Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @aliekeleppink

Ticho is nog steeds niet in orde... hoest nog erg veel.. Gister avond was hij even wakker geworden hij had zijn hele pyama onder het zweet zitten maar ik mocht hem niet uitkleden om een schone aan te doen... Hij viel bij mij in de armen in slaap...

Ik kijk ook altijd bij ivy.... Ik ben echt bang dat er wat gebeurd... ze was van de week aan het spugen... en het kwam haar de neus letterlijk uit... echt zo zielig... en later gebeurde het weer... tot op heden gelukkig niet meer.. maar ben bang dat als ze in dr slaap aan het spugen is dat het mis gaan terwijl ze wel met haar hoofdje dan een kant op ligt... Maar ik controleer het best wel vaak...

@rebecca5

Wij hebben een minimonky in de box hangen... Ze ligt er niet zo heel vaak in... hoorde van de kraamverzorgster dat het niet zo'n hele goeie houding is voor haar... maar op zich bevalt hij prima

@diana

Ik denk dat ik daar morgen ook even naar toe ga... ik kolf nu elke keer dezelfde borst leeg (ruim 150 cc) en de andere drinkt ze bijna leeg... Terwijl als wij haar een flesje geven dan drinkt ze ca 100 cc... dus even afwachten wat hun zeggen...

Zo weer eens vroeg wakker. de wekker gaat hier om 7 uur... en was ivy om half 6 aan het voeden daarna kolven en dan is het al gauw 6 uur... ik dacht zal ik nog een uurtje gaan liggen of zal ik het niet doen... heb er maar voor gekozen om het niet te doen... anders ben ik straks brak... ik ga gewoon vanmiddag nog een paar uur slapen... Dus het hele huis is stil iedereen slaapt en ik lig op de bank met laptop op schoot.... Heerlijk wat een stilte :|

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Wat een moppies kwamen er weer voorbij :D

@Lauwie,nou daar wordt je niet vrolijk van,belachelijk zeg!
    Geen schade?

@Austin,nou meid werk ze dan!
    Heel de dag ?

Hier gisteravond om 17.00u begonnen de krampjes,en om 21.30u was het hoogtepunt,ow my god wat schreeuwde ze alles bij elkaar,toen was Fenne stil en begon Linne die we net terug hadden gelegd omdat ze sliep en zo maar door :cry:
    Vannacht om 03.30u werden ze wakker,geen honger dus ze hebben niks gehad maar wel weer bij ons geslapen...
    Ik ben huilend in slaap gevallen,pfff ik terk het ff niet meer,mn hoofd spat zowat uitelkaar,mn eetlust is weg,en ik maar tegen iedereen zeggen dat alles zo goed gaat :( ik hoop echt dat ze snel doorslapen,het begin is er iig,voeding willen ze niet meer s'nachts dus waarom wakker worden dan heh,hahahahh...
    Nou ik ga ze weer op bed leggen en zelf ook weer ff terug...

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    jeetje Daisy, wat een ramp, wat zal je je machteloos voelen als zo'n kleintje zo lang moet huilen.
    Ik hoop echt dat dat snel minder wordt en dat jij je dus ook lekkerder voelt. enne....wel eerlijk blijven hè, niemand kan weten hoe jij je voelt als je maar: het gaat goed blijft zeggen.

Ik ga weer naar de babymassage dus kijk vanmiddag of er binnanieuws is

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey Binna, ik moest vanmorgen (bijna) meteen aan je denken! Heel veel succes vandaag! Zet 'm op en bovenal: geniet van elkaar!

Liefs Delilah

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Daisy, meis :confused: ik heb met je te doen! Het is sowieso vreselijk om je kindje te horen huilen vind ik, helemaal als je weet dat het van de pijn is... En dan zit jij met 2 kindjes en dan ook nog zolang ontroostbaar dus :(

Ik hoop voor jou dat het ook snel beter gaat en jullie wat meer rust krijgen maar ik kan me voorstellen dat je er door heen zit zo nu en dan! Maar hou je niet groot meis! Je mag best zeggen dat het niet zo lekker gaat op het moment daar is niks mis mee!

Hopelijk lig je nu lekker te slapen ;)

6. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hier een super nacht gehad joepiejjjj!
    emy heeft van half 11 tot kwart over 4 geslapen ! hihi ik ben helemaal blij en toen was ze eve half uurtje wakker om te eten en is vervolgens weer lekker gaan slapen net om 8 uur eventjes weer wakker tot half 9 en nu weer slapen hihi helemaal geweldig !

over het weg gaan en bv geven.. ik vind het ook beetje moeilijk bij memoeder en me oma's ga ik gewoon even naar boven om eten te geven maar als ik naar de winkel ga dan geef ik voor dat ik weg ga eten. ( wel ongeveer op de tijd dat ze normaal honger heeft) en dan pas ga ik weg ongeveer 3 of 4 uur en ga ik weer naar huis meestal als we onderweg zijn dan slaapt ze langer dan als we thuis zijn. ze vind de maxi-cosi lekker slapen denk ik in de auto hihi.( we hebben nu gelukkig dat verkleiner geval eruit gehaald ze lag er bij als een wokkel)
    maar dus als we weg gaan voor de winkels kunnen we ongeveer wel zo'n 3 a 4 uur weg gaan.
    ik heb de poging om af te kolven en dan haar de fles geven opgegeven ik ga het nietmeer proberen ik dacht is makkelijk misschien als we weg gaan uiteten ofzo.

maar hoor steeds goeie reacties van sap simplex ... verkrijgbaar in duitsland .. hihi nou hier woon ik op 10 meter afstand van duitsland en om de hoek zit net een duitse apotheek .. maar ik gebruik tot nu toe 1,5 week cinababy en voor mijn gevoel is dat echt goed spul hoor. ik doe alleen nu nog om 7 uur en om 11 uur geven en dan als ze snachts wakker word. en dat gaat helemaal super.. nergens meer last van

7. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    ohja en niet de yakult vergeten he *vette knipoog* hihi die gebruik ik ook nogsteeds en inwikkelen doe ik alleen nog na de 11 uur voeding.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Te veel BV?
    Ik zag dat o.a. duster dat probleem heeft?
    Ik heb de vraag gesteld op aan de lactatiekundige onder het kopje "ik voel me net een fopspeen". Lang verhaal, maar het antwoord over teveel BV door Ilse is voor mij zooo herkenbaar: gulzig drinken, verslikken, klokken, krampjes door teveel lucht binnenkrijgen, overgeven, lekken etc.
    Ik ga aan de slag met de tips die ik daar gekregen heb!
    Ben begonnen vanmorgen met de kleine aan te leggen terwijl ze op dr buik op mijn buik ligt (zie link gegeven door Ilse) en ze drinkt al stukken minder gulzig en onrustig lijkt het.
    LEZEN!

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Oh oh wat een drukte met 2 kleintjes. Lianna om zeven uur eten gegeven, toen Yosyp om half acht. Vervolgens alles klaargemaakt om met Lianna te gaan douchen. Ze is nu aan het spelen met een Nijntje telefoon, ik ben snel aan het ontbijten en boven ligt Yosyp alweer te huilen. Vandaag eerste dag zonder kraamhulp, dus moet ik alles alleen doen. Is wel wennen hoor.

@Daisy, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe je je voelt. En dan heb ik nog maar enkele nachten nu gehad waarbij ze alletwee komen.

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Mama is alweer gedouched en wel,ze waren weer aan het huilen,nu heb ik ze op hun buikje gelegd en slapen ze,maar ik durf nu niet te slapen,ga iedere keer naar boven om te checken!

@Petra,veel plezier met jullie massage!
    En je hebt ook gelijk,ik zit eraan te denken om vanmiddag ff oma te bellen om te vragen of ze ze ff mee wil nemen zodat ik ff kan slapen,maar op een of andere manier voelt dat niet goed,stom heh!

@denicepino,fijn dat Emy zo goed heeft geslapen!
    (ben jaloers op je ;) )

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Goedemorgen!

Eerste dag zonder Jeroen, eng hoor! Ik moet even wennen, Myrna weggebracht naar school, gelukkig prachtige weer. Jeslyn heerlijk geslapen onderweg en ook in de klas waar lawaai was! Haha!

Jeslyn heeft voor het eerst GEEN huiluurtjes gehad gisteren, ja hoor, dankzij CB mag ze nu om de 4 uur flesvoeding 6x 120 per dag en speen van de fles op 2, gaat heel goed! Ik heb haar geprobeerd om wakker te maken vannacht om 3 uur na laatste voeding om 11 uur, heeft ze maar 60 cc gedronken en wil alleen maar slapen en had geen honger en vanmorgen om half 7 ging ik naar haar toe en zachtjes wakker maken maar wilde ze ook namelijk en had honger, dus! Ik ben veel wakker geweest vannacht ik moest ff wennen dat Jeslyn alleen maar wilde slapen, hele dag zo zoet geweest gisteren.

Myrna naar haar vader vandaag, is wel stil hier!

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Daisy, je kan altijd vragen toch ;)

Poeh, vandaag voor het eerst na lange tijd zware hoofdpijn, maar gelukkig wat beter dankzij paracentamol en ben ook verkouden, bah!

13. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dag dames!
    Vraagje: Hoe vaak per dag voeden jullie en hoeveel cc/ml? Het valt mij op dat er nog weleens verschillen zijn. Patrick is nou 3 weken en 4 dagen en hij krijgt 6x een fles van 90cc (nachtvoeding 60cc). Ben wel benieuwd.

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Toen kraamzorg nog hier was mocht ik elke avond 10 cc ophogen tot 100 a 120 cc per dag, nu 4 uur 120 cc

15. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Trouwens een tip voor de baby's met krampjes: Venkelwater! Dit kun je halen bij de apotheek en moet je voor de voeding geven (met een spuitje is het makkelijkst). Dit legt een laagje in de darmen. Je mag het 4x daags gebruiken (max. 12 ml), maar wij gebruiken het 2x 2ml. Sindsdien heeft Patrick geen tot zeer weinig last van krampjes en een goede ontlasting en slaapt heerlijk door de hele dag (af en toe een huiluurtje, maar daar is het een baby voor toch).

Groetjes Wytske.[/b]

16. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    hier een beroerde mama. Gisteren om 22:30 u Stan zijn laatste flesje gegeven en om 23 u zijn bedje in. Begon hij om 1 u te wenen, ik dacht ik laat hem even wenen want het is veels te vroeg. om 1:15 u ben ik toch gaan zien. Bleek dat hij zijn vorige flesje helemaal had uitgespuugd. Heel zijn gezichtje, zijn haren en bed hing helemaal vol. Heel zijn gezichtje hing vol met gedroogde pap. Voor we zijn gaan slapen, zijn we nog gaan zien en was alles nog in orde.

Ik voel me zo schuldig dat ik hem nog een kwartier heb laten wenen.

Vannacht is Stan dus badje ingegaan en hebben we zijn bedje ververst.

Om 6 uur en om 8:30 uur vroeg hij al terug om eten en nu is hij niet rustig te krijgen.

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Meiden wat hebben jullie gisteren veel gekletst zeg.
    Ik moest 6 pagina's lezen.
    Maar het is gelukt.

Ik las dat iemand schreef over dat je leven op het moment om je baby draait en je man/vriend zijn eigen leven blijft houden.
    Voor een groot deel is dat natuurlijk ook waar, wij zijn nu nog de meeste tijd bij onze baby.
    Als je straks weer meer kunt doen omdat er regelmaat in alles komt krijg je je eigen leven echt wel terug.
    Het is wel belangrijk om tijd voor jezelf te hebben, je bent meer dan alleen moeder.
    Ga gewoon lekker de deur uit, blijf niet thuis zitten.
    Voor mij was dit een makkelijke stap, heb hier natuurlijk al twee dames rondlopen die naar school, gym en vriendinnetjes moeten.

Daisy, ik heb echt met je te doen meid.
    Ik hoop met je mee dat de meiden snel zullen doorslapen.
    Ene gewoon oma even bellen, ookal voelt het vervelend.
    Je bent je rust toch echt nodig.

Sjudith, wel shirt bedoel je? (had je geschreven na de foto's van Laureen)

Austin, ben je echt alweer voor je werk bezig?
    Toch niet de hele dag.
    Hoe gaat het verder met jezelf?

Pruts: mij is verteld dat je totdat je de eerste keer naar het cb gaat mag ophogen tot 120cc voeding.
    Daar krijg je dan wel te horen wanneer je verder mag ophogen.

Wat zijn er trouwens veel baby"s die krampjes hebben, Laureen heeft dit nooit (gelukkig natuurlijk).

Laureen heeft van 22:15 tot 7:00 geslapen.
    Ze heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad, niet leuk hoor.
    Het is echt een stoere meid, ze heeft alleen een beetje gejammerd.
    Ik ben super trots op mijn meisie.
    Ze is ook nog even gewogen: 4880 gram en 54 cm.
    Nu slaapt ze weer.

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @lauwie: het is voor velen nog zoeken denk ik hoor. woon zlf wel in een gewoon huis,, maar heb 2 kalven van honden en dat is best lastig. nu is mijn uitlaatservice ziek en moest ik gister met die 2 en de kleine op pad. eigenlijk moeten ze vast maar dat ging natuurlijk niet, vooral de heenweg niet. eentje wil altijd bij iemand in de tuin de konijn koeioneren en is voor mij echt een klus om die eruit te krijgen, de ander wil altijd de sloot in maar krijgt daar jeuk van. heel handige combi zijn wij dan.

jammer dat de kleine van jou zo onregelmatig eet, misschien toch maar eens afkolven en via fles geven zodat je weet wat ze binnenkrijgt zo kan je daarna op stap.

het is heel vermoeiend in je eentje, hoop dat als je mannetje thuis komt hij jou een beetje tijd geeft voor jezelf

@duster: wat versta je onder een poepluier? helemaal vol en echt stukjes of lekker nat met een kleur? het laatste hebben wij 3-4 keer, 2-3 echte poepluier en de rest alleen nat. geen idee wat het beste is.

bij Bv zou je kleine minder krampjes moeten krijgen toch? misschien meer tijd besteden aan melk laten zakken en goed boeren. wij geven de helf, dan verschonen en dan de andere helft, misschien dat dat helpt.

@Austin wat heerlijke wangetjes heeft ze ;)

@chantico: fijn hè zo'n man thuis?

@daisy leef met je mee hoor, petje af met die 2 kleintjes van. lijkt me een hele opgave. hoop dat je een beetje steun thuis krijgt.

@sjorsje, oef ja als je nog een kind hebt! voor mij nog maar even wachten haha heb mijn handen al vol met eentje

@pruts, ligt ook aan hoe zwaar hij is. 90 cc klinkt wel weinig. bv of kv?

@aykietje: dat was schrikken, lag hij wel met zijn hoofdje goed opzij? gelukkig dat het uiteindelijk goed is gegaan.

hier weer een goede nacht, netjes om de 3 uur en vrij snel weer in slaap. heerlijk ben zo trots hihi

geniet van het weer!

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Op hyves hebben we het al eens met een paar meiden gehad over een ontmoeting met de "aug.mama's".
    Hebben meer meiden daar zin in?
    Het is misschien makkelijk om eerst eens uit te zoeken wat een centraal punt is.
    Daarom hier even een lijst waar je (als je mee wilt doen) in kunt vullen in welk deel je woont.

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Uitstapje met de "augustus mama's": [​IMG]

Waar woon je?

Drenthe: Miranda

Deel Deze Pagina