Hoi Rebecca, ik heb jou verhaal niet helemaal gevolgd maar ik les dat je johannesbroodpitmeel gebruikt. Dit hadden ze mij bij het cb ook geadviseerd omdat Wesley z'n ontlasting niet kwijt kon en krampjes had maar mijn schoonzusje zei toen dat haar zoontje juist ergere krampjes hier van kreeg dus ik heb het niet geprobeerd. Misschien klopt het dus bij jou ook dat ze daardoor meer last krijgt?! Mijn schoonzus is toen overgestapt op nutrilon omneo in ieder geval, succes!
Pendrag, bij Jeslyn als je niet rustig bent of stressen of zo dan is Jeslyn ook onrustig merk ik aan mijn vriend, als hij onrustig is is zij ook onrustig dus wij moeten altijd rustig blijven als Jeslyn bij ons. Gisteravond had Jeslyn vanaf half 8 a 8 uur tot rond 11 uur huiluurtjes, best wel lang, geen krampjes hoor, maar ook verkouden, ze is ook veel wakker geweest overdag ivm verkoudheid en hebben wij zoutoplossing maar gedaan. Straks komt CB hier op huisbezoek, ben benieuwd. Ga ik nu aankleden en Jeslyn aankleden!
Goedemorgen dames! Ik lees dat iedereen nog wel een beetje aan het stuntelen is met voeding en ritme, same here! De ene dag is meneer heel tevreden en zit het ritme er prima in maar dan lijkt het wel of hij de volgende dag juist heel onrustig is? Nou ja, hoort erbij denk ik?! Gister ochtend kwam hij om 04.45 voor het eerst en vanmorgen was het zelfs 07.00 uur :schock: na zijn laatste avond fles om 23.30 uur ong. dus ik hoop dat dit er een beetje in blijft Ik maak voor Wesley altijd een flesje klaar van 150 cc, soms borst (want ik kolf) en soms kunst. De ene keer gaat alles schoon op en de andere keer laat ie wat staan, kan er geen touw aan vastknopen. Maar ik doe er niet moeilijk over. Als hij 'snachts nog wakker wordt voor een flesje dan maak ik ook gewoon 150 en zie wel wat ie opdrinkt, laat 'm niet liggen met honger in ieder geval! Ik moet deze week voor het eerst naar het cb, ben zeer benieuwd! Hij is echt giga gegroeid Volgens mij is het wel lekker weer vandaag om er even met de wandelwagen op uit te gaan!
@Debbie: Wat vervelend dat de nachten zo moeilijk gaan, ik heb geen idee of een baby bang kan zijn in het donker, maar het lijkt er bij jou wel op. @Jessica: Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Ik heb Sophie nog niet bij iemand anders gelaten, wil het wel binnenkort een keer gaan proberen, maar krijg er nu al de kriebels van. @Rebecca: Volgens mij gaan ze vanaf 6 weken bewust lachen. @Schatje: Hier nog zo één, ook ik kan moeilijk afstand nemen. @Daisy: Wat is jou Lars toch een lieverd. Geniet van het vroege naar bed gaan! @kim: Even lekker huilen en emo zijn kan wel lekker opluchten. @Rebecca: Als Sophie honger heeft kan ze ook zo driftig worden dat ze gaat slaan met haar handjes en met haar beentjes loopt te trappen, maar dan gaat ook wel dat mondje steeds open als een jong vogeltje. Zo weet ik dat het honger is. Lastig soms he dat ze niet kunnen praten? @Diana: Sterkte, hopelijk kunnen wat tips van hier je helpen. Sophie huilt, kom straks nog wel even.
goedemorgen, wat ik me nou zomaar ineens afvraag, huilen jullie babys al met echte tranen, amy niet terwijl ik lees dat dat al gebeurt vanaf de 4e/5e week ongeveer?zij doet nog steeds aan "drooghuilen"
goedemorgen meiden, ik had even niks laten horen maar heb het zo druk gehad, dus heb vandaag maar een huisarrest dag gepland voor Roos en mij. Ik heb wel alles meegelezen. Ik ben benieuwd of er al iemand ongesteld is geworden en of het een beetje hetzelfde was als voor de zwangerschap? Ik ben vrijdag ongesteld geworden terwijl ik het nog helemaal niet verwachtte (ik geef borstvoeding en ik dacht dat het dan wel een tijdje zou duren) Ik voel me verder hartstikke goed, Roos is erg zoet maar wel hongerig, heb vannacht dus ook om 12/3/6 gevoed, maar goed dat zal vanzelf wel minder worden neem ik aan. Gisteren heb ik voor het eerst weer intensief paardgereden, HEERLIJK daarna nog een buitenrit langs vers gemaaid gras. Ik = blij
petrabr, ik ben nog niet ongesteld geworden, af en toe vloei ik nog beetje bruine rommel maar een echte menstr. nog niet al heb ik het gevoel dat het niet zo heel lang meer zal duren, want voel me niet echt fit, heb het steeds koud en veel hoofdpijn en dat heb ik altijd als ik ongi moet worden. zit er nou niet echt op te wachten vond het wel makkelijk die 9 maanden zonder menstr. ik ga toch zeer binnenkort eens wat sporten want die buik zo blubberig vind ik niet zo geweldig, misschien ga ik de wii fit wel halen daar hoor ik zulke pos. berichten over, ik wil mijn buikje strak!
Roos huilt heel soms met echte tranen en lacht heel vaak tussen de borstwisseling tijdens de voeding. Dan is ze zo vreselijk lief. Ik zeg wel honderd keer op een dag tegen mensen: wat een schatje hè. (misschien wel op het irritante af, hihi). Ik vind het moederschap echt meevallen. Vooraf maakte ik me erg druk hoe het zou zijn die verantwoording en verplichtingen, maar ik moet zeggen tot nu toe bevalt het me hartstikke goed. Over de bevalling dacht ik heel gemakkelijk van: oooh dat doe ik effe, maar jeetje wat vond ik dat pijn doen zeg. En iedereen zei: je doet het ergens voor, maar ik had op dat moment nog geen idee hoe het zou voelen om een baby te hebben en heel veel van zo'n kleintje te houden. Mooi weer vandaag dus ik ga lekker aan de wandel. groetjes p
@Petra wat een schatje toch zeg! Ik ben al ongesteld geweest,2 weken geleden,duurde wel langer dan normaal maar komt misschien omdat ik een ontsteking heb,verlies nog steeds bruin @Linka,hier ook al verkouden,het lijkt wel niet over te gaan,wij hebben ook zoutoplossing gebruik,nog steeds en een ui doorgesneden op het kamertje gelegd..? @Delilah,het wordt heerlijk weer vandaag,ik ga ook wandelen,heb hier al alles klaar,zo nog ff de meiden in bad doen,flesje en dan gaan we op pad,heerlijk heh! @Rebecca,hier huilen ze ook nog niet echt met tranen. Lachen doen ze wel,ow echt dan smelt je,voorla s'ochtends dan zitten ze in hun wippertje en dan ga ik ff met ze spelen,dan hebben ze toch een big smile Nou de nacht was weer kl*te! Ik ging om 22.30u naar bed,Lars heeft de meiden verzorgd,heerlijk MAAR om 02.00u begon de eerste al ,al met al ik heb vanaf die tijd geen oog meer dicht gedaan,jawel van 06.00u tot 06.45u,toen ging Lars werken en ben ik er maar uit gegaan omdat de dametjes honger hadden. Nu liggen ze in hun bedje maar slapen niet,liggen heerlijk rond te kijken.. Straks dus ff wandelen en dan slapen ze gelijk..
Goede morgen meiden. Hier weer hetzelfde als gisteren Laureen slaapt nu nog. Gisteren fles om 9:30, 14:15, 18:30 en 22:30 en dan de hele nacht slapen. Ze krijgt dus maar 4 flessen (wel van 180cc) is dit te weinig? Ha ha nu heb ik dus zelf eens iets te vragen. @ Rebecca: volgens mij kunnen ze vanaf 6 weken bewust gaan lachen. Ik zal straks een lachfoto van Laureen plaatsen. Ik las dat er iemand al weer aan een volgende zwangerschap dacht, leuk joh. (volgens mij sjudith) Ik kan me niet voorstellen dat er hier nog een zwangerschap komt. Ik kan het nog niet over mijn lippen krijgen om NOOIT te zeggen. Ons kwartet is compleet. Iedereen vraagt nu of we nog voor een jongen gaan, ja hallo wie weet hoeveel meiden we nog krijgen! Ik ga nu eerst Laureen wakker maken en in bad doen. Misschien tot straks.
@ Petrab, auwie paardrijden moet ik even niet aan denken.... Maar fijn dat jij er van hebt genoten! En dat je zo geniet van het moederschap! Ik zag juist super op tegen de bevalling en vond het ondanks alles meevallen, gelukkig maar! Baal alleen wel van de herstelperiode, ik had er niet aan gedacht dat de boel daar nog zolang naar de bevalling pijnlijk zou zijn @ rebecca5, hier ook nog geen menstruatie en vloei ook nog steeds iets vaags?! Ik vond niet ongesteld zijn ook wel errrrug prettig inderdaad maar ben nu wel benieuwd wanneer het weer komt! En tja... Blubberbuik?! Hier ook een buik! Ach ja, gaat van zelf wel, ik maak me er niet druk om. Zal blij zijn als ik eerst normaal kan zitten, staan en lopen zonder dat het pijnlijk is dan ga ik me wel druk maken om sporten! (of niet ) @ Daisy1975, lekker he aan de wandel! Meid, het klinkt wel erg druk bij jou! Hopelijk hebben jullie snel een ritme waar iedereen blij mee is!
Hoi meiden, Ik ben nog niet eerder hier bij de mama's geweest om mee te schrijven, veel te druk met die kleine haha.. Wilde wel even een ''tip'' doorgeven voor de mama's die een kleine hebben met krampjes, hier heeft Myrthe er namelijk ook erg veel last van en wij hebben een cosibag gekocht en dat verzacht bij haar heel erg de krampjes.. Je kan kijken op www.cosibag.nl daar staat op wat het is en waar het voor is.. Hopelijk heeft iemand er wat aan. Groetjes, Jolanda
Goedemorgen! Hier eindelijk weer eens lekker geslapen vannacht. Olivier heeft van half 12 tot half 6 geslapen en heeft toen nog bij ons in bed geslapen tot 8.00 uur. Ik heb hem toen gevoed en hij ligt nu lekker in zijn bedje te slapen. Ik hoop zo dat hij vandaag niet zo huilerig is! Nog even een vraag aan mama's die flesvoeding geven: hoe vaak hebben jullie baby's een poepluier? Bij Olivier wisselt dat, dan heet hij dagen achtereen elke dag een poepluier en dan weer 2 dagen niet. Nu heb ik begrepen dat het net als bij volwassenen heel wisselend is, maar dan lees ik weer dat baby's die flesvoeding krijgen minstens 2 of 3 poepluiers per dag hebben. Hoe zit dat bij jullie baby's? @ Rebecca: Olivier huilt met echte tranen. Ik weet eigenlijk niet precies meer sinds wanneer hij dat doet.... @ Petra: Heerlijk, paardrijden! Fijn dat je er al zo van hebt kunnen genieten. Ik wil ook wel weer. Ik merk dat ik sinds mijn zwangerschap meer met een weer een eigen paard bezig ben. Ik moest er niet aan denken nadat mijn paard overleden was maar de laatste maanden zou ik het wel weer erg leuk vinden en ook mijn man lijkt het wel weer wat, misschien van het voorjaar weer echt op zoek.... Ik ben nog niet ongesteld maar denk ook niet dat het lang meer duurt, ik wacht rustig af.... Lieve foto van Roos! @ Daisy: Wat jammer dat de nacht zo slecht ging terwijl je man zo lief was de laatste voeding te doen! Wat kun je dan balen he? @ Miranda: Ik heb geen idee of dat genoeg is. Ze vraagt niet om meer voeding? En ze groeit goed? Dan is het toch goed toch? En over die blubberbuik...hier nog zo een! Ik weet dat die niet van de een op andere dag weg is en dat dat tijd moet hebben, maar ik heb nu wel erg veel vel over Hier is het ook heerlijk weer. Ga vanmiddag lekker met Olivier en de honden naar mijn pony en dan gaan we heerlijk wandelen daar, lekker genieten! Fijne dag allemaal! Liefs!
@Jenny; Ik heb er nog niks van gehoord dat aangeraden wordt om hem 15min per dag op zijn buik te leggen. Misschien omdat Matthijs meteen al erg alert en beweeglijk is. Ik zal toch maar eens gaan informeren @Kimm; Hopelijk voelen jullie je thuis al weer iets beter Hier 'n goede nacht gehad, nadat Matthijs gisteren van 15u30 tot 22u30 last van krampjes heeft gehad. Vandaag kunnen we al terecht bij de osteopaat. Ik ben benieuwd Groetjes Silvia
goedemorgen dames! sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen heb het ook zo druk met die kleine, sporten, dingen voor mijn werk regelen etc. etc. etc. Hopelijk gaat alles goed met iedereen! Enkel Sabrina moet nog bevallen toch? xxx
hoi meiden hier ook een onrustig mannetje, wij gaan de puckababy proberen. eens kijken of het werkt. www.puckababy.nl morgen een leuke drukke dag, mijn broer gaat trouwen! nickyz
Hier een prima nacht gehad! Ik ben blij dat Giulia niet zo vaak last heeft van krampjes! Die voeding voor hongerige baby's werkt niet bij haar ze houdt gewoon van eten net als haar pappa Ben nu aan het bijhouden wat ze eet, ze eet iig niet veel te veel
hallo allemaal, Ik lees wel elke dag mee, maar besefte me ineens dat ik bijna nooit meer schrijf. Hier gaat alles lekker. Renske doet het erg goed. Ze heeft ook wel kwaaltjes, zoals krampjes en een kleine verkoudheid, maar dat hoort er allemaal bij. Wij gebruiken ook Sab Simplex, want de cinababy deed niks voor haar. Nu gaat het stukken beter, ze heeft veel minder last. Ook masseer ik haar buikje zachtjes met de klok mee, of draai rondjes met haar beentjes terwijl ik ze krom houdt (ook met de klok mee)Dit masseert de darmpjes een beetje waardoor de lucht er makkelijker uitkomt. Verder kolf ik de een klein beetje af voor het voeden, want in het begin komt er zo veel voeding, waardoor ze zich verslikt en veel lucht meedrinkt. Ik heb geprobeerd een flesje te geven, maar die wil ze (nog) niet. Van de speen is ze ook geen fan. Verder hier een redelijk ritme, maar ik kan er de klok nog niet op gelijk zetten. Er zit in ieder geval meestal 4 uur tussen de voedingen. 's Nachts pakt mijn man haar uit bed en ik voed haar dan liggend op bed. Daarna verschoont hij haar en legt haar weer op bed. Als ze 's nachts wakker is dan gaat hij meestal even met haar naar beneden. Hij kan beter tegen minder slaap dan ik, dus dit systeem werkt prima voor ons. Ik wil over een paar weken ook gaan sporten, die buik vind ik niet eens zo erg, maar mijn conditie is erg slecht en ik wil graag weer een beetje fit worden. Dat afvallen komt wel weer. En goed eten moet ik sowieso vanwege de BV. Nu dit was het even, is nog best een lang verhaal geworden. Volgende keer ga ik (proberen) meer te reageren. Geniet lekker van het mooie weer vandaag! liefs Philly
Hoi dames, Beetje druk gehad gisteren en eergisteren (waren zondag 1 jaar getrouwd!) en zie nu dat er wel heel veel berichten zijn.... Haha waar moet ik beginnen.... Daisy volgens mij vroeg jij me nog over waar ik de puckababy had gekocht? Kijk maar eens op www.puckababy.com. Daar kun je alle adressen vinden. Ik pas ook nog weinig kleren jammer genoeg...Zelfs mn zomerjas krijg ik niet dicht... vind dat niet zo grappig...(probeer elke keer wel te denken het is normaal, 9 maanden op 9 maanden af, maar wil zo graag weer normale kleren aan! Schatje1: Beterschap! Kimm: Vind het heel knap dat je het aandurft en ook goed maar moet er zelf niet aandenken... Natas1: ik moet ook nog niet aan werken denken. (hoewel mn baas al beld of ik volgende week toch even wil komen een dagje voor een interne cursus...) Nou denk dat ik daar gewoonweg geen zin in heb....zeg wel dat ik geen oppas heb! aykietje: Hier laten we malou ook uit zichzelf komen. Alleen de avondvoeding is de laatste fles ongeveer tegen 11 a 12 uur. Dan maak ik haar dus wel wakker. Gisteren heeft ze zelfs snachts weer wat gehad en wij maar denken yes ze slaapt de nacht door dus niet meer want vannacht was het ook weer raak... Heb het al wel geprobeerd om op vaste tijden te voeden maar is bij malou nog niet echt mogelijk. sjudith: wij gaan denk ik ook rond die periode voor nr 2 oefenen.... binnabinna: Erg veel sterkte nog! Duurt niet lang meer en dan mag je je baby ook vast houden! Chantico: Dat vroeg ik me nu ook af. Malou heeft ook dunne groene luiers maar het loopt er niet uit. En ik had begrepen dat het er echt uit de luier moest lopen wanneer het diarree is. Malou krijgt wel flesvoeding. Pff...ben er nog niet door heen...jullie schrijven echt veel haha....Moet elke dag maar fftjes gaan kijken... Ben gisteren voor het eerst weer naar de sportschool geweest sinds vorig jaar december... Moet ook echt op dieet nu hoor vind ikzelf....Al dat thuis zitten werkt niet echt mee. Mag dan zo graag snaaien.... Ik heb er nog 5 kilo aan zitten van voor de bevalling maar aan mn kleren te zien konden het er wel 15 zijn! En dan vooral heup/buik gedeelte.... hebben jullie babys ook veel last van krampjes en spugen? Wij gebruiken nutrilon omneo sinds vorige week en dat gaat redelijk goed alleen spuugt ze toch nog wel wat. Is dat normaal? Vind het soms zo moeilijk om te weten wat goed is. Wij zijn uit ons zelf overgestapt op omneo voeding en dan lees je toch duidelijk op de verpakking overleg met huisarts of CB.... Kan me er dan wel druk over maken of ik er wel goed aan doe. En dat terwijl ze voor de rest nu redelijk tevreden is en genoeg plasluiers en poepluiers heeft. Waarschijnlijk als er een volgende baby komt zal ik er niet moeilijk over denken maar zo met een eerste vind ik het allemaal best eng.... Zo nu wel weer genoeg getypt. Malou is vandaag een beetje jengelig dus ga maar eens kijken bij haar. Geniet vandaag van het mooie weer! Ga vanmiddag ff shoppen denk ik...