@binnabinna: zet hem op meid. Nog heel eventjes en dan heb jij je baby ook in je armen. @sjudith: hier een kapot gelezen exemplaar van Ot en Sien. Mn opa las me er altijd uit voor. Geweldig! Hoop dat je veel plezier hebt van de kleertjes. Enne, vanaf juni oefenen? Leuk joh! Hier nog onduidelijk of en wanneer we voor nr. 3 gaan. Zijn er nog niet helemaal over uit of we voor nr. 3 gaan. En als we gaan wil ik eerst mn werk op orde hebben. Zit komend jaar zonder functie dus dat eerst maar eens regelen. Yinthe heeft ook anderhalve week 7 x 150 + 5 gedronken. Iedere 3 uur dus. Is nu over. Ze drinkt nu 5 x 150 + 5. Volgens het boekje dus. En de 5e fles van vandaag krijgt ze nu van papa. Straks lekker op tijd op bed dus met een beetje mazzel!
Dit herken ik zeker! Maar volgens mij is het omdat je nu gewoon beter leert horen wat echt huilen is en wat een beetje pruttelen maar verder niets bijzonders. Even een vraagje: wat voor poep horen babies die bv krijgen te hebben? Ik las van een babietje van 3 weken die diaree had, en toen dacht ik: Ise heeft altijd dunne, gele poep, is dat niet goed soms ? Of is baby-diaree weer wat anders dan dunne poep? Ise valt vaak zelf in slaap. Heerlijk hoor! Ook vaak tegen één van ons aan, maar als we haar in bedje leggen, kan ze daar ook prima zelf in slaap vallen. Wel meteen even afkloppen *klop klop* Alieke, gefeliciteerd met de goede uitslag van de tweede hielprik! Duster, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Hartverscheurend toch, zon kleintje met pijn. Denice, spiraaltje kan na 6 of max 8 weken (geloof ik) geplaatst worden, en anders tijdens een menstruatie, wanneer je die weer krijgt. Kan met bv lang duren, dus snel beslissen (als je bv geeft)! Na verwijdering (mag ook eerder dan na 5 jaar) ben je meteen weer normaal vruchtbaar. En nu hoog tijd om naar bed te gaan! Morgen hopelijk tijd om zelf ook weer iets te schrijven...
Giulia heeft in een uur tijd 195 cc op Ik weet dat het wel veel is maar ja ik kan haar ook niet laten huilen omdat ze honger heeft Ze heeft hierna niet overgegeven en ze ligt nu super lekker te slapen! Zou dit een regeldag (weekend) kunnen zijn?
Good morning Gisteravond ook gewacht tot de meiden wakker waren,dit was om 00.00u,flesje gegeven,Fenne had geen honger dus die liet 85cc staan Linne had alles op(175cc) en heeft heel de nacht doorgeslapen Fenne daarentegen werd om 02.00u al wakker,flesje gegeven en weer in bed gelegd,om 3.30uweer wakker,speentje gegeven maar helaas,om 4.30u heb ik ze maar bij mij in bed gelegd(ik ben niet echt in slaap gevallen dus gaat de goede kant op) Nu hebben ze net weer flesje op,jeetje ik stond er echt van te kijken hoor,nu Fenne nog @Binna,heel veel succes in het ziekenhuis! Hopelijk kom je met je mooie meissie naar huis @Chanti,ik heb werkelijk geen idee,anders bel je ff met CB? @Sjudth,nou das best veel idd maar net wat je zegt,geen honger laten hebben hoor. Misschien toch regeldagen idd,ik ben benieuwd wat ze bij CB zeggen.. Ik ga vandaag beginnen met heel erg opletten wat ik eet,ben het zo spuugzat,veel water drinken,gen snoep en crackers eten ipv brood(ben benieuwd hoe lang ik het volhoudt) Ik ga mn ladies ff verschonen!
goeie morgen dames hier weer een brakke en pijnlijke nacht gehad... gisteren om 8 uur ivy gevoed. daarna heeft zij geslapen tot 1 uur ... (ik was eerst met haar gaan douchen ze wou tijdens het douchen al voeding hebben... nou daar stond ik dan onder de douche haar te voeden zo lief gezicht (L) haha) Ticho is ziek dus die stond om 11 uur bij ons naast het bed... te blaffen. paracetamol gegeven luuf gegeven... en hij is weer gaan slapen... hij heeft weer de hele nacht gehoest... om 1 uur ben ik ivy gaan voeden maar ging bijna letterlijk door het bed van de pijn... ze kan zo onwijs krachtig zuigen... en aangezien ik al erg pijnlijke borsten heb... het deed wel zo'n pijn... heb gelijk gezegd de volgende voeding mag vriend lief geven met de fles... het was gewoon echt niet te doen... dus ik ben gaan kolven om half 6 en man lief heeft de fles gegeven... dus heb beide borsten maar leeg gekolft... had ik nog 130 in de kolf zitten ... een hele voeding... maar om 10:20 uur moeten we bij de dokter wezen... Ticho voor het blaffen en ik voor de pijn... ze vermoed dat het borstontsteking is...
daisy: Hier nog eentje die begint met lijnen vandaag, haha moeilijk hoor.ik snoep zo graag amy kreeg gisteren om 5 uur een fles van 150 en om 7 uur lag ze alweer te huilen en te happen dus heb ik haar weer een fles gegeven hoor ik laat ze ook geen honger lijden.toen kwam ze om 10 uur weer en ze dronk een fles van 150 leeg en is toen lekker gaan slapen tot 5 uur vanochtend, heerlijk. ze wilt nog steeds niet in haar bedje slapen,we hebben zo'n rotan reiswiegje gekocht ,dus ligt ze nu in haar wiegje naast ons bed en dat gaat perfect.daar mogen ze toch wel uren achtereen in slapen,(voor het ruggetje)? sjudith: we hebben zo'n forever friends fleece wrapper via internet gekocht, ze ligt daar zo lief in maar als ze gaat huilen trapt ze er zichzelf binnen de kortste keren helemaal uit. dus zit ik te denken om er een veiligheidsspeld in te doen hoor.wel lekker warm voor zo'n kleintje
@Chantico baby's die bv krijgen hebben meestal geele slapen poep. dus dat is wel goed hoor. tis in ieder geval heel anders als baby' s die fv krijgen .
Hallo hallo Hier ben ik even weer. Ik lees dat er veel gekletst word over voedingen. Wij maken Laureen niet wakker voor de fles. Als ze in de loop van de dag steeds verder van het "schema" afwijkt pakken we die tijd 's avonds steeds weer terug. Na de fles van 19:00/20:00 blijft ze eigenlijk steeds wakker. Daardoor heeft ze meestal rond 22:30 wel weer honger en krijgt ze 150cc. Daarna slaapt ze zo tot 6:30. Alleen nu is Laureen dus nog niet wakker! M'n man belde net ook om te vragen of Laureen al wakker was, ik zei dus van nee en hij gelijk ZE DOET HET TOCH NOG WEL! Ha ha dat is altijd het eerste wat hij dan vraagt. Maar ze doet het nog wel, maar we waren gisteren bij mijn man op het voetbalveld en als Laureen een tijd buiten is geweest kan ze héérlijk slapen. En nog iets over poep, Laureen heeft ook vaak iets dunnere gele poep. Niet erg lekker want het komt steeds boven de luier uit en dan moeten we weer kleertjes verschonen. @ Dais, super dat jullie zo'n leuke avond gehad hebben. Goed dat Linne door heeft geslapen, nu Fenne nog. @ Kimm, ik hoop voor je dat het géén borstontsteking is. Nu ga ik Laureen toch maar wakker maken, duurt nu wel erruuuggg lang hoor. Misschien tot later.
Hoi meiden! Zo, eens even rustig alles kunnen lezen. Ik lees ook veel over voedingen en ik zie dat het er een beetje hetzelfde aan toe gaat als hier bij ons. Olivier krijgt nu 5 voedingen per dag van 150 cc met 5 schepjes. De nachten slaapt hij over het algemeen aardig door. De laatste 2 nachten wordt hij wat eerder wakker en dan slaapt hij bij ons nog even verder. Mama slaapt dan niet meer en was gisteren dan ook behoorlijk gesloopt Het weer was ook niet super, dus we hebben een heerlijk een relex-dagje thuis gehad. Over anticonceptie: ik heb de nuvaring al in huis om te proberen omdat ik geen pil meer wil en ook het spiraaltje niets vind. Misschien ook een idee voor andere twijfelaars? Over een 2e kindje denken wij nog niet echt na. De zwangerschap is behoorlijk heftig geweest achteraf. De ks is me erg meegevallen maar ik had op dat moment geen keus. Als ik er nu aan denk dat dat me nog een keer zou kunnen gebeuren weet ik wat me te wachten staat en vind ik het toch wel eng zo raar! Verder ben ik binnen 2 maanden na het stoppen van de pil zwanger geraakt en heb ik gelukkig geen miskraam gehad. Ook daar ben ik erg bang voor dat dat een 2e keer wel zou kunnen gebeuren. Kortom: ik zie momenteel allemaal beren op de weg en ben er duidelijk nog niet aan toe. Wat wij ook altijd al zeggen is dat we graag willen adopteren, dat zou dus ook nog kunnen. Voorlopig genieten we eerst van dit lieve mannetje! Ik ga weer eens verder met opruimen en wassen voordat Olivier zo wakker wordt en wil eten. Fijne dag en liefs!
@Daisy; Bedankt! Ik was lekker op bed gaan liggen met oordopjes in, maar na 1,5uur werd ik weer gewoon wakker van het gehuil. Terwijl mijn man met Matthijs beneden zat @Kimm; Succes bij de dokter! @Judith: Dat is ook de reden dat ik nog meer baal dat 't 'n KS is geworden; Wij wilden heel snel voor nr 2 gaan oefenen . Nu wordt dit echter afgeraden. Hoe lang hebben ze bij jullie gezegd dat het beter is om te wachten? Groetjes Silvia
Goedemorgen dames, Heb een redelijk goede nacht gehad. Lees veel over voedingen, ik krijg Sophie nog niet naar de 6 voedingen toe. Geef er nog steeds 7 a 8 per dag en dan krijgt ze 90cc met 3 schepjes. Lees dat jullie allemaal veel meer geven, vraag me nu toch af of ik niet te weinig geef..... Maar meestal drinkt ze de 90cc niet eens helemaal op. Vandaag gaat manlief weer aan het werk en moet ik het voor het eerst helemaal alleen doen. Best spannend, maar gaat vast helemaal goed komen. Misschien tot straks.
goedemorgen ! nou hier redelijk geslapen hoor ok 5 uur was ik wakker omdat emy moest eten en daarna heeft ze ook niet meer geslapen rond een uur of half 9 sliep ze pas weer... dus maar ja kan gebeuren hopen dat het vanavond dan wat beter gaat.. heb zaterdag een brief gekregen dat ik kinderbijslag krijg ik helemaal blij natuurlijk ! dus binnen 8 weken hoor ik van de kindertoeslag..( belasting dienst is niet zo snel ) heb vandaag trouwens zoveel mogelijk rekeningen verzameld voor volgend jaar om op te geven aan de belasting kijken of ik nog paar dingen terug krijg. hoop dat ze ook de rekening op sturen nog voor dat ik volgend jaar naar de belasting gaat van het ziekenhuis en de fysiotherapie en kraamzorg. heb gehoort dat ze daar nogal langzaam mee zijn met rekeningen opsturen van het ziekenhuis... ik weet niet of het medisch was de bevalling. was dan wel bij een gynaecoloog maar ik mocht kiezen of terug naar verloskundige ( NO WAY die kon ik echt niet uitstaan hun) of dat ik bij de gynaecoloog bleef. maar ja ik zie wel ... verder ik denk dat als ik bij de gynaecoloog ben voor controle dat ik meteen afspraak maak voor een mirena te plaatsen heb er eens goed over nagedacht en ja als dat dingetje er ook uitgehaald kan worden vooooor de 5 jaar dan denk ik dat ik dat doe die pil vergeet ik toch steeds en condooms nou ja laten we het daar maar niet meer over hebben. over het lijnen.... nou ja ik ga hier ook vanaf VANDAAG beginnen met OPLETTEN met wat ik eet. niet echt streng dieet ofzo. heb geen koekjes, snoepjes of wat dan ook van dat soort in huis meer. En ik ga het ook nie tmeer halen.. ik ga gewoon gezond 3 maaltijden per dag eten met fruit als tussendoortje. Niet dat ik MEGA moet afvallen maar 8 kilo zou toch wel fijn zijn. en dan wel bij mijn KONT! of zeg maar gerust REET! die is mega... *zucht* me buik hoef alleen wat strakker dus aan de buikspier oefeningen maar he... en binnekort de wii fit halen hihi. heb trouwens zwitsal body firming creme al vanaf dat ik bevallen ben en moet zeggen dat je huid er wel iets strakker van word en niet meer zo erg heen en weer ehhhh uhm zwabbert hahaha..maar het kan altijd strakker he... nu me kont nog hahahhahaha vreselijk wil me oude spijkerbroeken weer aan! snik ! gossie me borsten doen vreselijk zeer zijn zo gespannen. straks misschien beetje de druk weg kolven als emy gegeten heeft van de een dan de ander kolven.
goedemorgen dames, Ik zit hier met Danique op mijn arm even achter de laptop. Ze is heerlijk aan het sabbelen op haar speen en aan het kijken wat mama doet. Over de voedingen: Danique krijgt nu 6x120 cc. avond en nacht alles op, ;s morgens laat ze vaak 10 tot 20 staan. 's nachts komt ze gewoonom 3 uur en dan rond half 7 weer. ze krijgt 3 schepjes voor hongerige baby's en 1 gewoon en om 7, 11 en nacht 4 schepjes hongerige baby Al een heel verschil met toen ze standard kreeg qua slapen en onrustigheid, fijn dus Nu heeft ze echt honger. dus ik maak de fles
@Kimm,en hoe was het bij de dokter? @Rebecca,ow ik snoep ook zo graag,maar vanaf nu is het af!hahaha! Over dat wiegje durf ik je niet te zeggen,ik weet wel dat ze gerust in de wieg van de wagen mogen slapen,ik weet niet of zo'n rotanwiegje net zo stevig is,ik zou het ff navragen voor de zekerheid.. Op hoeveel voedingen zit je nu dan per dag? @Miranda,dus Laureen krijgt iedere dag verschillenden tijden voeding? Jee ik vind het zo moeilijk! Nu liggen ze ook nog lekker te slapen,zal ik ze weer door laten slapen?En hoe zit het dan met die Regelmaat? Wat een slaapkoppie zeg,had je ze nog wakker moeten maken? @Puck,en opgeruimd? Hier moet ook eigenlijk maar ik heb echt totaal geen zin,morgen maar weer dan heh! @Duster,heh dan heb je nog niet lang geslapen Bij ons is gezegd dat we het eerste half jaar niet zwanger mogen worden.. @Naat,dat merk je zelf wel als je kind te weinig binnen krijgt,maak je geen zorgen en als ze ook nog laat staan is ze echt wel voldaan toch? Spannend vandaag voor de eerste keer saampjes,maar wel heel erg leuk! @Alieke,nou mooi dat het zo goed werkt joh! Maar ik begrijp dat jij ook het ritme hebt van 7/11/3? Moet je ze wakker maken dan of wordt Danique zelf wakker(weet niet meer of ik dit al gevraagd had ana jou ) Slapen jullie kindjes ook liever op hun buikje? Hier slapen ze zo lief op hun buik,ga tuurlijk wel vaak kijken.. Vroeg me af of jullie kindjes dat ook doen? Ach meiden ik heb nergens zin in vandaag en heb vanmiddag nog wel een kinderverjaardag,hopelijk gaat het dan beter! Heb een lekker bakkie koffie,misschien werkt dat,hahah...
Goedemorgen! Hier een goede nacht gehad hoor @ Duster, je mag niet binnen het jaar bevallen, dus in principe kun je na 3 mnd gaan beginnen @ Daisy, ik mag donderdag naar het inloopspreekuur van het cb... @ Rebecca, heerlijke dingen zijn het hoor, bij die van ons heb je een soort voetjes er aan dus het blijft redelijk zitten
hihi daisy ik zit hier ook met een bakkie koffie beetje wakker worden hoor! heb ook nergens zin in dus laat alles leggen voor morgen de was en al gewoon en heb geen zin in stofzuigen en dweilen of wat dan ook is niet vies hier je ziet niets leggen dus kan makkelijk lekker rustig aan doen vandaag en morgen weer aan de schoonmaak
Zo vanacht een aardige nacht gehad, begin de kleine steeds meer te begrijpen. @chantico als je borstvoeding geeft dan is de poep vaak geel en zacht, dus helemaal goed hoor. BV kan ook optimaal opgenomen worden en dan is er helemaal geen poep. @bina, volhouden hè meid we wachten met smart af Lijnen: hoef ik gelukkig niet. ben alles al kwijt, had ik echt niet verwacht op mijn 28ste, dacht dat het dan al moeilijker zou gaan. zit natuurlijk niet strak in mijn velletje, maar als ik straks weer aktiever ben dan zal het wel weer bijtrekken. succes met niet snoepen ! Mylan is in 10 dagen 630 gr aangekomen haha echt veel maar komt door de vette BV denk ik. bijna 4 kilo echt goed. fijne dag allemaal, denk dat ik vandaag eens ga wandelen buiten liefs
nou terug van de dokter... ticho moet bloedprikken op kinkhoest.... gewoon uit voorzorg... en ik heb een gestegen productie... en dat is te voelen ook wel... advies is haar gewoon aanleggen... en minder te kolven... al kolf ik al niet zoveel maar blijkbaar toch nog te veel zodat het zovaak en snel word aangemaakt.... advies: lillypads halen en rust houden enzo...
Overdag zit er 4 tot 5 uur tussen ze voedingen. Laureen meld zich dan zelf. En doordat ze 's avonds niet wil slapen krijgt ze dan standaard de fles om 22:30. Hierdoor slaapt ze "normaal" tot 6:30 op. Op het cb zeiden ze dat dit eigenlijk beter is dan precies op dezelfde tijden te voeden. Door op exact dezelfde tijden de fles te geven is het voor een baby heel moeilijk om daar eens vanaf te wijken. Laureen kan rustig een half uurtje wachten op haar fles als ik eerst de andere kids naar school moet brengen. En ja ik heb Laureen wel wakker moeten maken om 9:30. Echt niet normaal dit slaapkoppie. Ik deed haar gordijnen op en begon tegen haar te praten. Kreeg ik toch een big smile van haar, echt prachtig! Mijn dag is helemaal goed. Lachen jullie kleintjes ook al bewust tegen je (dus geen lachtstuipen)? @ Linka: als het mooi weer is loop ik met de kinderwagen naar school. Als het hard waait of regent gaan we met de auto (heb altijd de auto bij huis). De maxicosi neem ik dan mee in school.