Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,
    we hebben net een prachtige tweedehands kinderstoel opgehaald, ik ben helemaal blij, zo een tripp trapp en in de kleur die precies bij ons huis past!

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Zo dat was mijn bijdrage weer voor vandaag. :thumup:

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    schattige foto's miranda, wat een poppetje hè en wat lijkt ze soms veel op dionne

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Petra: Laureen is echt een combi van Joëlle en Dionne.
    Ze heeft alleen een andere vorm van hoofdje dan die andere twee.

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Dit is Joëlle (ongeveer dezelfde leeftijd).

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Miranda, Laureen is echt een dotje :)

@ Petra, oo fijn dat je een stoel hebt! Welke kleur heb je?

7. Niet meer actief

miranda:
    wat een leuke foto's zeg,hand in hand met haar vriendje :)
    en met dat mutsje, wat lief!

hoe is het ritme bij jullie met slapen enz overdag?
    amy komt rond 8 uur uit bed krijgt de fles en om 10.00 fruit ze gaat om ongeveer 10.30 uur naar bed soms slaapt ze een uurtje maar vaak ligt ze gewoon wakker, dus haal ik ze eruit,rond 12.00 krijgt ze dan weer een fles maar is dan hardstikke moe en gaat dan rond 1 slapen tot 3 uur, om ongeveer half 4 een fles maar dan denk ik dat ze moe is en leg haar in bed maar slaapt niet en tegen de tijd dat ze dan haar groente krijgt slaapt ze dus moet ik haar wakker maken.
    ik heb het idee dat ik het hardstikke verkeerd doe met haar schema en wordt er wel eens nerveus van.
    hoe doen jullie dat?

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Rebecca, je doet het niet zo snel verkeerd hoor. Als dit bij Amy past is het toch goed.

MAar zal je toch even mijn schema geven.
    Rond 8.00 BV dan rond 10.30 fruit. Daarna slaapt hij een uurtje in bed/wagen/auto enz.
    Rond 12 uur BV en dan rond 13.00 uur naar bed. Rond 16.00 uur wakker dus BV, dan rond 17.30 groente en rond 19.15 BV en dan lekker slapen.

Succes

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo meiden!

nou, Tymen was gisteren eerst heel stellig dat hij bij mama wilde slapen vannacht, maar bij oma wilde hij daar toch wel slapen. Ze zijn beide nog even lekker in bad geweest. En nu zitten we hier kinderloos te wezen. Op zich wel eens lekker, maar het moet niet te lang duren.

Alles wat ik gisteren in mijn enthousiasme heb gedaan moet ik nu bekopen. Pijn! Begon gisteravond al en vannacht was het helemaal erg. Heb paracetamol moeten nemen om te kunnen slapen. Dus toch ietsje minder enthousiast zijn in het vervolg.

Ik zal eens even op jullie reageren!

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@linka ik geef ook nog geen hapjes hoor. wil na volgende week dan is ze 4 maanden beginen met rijstebloem pap

@petra welke kleur heb je. wij willen een zwarte

@Miranda leuke foto's

@veerle heb je mischien voor mijn die link van hoe het bij jullie is van kind en gezin. ik vindt hoe jij het doet erg fijn klinken.

@alle ik heb altijd geleerd op me werk en op school. dat kiwi en aardebei niet mogen voor hun 1 verjaardag. maar ja kan je nu al zien dat dat ook weer achterhaald is

@Setteke dat is wel minder meis van je pijn.

@vogeletje heel veel sterkte met je mannetje

@Rebecca ik denk dat als je meisj het goed doet op je schema en jij je er ook in kan vinden je het gewoon goed doet

@lique is toch niks mis mee om de potjes te koppen. 1 tip weet niet of jullie een action hebben. maar daar zijn de potjes baby voeding voor 39 cent. biologiese nog wel

Zitten tja silver wil dat ook alleen maar en trekt zich dan ook gewoon op aan je handen. en ik bad schopt ze net zo lang met haar voetjes dat ze zit

Staan dat doe ik soms eventjes met haar. vindt ze erg leuk.

Wij willen haar soms heel eventjes in de kinderstoel gaan zetten. als we die gekocht hebben moeten we nog even doen. willen een triptrapp en krijgen hem van me schoon ouders.

Zo me hele huisje is weer kerst man vrij. en lekker schoon. nu lekker douchen en tutten en dan straks naar de vereniging voor de nieuwjaars reseptie.

KUS

11. Niet meer actief

lique80:
    wanneer doe je djim in bad?
    als ik je schema zie dan lijkt het toch beetje op ons schema, maar heb het idee dat ik amy in bed leg terwijl ze eigenlijk niet moe is,want ze slaapt dan een klein uurtje en ligt dan klaarwakker en dan ga ik twijfelen van moet ik ze er nu uithalen of laten liggen, als ik ze laat liggen dan sukkelt ze wel weer in slaap en tegen de tijd dat ze moet eten moet ik ze dan wakker maken.dan denk ik had ik ze niet beter toen ze wakker lag eruit kunnen halen?
    wat ben ik een muts hé, dat getwijfel bah :(

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Halloe allemaal,

@Setteke,oei das minder,kan me wel voorstellen dan heb je er zin in en heb je nog neit echt pijn maarja je ziet maar weer heh,rustig aan meis!
    *Knuff*

@Rebecca,wij hebben gewone vaseline.
    En je doet het echt niet verkeerd hoor meis,als Amy het daar goed op doet is het prima.
    Hier krijgen ze rond 8.00u fles,9.00u naar bed,de laatste 2 dagen zijn ze om 10.30u weer wakker en geven we ze fruit dan weer naar bed en 12.00u /12.30 fles en weer naar bed,rond 15.00u zijn ze weer wakker en dan gaan we spelen,als ze meo worden weer naar bed,16.00u/16.30u fles en dan slapen ze weer tot een uurtje of 19.30/20.00u,dan om 20.30u laatste fles en slapen.Ert zit ongeveer altijd een uur tussen de fles en naar bed,zijn zulke slaapkoppies.
    Groente daar maak ik ze niet voor wakker,ze slapen rond die tijd,volgend eweek naar het bureau en daar zullen we wel een ander schema gaan krijgen.

@Petra,oh dat zijn fijne stoelen idd alleen 1 nadeel,je kan ze nooit bij de bank zetten,ze moeetn altijd aan tafel.

@Binna,ik kook alleen de appel want die krijg je anders niet gepureerd.

@Miran,wat een dotjes zeg!

@Lique,hier wodrt ook niet gerold hoor,ze doen ontzettend hun best maar moeten het nog ff door gaan krijgen,zo mooi om te zien.
    En potjes heb ik ook altijd maar fruit je je zo gemaakt,groente heb ik ook al een paar keer gedaan maarja ze slapen rond die tijd :(

@Alieke,ja meis,je moet echt niet alles ver je heen laten komen want op een dag breekt het toch op(wil me er niet bemoeien maar herken het wel)
    En idd ik ben al vanaf eind 2006 ongeveer zwanger,niet gek dat ik last van lichaam heb toch ;)

-------------------------------------------------------
    Ik heb vanmorgen uit mogen slapen,lekker!
    Ik wa zo moe,ben er dan ook vaak uitgeweest,op een of andere manier worden ze tegenwoordig s'nachts wakker dat ze hun speen missen,iemand een tip?

Ik ga me maar eens aankleden..
    Fijen dag!

13. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Alieke: Ik heb Thomas liga eerste stap gegeven om zelf mee te knoeien. Dat ging echt super. Die dingen zijn zo zacht dat je er alleen maar naar hoeft te kijken en ze smelten. Ik kan ze alleen nu nergens vinden :( alleen maar 2e en 3e stap. Ik heb nu een pak 2e stap die ik door de fruithap heen doe, maar ik wel Jasper ook zelf erop laten soppen dus ga echt op zoek naar die andere liga's.

@ Chantico; VIP member :) : In principe is het nog niet goed om kindjes op eigen kracht te laten zitten, alleen als ze het echt zelf kunnen. Mijn fysio zei dat je het alleen moet stimuleren als ze zelf gaan oefenen met omhoog komen want je moet ze ook weer niet remmen in hun ontwikkeling. En de ene wil met 4 mnd zitten terwijl er ook kindjes zijn die rond de 10 mnd pas willen gaan zitten. Vaak geven ze zelf wel aan waar ze aan toe zijn het eerste jaar. Het blijven wondertjes ;)

@ Rebecca: Wat ik nog vergat...Thomas heeft ook zo'n geirriteerde huis. Het is niet alleen maar schraal, maar ook geirriteerd. Ik smeer en bepanthen op en het wertk echt fantastisch. Als het echt alleen maar schraal is doet vaseline ook wonderen.
    Oja, over die bietjes, ze mogen maar 2x per week nitraatrijke groente. Maar ik weet verder niet meer of er nu nog een bepaalde leeftijd aan verbonden zat. Ik dacht van wel, maar dat zou ik ff op moeten zoeken.

@ Miranda: Laureen = Leuk!

@ Juud: Je advies is nog niet opgevolgt ;) Kon me er echt niet toe zetten :rolleyes:

-------------------------------------------------------------------

Hier gaat het verder zijn gangetje. Jeroen en ik hebben onze frustraties eruit gegooid en zijn bezig een aantal afspraken te maken. Ik weet nu al dat ik m daar over een paar weken aan moet herinneren, maar dat heb ik er dan wel voor over. Verder moet ik er echt goed over nadenken of ik met m verder wil. Mijn gevoel voor hem is zoveel minder geworden na al die aanvaringen. Vannacht pakte hij me in zijn slaap vast en ik heb dan echt de neiging om m weg te duwen. Ik heb het niet gedaan, want ik probeer er echt voor open te staan, maar het was knap lastig. Ik moet ook ongi worden, dus ja... Ik ben nu weer aan de pil dus ik hoop er wat minder last van te hebben.

Jasper krijgt sinds deze week naast zijn fruithap ook halve potjes groente, maar nu heeft hij geen behoefte meer aan zijn 4e fles :(:. Ik moet hem er echt voor wakker maken. Ik ben dus nu weer wat aan het schuiven met voeding en ben benieuwd of hij m dan wel wil.

Oh Jasper ligt te huilen...X

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Binna, Jeslyn krijgt al rijstebloem savonds bij 210cc water en 7 schepjes en overdag 180cc water met 6 schepjes zonder rijstebloem. Die heeft ze al paar weken, tot nu gaat het uitstekend, maar hapjes wil ik nog even mee wachten, ik ben gewoon bang dat ze allergisch voor wordt want mijn broertje is allergisch voor Pinda's, Noten, Peulvruchten, als hij een hapje op heb en geen medicijnen bij zich kan hij dood gaan, dus dat is toch eng...... Hij heeft altijd bij zich.

Miranda, leuke foto's van Laureen, prachtig!

Petra, hoe is dan met jou en Oma Roos?

Nou wij gaan zo Myrna halen in Maasdijk en daarna naar mijn vader in Haarlem, wij blijven daar eten en daarna op tijd naar huis zodat Myrna op tijd naar bed kan ivm school morgen.

Have Fun!

15. Niet meer actief

daisy:
    ik ben blij te lezen dat ze bij jou ook vaak slapen tussen voedingen door, ik had echt het gevoel dat ik ze teveel op bed legde, mijn schoonouders hadden vd week er commentaar over dat we ze meer wakker moesten houden en met haar moeten spelen en dat we ze alleen maar op bed legden om zelf tijd te hebben maar dat is echt niet zo, want ze gaat echt jengelen en huilen dus leggen we haar op bed tjs dat ze dan maar een klein uurtje slaapt daar kan ik niet aan doen, maar toen ben ik gaan twijfelen en word dan onzeker.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lauwie, nee dat truitje komt van de Prenatal.

@ Linka, dankjewel voor je compliment! :oops: :D

@ Aykietje, waarom durf je niet met Stan te zwemmen. Hij gaat het vast super vinden!

@ Marleen, jeetje dat is niet zo leuk van Jeroen! Ik snap best dat je daar heel pissig om bent. Als hem iets dwars zit moet hij het tegen jou zeggen en niet tegen anderen. Het is een moeilijke situatie, ik wens je veel wijsheid toe! Ik weet het niet of er nog een derde komt. Ik sluit het niet uit, maar ik moet er nu nog niet aan denken. Ik denk dat als er nog een kleintje komt we er pas voor gaan als Silke een jaar of twee is. Dus nu nog even niet! He jakkie, wat een verhaal. Dat is echt 1 van mijn grootste nachtmerries!

@ Elleny, en, is het behang gespaard gebleven? Wat goed dat die kleine mannetjes zich zo goed hebben gedragen in het vliegtuig! hadden ze helemaal geen last van het stijgen en dalen?

@ Alieke, schildklierproblemen zitten hier ook in de familie. Kom je ook aan in gewicht? ook een symptoom van een te traag werkende schildklier. Ik zou die Gengigel gewoon proberen. Kan geen kwaad hoor! Wat jammer dat Danique het weer zo moeilijk heeft! Misschien toch de frustraties van het willen omdraaien? Is ze nu ook makkelijker nu ze het kan?

@ Chantico, zo lang ze nog niet zichzelf zittende kan houden is het voor het ruggetje beter om het nog niet te doen. Zo gauw ze stevig kan zitten is het geen probleem meer!

@ Sjudith, dankjewel! :oops: :D Wat een leuke foto's van Giulia! Ben ook erg benieuwd naar die foto's van die shoot!

@ Miranda, wat goed van Laureen! Mooie foto's weer! Leuk dat Laureen zo op haar beide zussen lijkt!

@ Petrabr, oh ja, dat herinner ik me nog van Tymen. Ook steeds willen draaien maar niet meer terug kunnen en dan boos worden! Is erg vermoeiend! hihi, ben benieuwd of je dat truitje weer schoon krijgt! ze draait al wel heel soepeltjes zeg! Ik ben lui :oops: , ik koop potjes voor Silke. Voor tymen heb ik nooit zelf fruit gemaakt. Ja, 1 keer en toen moest hij het niet! :rolleyes: Groentehap heb ik vanaf een maand of 9 zelf gemaakt voor hem. Daarvoor ook potjes, ze hebben zulke lekkere combi's, daar ga ik zelf niet ingewikkeld voor doen. En ja, ik ben lui, hahaha!

@ Binna, gisteren was hij dus weer niet fit. En dat is zo gebleven, al leek hij wel op te knappen van de aandacht bij opa en oma. Ik heb geen idee hoe het nu is, zal het straks wel horen!

@ Vogeltje, hihi, Silke heeft sjans!

@ Esprit, dat had ik bij Silke ook. Met 8 weken al positiekleren aan! en zij was bijna 9 pond bij de geboorte....

@ Denicepino, zo hé fanatiek! Oh wat spannend, misschien ook alweer zwanger! Wat gaat het hard hier, tis echt besmettelijk!

@ Rebecca, jouw schema klinkt prima. Ik zou Silke niet wakker maken voor haar groente, ook omdat het tot 6 maanden een extraatje is. Biij ons is het zo dat Silke na de derde fles om 16 uur een poosje wakker is tot het tijd is voor groente. Als ze dat op heeft doet ze weer even een dutje. Ik heb trouwens geen vaste tijd voor groente, ik hou aan niet eerder dan 1,5 uur na de derde fles en niet later dan 1,5 uur voor de vierde fles. Ergens daartussen krijgt ze het. In dat uurtje is ze altijd wel even wakker. Ik denk dat je vooral naar je kleine moet kijken. Dus niet op bed leggen als je denkt dat het tijd is, maar als ze moe is. Ik ben daar ook flexibel in. Dus als Silke aangeeft moe te zijn dan mag ze slapen. Behalve na de laatste fles, dan is het gewoon naar bed, Maar dan is ze ook wel moe. Ook na de eerste fles gaat ze eerst weer even naar bed. Sliep ze dan eerst heel erg lang, tegenwoordig is ze na een paar uur weer wakker. De ene keer redt ze het wel tot de volgende fles, de andere keer niet en doet ze nog een dutje. Bedenk: een schema is een richtlijn, geen verplichting!

@ Daisy, dankje voor je knuffel! Tips? Speen vastbinden met een postelastiek... :) Nee grapje, ik heb er geen tips voor. Op een gegeven moment kunnen ze zelf hun speen pakken. Ff doorbijten dus!

Wat rollen al veel kindjes zich om. Silke vindt het allemaal wel best, die blijft liggen waar ze ligt. Ze draait wel rondjes op haar rug.

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    aykietje, dank voor de link van het treinongeluk.

linka, hier ook nog geen fruit/groente, hoor. heel verstandig denk ik met allergieen in de familie.

chantico, als je bv geeft is het eigenlijk zonde om bijvoeding te geven voor 6 maanden. het beschermende effect van bv is dan weg/minder. en met rapley adviseren ze vanaf 6 maanden omdat kindjes het dan aan zouden kunnen qua immuunsysteem, spijsvertering en motoriek.

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    en chantico, dank nog! :)

19. Niet meer actief

daisy:
    heb niet echt een tip voor je wat de speen betreft, is hier ook s nachts rond 4uur kunnen we er altijd uit om speentje erin te doen en slaapt ze lekker weer door.is bijna iedere nacht zo.

Marleen:
    bepathen heb ik al geprobeert en helpt niet, balneum heeft tot nu toe goed geholpen maar die ene vlek op d'r borst gaat niet weg met balneum,
    liga eerste stap heb ik vd week gehaald bij de golff, heel soms hebben ze ze ook bij c1000 maar idd er is moeilijk aan te komen.

heb op dit moment geen vaseline in huis dus zal er morgen even omgaan en dat proberen, ik heb wel purol in huis, zou dat ook mogen?is ook heel vet natuurlijk!

fijn te lezen dat ons schema nog niet zo gek is, :)

20. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Hallo iedereen,

jemig wat ben ik druk geweest de laatste paar dagen zeg:| niet normaal gewoon... en dat alles omdat ik morgen 21 jaar word... ik wil nog niet jarig zijn BLEEEEEH.... zo das eruit:p

Ben al goed verwend... heb van me moeder miss etam bonnen gekregen en ben dus gisteren er lekker wezen shoppen (was ook wel nodig had maae 3 broeken en 5 truitjes... ) Dus dat was wel lekker:)

Ik kom gelijk foto's plaatsten...

Ticho

Deel Deze Pagina