Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Esprit, wat een geweldige foto's. Ik heb ook nog van die spiegeltjes liggen, moet ze nog steeds opplakken, haha

Decepino, heb je al een test gedaan? Gewoon voor de zekerheid? Ik niet hoor. Misschien zijn we wel zwaar aan het ontzwangeren en reageren we op die nieuwe hormonen. Ik heb geen idee. Ik hoop dat als ik van de BV af ben, dat het dan een stuk beter gaat. Nog een kleine maand en dan stop ik.

Mik, oh meisie wat een ellende. Kan me heel goed voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit. Tja misschien voeding of ?. En misschien is ze wel gewoon heel onrustig. Dan hoop ik dat er genoeg mensen zijn die jou rust kunnen geven(door even op te passen af en toe enz). Heb je wel eens aan babymassage gedacht om haar wat rustiger te maken? Ik verzin maar iets hoor, heb gelukkig geen ervaring! En dat van die osteopaat vind ik wel een goed idee, baat het niet, schaadt het niet.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen en mik,
    over in slaap huilen/ op de arm in slaap vallen:
    ik ben geen voorstander van kindjes zich in slaap laten huilen. in mijn studie heb ik geleerd over learned helplessness - aangeleerde hulpeloosheid. naar mijn idee stoppen kindjes op een gegeven moment met huilen omdat ze leren dat het geen zin heeft dat ze communiceren dat er iets is (zich alleen/angstig voelen, pijn, ongemak, ...)
    ik wil graag een kindje opvoeden dat met mij communiceert en leert om communicatie serieus te nemen. laten huilen gaat dus erg tegen mijn gevoel in. marleen, hoop niet dat je het mij kwalijk neemt hoe ik er tegen aan kijk. ieder doet het gewoon zoals het voor haar goed voelt.
    het is ook niet of ik een half uur met haar rondsjouw. op goeie dagen heb ik haar misschien een minuutje zo vast. en op slechte dagen idd wat langer.
    natuurlijk maak ik me ook wel eens zorgen of ik haar leer dat ze mij nodig heeft om in slaap te vallen. daarom probeer ik om haar ontspannen in bed te leggen en niet slapend. ik heb er geen moeite mee als ik over 3 jaar haar nog even zo op schoot heb om te ontspannen voordat ik haar in bed leg.
    mik, ik heb nu een boek gekocht dat heet: 'lekker slapen zonder huilen'. vandaag binnen gekregen. ik laat wel weten of het wat is.

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dames!

*Zwaait uitbundig naar iedereen!*

Heb totaal niet teruggelezen hoor, heb der nog geen tijd voor gehad helaas... nog 1 dagje werken morgen en dan weer weekend!

Naja, heb wel gezien dat Juudje niet zwanger blijkt te zijn. Jammer meis, had het voor jullie gehoopt! En gister zag ik dat jullie elkaar aan het analyseren waren, hihi, was wel leuk om te lezen. Ben dan ook errug benieuwd hoe er over mij gedacht wordt, wat voor typje ik ben... (*hinthint... wieowie....;)*)

Ohja, nog ff voor lijst. Ben afgelopen maandag met Britt weer naar het CB geweest. 5 januari 2009/6700gram/64,7cm. Gaat goed!

En we hebben een soort van oorspalkjes voor haar besteld. Haar linkeroortje gaat steeds meer afstaan, als ze haar hoofd naar links doet als ze ligt gaat haar oortje ook steeds dubbel en haar oortje voelt ook slapper dan haar rechteroortje. Deze spalkjes doen totaal geen pijn en moeten zo'n 2 maandjes blijven zitten, dan zouden haar oortjes weer goed moeten zijn. Ben benieuwd... liever nu 2 maandjes zo dan over een tijdje een oorcorrectie in het zkh...

Voor geïnteresseerden;

http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php

http://www.zwangerschapspagina.nl/posting.php

Zo, ff verder gaan met niks doen.. en wachten tot mannetje thuiskomt. Zal zo wel komen. Dan lekker mijn nestje in!

Tot gauw!
    Xx

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    meiden,
    ff een korte reactie van mij. ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet meer na 23u op ZP mag. ik blijf veel te lang achter de laptop en wordt 's ochtends kapot wakker, zeker nu er ineens weer een nachtvoeding is. willen jullie boos worden als ik na 23u schrijf :)
    baal dan ook een beetje (van mezelf) dat ik gisteravond nog allemaal beschrijvingen zat te typen en maar weinig reactie krijg.

mik, lees nu pas dat je het helemaal ff gehad hebt. ik weet het ook niet. herken wel dingen van eerdere fases (huilen bij drinken, kort zelf vermaken, huilen als de kinderwagen stopt met bewegen) maar niet allemaal tegelijk en de laatste tijd steeds minder. veel succes!

sjudith, jammer dat je niet zwanger bent! wat een zenuwslopende dag zo.

noura en chantico,
    heb vandaag de lactatiekundige maar eens gebeld over het niet uit de fles drinken (en idd wel een speentje willen, raar he?). ik dacht dat pap misschien een oplossing zou zijn, maar zij zei dat ze meer het vocht dan de calorieen nodig heeft. bovendien zijn de darmpjes onder de 6 maanden ook nog niet echt aan iets anders dan bv/fv toe.
    ik heb wel de biobim gehaald, maar ga het over 1,5 mnd wel proberen.
    verder adviseerde ze om een tuitbeker te proberen. sommige kindjes slaan de fles gewoon over. er is een tuitbeker voor kleine kindjes van difrax.
    en ze zei dat ik het beste kon blijven oefenen.

nou, ik ga nu lekker slapen! weltrusten allemaal!

5. Niet meer actief

setteke;
    ik weet niet of het de 5de of 6de ziekte is/was, ze heeft geen koorts ook niet gehad en eet/drinkt goed, dus weet niet wat het is,sosm lijkt het wat minder roode te zijn en even later ziet het weer fel rood.
    ik smeer haar buik en borst nu in met bepathen dus even aankijken.

sjudith:
    jammer!
    hopen dat het vlug raak is.

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    arri, ik had een collega die net zo heet als jij.
    je beschrijving klopt helemaal, behalve de regelmaat. we hebben wel wat vaste routines en komen met voedingstijden vaak uit op dezelfde tijden, maar in slapen, wandelen/boodschappen en spelen totaal geen regelmaat. ik denk wel eens dat ik dat zou moeten hebben, maar dat gaat bij mij niet vanzelf. aan de andere kant vind ik het ook wel lekker om geen regelmaat te hebben en gewoon te zien hoe de dag loopt en waar we behoefte aan hebben.

philly, hier ook geen schema's ofzo. en de ene dag meer tijd voor mezelf dan de andere. ik kan (kon) altijd nog bijlezen omdat ik zo laat ga (ging) slapen. vandaag gewoon over de blz gescrollt. voel je tot niets verplicht, maar wel leuk als je af en toe komt vertellen hoe het gaat.
    duster, dat geldt voor jou ook!

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heej meiden!

Even snel ego...
    ben kapot van vandaag...echt zenuwslopend en ben doodmoe. En heb onwijze keel- en hoofdpijn :cry:
    Heb van 16 uur tot 20 uur gewerkt. En morgen mag ik weer van 7.00 uur :confused: tot 15.30 uur....en weet nu al...wordt onwijs druk!

Dus bij deze voor iedereen een:

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben er ook even kort, als iemans tijd/zin heeft om te reserveren bij het uilenbos, graag! ben de hele dag weg.
    doeidoei

9. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    lique ik heb van de week een test gedaan die was negatief was echt raar die test hoor eerst testvakje dat tie werkte en toen kwam er een licht streepje te staan en in dat andere ook ik denk hey ikben zwanger maar na die 3 minuten wachten ging dat streepje weg :S ik denk ja wat is dat nou ! wat moet je nou met die test. heb maar niet me vriend laten zien dat ik een test deed anders schiet tie net zo in de stress als vorige keer hahaha.die belde me om de minuut of alles goed ging hoe ik me voelde en of hij naar huis moest komen. ik denk HALLLO! ik ben zwanger niet invalide of ziek. maar ja die test was dus negatief.
    vanmorgen dus WEEEEEEEERRR miselijk echt dat alles draaide dus zoals ik deed toen ik zwanger was weer terug gaan leggen crackertje erbij even blijven leggen nog een half uurtje en toen kon ik opstaan. ik weet niet of het allemaal in me hoofd is ja of nee. en ja ik weet het gewoon echt niet !maar ja als dat nog een week aan blijft houden toch maar nog een testje er tegen aan gooien hihi met de testen van die SUPER AANBIEDING die judith me heeft verteld hahahah. EN als tie WEER negatief is ga ik naar de dokter dan ff bloedprikken ofzo.

ZO JUUUUUD ! DAS EEN DIKKE KUS ! hahaha

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique is vannacht weer wezen spoken en weigert de fles weer. bah bah

ga over tien minuutjes bellen naar de kinderarts! dit moet maar eens over zijn!

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Mik,heel veel succes met Donique!
    Ben erg benieuwd wat er aan de hand is.
    Kan het ook niet zo zijn dat het een huilbaby is?

@Denicipino,bedankt meis!

@Juud,als je maar niet ziek gaat worden!

Waar ligt Uilenbos precies?

Ben er weer vandoor!
    Sorry voor korte reactie!

12. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Hier ligt de dagindeling een beetje aan de eerste voeding. Maar mijn ervaring met BV is, is dat het moeilijker in een schema te "dwingen" is. De ene keer heeft ze na 3 uur weer trek, de andere keer na 3,5.Maar het zit meestal wel in die hoek. Rekken doe ik eigenlijk bijna nooit, want als ik de ene voeding rek, pakt ze de volgende toch op de "normale" tijd. Ik las trouwens net over die tuitbeker, toevallig heb ik er ook een voor Renske gekocht (van Avent, met een zachte tuit), omdat ik ook het idee heb dat die fles niet gaat lukken, dus dan mar meteen aan de tuit. Als dat ook niet lukt dan probeer ik vanaf een maand of 6 een bekertje. Bij Jelle ben ik ook met 6 maanden gaan oefenen met uit een bekertje drinken en dat ging best goed.

Nou dan zal ik een poging doen over jou:
    Jij laat je niet snel gek maken, als er problemen op je pad komen denk je rustig na over hoe je dit gaat aanpakken, ipv in de stress te schieten. Je lijkt me iemand met veel vriendinnen en je houdt van gezelligheid. Volgens mij ben jij iemand die graag reist of veel gereisd heeft.

13. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Meid wat rot is dat toch he. Ik begrijp helemaal waar je vandaan komt, ik zit er ook regelmatig doorheen, terwijl dat helemaal niet in mijn aard zit om bij de pakken neer te zitten.
    Probleem is dat niks "normaal" is, elk kindje is anders. Jelle kon ik uren in de box leggen en die vond het allemaal wel prima, maar Renske is het snel zat, of raakt boos en gefrustreerd omdat ze van alles wil en het lukt niet.
    Het lijkt alsof Donique snel te veel prikkels krijgt en daar overstuur van raakt.
    Het beste wat je kunt doen is je gevoel volgen. Bel de KA en de osteopaat allebei. De KA kan uitzoeken of er een medische kant is en de Osteopaat kan sowieso geen kwaad. Wie weet vind ze daar een beetje rust?
    Je moet je niet schamen hoor als ze huilt, want mensen denken meestal niet zo veel. Jij denkt toch zelf ook niks als je een kindje ziet huilen. Misschien denken ze wel dat ze het heel vervelend voor jou en haar vinden dat ze zo verdrietig is!

Succes meid en een knuffel

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    goedemorgen

Ik vind hypo-allergeen ook fijn, het is licht verteerbaar en het lijkt het meest op borstvoeding. van standaard kreeg hij last. scheelt 5 euro maar jamer dan.

@rebbel: ja inderdaad, nou dan zou ik me minder zorgen maken denk ik. moeilijk

@mi: ach arme meid, hoop dat je er snel achterkomt

ik ga maar eens wat doen toedels

15. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Nou klopt redelijk. Over het algemeen ben ik geen stressert, maar ik wil wel graag de controle over alles houden en weten waar ik aan toe ben (meer een control-freak dus) Ik leer wel beter dingen loslaten sinds ik moeder ben. Ik wil inderdaad altijd alles zelf oplossen, tegen de tijd dat ik om hulp vraag zit ik er ook al echt ver doorheen. Een binnenvetter ben ik niet, ik gooi alles er meteen uit en niet even subtiel. Lang boos ben ik inderdaad nooit. Als je me iets geflikt hebt zal ik het wel vergeven,maar nooit vergeten.

Ja klopt wel redelijk. Mensen schatten me vaak anders in door hoe ik eruit zie, maar ik ben in eerste instantie heel rustig, kat-uit-de-boom- kijken. Als ik eenmaal los ben, dan ben ik ook goed los.

Zo jullie zullen wel denken dat ik ineens heel veel tijd heb om te schrijven :)
    Maar ik zit in de ziektewet vanwege mijn peesontsteking (auw :( ) en de kindjes zitten op het KDV. Nu ga ik even douchen, want rond 10.00 moet ik weer richting opvang om Renske te gaan voeden.

misschien tot later

liefs

Philly

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Morgen meiden, even snel vanaf mijn werk. Heb niet alles gelezen.

@ Mik, ik snap dat het heel frustrerend is als je meisje zoveel huilt. Wesley huilt niet eens veel en ik kan er al slecht tegen. Ik ben heel benieuwd of er evt. wat is en je snel geholpen kan worden. Over het zelf kunnen vermaken; soms kan Wesley zich wel 2 uur zelf vermaken en heeft hij de grootste lol maar soms begint hij meteen te jammeren als ik de kamer uit loop. Mijn ervaring is wel dat als ik niet meteen reageer en terug loop naar hem maar 'm even laat, hij zichzelf wel gaat vermaken. (kwam ik achter toen ik dringend naar het toilet moest en 'm wel even moest laten hahaha) daarvoor probeerde ik 'm nl. meteen te vermaken als hij begon te jengelen of ging 'm verplaatsen van box naar wipper bijv. Ook merk ik dat hij van mij veel aandacht "eist" als mijn man thuis is kan hij zich veel beter vermaken omdat mijn man hem gewoon wat meer laat jengelen soms. Ook een voorbeeld, met kerstavond waren we bij mijn moeder met de hele fam. en Wesley lag in de box te spelen toen hij wakker werd en dat ging prima, hij had gewoon lol en af en toe liep er iemand langs om tegen 'm te kletsen en alles was prima totdat ik langs 'm liep en zei "wat ben je lekker aan het spelen lieverdje" en door liep naar de keuken... Toen begon hij te gillen en was niks meer goed. Misschien is Donique ook zo hangerig juist omdat ze zo op jou is gefixeerd? In ieder geval hoop ik voor je dat er snel verbetering komt! Bel maar snel!

@ Juudje, jammer dat je niet zwanger bent meis! :( aan de klus maar weer ;)

@ all, geven jullie je kindjes al wat anders dan flesjes en hapjes? Ik moet nl. 'savonds de laatste fles niet geven voor 21.00 uur want dan slaapt Wesley niet de nacht door zonder voeding maar als hij tussen 18 en 19.00 uur een groente hapje krijgt na de fles van 16.00 uur redt hij het niet om te wachten tot 21.00 uur op de laatste fles dus ik vraag me af wat ik nu moet doen. Toch weer 5 flessen doen of kan ik nog wat anders geven om die tijd te overbruggen? Diksap ofzo? Heb echt geen idee nl.

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Sorry ff egobericht, normaal doe ik heel weinig, morgen 9.40 naar de dokter met myrna ook mee ivm haar pols die ze zo lang last van heeft en voor mezelf.

Fijne dag verder xxx

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oja, Mik, je vertelde nog dat op de kamer 14 graden is boven? Dat Donique misschien last van heeft, maar gewoon KA en Osteopaat bellen!

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Linka, goed dat je naar de ha gaat!

@ all, nog even snel; mijn man mailde net vanaf thuis dat Wesley weer verkouden is, erg benauwd op de borst en snotterig... Zo gaat het nu al weken, elke keer als ik thuis ben gaat het goed en zodra hij naar de oppas gaat als ik moet werken begint het weer. Nu weet ik wel dat kindjes vaak verkouden zijn maar sinds ik werk is het nog nooit helemaal over gegaan eigenlijk. Dat is toch niet normaal?

Eerst kreeg het kdv de schuld maar nu is hij daar helemaal niet geweest de laatste 2 weken, wel bij mijn moeder en die heeft honden dus misschien is hij daar allergisch voor ofzo?

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik moet woensdag naar de kinderarts. en ga in overkeg met de cb over op de pepti om koemelkallergie uit te sluiten!

vanmiddag nog ff de osteopaat bellen!

Deel Deze Pagina