Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant

de laatste om het af te leren hihi!

xxx

2. Niet meer actief

chantico:
    vandaag valt het reuze mee met de krampjes gelukkig maar ik doe heel weinig nutriton door de voeding want ik heb toch het idee dat het dan meer wordt,

als ik hier zo eens kijk dan zijn sommige babys al een1 kilo of meer aangekomen in een maand tijd(vanaf geboorte),1 baby zelfs 1660 gr of zo, ik weet niet meer wie het was
    amy is in een maand "maar "525gr aangekomen, :( geef ik ze dan te weinig? op het cb zeiden ze wel dat ze goed gegroeid was, als ze op commode ligt dan voel ik wel de ribbetjes maar ze heeft wel stevige beentjes en armpjes hoor, sorry voor mijn egoberichtje

3. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ alieke ja dat had ik nou ook...ook als ze bv aan het huilen was als we haar op bed hadden gelegd... (we hebben nl. bij de broer van mijn man gezien wat een onhandelbaar ventje hun zoontje is geworden door hem continue te pakken bij elke kick) dus hebben we besloten dat ze best wel even kan huilen als we haar weg hebben gelegd, maar als ze dan opeens stil was maakte ik me ook zo'n zorgen daarom hebben wij toen de angelcare gekocht en nu maak ik me geen zorgen meer omdat anders dat alarm af gaat, misschien iets voor jou?

xxx

4. Niet meer actief

wie van jullie heeft een babyhangmatje,?
    we kunnen er eentje krijgen van vrienden van ons als we willen maar ik weet niet of het wat is?

5. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Wij dachten ook dat ze niet gemeten hadden. Niet gezien in ieder geval. De hoofdomtrek wel. Maar later thuis zagen we dat op de papieren van het ziekenhuis stond dat ze 50 cm was. Ik denk dus ook een schatting.
    Een paar dagen later meette de verloskundige bij ons thuis 47 cm.
    En vorige week bij het cb was ze 51 cm.
    Tja . . .

6. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Misschien eens bij iemand anders informeren. Lactatiekundige ofzo?

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Kun je niet kolven misschien? Dan krijgt je zoontje minder snel voeding binnen, maar blijft het voor z'n darmpjes wel het zelfde.

8. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als ze bij het cb zeggen dat ze goed gegroeid is . . . Maar als je je toch zorgen maakt moet je gewoon nog even bellen met het cb, of eventueel met de verloskundige ofzo. Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig, toch?
    Heb je ook het groeiboekje gehad? Daar staat een grafiek in, dan kun je zien of ze goed op gewicht zitten.

9. Chantico

Wij. Heerlijk vindt ze het erin!

10. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ha, wij hebben een hangmatje voor in de box. Nog niet uitgeprobeerd omdat de bodum dan omlaag moet. Is er nog niet van gekomen.
    Én ik heb van m'n zus een hangmatje gekregen in een soort houten stellage. Kan ook buiten gebruikt worden. Daar hebben we haar wel al in gehad liggen, maar daar is ze nog iets te klein voor. Het is een behoorlijke hangmat eigenlijk (maar toch wel voor baby's). En het is nog geen weer geweest om het buiten te gebruiken (vandaag toevallig wel, maar de stad in geweest), en binnen neemt ie errug veel ruimte in beslag. Niet echt iets voor in onze woonkamer. Zeker niet met een joekel van een hond erbij.

11. Chantico

Lauwie, ik herken helemaal wat je schrijft. Ik voelde me een paar weken geleden ook zo: gebonden aan huis, kon moeilijk weg omdat het zo'n gedoe was en Ise ook nog helemaal geen ritme had. En m'n vriend kon wel gewoon z'n dingen doen.

Maar inmiddels heb ik meer routine gekregen, bijvoorbeeld met het sjouwen van de wandelwagen, maar ook met voeden buitenshuis. Thuis krijg ik nu op een dag steeds meer gedaan (huishouden, maar ook lekker wandelen met Ise of iets leuks voor mezelf). Ik leg Ise nu altijd boven in haar ledikantje te slapen en daardoor slaapt zij beter én heb ik meer m'n handen vrij.

Ik leer Ise ook steeds beter kennen en kan steeds beter inschatten wanneer ze genoeg gegeten heeft om wat langer met haar van huis te kunnen. Ook heb ik wat manieren gevonden om met haar op stap te gaan. Vooral fijn is het om met haar in de draagdoek met de bus naar de stad te gaan. Kan gewoon winkelen en zij ligt heerlijk te slapen. Werkt perfect! Ik voel me sinds twee weken ofzo ook steeds vrijer. Als ik straks met haar durf te gaan fietsen, is het helemaal super.

En nu we zijn gaan oefenen met het flesje, kan ik ook twee keer in de week (zo vaak oefenen we) wat langer weg zonder haar, omdat m'n vriend haar dan kan voeden als ze honger krijgt. Ben een keer wezen winkelen en een keer naar de verjaardag van een vriendin geweest. Heerlijk! Maar ook fijn om weer naar huis te gaan :D

En binnenkort komen vrienden van me langs voor een ouderwets avondje samen en dan blijft m'n vriend thuis om boven voor Ise te zorgen, zodat ik alleen even hoef te komen om haar te voeden en daarna weer beneden naar m'n vrienden kan. Is iets meer geregel dan vroeger, maar m'n vriend doet het graag voor me en m'n vrienden komen ook net zo lief bij mij langs als dat we ergens anders heen gaan. Zo zijn er vast meer creatieve oplossingen te bedenken, denk ik nu.

Dus: blijf vertrouwen, ik denk dat iedere moeder én ieder kindje steeds beter op elkaar ingespeeld raken en daardoor ook telkens weer een stukje meer van het dagelijks leven op kunnen pakken.

12. Chantico

Is dat omdat ze de hangmat anders op de verhoogde bodem ligt? Wij hebben dat ook, maar als je de lussen die je moet knopen een aantal keren om de boxrand draait tot ie wel strak genoeg staat, kan het wel. Hier in ieder geval wel.

13. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    welterusten iedereen! manlief gaat vannacht de fles doen dus mag lekker doorslapen (hoop dat het lukt...)
    Zag weer hele leuke fotos van austin! Zal morgen ook eens gaan kijken naar een leuke foto van malou....

14. Niet meer actief

diana, ja dat heb ik, stom dat ik daar niet aan gedacht heb, zal er zo eens even in kijken.
    dank je wel ;)

15. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Ze hebben mij geleerd om even in de handpalm van het kindje te "kittelen". Daar reageren ze op en worden ze niet wakker van! Bij ons lukt het alleszins, Stan heeft net geslapen van 16:30 uur tot 21:30 uur. Was er ook niet gerust in maar ben regelmatig gaan "kittelen". Uiteindelijk hebben we hem "moeten" wakker maken om te eten.

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    rebecca, mij vertelde ze dat ze 150gr per week aan moeten komen. de eerste week vallen ze af, dus het lijkt mij prima!
    wij hebben een minimonkey die we als hangmat gebruiken. ottilie slaapt er lekker in.

schrijf ik net hier dat ik t nog wel spannend vind om naar buiten te gaan. ga ik met mijn vriend nog een rondje lopen (ff ons nieuwe huis kijken en een boodschapje bij de ah). sta ik ff buiten te wachten bij de ah, rijden een auto en een fietser tegen elkaar aan, waardoor de fietser uitwijkt en een aantal geparkeerde fietsen omgooit tegen de kinderwagen aan. niemand die naar mij keek of het wel goed ging, alleen maar of ze zelf schade hadden. moest echt mijn best doen om niet te janken!

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank voor al jullie reacties! fijn om te horen dat dat ritme en het vertrouwen om op pad te gaan steeds meer komt.
    ik plan ook steeds meer uitstapjes. binnenkort maar eens wat beter verdiepen in het kolven (krijg er nu maar 10ml uit). dan kan ik ook een flesje meenemen en dat geven als ik me niet genoeg op mijn gemak voel om te voeden (bijv. als ik op mijn werk langs ga).
    nogmaals bedankt! jullie schrijven zo zelfverzekerd over allerlei uitstapjes dat ik me nog onzekerder voelde. heel fijn om te horen dat dat bij jullie ook gegroeid is!

18. Niet meer actief

lauwie, wat een sukkels, je zou ze toch wat, ik snap dat je bijna stond te huilen,en ottilie sliep zeker gewoon door?
    heb je toch geen schade aan de kinderwagen?

dan klopt het hoor met het gewicht van amy, maak me weer eens druk om niks ;)

19. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ lauwie wat een debielen, gaat alles goed met jou en de kleine?

welterusten dames , ga morgen alvast weer een dagje werken...die meid die mijn werk heeft overgenomen tijdens mijn verlof bakt er werkelijk waar niets van en mijn vaste collega is met vakantie...ach ja ik neem Amber gewoon mee die is toch hartstikke lief!

xxx

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @lauwie: nu het nog maar begin september is, telt het leeftijdsverschil nog enorm. 3 weken op een leeftijd van bv 5 jaar maakt niets uit maar erzit heel veel verschil tussen een baby (en mama!) van 2 weken en 1 van 5 weken.

Deel Deze Pagina