Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Toch vind ik je stoer meis! ;)

Petra, Jeslyn krijgt 3x 180cc water met 6 schepjes en nutriton (johannesbroodpitmeel) en savonds 210cc water met 7 schepjes en rijstebloem, Jeslyn vindt al zo voldoende en ze krijgt nog geen bijvoeding, daar wil ik nog even mee wachten....

Kimm, das wel heftig hoor, gewoon rustig blijven en denk aan jezelf en laat huishouden maar ff zitten hoor, ik heb hier ook zo berg was die nog moet gevouwen worden alhoewel heb ik nog meer de was die gedraaid moet worden, kids is nu belangrijker voor mij ff en Jeroen heeft ook vakantie, het is fijn dat wij even van elkaar kunnen genieten namelijk. Sterkte en dik knuff.

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    scahtje, ik doe rijstebloem zodat de voeding iets langer zit inderdaad. Lekker gevuld buikje voor het slapen gaan en dag mee te beginnen.
    Ik merk dat er dan een goede bodem zit voor de rest van de dag.

Kimm, sterkte meid! Verwacht je dat het binnen afzienbare tijd nog goed komt?

Philly, ik had je inderdaad ook anders bedacht. Maar dat had ik bij de meeste hier moet ik zeggen

Petra, gewoon even proberen inderdaad. En heerlijk zo'n hangavondje. Dat doen wij ook ;)

Moniquekenitra, heerlijk even rust! Blijven ze allemaal de hele maand bij jullie?

Sjorsje, Yosyp is ook een hongerhalsje he?

Marleen, weet niet meer wat ik wilde zeggen. Sorry!
    Hoe doet Jasper het?

Danique ligt nu lekker in haar bedje. Hoop weer op een goede nacht.
    Ik ga morgen naar school. Heb met mijn duopartner afgesproken om vast alles klaar te maken voor na de vakantie. We hebben een nieuw planbord gekregen en moeten daar natuurlijk veel voorbereidingen voor treffen. Dus morgen toch een dagje aan het werk. En vandaag al voorbereiding gedaan.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    @Binna. Hier gaat het goed hoor, lief dat je het vraagt. Ik voel me redelijk en wordt erg verwend door mijn schoonmoeder en nana (oma). Chrisje is gelukkig weer helemaal opgeknapt en vindt het heerlijk om hier rond te rennen door het grote huis.
    Geweldige foto's van je punkertje Silver (dat haar! Zo leuk!)

@Lauwie. Manlief werkt in Europ en de VS. Hij is daar waar hij gevraagd wordt. Meestal is hij ongeveer 5 - 7 dagen per maand in de VS. In Europa blijft hij meestal hooguit een (1) nacht van huis. Tja, het is niet altijd gezellig maar ik ben allang blij dat hij naar NL wilde verhuizen en zijn werk toch kan blijven doen.
    Beterschap trouwens. Mijn CB hanteert ook maximaal 1 liter maar ik heb wel gehoord dat er CB's zijn die tot 1,5 liter adviseren. Ik hou me wel aan de liter maar als het een keertje meer is.. nou ja, dan is het meer.
    Ottilie de kroeg in? Wow, die zal wel een boel sjans hebben! ;)

@Schatje. Ook nooit gedacht dat je Maaike heet! Leuke naam! Ik geef Kick rijstebloem omdat hij inderdaad steeds eerder wakker werd EN om te wennen aan vaste voeding.

@Miranda: Ach, die arme Laureen! Wat een mopje is het toch, zelfs met vlekjes!

@Setteke: fijn dat Silke haar fruit eet! Ze moeten wennen aan de smaak he? Het komt eigenlijk maar weinig voor dat kindjes echt iets niet lusten. Dat komt later weer.. :(
    Enne... het is hier geweldig. Heerlijk om hier te zijn.. morgen shoppen!

@Tammie: Wat zielig voor Justin. Veel beterschap voor hem en veel sterkte voor jou. Dikke knuffel!

@Petrabr: fijn dat de griep helemaal voorbij is en dat Roos zo goed eet! Lekker toch? Wij wachten ook met bijvoeden, hopelijk tot 6 maanden maar we houden het in de gaten.
    Kick krijgt 4 flessen:
    210 + 7
    180 + 6 met 2 nutrix
    210 + 7
    180 + 6 met 4 nutrix
    Hij heeft ook een tijdje gehuild na de fles maar we kregen de indruk dat hij het vooral gewoon heel jammer vond dat de fles leeg was (het gaat altijd schoon op). Als we hem een speentje geven direct na de fles is het altijd goed. Hij heeft in ieder geval geen honger (want slaapt nog steeds als een roosje 's nachts)

@Myangel: gevallen? Wat vervelend, ik hoop dat je snel hersteld! Veel sterkte. Ook voor jou een dikke knuffel!

@Sjudith: fijn dat jullie een auto hebben gekocht! Mobiliteit is toch wel heel belangrijk en wat een lekker wijffie is Giulia toch.. Is ze nog 'vrij' ? Al vrees ik dat we misschien een Feyenoord - Ajax issue zouden kunnen krijgen?

@Kimm.. jeetje man weg? Wat vervelend. Veel sterkte en niet teveel en te hard poetsen he! En geniet lekker van je ijs!

@Sjorsje: spreek die Yosyp eens even aan.. Half 2 ! Dat zijn toch geen tijden :confused:

@Daisy, wat naar dat Fenne ziek was maar goed te horen dat ze zich weer beter voelt. Zal je altijd zien... met een tweeling is dan de volgende aan de beurt. Veel beterschap voor Linne en jullie!

@Moniquekenitra: Wat fijn dat je schoonmoeder er is. Ik kan me voorstellen dat het druk is. Amerikanen kunnen er ook wat van 8)

@Aliekeppink: Kick slaapt sinds dat hij ongeveer 3,5 maand is van 19:00 / 19:30 tot 8:00 de volgende morgen. Het hangt erg van het kindje af maar gewicht heeft een belangrijke factor bij doorslapen en klokje rond slapen. Voor BV kindjes is dat inderdaad moeilijker omdat zij zelf hun melk inname reguleren. Je kan een BV kindje wel leren om de late avond voeding af te bouwen maar dat moet je wel willen. Meestal doen ze het vanzelf alleen kan het even duren

@All: winnende loten? Ah, de oudejaarsloterij? Tja, wij doen hier in de VS mee en hier is de jackpot 280 miljoen. Ik geef wel een augustusmama feestje als we winnen :)

Het ongeluk van vannacht is echt een ramp geworden. Er zijn 37 doden en meer dan 100 gewonden waarvan een heleboel ernstig met brandwonden. Manlief is de hele dag al in het ziekenhuis. Hij heeft net gebeld en aangekondigd dat hij verwacht DINSDAG weer even thuis te komen!

Wel leuk: Kick draait zich nu de hele tijd om. Ik word er iebelig van want meneertje heeft bedacht dat hij niet terug kan draaien. Dus wel van rug naar buik maar niet andersom (hij kan het wel want hij heeft het wel eens gedaan) en van op je buik liggen word je moe en ga je jengelen.. :(

pfff... wat een verhaal maar beloofd is beloofd he? Ik doe mijn best hihi. Verder weet ik het even niet meer. De mannetjes zullen zo wel wakker worden van hun middagslaap dus ik ga gedag zeggen. Hopelijk hebben we vannacht een goeie, rustige mannen. Alle kindjes zijn beter en de volwassen mannen zijn allemaal niet thuis! mmm.. biedt kansen toch?

Fijne avond daar!

liefs,
    Elle

4. schatje1

schatje1 Niet meer actief

haha had niemand verwacht dat ik zo heette? wat hadden jullie dan gedacht?

Groetjes

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, dus forgive me als ik ergens niet op reageer.

Heerlijke foto’s allemaal (en een paar zielige, van pruillipjes en waterpokken)

Lauwie, is het met de bv weer goed? Lekker hoor, kolven in bad!

Rebbel, gefeliciteerd: al weer een half jaar mama!

Petra, knap hoor dat omrollen van Roos!
    Miranda, Laureen ook al, super!

Tammie, jee, ook nog je ventje in het ziekenhuis! Beterschap voor Justin. Het zit jullie niet mee meid… hou vol! Hoe gaat het nu met hem?

Lique, hoe is het nu met Sam? Vervelend voor haar ook, een nacht in het ziekenhuis, en nog wel met Kerst ook!

Heel herkenbaar, hier geen tips behalve telkens weer die armpjes terugvouwen... Oh en een knisperboekje of zoiets neerleggen zodat de handjes er precies bij kunnen, dan hebben ze een 'beloning' als ze naar voren blijven liggen.

MyAngel, au! Beterschap!

Kimm, jee wat een poetsactie! En nou weer even genieten van je kleintjes hoor! Sterkte met de familietoestanden.

Grappig hè, hoe je je eerste kindje graag zo snel mogelijk nieuwe dingen wil zien doen, maar je tweede (derde, vierde, …) kindje liever lang klein wil houden

-------------

Ise heeft zich de kerstdagen goed gehouden. Wel veel drukte van familie en helemaal uit het ritme 's avonds, maar dat trekt vast (hopelijk) snel weer bij. Het was wel gezellig, dat vond zij ook :D
    Kerstbomen vindt ze niet erg boeiend, ze kijkt liever naar de kast ernaast, of de kussentjes op de bank :(
    Met oud&nieuw lekker met z'n drietjes thuis, daar verheug ik me erg op.
    Verder is er eigenlijk weinig bijzonders te vertellen. Dan kruip ik nu lekker met een boek op de bank!

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    philly; nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar je, maar heb helaas geen hyves. maar als je een keer een foto hier wil droppen;)

@schatje: ehm geen idee eigenlijk nathalie ofzo haha

7. schatje1

inderdaad philly ben nu ook wel erg nieuwschierig haha

8. spijkertje

4 dec 2008
    8
    0
    0
    Haai Meiden,

Met Justin gaat het nog hetzelfde.
    Hij drinkt wel een klein beetje maar nog lang niet wat hij moet hebben.
    verder is het allemaal nog even afwachten.

9. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Veel sterkte Tammie, hopelijk is hij gauw weer thuis!

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, hier ben ik weer. Kindjes liggen weer in bed.

Ik had voor vanavond quiche gemaakt, maar die mislukte, bleef zacht in het midden. Maar wij zitten wel met een mannetje dat op tijd moet eten, dus de shoarmaboer gebeld. Zou 20 tot 30 minuten duren. Na een uur nog geen eten. Toen heeft Hilbrand maar eens gebeld. Stond het net in de oven! :confused: Ze hadden teveel bezorgdrukte. Dus Hilbrand zei dat hij het wilde annuleren vanwege de kleine man, dat het te lang duurde. Werd die man kwaad! Hij zei dat hij nooit meer bij ons zou leveren en gooide de telefoon erop. Nou, die is dus een klant kwijt! Belachelijk zeg! uiteindelijk toch de quiche gegeten. ik had hem terug in de oven gezet en nu was hij inmiddels wel goed. Maar ja, tymen was over zijn honger heen...

Pff, had ik net een heel verhaal getypt, druk ik op terug. Alles weg! Shit! Kan ik weer opnieuw! Hé, we zitten al op pagina 800!

11. schatje1

@jenny: nope geen nathalie haha ;)

@Setteke: Dat is vervelend he als je verhaal in ene keer helemaal weg is :( en inderdaad zitten op pagina 800 :D

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, nog een keer. Komt 'ie!

@ Petrabr, ik zou dan toch 2 flessen ophogen naar 210/7. In eerste instantie de eerste en de laatste. Naar 4 x 210/7 gaan kan altijd nog. In de laatste wat Nutrix erbij en eventueel ook in de eerste. Silke krijgt nu sinds kort 4 x 210/7 en in de laatste nutrix. Daarvoor was het schema 210/7-180/6-180/6-210/7

@ Binna, wat een leuke foto's van Silver! Wat een prachtig koppie met haar heeft ze toch (ben nog steeds jaloers!) Leuk bloesje. Prenatal? Silke had hem ook maar dan iets lichter van kleur. Wij blijven lekker thuis met oud en nieuw. Samen op de bank, lekkere hapjes erbij! Wat siervuurwerk voor Tymen aan het begin van de avond afsteken. Nieuwjaarsdag gaan we naar mijn opa en oma toe (die oma die alzheimer heeft) Even een bakkie doen!

@ Aykietje, denk dat je er weinig tegen kunt doen. Hij krijgt vanzelf door dat de werled best leuk is steunend op je armen. Heb je toegevoegd op msn!

@ Myangel, jeetje dat is balen? Hoe had je dat nou zo? Nu dus ziektewet?

@ Lauwie, nou die Ottilie zal de leuke jongens wel van haar af moeten slaan hahaha! Of zou papa daar een stokje voor steken?

@ Esprit, slaap lekker!

@ Kimm, jeetje meid, dat is niet niks! Ga je nou niet groot houden he, en vluchten in je huishouden! Je mag je best klote voelen. Probeer van je kindjes te genieten. Heb je wel iemand om mee te praten?

@ Alieke, ik word gek van mijn pc. Hij heeft te weinig virtueel geheugen zegt hij en daardoor is alles zooo traag en loopt steeds vast! :rolleyes: Werk ze morgen!

@ Marleen, zo ben ik ook hoor. Ik kan ze nog net een nachtje missen, en dan wil ik ze weer terug!

@ Yosyp, hou es op met mama uit de slaap te houden! Je moet een beetje lief zijn voor mama nou ze jouw en Lianna d'r brusje in haar buik heeft!

@ Sjorsje, Volgens mij hadden we 12 uur afgesproken!

@ Daisy, als jullie ziek worden dan doen jullie het ook gelijk goed he? Fijn dat jullie kerst leuk was. Ik had je nog gekrabbeld!

@ Monique, verstandig dat je uit die drukte weg bent!

@ Schatje, Silke krijgt rijstebloem omdat ze 's avonds niet lekker ging slapen en omdat ze steeds eerder wakker werd. Nu heeft ze een lekker gevuld buikje voor het slapen gaan!

@ Elleny, vertel mij wat. Tymen heeft vanaf januari tot aan november amper gegeten. Hij dacht niets te lusten. Zo frustrerend. waar die op gegroeid is mag Joost weten! Die stoere Kick van jou! Ik herinner me die fase nog heel erg van Tymen. hij vond het prachtig om de handeling uit te voeren van rug naar buik. Maar als hij dan op de buik lag was het brullen. Legde ik hem terug op zijn rug draaide hij zich weer om en zo ging het maar door! :rolleyes: Jeetje, wat voor ongeluk was dat? kan het nergens terug vinden!

@ Tammie, weten ze nou al wat hij heeft? Sterkte meid!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ setteke weet niet of je die winkel ken maar hij komt bij de henk ten hoor vandaan. en wat een stome shoarma boer.

@tammie heel veel sterkte

14. schatje1

morgen een nieuw bed bestellen :D
    Dit bed van ons is 10 keer niks :( voor ander half jaar geleden gekocht..
    Voelen de vering door het matras heen!

Gaan morgen een boxspring bestellen..
    hebben jullie daar ervaring mee meiden?

Groetjes

15. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Heb er zelf geen, maar mijn schoonzus heeft er eentje. Hoor er niets dan goede kommentaar over.

-------

Heb sinds gisteren de reiswieg vervangen door de buggy, de reiswieg begon wat krap te worden en Stan zeurde soms als hij er in lag, volgens mij omdat hij niet kon zien. We zullen zien wat hij ervan vindt de komende dagen

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Trusten dames!

Psssstt Petra, laat je ons wel weten hoe verder is gegaan met Roos dr voeding ;)

Setteke, wat een gore man die hij, pfff!

Ga nu lekker naar me bedje toe, lekker wijntjes op gedronken, hahaha! Was gezellig met Jeroen op hangbankje ;)

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @schatje alleen van hotels en dn vindt ik ze wel lekker. maar wij roemen en kunnen niet zonder ons water bed

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Binna, ja die ken ik wel. Heeft ook altijd leuke kleertjes. Zit volgens mij in Drachten.

@ Schatje, ik ben een ouderwets bed liefhebber. Ik hou niet van boxsprings en ook niet van waterbedden. ik zweer bij mijn pocketveermatras! Lekker hard!

@ Aykietje, ik hou Silke nog zo lang mogelijk in de reiswieg. Kan er nog geen afscheid van nemen!

@ Linka, slaap lekker!

19. schatje1

nou erger als nu kan het bij ons niet worden :rolleyes: wij hebben echt een ... matras om het maar even netjes te houden haha :)

20. schatje1

wij hebben de reiswieg ook al eraf hoor.. djayden vind het wel fijn in buggy maar wil het liefst helemaal rechtop zodat hij alles kan zien.. maar hij kan nog niet stevig zitten.. :(

Deel Deze Pagina