@mik: ook al zo'n moeilijke vraag. jij kent je meisje het best, dus als ze erg is veranderd is of bijvoorbeel een rare houding aanneemt dan zou ik zeker even de huisarts bellen. maar alleen steeds huilen heb ik nooit meegemaakt dus weet echt niet wat het zou kunnen zijn. een kindje van 6 maanden zou zich wel al aardig kunnen vermaken zelf, maar ja elk kind is weer anders. moeilijk
@ Mik: Meis, hierin moet je je gevoel volgen. Als jij denkt dat de osteopaat wat kan doen moet je morgen gelijk bellen. Beter voor niets dan dat je helemaal niks doet. Misschien zit er iets toch niet helemaal goed en kan ze niet ontspannen liggen. Jasper kan zich redelijk vermaken, maar had soms ook moeite om overdag in slaap te vallen. Ik heb hem 1x vreselijk door laten huilen. Ik ben niet gaan kijken, geen speen gegeven, echt helemaal niks. Sindsdien jengelt hij wel maar valt nu zelf in slaap. Ik vond het een hel, hij huilde 1 uur en 12 min achter elkaar voordat hij kalmeerde, maar ik zat er zo doorheen. Ze raken er nu aan gewend dat er wel wat gebeurt als ze huilen en ik wilde daar niet aan toegeven. Ik leg Thomas en Jasper altijd wakker in bed, ze zijn dan wel moe en maar moeten zelf in slaap vallen. Ik heb het zelfs nu voor elkaar gekregen dat ze samen in bad gaan na het eten en om 19u allebei in bed liggen. Het is echt de regelmaat erin houden en dat kost soms heel veel moeite, maar ik krijg daar nu steeds meer profijt van.
hmm wat vervelend, maar denk aan voeding (veranderingen), hoeveelheid slaap op een dag? ik zeg ook maar wat
Hey Mik, Over het huilen kan ik echt niet veel zeggen, maar over het vermaken misschien wel. Stan kan zichzelf ook niet echt vermaken, ik kan hem 10 minuten in zijn box laten en dan begint hij te "jengelen" Ik moet hem dan verplaatsen en zijn wipper tot hij dat weer beu is. Als het echt niet van Donique haar gewoonte is zou ik misschien eens informeren bij de huisarts. Informeren kan nooit geen kwaad. Zou het kunnen dat de tandjes door komen en dat ze daar heel veel last van heeft, ik heb gehoord dat het lang kan duren eer de tandjes echt doorbreken. Ok ik lees dus dat ze altijd al huilerig is geweest. Een tante van mijn man heeft laten weten dat haar zoon ook een huilerig kindje was en dat ze soms in alle staten was. Helaas heeft niet iedereen geluk om een "stil" kindje te hebben. Als het je kan geruststellen zou ik bellen met een arts en dan ben je zelf een beetje gerustgesteld.
ze is gewoon nooit tevreden. weet je als ik dan van iedereen hoort dat die kindjes nooit huilen en altijd lachen. ik heb gewoon een fel krenkie gemaakt. is niet erg maar wel erg frustrerend!
@ Mik: Voeding is ook nog niet eens zo gek... Jasper huilde ook zo vreselijk veel en ik ben toen op gaan letten wanneer hij nou precies huilde. Wat ik deed, wat hij deed, etc. Toen viel het op dat hij scheef lag, dat hij niet op zijn zij wilde liggen, niet plat op zijn rug maar iets gebogen, etc. Toen kwam ik erachter dat hij wel erg veel symptomen van het KISS- syndroom had.
Uhm...niet erg? Meis, het is toch best pittig hoor als ze zoveel huilen! Ik vond het op een gegeven moment wel erg
het is gewoon naar dat je altijd beseft dat ze kan gaan huilen als we ergens heen gaan. de fles kan ze ook noit gewoon drinken. altijd tussendoor en erna huilen. maar ja wat voor voeding moet ik dan gaan geven? ik geef nu 8 uur 180cc met 6 scheppen standaard en 3 scheppen nutrix 12uur 180cc met 6 scheppen omneo en 2 scheppen nutriton 16 uur 180cc met 6 scheppen omneo en 2 scheppen nutriton 18uur potje groenten (eet ze nog nauwelijks) 19.00/19.30 180cc met 6 scheppen standaard en 3 scheppen nutrix
anissa krijgt omeprazol, dat zit ook in de losec. normaal krijg je dat maar wij hadden eerst de omeprazol en losec kreeg ik niet binnen bij haar. de omeprazol zit in een capsule, het zijn balletjes, en de capsule maken we open en de balletjes doen we in haar mondje en die slikt ze door. in het begin was het moeilijk maar ze is er nu gewoon aan gewend. maar de dosering is erg hoog, vorige keer wou ze zelfs 40 gram geven, maar dat wou ik niet. de zuurmeting valt wel mee, hoor ik van meerdere mensen, je moet er alleen een dag voor in het ziekenhuis zijn. en we moeten maandag naar het ziekenhuis sjorsje jij ook gefeliciteerd, wat veel zwangeren al weer, leuk hoor daisy, anissa was vanacht om 5 uur wakker, ze komt regelmatig nog voor een nachtvoeding. volgens het bureau komt dat ook vaker voor als het vriest, omdat het dan toch wat kouder word. in ieder geval was vanacht safouane ook nog eens wakker, erg gezellig mik wat moeilijk zeg, maar kiindjes van 6 maanden zijn allemaal verschillend, en sommigen vermaken zich maar een heleboel ook niet. en kindjes die nooit zelf in slaap hebben leren te vallen of kunnen hebben vallen doen dat nog niet. anissa heeft heel veel slaap problemen gehad en bij haar was de combinatie osteopaat, inbakeren, en rust en regelmaat een houvast. maar de regelmaat is voor haar heel belangrijk. maar als je het gevoel hebt dat je hulp moet zoeken moet je dat echt doen, want je gevoel geeft het vaak al aan. hoop dat je heel snel een oplossing vind. aah esprit wat een popje wat ik bij anissa zo grappig vind is dat ze zo weinig haar heeft, de anderen hadden een hele bos en moesten met 4 maanden al geknipt worden. en ze heeft als enige op haar achterhoofd zo`n leuke kale ligplek
@Mik: meid wat vervelend. kan me indenken dat je er moedeloos van word af en toe! Kan ze wel goed poepen? Misschien dat ze last heeft van haar buikje? Ik zou anders idd ff naar de huisarts gaan, die heeft dit vast wel vaker mee gemaakt en kan misschien goede tips/advies geven. Of misschien t consultatiebureau? Dikke knuf meid! Liefs Vera
@ Mik: Ik durfde in het begin nooit met Jasper ergens naar toe omdat ik bang was dat hij een vreselijke huilbui zou krijgen. Dus als ik het goed begrijp drinkt ze haar flessen ook niet makkelijk en rustig. Heeft ze moeite met de ontlasting dat je omneo gebruikt?
Dames, ik kan jullie even niet meer bijhouden Ik lees het wel allemaal telkens even door, maar zodra ik aan het eind ben weet ik er al niets meer van. Het gaat me dus even niet lukken om te reageren. Vrijdag of van het weekend weer als Danique tenminste wil slapen. Sinds een paar dagen doet ze alleen nog maar korte slaapjes van zo'n 3 kwartier tot een uur. De langere slaap is er helemaal af. Ze is ook klaarwakker na het korte slaapje. Is dit wel normaal? Gelukkig vannacht een goede nacht gehad. Danique heeft heerlijk doorgeslapen. Gelukkig maar! Hopelijk vannacht weer, want ik ben moe! Ik lees heel veel over groente en fruit en dat jullie kids er al zoveel van eten. Danique eet er werkelijk nog helemaal niets van. Als ik met het lepeltje aankom gaat haar mondje 9 van de 10 keer niet open. Soms likt ze met haar tong langs de lepel als ik die tegen haar lippen hou. Maar vaak wil ze ook niet. Dat is toch nog helemala niet erg he? Juud, wat balen zeg niet zwanger. Hoop dat de huisarts je kan helpen waarom je niet ongie wordt. Rebbel, ik zou het wel willen weten, maar dat komt omdat ik altijd alles precies wil weten en onder controle wil houden Binna, wat leuk een fotoshoot! Marleen, 1 uur en 12 minuten, wow dat ik echt wel lang ja. Ik laat danique vaak ook wel huilen, maar met 15 minuten is ze vaak stil. Ik gebruik de kiekeboemethode en dat werkt prima. Misschien ook een tip voor de rest Verder weet ik het echt niet meer wat jullie hebben geschreven. Ik ga even lekker douchen! Nu mogen jullie weer even kletsen, heb ik straks even iets te lezen
@ waarom geef je ook standaard, mylan had daar ook last van namelijk dus ben er mee gestopt. beter is naast de omneo hypo allergeen te geven met nutriton ik ga naar boven massageavond hè hihi
esprit lieve foto zeg rebbel, ik vind het moeilijk te zeggen. de arts geeft eigenlijk aan dat het bloedprikken uit voorzorg was, maar dat die met de kennis en de ontwikkeling van hoe het nu gaat het dus niet had gedaan? plus als jij zegt dat ze niets kunnen doen, dan denk ik dat ik het niet had laten doen. maar ik sta niet in jouw schoenen natuurlijk. maar het klinkt eigenlijk als dat de arts zegt dat als die wel iets in die trant had dat het nu ook minder goed met hem zou gaan? succes met de beslissing. mik het weinig eten van de groente is wel normaal hoor. maar mischien moet je het sochtends geven? dan zijn ze nog niet zo moe van de dag en gaat het eten makkelijker? verder klinkt je schema goed. maar wat marleen ook zei ik durfde in het begin ook niet weg, anissa raakte overal door van slag, en in de kinderwagen werd ze zelfs wakker en als ze ging huilen deed ze dat de hele weg naar huis. nu slaapt ze als een os. mischien heeft ze een allergie? koemelk of iets? ik zou toch wat hier eerder is aangegeven naar een arts gaan of cb, zeker als je gevoel zegt dat er wat is, en je niet laten afschepen. want zoals je het beschrijft klinkt het alsof ze ook niet lekker in haar vel zit, en huilen met drinken is ook niet goed.