Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wat een lieve foto's weer. Ik zal binnenkort eens kijken of ik er wat op de computer kan zetten.

Yosyp doet het hartstikke goed. Hij drinkt en slaapt goed. Af en toe na de voeding huilt ie nog even, maar dat mag ook wel. Vanochtend is ie nog 'n keer opgemeten en hij is 52cm. In het ziekenhuis waarschijnlijk niet helemaal goed gedaan, want daar kwamen ze op 49cm.

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    als een baby net geboren is meten ze hem/haar toch niet op?/ bij ons niet in ieder geval en in alkmaar gokken ze de lengte dit ivm dat ze de heupjes niet willen uitrekken vlak na de geboorte!

kus

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    mik precies bij mij hadden ze dat ook gedaan... geschat op 51 cm. en nu is ze 55,5 cm

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ons meissie werd niet eens geschat. wij hebben haar thuis opgemeten. 48 cm en bij cb was ze vorige keer 51cm

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Hier hetzelfde, thuis opgemeten 49 cm (1 dag oud) en op het cb 53 cm (1 maand oud

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo dames

Jullie hebben veel gekletst! Had dus heel veel bij te lezen. Was te lang niet geweest (een dag ofzo :D )

Danique slaapt nu eindelijk. Ze is de hele dag al aan het jengelen en wil niet slapen. En kan haar geen ongelijk geven hoor. We waren naar mijn werk (basisschool) om te trakteren en ze heeft dus minstens 50 kinderhoofdjes gezien boven de kinderwagen. Maar ze is nu net na de fles van 3 uur gaan slapen. Hopelijk slaapt ze nu even door.

Uit logeren, ik moet er nog even niet aan denken eigenlijk. Vind het al moeilijk om eraan te denken dat ze voeding van een ander moet krijgen.
    Voor mijn zwangerschap dacht ik atlijd dat ik niet zo tuttig zou zijn met mijn kind, maar nu doe ik ook zo tuttig wat ik van een ander altijd afkeurde.

Zwanger zijn mis ik niet ontzettend, door het moois wat ik ervoor teurg heb. Mijn buik mis ik wel. Nu is die weer dik flubberig en zit ik me weer druk te maken over of mijn buik niet te dik is in mijn kleren. Terwijl ik tijdens mijn zwangerschap er zooooo trots op was.

Wij hebben voor de krampjes de flessen van Bfree gebruikt. En Danique heeft geen krampjes meer gehad sinds we die flessen gebruiken. Dus een tip!

Echte tranen huilt Danique al vanaf dag 2. De kraamverzorgsters stond er versteld van. Ze heeft soms haar hele wangen nat van het huilen :(

Nou verder weet ik het niet meer. Ik ga even genieten van mijn vrije tijd. Ga dus even inde tuin zitten met een boek denk ik.

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey kimm,
    ik had borstontsteking. vond mijn borst(en) wel erg gevoelig, maar ik kwam er pas achter door de koorts. ik voelde me echt wel ziek ook.
    ben je bang dat je ook borstontsteking hebt?

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ja ja ik heb de augustus mama's ook gevonden. Leuk om al die baby foto's te zien!
    Patrick is inmiddels alweer ruim 3 weken en groeit als kool. Hij is dan ook behoorlijk gulzig en heeft amper een fles laten staan. Hier ook last gehad van krampjes, maar met behulp van venkelwater gaat het super (hoewel hij dat super vies vindt). 's Nachts slaapt hij door en krijgt nou om 4 uur de fles. Wel even wennen om er 's nachts uit te gaan (en dan om 6 uur je kerel uit bed krijgen voor het werk!). Zo langzamerhand begin ik een ritme te krijgen. Vanmiddag lekker een stuk gewandeld met de honden. Het is echt heerlijk weer! Ook de kinderbijslag aangevraagd. Volgende week voor het eerst naar het consultatie bureau. Ja je moet nog een heleboel regelen met zo'n kleine.
    Maar leuk om te lezen dat het zo goed gaat met iedereen!

Groetjes Wytske.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Miranda, prachtmeiden heb je toch! Heerlijk!

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij geven Patrick Nutrilon (en 2x daags venkelwater tegen krampjes) en hij heeft ongeveer om de 1,5 dag een poepluier. Volgens mij is het heel normaal 1x per 2 dagen.

11. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Ik ben er weer van mijn middagje shoppen...Helemaal in de soep gelopen want Malou heeft niks anders gedaan als huilen. Was er een uurtje en heb de moed toen opgegeven en ben maar weer naar huis gegaan.
    Zie het soms echt even niet meer zitten doordat ze vrij veel last heeft van krampjes en heel weinig slaapt.
    Ben dan de hele dag met haar in de weer.
    In het begin ging het eigenlijk heel goed met haar alleen was ze geen vlotte drinkster. Toen de kraamverzorgster wegging was het heel weinig en dronk ze maar 50 cc per voeding. Verloskundige toen nog langs gehad en die zei probeer eens een andere speen. M speen gehaald en toen dronk ze te snel maar de verloskundige had gezegd beter dit dan dat ze helemaal niet drinkt. Later nog een 123 speen gehaald en dat was de oplossing.
    We hebben dus iedere keer kruidvatvoeding gebruikt alleen na de derde week begon ze veel te spugen en was heel veel wakker en had last van krampjes. (de wijkverpleegkundige had gezegd stap maar over op nutrilon dat spugen komt waarschijnlijk van de kruidvatvoeding) Dus wij over op nutrilon. Nog spuugde ze veel en had veel last van krampjes. Moesten we johannesbroodpitmeel gaan proberen. Daar kreeg ze nog meer krampjes van en ook dunne luiers.
    Mee gestopt en overgestapt op nutrilon omneo. Ging super tot zondagavond. Nu weer allemaal hetzelfde en ik weet het gewoon echt niet meer.
    Kan wel huilen zo. Ze ligt nu ook te huilen en kan haar oppakken en dan is ze weer even rustig maar als ik haar terug leg begint het weer van voren af aan. Vandaag dus heeft ze nog geen 2 uur geslapen vanaf half 9.
    Snachts is ze wel rustig. Iemand ideeen?
    Blijf de nutrilon omneo zowieso nog maar eens 2 weken proberen misschien dat het nog wel beter gaat.
    Sorry voor mijn lange verhaal maar moest dit echt ff kwijt.... :oops:

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ miranda, wat een prachtmeiden heb je :) daar kun je je mee vertonen ;)
    Enne leuk shirt....waar heb je die gehaald?

@ Sjorsje, ik moest ff wennen aan die naam, maar ik vind hem toch wel erg leuk :D
    Heb je ook nog een foto van de nijnies :rolleyes: :D

@ Miepie, ik heb voeding voor hongerige baby's van Friso. Misschien werkt dat? Nu moet ik zeggen dat Giulia tegen alles kan en net haar pappa is....ook soort kliko :)

wij hebben ook even gewandeld en gewinkeld :D Winkelen niet zo'n succes want mevrouw was steeds aan het huilen, maar in het park in combinatie met de zon en de wind, geen kind gehad aan haar en lag blij te liggen :) (wat een zin) Nu ligt ze knock out in haar ledikant :)

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Jeslyn krijgt nutrilion hypoallergieen voeding en krijgt elke dag poepluiers, 2 a 3 keer per dag.

14. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Danique heeft ongeveer elke dag wel een poepluier.
    Al is het wel de ene keer 's middags en dan weer 's nachts, dus gemiddeld een 1,5 dag denk ik.
    Maar soms poept ze ook wel 2 of 3 x op een dag.
    Heel verschillend dus. Maar zolang het niet heel hard is ofzo zou ik me er niet druk om maken hoor!

Miepie28, wat balen zeg dat Malou zo huilerig is. Moeilijk is het toch he? Je weet niet wat je kindje heeft en doet maar wat. Soms denk ik, waar is de handleiding?

Ik heb ook de voeding voor hongerige baby's
    Probleem is alleen dat het niet goed door de speen gaat. Danique moet heel erg haar best doen, zitten soms wel 3 kwartier met een fles. Nu hebben we de volgende speen erop gezet en is ze binnen 10 minuten klaar, met als resultaat heel ontevreden huilend meisje.
    We blijven dus speen 1 maar gebruiken, dan maar iets langer met haar zitten!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dames, wat doen jullie het allemaal relaxed!
    ik vind het soms nog best zoeken allemaal. in huis kan ik me redelijk redden (al heb ik weinig tijd doordat ik mijn dochter veel vast heb)
    ik vind het vooral een drempel om de deur uit te gaan. we wonen op een bovenwoning, dus moet ik eerst de kinderwagenbak naar beneden tillen en in elkaar zetten, maar ik ben vooral bang dat ze begint te huilen en wil eten.
    ze kan namelijk volgens mij de hele dag wel eten! soms komt ze na een uur of een half uur alweer (blijkbaar toch niet genoeg gegeten) en soms pas na 4 uur. ik weet dus eigenlijk nooit hoe lang ik ontspannen weg kan. voeden in het openbaar vind ik nog niet makkelijk (borstvoeding) en moet ook net maar ergens kunnen.. het helpt ook niet dat ik borstontsteking heb gehad en het voeden aan die kant nog vrij pijnlijk is.
    daarnaast vind ik het ook wennen dat ik de hele dag aan haar gebonden ben door de voeding en voel ik me heel verantwoordelijk. het leven van mijn vriend gaat gewoon door, gewoon werken, trainen en eten met vriendjes en mijn leven draait om haar.
    denk niet dat ik er niet van geniet hoor. dat kleine koppie en dat kleine lijfje. het uitstrekken en het lekker tegen je aanliggen. ik ben absoluut heel gelukkig met haar! ik voel me alleen wel een beetje aan haar en huis gekluisterd.
    meer meiden die dit herkennen of gaat het iedereen zo makkelijk af?

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    daisy, nog een tip voor baby's die op de buik slapen: http://www.angelcare.nl
    is een matje dat registreert of de baby nog adem haalt. anders gaat er een alarm af.

diana, ottilie heeft juist zuigbehoefte als ze krampjes heeft. met een pink vind ik geklooi. een speen wil ze alleen in combi met cinababy.

waar koop je sab simplex?

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Thanx voor de geruststellende reacties op mijn poep-vraagje. :D

Binna, ik denk aan je! Prachtige datum inderdaad. Succes!

Puck, als je kleintje een groeispurt doormaakt, kan hij opeens nieuwe dingen waardoor de wereld opeens weer een stukje enger is. Daardoor wil hij even ‘terug naar een veilig plekje’, bijvoorbeeld jouw schoot, om te wennen aan al het nieuws. Na een paar dagen zou hij er beter mee om moeten kunnen gaan en juist weer vrolijker worden en jullie verrassen met wat hij nieuw kan. Dat is tenminste met de groeisprong van rond 6 weken, latere groeisprongen kunnen volgens het boek (‘Oei ik groei’) door langere huilperioden voorafgegaan worden, soms wel een paar weken...

Rebecca, bewust lachen gaat volgens mij vanaf 6 of 7 weken ongeveer. En dan nog naar iedereen, of zelfs naar alles met ogen, ook een masker ofzo. Pas met een maand of 4 geloof ik gaan ze pappa en mamma herkennen. Maar ik twijfel of ik het me wel goed herinner...

Hier nog geen ritme, al merk ik dat het beter gaat sinds we Ise in haar ledikantje te slapen leggen overdag (sinds een paar dagen is dat pas :oops: ). Daar slaapt ze langer en komt meer in de buurt van elke drie uur voeden dan wanneer we haar in de box / hangmatje / wandelwagen / draagdoek / op schoot laten slapen. Vooral dat laatste is zo lief! Maar het is voor haar blijkbaar wel beter om boven te slapen. En zo heb ik m’n handen overdag ook wat meer vrij, da’s ook wel lekker.

Jessica, ik kan echt nog geen afstand doen van Ise, zelfs niet voor een paar uurtjes laat staan een hele nacht! Maar da’s misschien meer om mezelf dan om haar. Zulke kleintjes willen gewoon gevoed en gekoesterd worden en als jij je kleine bij een vertrouwd iemand achter laat die dat alles 100% doet (ook midden in de nacht zo lang op blijven als nodig is), dan zal je kleine er vast geen last van hebben. Maar of jij het leuk vindt, moet je zelf bepalen!

Rebecca, wat ook helpt bij krampjes is dat overstrekken en spartelen dat ze doen tegen te gaan: lekker de beentjes opkrullen en ze klein maken ipv uitgestrekt. Dat voelt beter, al weten ze dat zelf niet. En inderdaad druk op hun buikje: tegen je aan houden, op je arm leggen of sommige kindjes vinden het lekker om op hun buik te liggen, lees ik hier. Sterkte!

Diana, vervelend dat ze krampjes heeft. Ik lees hier wel dat ze van flesvoeding nog meer krampjes kunnen krijgen dan van borstvoeding, dus om die reden overstappen is misschien niet slim. Maar ik weet het ook niet hoor!

18. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    tja, heb het cb ook gebeld over overstappen op flesvoeding, maar raden ze ook af. Inderdaad kans op nog meer krampjes. Probiotica raden ze ook af (niet gelijk naar de medicijnen grijpen), maar ze zeiden dat ik eens venkelthee moet proberen.
    Zelf zo'n 3 kopjes per dag drinken. En Celina voor de voeding een klein beetje afgekoelde venkelthee geven.
    Als dat niet werkt kun je altijd nog probiotica of iets anders proberen, zeiden ze.

Dus nu ga ik iedere dag een flesje yakult drinken, een potje activia eten en 3 koppen venkelthee drinken. Wie weet.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @lauwie: herken je gevoel wel hoor. Alleen ga ik wel de deur uit. Ik word gek van alleen maar huishouden en kids. Maar het is en blijft een hele omschakeling.
    Sab simplex is te koop bij een da drogist in Hengelo en via een Duitse site (in het Nederlands geloof ik). Is via de zoekfunctie hier op het forum wel te vinden maar ik zal even kijken of ik de papieren hier nog bij de hand heb.

20. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

Ja maar dokter zegt dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon veel melk heb waardoor het zo'n pijn doet :| ik weet het alleen niet heb ook echt alleen maar pijn in 1 borst...

Deel Deze Pagina