Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi girls

het mag nog...de beste wensen voor dit jaar!

ik ben een tijdje weg geweest hier, want het was nogal druk en heftig.
    Tijdje terug naar KA geweest, omdat ze opo het CB een ruisje hadden ontdekt. Dat blijkt onschuldig te zijn, maar daar wogen ze Britt en bleek ze onder haar curve tercht te zijn gekomen.
    Ik vroeg gelijk om hulp bij de KA en hij pake gelukkig gelijk door! Hup, naar de logopediste omdat ze moeilijk uit fles drinkt. Naar KNO arts omdat mijn man z'n tongriempje ook tekort was vroeger. En ja we hoor
    het was inderdaad tekort. Is gelijk ingeknipt....heel sneu voor Britt. Maar ze drinkt sindsdienw el beter!
    Daarna kwam de lactatiekundieg thuis, die heeft ons geleerd zonder hoed aan te leggen en Britt lukte het. Sindsdien drinkt ze alle voedingen ZONDER hoedje.
    Ik heb een tijd lang weer 7 voedingen gegeven en nagkolgd na ieder voeding. PUFFFFFFFFFFFF
    Heel veel energie kost het me, maar het werpt wel z'n vruchten af, want Britt was in 10 dagen tijd 210 gr aangekomen.
    Van de week was de pre-logopediste hier om Britt te leren drinken uit fles. Maar dat eheft z'n tijd gewoon nodig. Want ze wil het wel, maar kan het gewoon weg niet?
    Heel sneu om te zien, want daardoor raakt ze snel gefrustreerd. We hebben een speciale fles. Van de week lukt het haar 1 dag aardig. 120cc in 3 etappes. Maar de dag erna lukt het haar dus weer niet. Zo jammer. Steeds denk je nu zal het beetr gaan, maar niet dus.
    Veel geduld......maar dat heb ik nu, want heb me ziekgemld op mijn werk! Ik zou volgende week moeten beginnen, maar nu
    start ik pas als Britt goed drinkt.
    We kunnen het ons niet permitteren haar niet of nauwelijks te laten drinken op KDV of bij oma, omdat het maar zo'n kleintje is.

Vandaag heb ik haar gewogen hier op onze weegschaal en ze woog 5100gr, hopelijk klopt het een beetje. want als het klopt ben ik wel blij!
    Dat zou betekenen dat ze in een week tijd 150 gr is aangekomen.
    We dachten vandaag eens proberen hoe ze van een lepeltje hapt. Dus klein papje gemaakt van nutrix en ze hapte zowaar!
    Helemaal goed ging het niet...maar het is een begin!
    Als ze wat beter van fles gaat drinken, mag ze hopelijk wat fantomalt in haar flessen. Dit is krachtvoer om het zo maar te zeggen....
    Ik blijf positief, ook al valt dat soms niet mee. Ben soms zo onzeker over deze hele toestand. Mar ondertussen geniet ik erg van mn meisie......
    Morgen mag Britt een paar uurtjes naar het KDV. Zo heb ik even tijd voor mezelf, is soms ook wel even goed.

Ik zal proberen op wat mensen te reageren..........

@rebecca: hier ook een slaapkopje hoor. Altijd na ongeveer 1.5 uur wakker zijn, naar bedje. Dan uurtje slapen en weer wakker worden. Ik moet haar eigenlijk altijd wakker maken.
    Ze eet 6 keer op een dag, nog steeds volledige BV. Dit omdat drinken uit fles erg moeilijk is voor haar.

@daisy: gefeliciteerd met je zwangerschap

@ setteke: pas je wel op jezelf, je bent snel geneigd teveel te doen he. Ik ken het nu met mn rug, voel je het ook snel dat het teveel wordt, maar eigenlijk altijd te laat!
    wat ziet je meisje er leuk uit op de foto die ik langs zag komen.en beterschap.........

@ schatje: wat een leuke foto's zeg, lekkr hoor! en heb je onlangs nog getest? IK zag reclame van clear blue en moest wel aan je denken. Die stick geeft ook aan hoelang je al zwanger bent. Maar ja, dat is alleen maar leuk als je ook zwanger bent. Meid ik hoorp voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!

@ binnabinna: wat een vlotte meid heb je toch! mijn meisie kan nog niet draaien hoor....alleen maar als ik het doe. Tja, beetje oefenen mag wel denk ik dan!

@ elle: jeetje meid, ben je alweer opgeknapt?

@ marleen: wat een toestand meid...probeer vooral bij jezelf te blijven qua gevoel, maar blijf praten met je mannetje en luisteren. Ook dat is erg belangrijk
    heel veel sterkte
    hier nog geen tandjes...beetje kwijlen.

@ sjudith: wat gaaf dat de foto's mooi zijn geworden. Jammer dat je nu nog zolang moet wachten

@esprit: gefeliciteerd met je goede echo, geweldig hoor geniet er maar van

een hele fijne avond nog
    ik zie opeens dat het alweer tijd is om britt eten te geven, dus niet op iedereen gereageert....spijt me

tot snel :D

2. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    nog heel even de dikke wangen van mn meisie showen

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Forever, wat ziet ze er lief uit :)

@ Aykietje, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh ben verliefd op Stan ;), het is dat ik al bijna ga trouwen :)

@ Daisy, 1e kinderbijslag......helaas op aan rekeningen :cry: vind het zo erg :( maar ja, niks aan te doen :(

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Leuke foto van Britt.

@ Sjudith: moet toch een keer kunnen als het nodig is (die kinderbijslag bedoel ik) ;)
    Ben benieuwd naar jullie foto's.

@ Dais: ik weet nog niet wat ik met de kinderbijslag ga doen.
    Even naar de opruiming bij de winkel denk ik. :D

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ autsin

ja word morgen 21... nog jong he... voelde het ook maar zo jong haha...

maar lieve lieve dames... zouden jullie misschien willen stemmen/smsen op mijn meisje

http://www.fotoshootwinnen.nl/mamavanivy

Als we het konden betalen dan had ik gelijk een shoot gedaan voor dr... helaas mag het niet zo wezen :( dus dan maar op deze manier :D

je kan welke dag stemmen....

Liefs vna mij en ik ga nu naar bedje toe hopen dat ivy ook slaapt..

owjah... ik moet elke avond bijvoeden omdat ze niet genoeg heeft ana mij :( ik heb niet genoeg voeding... maar ga er alles aan doen om te zorgen dat ik meer ga produceren... heeft even paar dagen nodig hoop ik :oops:

6. Niet meer actief

mamajoor:
    volgens mij kan het wel hoor,ze hebben echt wel voldoende steun in hun ruggetje, ik twijfelde ook eerst, maar ja, ze lag gewoon klem in de wagenbak dus heb toch maar de wandelwagen in elkaar gezet en ze zit prinsheerlijk en kan ook in ligstand.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Foreverfrend tja Silver gaat erg hard. is ook niet altijd even leuk. want wij hebben nooit zo'n klein babytje gehad. meteen al hoofd optillen en niet lang op de arm willen ligen kroelen.

@juud bijna trouwen vertellllll enne die kosten zijn toch ook voor Giulia fijner

@aykietje wat een leuke fimpjes en wij noemen het ook een wipper enne is er ook solden in junie. want dan gaan we op vakantie naar belgie

Jeee kinderbijslag had ik nog niet eens had gezien.

@all die moeten werken. werk ze.

Meiden ik gaat slapen. en wens jullie ene fijne nacht

ps nog even spamen met me nieuwse scrap

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ja, dat had ik dus ook wel eens gelezen: als ze het zelf willen doen, dan is hun lichaam er klaar voor. Zal nog eens kijken wat ze nu op eigen kracht al wil en wat ze doet omdat ik het 'aanbied'.

Foreverfriend, leuk om je weer te zien hier! Wat is er veel gebeurd de laatste tijd zeg. Fijn dat er zo snel gereageerd werd en Britt nu zo veel lekkerder gaat: beter drinken, zonder hoedje zelfs, en flink aankomen ook! Het flesje gaat vast ook snel lukken, ze kan het van de ene op de andere dag opeens doorhebben, toch?! Goed dat je je hebt ziekgemeld: de zorg voor je meisje is het allerbelangrijkste. Ze ziet er heerlijk gezond uit op de foto hoor!

Hapjes: hier ook nog niet. Ben nog steeds van plan tot 6 maanden volledige borstvoeding te geven en dan pas met hapjes te gaan beginnen. We willen (gedeeltelijk) Rapley gaan doen, voor wie dat iets zegt. (Lauwie, bedankt voor de link, die site had ik nog niet bekenen, alleen borstvoeding.com)

Slapen: een beetje een ramp op het ogenblik: slechts 3 (of soms zelfs maar 2) keer een half uurtje overdag (vandaag 1x 30 minuten en 1x 5 kwartier, hoera!). ’s Avonds was het sinds Kerst ook gedoe, moeilijk in slaap vallen, telkens weer huilend wakker. Sinds gisteren gaat dat weer beter (*even afkloppen*). En ’s nachts komt ze van de weeromstuit ook opeens weer een keer voor wat borstvoeding… Hoop dat ze hier snel over heen is en weer zoet gaat slapen. Overdag 2 x 1,5 uur en van 19.00 tot 7.00 uur, dat lijkt me wel wat. En ik zou het ook niet erg vinden als de late voeding van rond 22.00 uur niet meer nodig is. (Ik zet het hier maar even neer, voor als Ise stiekem meeleest ;) )

Zijn er hier nog meer die zo’n ‘wakker’ kindje hebben? Ik lees vooral veel over ‘slaapkopjes’.

Sprongetje: ik dacht dat we (nu ze 22 weken is) toch echt wel voorbij het 19-weken-sprong is (zo met die drukke feestdagen is het lastig om te zien wat nog ‘normaal’ is en wanneer ze ‘uit haar doen’ is). En dan lees ik dat de 26-weken-sprong zich al rond 22/23-weken aankondigd met een hangerige periode… (Hihi, ik neem het niet heel serieus allemaal hoor, vrees niet!)

9. Niet meer actief

aykietje:

haha lachen stan in zijn wipstoeltje, de poes vind het niks zo te zien hahaha.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Tje als ik me buik zie dan denk ik wat een mooi tijd was dat dat we uitkeken naar ons mooi meisje

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het gaat hard hier, opeens!

Dat is ook weer zo. Alles heeft voor- én nadelen!

Kimm, heel veel succes met het opvoeren van je melkproductie. Hier is het ook al een paar keer gelukt met veel aanleggen en drinken en rustig aan doen.

12. Niet meer actief

sjudith:
    dat is toch helemaal niet erg dat de kinderbijslag op gaat aan rekeningen, als giulia wat nodig heeft, dan koop je het toch wel, ze komt niks tekort dus waar je het aan uitgeeft maakt niet uit.

13. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    forevenfriend, wat een mooie meisje heb je toch!

Juud trouwen... ik zie al uit naar de dag dat ik hem uit handen mag geven in de kerk in 2038 ;)

Kimm, ik heb gestemd! Ik heb even moeten zoeken hoe het moest maar uiteindelijk toch gevonden, en wat een mooi engeltje. Herinner ons er maar aan dat we moeten stemmen.
    Veel plezier met je verjaardag morgen!

Aan de nog steeds Bortsvoedende mama's, mijn hoedje gaat af voor jullie!

Binna, de solden zijn er ook in juli dus je komt een maandje te vroeg! Trouwend de link van kind en gezin is: www.kindengezin.be, daar kan je heeeeel veeeeel informatie op vinden.

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Kinderbijslag heb ik kleren voor gekocht en de rest aan rekeningen, wij kopen al elke maand voor kids voldoende dus hebben ze al zo genoeg ;)

Kan helemaal niet slapen, ben beroorlijk verkouden en keelpijn en wil niet gaan slapen, raar :(

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Dames ik meot aan het werk en heb zo'n slechte nacht gehad.
    Danique heeft de hele nacht gekrijst. Uiteindelijk is ze om 5 uur stil geworden en ligt ze nu te slapen.
    Maar dat vanaf gisteravond half 11. Zijn er om de beurt uit gegaan, manlief iets vaker als ik en uiteindelijk heeft hij haar meegenomen naar het logeerbed zodat ik nog even kon slapen, maar nu ligt ze toch in haar eigen bedje. Ikw eet niet wat ze heeft, maar oh wat krijsen. Alleen stil te krijgen als ze rechtop tegen me aan zat.
    Als het goed is gaat manlief vandaag met haar naar de dokter. Vond het zo zielig :(

Nou ik moet aan het werk. Hoop dat mijn kids een beetje lief zijn, maar zal wel niet na 2 weken vakantie :( :( Ik lig vanmiddag om 6 uur in bed denk ik

16. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Dames ik meot aan het werk en heb zo'n slechte nacht gehad.
    Danique heeft de hele nacht gekrijst. Uiteindelijk is ze om 5 uur stil geworden en ligt ze nu te slapen.
    Maar dat vanaf gisteravond half 11. Zijn er om de beurt uit gegaan, manlief iets vaker als ik en uiteindelijk heeft hij haar meegenomen naar het logeerbed zodat ik nog even kon slapen, maar nu ligt ze toch in haar eigen bedje. Ikw eet niet wat ze heeft, maar oh wat krijsen. Alleen stil te krijgen als ze rechtop tegen me aan zat.
    Als het goed is gaat manlief vandaag met haar naar de dokter. Vond het zo zielig :(

Nou ik moet aan het werk. Hoop dat mijn kids een beetje lief zijn, maar zal wel niet na 2 weken vakantie :( :( Ik lig vanmiddag om 6 uur in bed denk ik

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen dames :)

Hier een redelijke nacht gehad. Giulia lag vanmorgen tussen in en we hebben geen idee wie haar er uit gehaald heeft om tussen in te leggen :)
    De lampen waren ook nog aan :p (hoe bedoel je slaap te kort :))
    Giulia en Angelo zijn de deur uit. Ik ga nog even terug in bed, heb avonddienst!
    Laatste tijd staat dat werk me zo tegen...gatver! Oja en dat gesprek nog steeds niet gehad :rolleyes:

@ Alieke, wat rot zo'n nacht! En je bent gebroken he :( Sterkte met werken!

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

ik mag ook weer aan het werk! :(
    @alieke: he bah das minder nu weer moeten werken na zo'n nacht! succes!

liefs rebbel

19. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Aykietje: Ach wat is Stan leuk!

@ Daisy: Goed om te horen dat de kinderbijslag binnen is, want ik heb gisteren voor 111,- bij H&M bestelt :oops:!

@ Miranda: Jasper heeft ook 1 ontstoken oogje kwam ik gisteren achter. Gelukkig had ik nog zalf in huis. Bij Jasper krijg ik het er in vergelijking met Thomas nog makkelijk in :)

@ Foreverfriend: Jeetje daar heb je je handen vol aan. Heel goed dat je je ziek gemeld hebt, je meisje gaat voor alles. Zo te lezen komt het allemaal wel goed, maar met heel veel geduld. Ik vind het echt heel goed van je dat je aan de bel getrokken het. Fantomalt is inderdaad krachtvoer en als ik zo naar haar gewicht kijk lijkt me dat wel een goede optie. Jasper weegt al 2kg zwaarder!
    En wat een mooi meisje zeg!

@ Kimm: Heb gestemd hoor! Volhouden met aanleggen hoor meis, dan komt waarschijnlijk je productie wel weer op gang!

@ Juud: Giulia krijgt tich alles wat ze nodig heeft, dan is het geen drama dat je daar rekeningen van betaalt. Het geeft jullie weer wat meer financiele ruimte en da's ook wel fijn toch?

@ Alieke: Heb je die gel voor de tandjes al geprobeerd omdat ze zulk rood tandvlees heeft? Balen dat je vandaag moet werken, dat wordt een lange dag! Sterke meis!

@ Juud: En ik maar vragen hoe dat gesprek was :)! Lekker ff slapen!

--------------------------------------------------------------------------------

Thomas heeft vannacht lekker lopen spoken. Hij had een temp van 40.
    Oh hij ligt me te roepen, ben weer weg! X

20. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ alieke jeetje meid hopelijk kom je de dag een beetje fatsoenlijk door!

@ marleen hopelijk voelt thomas zich snel beter!

ga vandaag zwaar aan het wassen...er ligt nog een hele berg...kom later weer hallo zeggen!

dikke xxx

Deel Deze Pagina