@ Vogeltje: Hele goede vraag... Ik weet alleen zelf het antwoord nog niet. Maar ik neig heel sterk naar nee, ik wil hier niet mee verder. Maar zolang ik niet 200% zeker daarvan ben neem ik nog geen grote stappen zoals weggaan bijv. Wat betreft je mannetje: Meis, wat een rottijd. Ik heb zelf ook astma en mijn moeder heeft toevallig afgelopen week het hele verhaal over mij zitten vertellen. Ik was ook van begin af aan ziek en met 5 mnd werd astma geconstateerd. Het is niet niks, maar je weet gelukkig zelf wat het is mocht Toby het inderdaad hebben. En ik denk dat dat een heleboel scheelt. Toch wens ik je er veel sterkte mee, want het is lang niet altijd makkelijk! @ Esprit: Ik zou het inderdaad allemaal misschien eens op moeten schrijven zodat hij precies weet wat er in me omgaat. Tijdens een gesprek komt meer dan de helft er vaak niet uit. We voelen ons allebei snel aangevallen en dat werkt niet bevorderlijk! Nu alweer positiekleding tja de boel rekt nu wat sneller op! Ik kwam alleen tijdens m'n 2e zwangerschap minder aan. Bij de 1e kon ik gaan liggen wanneer ik wilde en bij de 2e hield Thomas me zo bezig dat ik meer in beweging was. @ Daisy: Dit kindjes had medicatie voor bronchitis en dat heeft waarschijnlijk de hoestprikkel onderdrukt en daarbij nog eens een paracetamol. Het is zo diep in slaap gevallen dat het niet is gaan hoesten. Bij "gezonde" kindjes werkt die hoestreflex prima. Ik ben zelf ook al een extra keer gaan kijken bij m'n mannetjes hoor! @ denice: Bietjes? Die mogen ze toch nog niet vanwege de nitraten of ben ik nu helemaal in de war? Enne Juud, niet naast je schoenen gaan lopen nu he?!
Had vanavond al een heel verhaal getypt, maar toen was alles ineens weg. Doe nu weer een neiuwe poging. Vogeltje, wat naar dat het nog niet beter wordt met Toby. Hoop dat hij heel snel weer de oude is. Marleen, wat een vreselijk verhaal zeg. Het spookt de hele tijd door mijn hoofd. Ben ook al een paar keer extra gaan luisteren bij Danique. Die slaapt ook eindelijk en nu ben ik weer ongerust omdat ze slaapt. Muts dat ik ben. Ik voel me trouwens vanaf vanmiddag wel iets bter. Misschien toch een gewoon virusje. Ik kijk het nog even aan. Ben niet zo fan van de dokter haha Daisy, ja ik weet het praten is beter. Wat naar zeg dat Fenne (of was het nu Linne) ook zo hoest. Hoop dat ze snel weer opgeknapt is. Beterschap met haar. Hoe waren de reacties in de familie op je zwangerschap? Je bent al veel zwanger geweest he in de afgelopen jaren? Heb je nog wel gewone kleding in je kast haha. Supergaaf joh, dat jullie zo snel weer zwnager zijn. Ik moet er nog even niet aan denken Petra, wat een lekkere smeerboel met Roos. Heerlijk! Binna, fruithapjes ga ik ook zelf maken, heb ook al gedacht over invriezen, maar ik had bedacht dat dat met fruit niet zo kunnen. Maar nu lees ik dus net dat het wel kan. Nog maar even onderzoek naar doen denice, mango is dus een aanrader. Die heb ik ook nog in de kast staan. Die trek ik dus morgen eens open. En wat ben jij fanatiek geweest met hapjes maken zeg. Esprit, je positiekleding alweer uit de kast! Dat gaat snel zeg. Had je al een echo gehad? Elle, welkom thuis! Je mannetje was alweer druk aan het werk. Dat is inderdaad het nadeel van zijn beroep natuurlijk. Enne een sprongetje bij Danique? Ik hoop het niet. Ik dacht dat we de sprong juist te boven waren. Ze was al meer dan een maand zo jengelig en was net ruim een week weer de oude. Ik hoop dus maar dat het een gewoon virusje ofzo is. Want ik heb er niet weer zin in ********************************** NU mijn grote nieuws! Danique heeft zich ook omgedraaid vanmiddag. Van buik naar rug! Ze deed het 3x achter elkaar en toen kwam Raymond minuten later thuis van het werk en toen heeft ze het niet weer gedaan. Alleen maar worstelen en gillen omdat het niet helemaal lukte. Ze moet de techniek dus nog even onder de knie krijgen, maar ben wel trots op haar! Vanavond heeft ze weer wat fruit gehad. Ik weet was het proleem is bij Danique. Ze wil het zelf doen. Liga vind ze heerlijk. In haar hand en zelf naar haar mond brengen. Alles wat ik haar voer met een lepel vindt ze niets aan. Vanavond gaf ik haar dus de lepel met een klein beetje fruit eraan en ja haar met een grote grijns bracht ze het naar haar mond en likte het eraf. Ik heb dus zitten denken om haar stukjes te geven en haar er zelf mee te laten knoeien, maar dat durf ik toch ook weer niet goed. Iemand van jullie er ervaring mee? Ik lees hier op het forum wel heel veel, maar vrijwel alleen bij borstgevoede kindjes. Nog maar even denken. Vind het in elk geval het proberen waard
wat een rust hier! Ik ga lekker naar bed en hoop op een hele goede nacht Morgen is RAymond jarig, dus zal hier niet zo heel veel zijn ben ik bang voor. Maar kom natuurlijk nog wel een keertje langs. Daarvoor is mijn verslaving te sterk! Welterusten allemaal!
Daisy, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Setteke, wat fijn dat je een sprong vooruit hebt gemaakt, ik hoop dat het blijvend is! Elle, wat een rare PB. Geniet lekker van je ventje dat het zo goed doet en gewoon lekker hier je verhalen blijven vertellen hoor! Ik waardeer je reacties ook altijd! Fijn dat je darmen weer wat tot rust zijn gekomen. Marleen, balen dat het nog steeds zo stroef gaat tussen jou en Jeroen. Ik heb eigenlijk geen nieuwe tips, behalve praten, praten, praten Over dat je misschien wel zonder hem verder wilt: herinner ik me ook niet een reactie van jou dat je schreef dat je tijdens de vorige keer ontzwangeren (sorry ) ook heel erg baalde van hem, maar het toch weer helemaal goed was gekomen toen de hormonen weg waren? Praten met iemand erbij (relatietherapeut) kan misschien ook helpen, als jullie je anders allebei snel aangevallen voelen. Hoe dan ook sterkte meis! Vogeltje, beterschap voor Toby! Lauwie, even wat zelfvertrouwen jouw kant op stralen hoor! Je bent een topmama, dat weet ik zeker! Ise kwijlt de laatste dagen ook weer veel, net als een aantal weken geleden. Ik zal eens kijken of er harde puntjes te voelen zijn. Ze heeft trouwens ook vaak één rode wang, maar de ha zei dat dat geen symptoom van iets is, dat hij weet. Miranda, zo die Laureen heeft de smaak te pakken! Het was toch nog maar een paar dagen geleden dat ze voor het eerst van buik naar rug draaide? Leuk hoor! Ise vindt draaien nog steeds suf. Van buik naar rug doet ze wel, maar de helft van de keren dat ze het niet meer naar haar zin heeft op haar buik lijkt ze toch te vergeten hoe dat draaien ook al weer moet en gaat ze alleen maar liggen kermen. Van rug naar buik is nog helemáál niet aan de orde, ze draait nog niet eens op haar zij (ja, soms, maar niet vaak) Ach, het zal nog wel komen. Ze is wel steeds beter aan het worden in zitten. Is het nou wel of niet goed om je kindje op eigen kracht te laten zitten? Alieke, ik zou Danique gewoon stukjes eten aan gaan bieden. Ik heb er ook over gelezen (Rapley-methode) en wil het ook gaan doen (gedeeltelijk, ook gewoon hapjes hoor). Zoals ik het lees is het juist heel veilig als je je kleintje vuistgrote stukken aanbiedt: lekker zelf likken en kluiven! We hebben Ise nu een paar keer met een rauw worteltje en een rauw reepje paprika laten spelen: heerlijk om aan te likken! Over niet al te lange tijd gaan we gekookte dingen aanbieden, die ze dan ook mag opeten als het haar lukt. Dat wilde ik nu nog even niet, al is dat misschien overdreven. Wilde wachten tot zes maanden, maar vraag me steeds meer af waarom eigenlijk. Ik neig steeds meer naar hapjes gaan geven! Maar dus ook stukken die ze zelf kan eten.
Jippie: Ise is vandaag 5 maanden en ik ben zojuist (met m'n 1000e bericht hier) gepromoveerd tot VIP-member! 8) (Slik, wel confronterend hoeveel berichtjes is dus gemiddeld per dag heb geschreven sinds ik hier lid ben geworden...)
daisy/vogeltje: mag het gewone vaseline zijn of moet het vaseline op creme basis zijn, want dat schijnt er ook te zijn.?!?! amy draait van rug naar buik sinds kerstavond, was leuk om te zien, maar als ze op de buik ligt wordt ze flink boos want dan zit haar arm vast. nu lees ik hier dat iemand schrijft dat ze geen rode bietjes mogen, dat wist ik helemaal niet, vanwege nitraten? weten jullie hier wat over, heb ze nl vandaag gekocht om ze aan amy te geven.
Ik vond dit nog over voeding http://www.ggdnijmegen.nl/pool/1/docume ... oeding.pdf Nou ik ga slapen Morgen een fotoshoot met Giulia samen, we krijgen allebei engelenvleugels , die van haar zijn speciaal op maat gemaakt (a4 formaat ) X
Goede nacht dames Rollen, Stan denkt er nog niet aan om te rollen, zijn beentje gaan wel de lucht in maar aanstalten om te rollen doet hij nog niet. Groentenhap, ik maak de groentenhap zelf, ik koop meestal een hele hoop groenten en die vries ik dan per portie in. Ik heb dus verschillende soorten groenten in de diepvries, allemaal zakjes van 200gr. Zo heb ik in de diepries: Knolselder, pompoen, worteltjes, broccoli, bloemkool en courgette. Ik moet enkel dus nog een aardappel schillen en een zakje groente erbij en dat dan samen in de babycook. Fruithap, die maak ik alle dagen vers, tot nu toe een appel, een banaan, liga koek en het sap van één sinaasappel, gemixt in de babycook. Invriezen zou ik zoprecies niet doen. ijn fruit bewaar ik in de ijskast en leg 's morgens het fruit dat ik nodig heb uit de ijskast omdat ik het anders te koud vind. Ik kook mijn fruit niet. Morgen (vandaag dus) ga ik proberen met kiwi, liga en het sap van een sinaasappel.
aykietje: hoe is het met stan zijn rode vlekjes?al wat beter? heb jij al bietjes gegeven aan stan, ik had ze net gekocht en las hier vanavond dat ze die nog niet mogen vanwege nitraat? gaat het goed nu hij op 2 flessen zit of wacht je nog even tot je jeugd en gezin gebeld hebt maandag?misschien heb je het hier allemaal al geschreven en heb ik erover heen gelezen hoor
De rode vlekjes zijn al wat minder Ik zit nog steeds op twee flessen en hij doet het er prima op, ik heb mijn boekje van kind en gezin nog eens nagelezen en ik meen te verstaan dat als hij een volwaardige portie groenten en/of fruit (minstens 200gr) eet die fles mag wegvallen. Je mag hem af en toe water aanbieden, maar dat is om hem enkel en alleen te doen wennen aan het water. Ik geef 's morgens en 's avonds nu wel flessen van 240/8. Ik ga maandag nog wel bellen om te informeren of ik wel goed bezig ben. Ik laat het jullie dan zeker weten. Rode biet heb ik nog niet gegeven, ik kan het wel eens opzoeken in het boekje dat wij van Kind en Gezin gekregen hebben. Ik weet wel dat sperziebonen bij ons nog niet "mogen". Heb net de link even gezocht en die geeft weer welke groenten en fruit wanneer mogen gegeven worden volgens de regels van Kind en Gezin. Dus volgens K&G ag rode bietjes wel. Ik weet niet meer wie het was die toen van permanentie was in verband met het treinongeval, maar op de site van hln.be staat een artikel over het ongeval met de twee jongeren. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... lpen.dhtml Juud, ik heb net je link in verband met de voedingsadviezen gelezen, hier zie je toch een groot verschil met België hoor. Stan is nu wel heel makkelijk wat betreft eten. En Euh... ik wil die foto's zien
Ben ik soms enige die nog niet hapjes geeft? @Chantico, Jeslyn zit ook liever dan liggen en rollen (ze kon al bij 3mnd 2wkn van rug naar buik draaien) en als zij op mijn schoot zit en hou ik alleen dr rug en buik zachtjes vast en ze gaat zelf naar de voren, ze is ook sterk, ben benieuwd hoe lang zal duren?
@ ROLLEN, hier wordt ook nog totaal niet gerold hoor. Wel de benen in de lucht. naar een kant hangen. En als ik help lukt het natuurlijk wel. We wachten geduldig af! @HAPJES, knap hoor, alle dames die de hapjes zelf maken. Ik ben daar gewoon vreselijk lui in. Djim eet een potje fruit (200 gr) en groente (100 gr) op een dag en ik koop gewoon alles... Dan verwen ik hem maar met mijn eigen BV, haha! Aykietje, jemig 2 flessen, das snel. Mijn nichtje is 9 maanden en heeft ook nog 3 flessen. Wel 180+6, maar toch! Fijne zondag gewenst!
Aykietje: jeetje het is echt heel anders bij jullie in belgie, hier mogen ze eigenlijk nog geen 3 flessen bij 5/6 mnd en bij jullie mogen het er al 2 zijn, ook wat de groente betreft hier mogen ze wel sperziebonen en bij jullie weer niet, raar eigenlijk, moet toch niet uitmaken in welk land een kind woont. Toen we met amy naar het ziekenhuis moesten voor de heupjes hadden we een belgische Kinderarts, die zei ook dat we amy als ze haar groente goed at haar dan 3 flessen mochten aanbieden i.p.v. 4 en dan fruit erbij totaal geen probleem zei ze, en hier op het cb mag het absoluut nog niet zijn ze nog te klein voor. ze laat de laatste tijd zoveel vd fles staan dat we gisteren een flesvoeding overgeslagen hebben en toen ze voor de laatste fles kwam zo rond half 10, had ze hem binnen 5 min leeg. 210+7. ik vind het best allemaal verwarrend en ik moet pas eind vd maand naar het cb, ben voor het laatst in nov geweest dus ja, maar we proberen gwoon wat en ik ga ervan uit als ze honger heeft we het wel zullen merken,
Goede morgen meiden. Hier ik even weer. Had gisteren geen tijd meer om te komen, mannetje was jarig. Dus visite gisteravond. Hier alles goed. De oogjes van Laureen worden steeds beter, ze zijn nog wel een beetje dik. Gistermiddag met de meiden naar de vijver geweest om te schaatsen. Ze vonden het geweldig. Over zitten: Laureen vind het ook super om te zitten en staan. Als ze op het aankleedkussen zit blijft ze ook een tijdje alleen zitten. En op schoot wil ze ook alleen nog maar zitten en staan, liggen is over. Behalve bij opa, dan wil ze maar al te graag even op de arm liggen. ha ha Fijne dag allemaal.