Silke griezelt van fruit. :( Groente vindt ze de ene dag heel lekker, de andere dag houdt ze haar mond stijf dicht! ik ben eerst maar weer gestopt met fruit, ze eet het toch niet en ik kan het steeds weggooien!

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ linka hoe was je wiekendje ?

@Setteke nou het viel me mee hoe ik het vondt. en Silver vondt het wel primma.alles mooi bekijken daar. alleen wou ze niet slapen. ze heeft maar een kwartiertje geslapen. dus nu ligt ze weer in bed. en kan ik ook even rusten. heb alle kerst bootschapen gedaan en op geruimt en heb de wasmaschiene al draaien. pfff ben op.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    petra, hoe gaat t vandaag met roosje? beterschap!

foreverfriend, hoe ging het met de lactatiekundige? wat zielig van haar tongriempje en wat stom van het cb. je moedergevoel heeft dan toch gelijk. vervelend idee dat je niet op hen kan vertrouwen. ik hoop dat britt snel weer lekker aankomt!

moniki, arme silvan! hoop dat ie snel nog verder opknapt en jullie de eerste kerst met zijn 3-tjes gewoon lekker thuis vieren!

aykietje, voor de lijst: ottilie weegt vandaag (17 weken) 6820 gr en is 61,5cm. fijn dat je de lijst zo goed bijhoudt! bedankt!

ottilie is vandaag 4 maanden! ze heeft zich keurig gedragen bij het cb!

19. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey lieve meiden!

Vanmorgen een enorme meevaller! Ik werd gebeld door het ziekenhuis en kon, als ik wilde, vanmorgen al komen voor de echo! Tuurlijk wilden we dat!
    En we hebben een mooie rijstkorrel gezien met een heel goed knipperend hartje! Whoehoe! Nou is t echt echt hoor! Weer zo speciaal, tranen, en nu toch ook wel weer een zwevend van geluk gevoel! Ze hebben ons beebje geschat op 6,5 week, maar over 2 weken moeten we weer komen en dan is er een betere meting te doen. Zo gaaf hè! Blij blij!

Liefs Vera

20. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    sorry, heb nog niet terug gelezen...en kmoet nu echt er weer vandoor! Ik hoop dat t goed gaat met iedereen! Een stralende knuffel van mij

Deel Deze Pagina