Je kan ook met een naalt het gaat je van speen 1 wat groter maken. of de fles niet zo heel strak dicht draaien. want 3 kwartier is echt niet goed.
Ik herken het ook wel hoor Lauwie. Er blijft gewoon even weinig over naast baby baby baby. En hoe dol ik ook op haar ben, soms zou ik wel wat meer willen doen op een dag dan maar een paar kleine dingetjes terwijl ze slaapt.
Hou er wel rekening mee dat de Angelcare niet kan gecombineerd worden met de Aerosleep. Wij hadden de Angelcare en gebruikten ook de Aerosleep. Maar omdat de baby dan eigenlijk zweeft op de matras zou het alarm continue afgaan. We hebben dus moeten kiezen tussen de Aerosleep en de Angelcare. Uiteindelijk gekozen voor de Aerosleep en de Angelcare geruild voor een gewone babyfoon. Aerosleep betreft een matrasbeschermer met een luchtlaag. Als de baby zich op zijn buikje draait kan hij zich niet verstikken in de matras. info: http://www.aerosleep.be/
@ lauwie hier hetzelfde gevoel hoor, vind mezelf nog niet echt een volleerde borstvoedingsgevende moeder, maar wilde ook niet teveel thuiszitten want dalijk is Roos niks gewend. Ben begonnen met naar de super te gaan en naar de opa's en oma's en o ja mijn werk. Allemaal plaatsen waar ik gewoon kan voeden (behalve de super maar daar ben je geen dagdeel). Ook een keertje Roos bij oma gelaten zelf boodschappen doen en Roos weer opgehaald. Langzaam maar zeker voel ik me steeds zekerder al is mijn voedingsritme totaal niet aanwezig. Ik hoop dat je snel er weer een beetje op uit kan gaan want behalve moeder ben je toch ook nog jij
@Lauwie: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html De flesjes zijn hier goedkoper dan bij de Nederlandse apotheek die ze verkoopt en de porto is ook minder (ik ben een echte hollander ) Maar ik vond het ook handig dat je achteraf mag betalen, de rekening komt bij het pakketje en ze hebben gewoon een Nederlandse Rabobank-rekening. Ik heb 2 flesjes besteld om te kijken of het werkte, ben je 18 euro kwijt, incl. porto. Dus dat valt weer mee succes
Ik durf niet zo te prutsen met een naald in mijn speen eigenlijk. Ben bang dat ik het helemaal verknal. Ik heb nu volgens mij de manier gevonden. De dop moet je ook niet te los draaien heb ik ontdekt, dat deed ik de laatste paar keer, dan liep de melk gewoon langs de dop eruit. Maar juist doordat die zo los zit wordt het nog moeilijker. Ik heb nu de juiste stand gevonden denk ik/hoop ik. Danique ligt gewoon weer lekker te slapen. Ik verbaas me erover. Ze heeft vanaf 3 uur geslapen tot kwart voor 7 en nu net om half 8 had ze de fles weer op en is ze gelijk weer gaan slapen. Hopelijk blijft het zo! Dames met borstvoeding; lijkt me heel moeilijk om zo te moeten kijken naar je schema en wanneer je weg kunt en of je dan kunt voeden. Wat dat betreft is voor mij heel makkelijk. Fles mee en die kun je bijna overal warm maken en wij hebben een flesverwarmer voor in de auto dus dat kan ook altijd nog! Probeer in elk geval niet teveel thuis te zitten. Geniet lekker, al is het maar even een ommetje maken in de wijk. Dan ben je langzaamaan toch weer wat buiten!
@Lauwie; Erg herkenbaar, jouw gevoel. Ik heb ook echt vaak 't gevoel geleefd te worden. Als je al iets wilt plannen dan moet het echt tussen de BV door (ik ben er ook nog geen voorstander van elders BV te geven). Kijk er ook echt naar uit dat er meer tijd tussen de voedingen in gaat zitten Over poepluiers; Matthijs heeft er wel 6 of 7 op 'n dag . Is dit abnormaal veel? We zijn vandaag bij de osteopaat geweest. Matthijs heeft 'n lichte afvlakking vd schedel aan de linker kant, maar dit is maar voor 10 hooguit 20% de oorzaak van zijn krampjes. Het gevoel is erg dubbel. Natuurlijk zijn we hardstikke blij dat 't reuze meevalt, maar 't is ook frustrerend dat er niks aan gedaan kan worden. Volgens mij is 't enige dat we nog niet geprobeerd hebben de sab simplex (mijn man is er nogal huiverig voor omdat 't alleen in Dld verkrijgbaar is). Maar ik ga het donderdag bij 't CB toch navragen, want ik hoor hier alleen maar positieve verhalen..... Groetjes Silvia
@duster2000 ik was ook huiverig. Het cb weet niet wat het is dus daar heb je niets aan. Ik heb het meegenomen naar de apotheek en de ingredienten laten nakijken. En het was goed , dus kon het gebruiken. Ik hoop dat je er iets aan hebt. bumba.
Mijn kraamverzorgster heeft het me aangeraden. Ze gaf het mee als tip voor als Danique veel krampjes zou krijgen. Heb het nog niet nodig gehad gelukkig! Heb je al andere flessen geprobeerd. Ik heb de Bfree en ben echt supertevreden. Geen krampjes bij mijn meisje!
@Aliekeleppink; Ik geef volledige BV. Denk er wel over om over te gaan op FV, want ik voel me nu zo schuldig. Ben echt bang dat de krampjes door de BV veroorzaakt worden. Hij krijgt nl heel veel in korte tijd binnen, omdat ik te veel BV heb Groetjes Silvia
Ik lees hier van alles over krampjes... Ik geef ook volledige BV en ivy heeft nergens last van... ik eet en drink eigenlijk ook gewoon normaal... pff we zijn nog steeds niet in orde hopen dat het snel voorbij gaat
@Bumba; Ik zal hem jou berichtje eens laten lezen. Misschien dat hij 't dan toch wil proberen . Ik denk echt dat we verder weinig keuze meer hebben. Bedankt! Groetjes Silvia
Hier ben ik weer even. De wijkvk heeft mij geadviseerd om max 15 min per borst te voeden. Daardoor ben ik minder lang bezig en zie ik het weer wat meer zitten. Verder moet ik haar zoveel mogelijk zelf laten komen. Dus niet meer elke keer wakker maken. Er mag dan max 4 uur tussen zitten. En 's nachts 7 a 8 uur max. Nou slaapt Janna meestal door. Ze krijgt tussen 22 en 23 uur de laatste voeding en dan moet ik haar wakker maken rond 6 uur. Ik ben hier nu 2 dagen mee bezig. En ik vind het zo goed gaan. Ze poept en plast nog goed. Dus ze krijgt voldoende binnen. Trouwens was ze maandag echt goed aan gekomen. Ze zit gewoon boven geboorte gewicht. Heerlijk. Vrijdag ga ik weer even wegen of ze wel blijft groeien. Want dat is wel belangrijk natuurlijk. We krijgen vanavond visite, maar mijn man is ziek, hij is nu dus lekker naar bed. Niet zo gezellig, maar ja hij is echt ziek. Kan hij toch ook niks aan doen! Hoop dat hij mij en Janna niet aansteekt!
@ miranda wat een lieve foto's van Laureen! @ sjorsje nog gefeliciteerd met je zoontje! vind het zo grappig dat jij ook uit Etten-Leur komt! @ Mik dat is hier hetzelfde, ze hebben amber ook geschat @ pruts nog gefeliciteerd met je zoontje! @ miepie meis toch dat is ook wat! kan me voorstellen dat je je er machteloos door voelt! wij gebruiken Friso comfort dat is ongeveer gelijk aan omneo en moet zeggen dat het bij ons goed werkt, het spugen is gestopt alleen de moeilijke ontlasting niet helaas @ lauwie ik denk dat we daar allemaal wel een beetje last van hebben / hebben gehad....ik had het ook de eerste weken, het is gewoon even wennen allemaal maar nu is het helemaal gewend, geef het tijd meis komt helemaal goed! ik heb trouwens de angelcare en zou niet meer zonder kunnen slaap nu als een roosje! @ duster wat een schatje en wat een wijze blikken al! @ hapy lekker ritme meis hopelijk houd ze het vol! fijne avond dames! xxx
Duster wat stom, helemaal niet bij stil gestaan dat je bv geeft. Sorry, kan het niet allemaal bijhouden van iedereen. Kimm, balen zeg dat je nog niet lekker bent. Hoe is het met Ticho dan? Austin, wat een stoer shirtje zeg! En zag nog veel meer supermooie kindjes! Hebben jullie ook dat je even gaat kijken als je kindje langer slaapt als anders? Ik betrap me erop dat wanneer ze langer als 2 uur slaapt ik ga kijken. Bang dat er iets mis is. Blijf dan ook staan tot ik haar heb zien bewegen. Wil haar neit aanraken, omdat ik bang ben haar wakker te maken.