Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Denice, zomaar meis?

@ Setteke, tja, met kinderen of met een kindje ben je toch iets minder flexibel he. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen! Leuk ja die dingen bewaren! Toen ik zo goed mijn zwangerschapsboekje bij hield zei mijn man dat moet je dan voor die andere 5 ook wel doen he :) daar komt hij nu wel van terug ;)

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ Setteke

Hoe is het gegaan vanacht? En hoe gaat het met de BI? Wel lief hoor zo’n collega :)

@ Delilah

Mooi op tijd de kraamvisite:p

Ga gelijk even ego doen... ben nu op school... me vorige toets terug 4.3 baal dus best wel had er een goed gevoel over. volgende week maandag is toets 4 van dit onderwerp...

gisteren uit eten geweest met mijn schoonfamilie (ach het is maar 2 uur heen rijden en 2 uur terug:|). Het eten was niet lekker en voor mij was het gewoon niet de moeite waard. heb me er maar overheen gezet dat me kind zomaar uit handen worden gepakt en dat ze zomaar bij anderen op de arm gezet word. Had er gisteren gewoon geen zin in... mjah niks aan te doen... het was alleen te druk voor mij.. en had mega last van me rug en bekken... wou zo graag naar huis mjah eten was ook nog niet op.. vriend lief had gedronken dus die mocht niet rijden... nou het was voor mij even te veel.. thuis gekomen om kwart voor 10 kids gelijk door naar bed althans ticho. ivy nog eerst gedronken pyama aan etc en toen naar bed ben gelijk zelf ook gaan slapen was echt kapot.... geloopt... op... ivy heeft erg onrustig geslapen vanacht... en ik zelf ook erg veel wakker geweest... ivy was om half 4 al wakker om te drinken en toen ze in dr bed lag was het fout huilen.... HUILEN nou dan maar bij ons slapen dus ik heb van half 4 tot nu gewoon wakker geweest.. mjah ben nog steeds wakker. zij om 7 weer in dr eigen bed komt ticho erbij.. ik dacht heel even te kunnen slapen... ticho heeft de lamp aan gedaan hup nu dus mega chagie en MOE....

pffff

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tjeetje! Het wordt idd teveel voor je Kimm, hou je jezelf goed in de gaten he? !

4. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik zag dat ik niet de enigste was die gisteren niet op de site kon.

@ setteke Dat had Toby gisterenavond ook hij lag maar te krijsen en sliep gewoon. Nu is het normaal dat ze op deze leeftijd nachtmerries kunnen krijgen van alle indrukken. We hebben hem maar wakker gemaakt en toen wat eten gegeven omdat hij niet te troosten was.

@ All Toby zit sinds vorige week op 4 flessen van 210 cc en dit gaat echt super. Krijgt nu om 20.30/21.00 zijn laatste fles en slaapt dan tot 7.00.
    Krijgt er sinds donderdag ook fruit bij rond 9.30/10.00 en dit vindt hij echt heel lekker, maakt niet uit wat het is zolang er maar peer onder zit. :)

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    net bij de osteopaat geweest en die heeft donique al positief getest op koemelkallergie

hij deed koemelk in mijn navel. toenmoest ik mijn been tegenhouden toen hij ertegenaan duwde, dit lukte uiteraard. en toen moest ik donique's hand vasthouden ging hij weer tegen mijn been duwen en ik kreeg het niet meer voor elkaar! echt te vaag voor woorden. paar keer geprobeerd maar het lukte me niet als ik haar hand vasthield. (ik wilde het blijven proberen geloofde het gewoon niet)

haar nek en rug waren gewoon los dus daar lg het niet aan. het was echt koemelkallergie zei hij en hij bood zijn excuses aan dat hij dit niet eerder had gezien. maar hij vond het geen duidelijke koemelkallergie want normaal gesproken vallen die af of groeien niet!

kus

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Mik, jeetje, dus toch! Wat goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd! En nou het cb nog maar even flink de waarheid zeggen, of niet! En dan weer lekker genieten van je meisje!

@ Linka, nou lekker dan! Mannen.... :rolleyes:

@ Duster, ik wil ook nog helemaal niet naar maatje 4 (Tymen heeft maat 5 + :confused: ), maar steeds de poep op de rug hebben is het toch ook niet helemaal... Maar had liever nog een maatje kleiner gehad, ze groeit me veel te hard. Voor je het weet is ze ook alweer 2....

@ Delilah, nou ja zeg! Hij hoeft ze toch niet te dragen en te baren! Wat zeurt íe nou? ;)

@ Kimm, het ging goed vannacht. Tymen ook maar 1 keer wakker. Heerlijk! Met de BI gaat het goed vooruit. Ik heb nu weer wat meer pijn, maar ik denk dat het komt doordat ik iets te fanatiek geweest ben..... En jouw BI? Balen dat het elke keer weer niet zo lekker loopt met je schoonfam. Erg frustrerend lijkt me! Dat heb ik dus (gelukkig) niet. Mijn schoonmoeder leeft niet meer en mijn schoonvader zit in Tsjechië, en die zal zich nooit met onze opvoeding bemoeien. Misschien kun je later vandaag nog even gaan liggen?

@ Vogeltje, dan zal het er inderdaad wel bij horen. Tis wel wat hoor, zo'n ontroostbaar half slapend kind...

Zo, alweer aardig wat gedaan. Silke ligt lekker in de box te spelen. Dat fruit vindt ze echt nog steeds niet erg lekker. Met moeite een paar lepeltjes. Maar dat was met Tymen ook. Die was bijna een half jaar en at nog steeds slecht van de potjes. Toen we over gingen op 6 maanden potjes was het ineens klaar. dat vond hij lekker! Ik ga deze week maar eens Liga door haar fruit doen.

7. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    zo hehe dat was me een tochtje. ben even naar de woningbouw geweest ALWEER. ( ik blijf die mensen gewoon net zolang aan de kop zeuren tot ze me een ander huis geven)
    Heb ik gezegt ik wil me inschrijven graag bij me vriend. Nu onderhand is me dochter hier geboren is al 5 maanden en nou denken jullie nog dat ik er niet woon. Bij de gemeente sta ik wel ingeschreven bij dit adres en bij jullie niet. Zegt ze mevrouw u moet nog wachten tot juni dan kunt u zich pas inschrijven. WAT IS DIT ! echt ongelooflijk ik ben zo pis link nu he. ging daar echt uit me dak gewoon dit is niet normaal. na nog een hele discussie moet ik alsnog tot juni wachten voor ik me kan inschrijven.

Heb net weer een test gedaan en ALWEER negatief. ik denk dat ik maar gewoon een afspraak moet maken bij de dokter dit gaat denk ik niet zo werken.

8. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Meid, wat fijn voor jullie dat je eindelijk de oorzaak gevonden hebt.
    geef ze maar een flinke veeg uit de pan op het CB, want ik vind het schandalig dat jij al maanden aangeeft dat ze zoveel huilt en er niemand even verder is gaan kijken.

9. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    @dencice: hier gaan alle kleertjes die ze niet meer past lekker de deur uit! heerlijk die ruimte en hier komt geen derde meer, dus het ruimt lekker op. Van beide heb ik het eerste pakje bewaard en nog wat papieren en de test en de bandjes van het ziekenhuis, maar dat pas wel mooi in 1 kratje.

@Kimm: laat je niet gek maken he, meid. Je mag gerust nee zeggen tegen dat soort etentjes, het lijkt me voor je zoon ook niet echt goed als hij zo laat pas naar bed kan. Verder blijf ik erbij dat je echt niet hoeft te pikken dat je kind uit je handen wordt getrokken en rondgedeeld wordt, het is geen pop! (maar ik snap wel dat je ruzie wilt voorkomen, maar niet ten koste van alles hoor!)

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo meiden.
    Heb hier gelukkig niet veel gemist dit weekend.
    Net druk in huis aan het schoonmaken geweest samen met mijn man.
    Dit is zijn laatste vrije dag, morgen gaat hij aan een nieuwe baan beginnen.
    Verder alles goed hier.
    Afgelopen zaterdag feestje van Joëlle gehad, was echt heel leuk.
    We zijn met 10 kids wezen bowlen, grappig joh!
    Gisteren waren we bij mijn ouders en zijn we even met z'n allen naar het ijs geweest.
    Konden de meiden (en papa) nog even lekker schaatsen.

Met Laureen alles goed.
    Ze krijgt sinds dit weekend potjes groente vanaf 6 maand en ze vind het heerlijk.

@ Mik: super dat Donique goed reageerd op de voeding.

Verder weet ik het even niet meer.

Oh de kids zijn thuis, wij gaan een broodje eten.
    Doei.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mik, fijn dat je nu weet wat ze heeft!

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Mik, fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt!

@ Setteke, het dragen en baren vind ik ook niet erg om te doen hoor! Vond het allemaal zo bijzonder! Ik merk alleen dat het wel een flinke impact heeft op onze relatie, misschien ook wel door mijn hormoontjes, heb de hele zwangerschap helemaal geen last gehad van m'n hormonen maar ben nu wel prikkelbaar?! Dus bij jou zijn ze geen fan van de potjes geweest vanaf dag 1? Ik had nu al een paar dagen geen hapjes gegeven en werd Wesley net 1 uur voor flessen tijd wakker na een uurtje geslapen te hebben dus ik fruit geven en meneer heeft mooi een heel potje op? Snap niks van 'm hij doet ook maar net waar hij zin in heeft ;)

Mijn kraamvisite komt vanmiddag niet, smste net af dus ik hou maar een pyjama dag vandaag :D beetje in huis klungelen en straks alleen ff wat boodschapjes doen, verder niks!

13. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik heb niks teruggelezen, ik kom alleen ff een ego-bericht plaatsen:

Ik heb vanmorgen op de eerste hulp gezeten met Jasper!
    Vrijdag had hij ineens koorts en ik dacht dat het van de inentingen was de dag ervoor. Maar ineens kreeg hij ook een raar hoestje en begon slijm over te geven. Sinds gisteren dronk hij zijn flessen niet meer leeg en liep de helft er gewoon naast. Vanmorgen hoeste hij de longen uit zijn kleine lijfje en heb ik de HA gebeld en kon gelijk terecht.
    Met in en uit ademen viel zijn borstkas in, waardoor er een soort kuiltjes te zien waren en dat betekend dat ze het benauwd hebben. En zijn ademhaling klonk heel zagend, echt een vreselijk gehoor.
    De HA heeft gelijk de KA gebeld en we moesten ons melden bij de eerste hulp. Daar is van alles onderzocht en bleek hij gelukkig genoeg zuurstof in zijn bloed te hebben. Ze hebben m wel een vernevelaar met mediatie en zuurstof gegeven en hij lijkt nu wat meer lucht te hebben. Hij mocht mee naar huis omdat zijn zuurstofgehalte goed is, maar ik moet m erg goed in de gaten houden qua benauwdheid, temperatuur en goed zijn luiers in de gaten houden of hij genoeg vocht binnen krijgt. Verder heeft hij medicatie meegekregen. Hij heeft gelukkig dus genoeg lucht, maar ik vertrouw het nog niet helemaal. Ik ga nu zijn medicatie geven en hopelijk knapt hij daar nog meer van op en ik ga zijn temp even opmeten want hij heeft hele rode blosjes. Zijn fles heeft hij net weer niet leeg gedronken, er liep weer een heleboel naast, maar hij lacht en brabbelt gelukig wel.

Als ze straks op bed liggen probeer ik ff bij te lezen!

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Nou nou nou dit jaar gaan wij 2x keer naar Frankrijk en 1 keer naar Centerparcs Vennebos (nu Landal), in oktober 2009 gaan wij met hele gezin, schoonouders, zwager en schoonzus naar Vennebos voor 35 jaar huwelijk van me schoonouders en 60 jaar mijn schoonvader.

Nou kijk ik al naar uit! Haha!

Gaat nu wat langzamer beter, alleen die oren, word ik gek van! En kan nu rustig eten. Na paracentamolletje.

Bloeduitslag, prima niks aan de hand en schildklier en suiker prima in orde :( !

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oh bah Marleen! Sterkte!

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Marleen, lijkt me verschrikkelijk om dat zo mee te maken. Hopelijk knapt ie snel op van de medicatie.

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimiddag meiden

@setteke hoest nu met je meisje.

@mik wat fijn dat je weet wat het is. nu nog hoopen dat de ka het ook ziet. en ze je gaan helpen met wat je allemaal moet en kan doen voor de koemelkalergie. is wel heftig me nichtje heeft het ook gehad. gelukkig bijna over heen.

@linka wat balen dat je griepig bent. en wel gek dat je bloeduitslag goed is. maar wel een leuk voor uitzicht zo op vakantie

@marleen he meis dat is schrikken. hou je mannetje maar goed in de gaten.

@dencie leuk he die kleertjes aleen mt 50 tja dat ken ik niet. silver begon met 56 ik heb ook een doos met kleertjes hoor. en een groot deel verkoop ik via mp

@Delilah ik heb ook een dagboek bij gehouden. en doe het nog steeds. een boekje waar in alles op gescreven kan worden. en een boekje wat mee naar oma en het kdv gaat. en dan nog haar website. daar staat ook alles van me zwangerschap

@kimm heee meis. laat je niet gek maken. en denk je aan je zelf

@miranda lijkt me erg gezelig geweest het kinderfeestje. konden de kinderen het nog een beetje bowlen. of hadden ze allemaal goevend op de wii

@vogeltje jee wat fijn dat het zo goed gaat met toby

____________________ego__________________

jeeeeee Silver hoeft niet meer terug naar de ostiopaat. het gaat helemaal goed met haar voorkeurs houding. die heeft ze ook gewoon niet meer. ze draait goed met haar hoofdje. dus helemaal supper.
    Ga zo het zwemmbad ook eens bellen wanneer ik nou eens kan beginen met baby zwemmen. heb haar in okt op gegeven. en tis vanaf 3 maanden. :(

KUS

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Marleen, jeetje meid. Wat eng! Ik hoop dat de medicatie gauw aanslaan. Is het nou RS of niet?

@ Linka, oh wat heerlijk! Hmm, niks uit je bloed. Heb je ook last van spanningen? Want daar kan je ook een heel scala aan klachten van krijgen.

@ Delilah, weet je, het is ook niet niks hoor, een kind krijgen. Je moet je hele leven opnieuw inrichten. Voorheen kwam je man op de eerste plaats en nu moet hij die delen met Wesley. Bovendien heb je er ineens veel meer zorgen bij, waardoor je wat sneller humeurig bent. En laten we die hormonen niet vergeten, want dat zijn rotzakken. Volgens mijn vriend kreeg hij mij weer een beetje terug als mezelf toen het met Tymen allemaal lekker liep en we een lekker ritme hadden. En dat heeft toch wel 9 maanden geduurd hoor! Nu met de tweede ben ik veel relaxter, en daardoor ook leuker voor Hilbrand. Ook heb ik nu veel minder last van mijn hormonen, dat scheelt ook. Dus, zeg maar tegen je man dat het goed komt, en je zult zien dat dat dan ook de tijd is om aan een tweede te gaan denken....

@ Miranda, zie je wel, het heeft vast te maken met dat die potjes vanaf 6 maanden veel lekkerder zijn. Dan gaat Silke vast ook weer beter fruit en groente eten. Spannend vor je man!

@ Binna, de fles is al twee keer leeg gegaan vandaag. ze was wel vrolijk, dus ik denk dat ze toch best naar de oppas had gekund.

Zo beide kindjes liggen in bed. Voor Silke de eerste keer boven in haar bedje 's middags. Ze gaat nu uit de kinderwagen groeien, dus ze moet het buiten slapen gaan ontwennen. Tot nu toe slaapt ze lekker. Had alleen even gedoe met Tymen. Die kwam moe thuis en kreeg me toch een driftaanval. De wasmachine stond ook nog aan en het liefste gaat hij daar de hele middag voor zitten. Dus echt krijsen brullen stampen toen ik hem naar boven wilde brengen. Ik hem uitgelegd dat Silke nu ook boven slaapt en hij dus stil moet zijn. Nou, dat hielp dus niet, brullen op de trap en overloop, dus Silke wakker en weer brullen. Gelukkig ging ze uit haarzelf weer slapen. Tymen was stil, maar nou hoor ik zijn muziekdoosje alweer. Ik hoop maar dat hij zijn zusje niet wakker gaat maken. Hij zit een beetje in zo'n fase van wel/niet een middagdutje, dus misschien dat ik hem er straks wel weer uit kan halen. dan maar even met een dvd-tje op de bank denk ik....

19. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    Sorry dames weer niet bij kunnen lezen tjeetje wat een week en weekend!

zag het verhaal van marleen voorbij komen, jezus meid jij moet je wel een ongeluk geschrokken zijn hopelijk gaat de medicatie goed en snel werken!

en Setteke ik hoop dat de driftbuien een beetje bedaard zijn!

xxx

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, jeetje wat een gedoe meis! Dat zal zeker schrikken zijn geweest, hopelijk is de kleine man snel weer helemaal de oude!

@ Setteke, gelukkig! Dacht al dat wij de enige waren. We hebben gewoon moeite soms met elkaar en daar was ik helemaal niet op voorbereid. We zijn al ruim 8 jaar samen en hebben al het een en ander achter de rug dus ik dacht dat we inmiddels alles samen aankonden. Kunnen we natuurlijk ook wel alleen met wat strubbelingen hier en daar ;)

Mag ik eens een voorbeeld geven; kijken of ik echt gek ben of dat het toch ook wel een beetje aan mijn man ligt ;)

afg. zaterdag zou ik met vrienden gaan eten en zou mijn man dus thuis zijn voor Wesley, nu was hij uitgenodigd bij een vriend van hem die een weekendje alleen thuis was en aangezien ik ook al vrijdag avond weg was geweest vond ik het ook sneu voor hem dat hij niet weg kon dan, ondanks dat ik eigenlijk nooit weg ben maar nu toevallig 2 avonden achter elkaar. Nou goed, ik geregeld dat die vrienden hier bij mij kwamen eten zodat mijn man gewoon weg kon. Ik zaterdag ochtend opgestaan om Wesley te verzorgen toen hij ging slapen het hele huishouden in sneltempo gedaan omdat we 'smiddags ook nog naar een verjaardag moesten. Uiteindelijk om 11 uur mijn man wakker gemaakt, heeft hij de boodschappen gedaan en zijn we naar de verjaardag gegaan. Om vervolgens tegen 17.30-18.00 thuis te komen weer. Om 19.00 uur kwamen mijn gasten en moest Wesley de fles dus ik moest voor die tijd koken en zorgen dat alles klaar zou zijn. Zegt mijn man dus dat hij als we terug zijn van de verjaardag nog wel even gaat liggen een uurtje, dus ik zeg dat ik dat niet handig vind omdat ik druk ben met koken en dan met Wesley zit. Zegt hij dat ik nooit wat alleen kan en niet zo gestressd moet doen altijd :( Ik vind dat niet eerlijk, ik haal mezelf een hoop drukte op de hals om voor gasten te koken en voor Wesley te zorgen zodat hij de deur uit kan en dan zegt hij dat. Ben ik nou gek of ben ik dan ook gewoon een stresskipje?

Deel Deze Pagina