Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ sjudith

wauw ik krijg er kippevel van
    wat mooi!

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

YEAH, hoef je eindelijk je mond niet meer te houden!

Ik moest me wel inhouden soms hoor om niet een toespeling te maken, hihi! Zoals met die champie en de bob zijn met oud en nieuw!

In ieder geval gefeliciteerd met je echo! Foto?

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @petra: gefeliciteerd meid! wat leuk!!

even een vraagje over het slapen...
    milan slaapt best veel.
    dit is ons schema:
    7.00 fles dan rond acht uur nog even naar bed tot 9.00/9.30
    dan krijgt hij fruit en gaat dan meestal daarna ook nog meestal een uurtje slapen en om 12.00 weer de fles
    dan rond half 3 naar bed en om 16.00 de fles en soms dan nog van 17.00 tot 18.00 slapen, maar niet altijd. en dan om 19.00 of 20.00 de papfles en naar bed.

is dit te veel?
    ik moet zeggen dat ik hem dan zelf ook in bed leg. moet ik het eens proberen om hem wat langer op te houden? wat is normaal voor een kindje van een half jaar?

liefs rebbel

4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    owjaaa! ik heb mijn bloeduitslag binnenen die was goed! :D ik heb nu genoeg antistoffen tegen rode hond aangemaakt!

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zo, moet nog véél meer bijlezen, maar nu al vast een reactie, anders wordt het helemaal een super lang bericht… (En sorry voor de vele quotes, maar anders is het misschien niet duidelijk op welke oude berichten ik reageer ;) )

Nou, ik herken me er best wel in! Vooral dat 'als je iets doet, dan moet het ook goed', dat is erg treffend, en dat ik niet graag op de voorgrond sta. Knap dat je dat zo hebt opgepikt hier!

Wat schrijf je heerlijk voorzichtig, meis! Maar je hebt wel gelijk. We zijn hier ook aan het bedenken hoe we het onszelf én Ise het makkelijkst kunnen maken: voorspelbare reacties van ons zijn voor haar ook fijn. Dus hebben we een dagindeling bedacht, met een vaste bedtijd én een vaste tijd om op te staan (*slik*) en gaan we kijken of dat werkt voor Ise en ons. Het lijkt nu, na een paar dagen, al weer wat beter te gaan met slapen overdag. Dat doorhuilen, daar ben ik niet zo goed in. We doen wel een soort van Kiekeboemethode, dat voelt goed, en het werkt geloof ik ook wel.

Tammie, dikke knuffel voor jou meis. Ik hoop dat je voelt wat voor jou en Justin het beste is: met of zonder papa verder.

Vervelend dat ze de fles weigert. Maar het kan inderdaad ook dikker en dan met een lepeltje. Hoe is het verder met jou en je familie, na wat er allemaal gebeurd is? (Als je dat al hebt geschreven en ik heb er overheen gelezen, sorry)

Ik probeer Ise ook te laten ervaren dat we er zijn als ze ons nodig heeft. Soms krijgt ze niet wat ze (denkt dat ze) wil, namelijk opgepakt worden uit bed, maar kan ze wel beter toegeven aan dat ze moe is en in slaap vallen.
    Ik las ook ergens over het effect van lang hard huilen op de bloeddruk van een baby. Vond ik niet fijn om te lezen…

Interessant! (Ik krijg die tweede link alleen niet open) Hebben jullie dit op eigen initiatief gedaan, of heeft de huisarts jullie doorverwezen? Hoop dat het snel werkt!

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld. Ik vraag me ook wel af of die Biobim al wel oké voor haar is. Op het pak staat 'vanaf 4 maanden' en ook het cb adviseerde het. Maar je hoort zoveel tegenstrijdige berichten. Sinds ze 's avonds een fles Biobim krijgt slaapt ze wel weer beter ('s avonds, 's nachts nog steeds ook een voeding nodig). Maar het kan ook zijn dat ze meer melk uit de fles krijgt dan uit de borst. Ik vind het zó lastig allemaal! Je wil het graag goed door voor je kleintje, maar iedereen zegt weer wat anders. En ik heb zelf het vermoeden dat ze gewoon HONGER heeft! Ik zal blij zijn als ze 6 maanden is en we zonder dubbele gevoelens aan bijvoeding kunnen beginnen!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rebbel, super dat het goed was :D

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oma van Roos, gefeliciteerd, hoe voelt u dat dat u opnieuw oma wordt?

Jammer hoor dat je me niet op de hoogte had gehouden meis! Hihi! Ach begrijp ik het ook wel ;)

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Oma van Roos; heel erg gefeliciteerd!

En mama van Roos; het verbaast me helemaal niks. Je praat altijd zo liefdevol over Roos dat ik er niet van sta te kijken.

-----------------------------------------------------------
    Ik heb even vluchtig de rest gelezen, maar ik ga straks even rustig reageren op de rest. Eerst 2 mannetjes badderen en naar bed brengen. Jasper is vrolijk, maar wel wat suffer als anders. Hij wil alleen geen fruit en groente eten, dus krijgt alleen maar flesvoeding, wat m ook erg veel moeite kost. Hij heeft weer een snelle, zagende ademhaling.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja erg he. en ik daar door ging ik ook mee lezen met wat je schreef. want ik was steeds wel benieuwt hoe het met je ging. maar soms wou ik dan wat hier zeggen.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ rebbel wat fijn. en waneer gaan jullie oefenen.

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn skatties samen aan het spelen. Kijk eens naar hoe groot Silke haar hoofd is en hoe groot die van Tymen is.... :oops:

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee mama, je hoeft me niet te helpen! Kan ik zelluf!

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hilbrand is nou naar het cb met ons meisje.... Spannend hoeveel ze is gegroeid. In ieder geval aardig in de lengte volgens mij. Kinderwagenbak is 70 cm en daar ligt ze bijna klem in.....

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Setteke ik ben benieuwd! Ze heeft van mij iig alle sterren gekregen op 'ik ben de leukste'

Ik zit aan mijn bord eten, Wesley slaapt in de box en mijn man is pas over een uur thuis dus dacht ik ga maar snel eten dan kan ik straks voor Wesley zorgen als mijn man moet eten anders valt dat vast weer heel rot samen.

15. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Noura: Ik sta ook heeeeel vaak op offline, want anders zit ik vastgeplakt aan de computer :). Ik heb trouwens het idee dat jij een heel nuchter iemand bent. Je komt altijd erg relaxt over. Ook nu je weer naar het z'huis moet enzo. Dat wilde ik je even zeggen :)

@ Mik: Jij ookal weer de kriebels. Ik dacht het ergens al een keer eerder gelezen te hebben. Ik denk doordat je nu weet dat Donique KMA heeft en je de goede voeding te pakken hebt en ze straks rustiger is, dat die kriebels alleen maar gekker gaan worden :)

@ Duster: Jammer dat je weer moet wachten...Hopelijk heeft de arts een oplossing. Als je eenmaal de kriebels hebt wil je gewoon aan de slag :)

@ Happy: Dat gaat zo te lezen de goede kant op. Ik wil ook afvallen (maar niet zwanger worden :)) en ik ben nu 2,5kg kwijt. Volhouden meis!

@ Petra: Zwaar duidelijke test! Begrijp ik dat je al een echo gehad hebt? Wanneer is de uitgerekende datum? Wordt dat al sept of nog aug?

@ Rebbel: Fijn dat de uitslag goed was meis! En nu oefenen? :)
    Wat het slapen betreft; Jasper slaapt 2 soms 3x op een dag. Ik heb zoiets van je zal het wel nodig hebben, want 's nachts slaapt hij ook vaak de klok nog rond. Vanaf een maand of 6 a 7 kreeg ik er bij Thomas pas een ritme in. Die had toen echt overdag vaste slaaptijden.

@ Chantico: Ik ben eigenlijk best een beetje trots hoe we het bij Thomas gedaan hebben. Hij gaat makkelijk naar bed en slaapt overal. Ik heb moeilijke slapers in m'n omgeving en die zijn bijv ruim een uur bezig om een kind van 5 naar bed te krijgen. En daarnaast wil ik altijd graag iemand helpen, maar niet kwetsen. Het is niet zo dat ik iemand de ogen uit wil steken zo van mijn kindjes slapen makkelijk, dus ik doe het goed en jij niet. Ik weet van mezelf dat als het over de kinderen gaat dat je snel gekwetst kunt raken. Vandaar dat het voorzichtig was, maar wel goed bedoelt!

@ Setteke: Hier is het verschil net zo hoor! Jasper ging eerder naar maatje 62/68, eerder in de wandelwagen, eerder aan de hapjes, eerder naar maatje 4, etc in vergelijking met Thomas.

@ Delilah: Eigenlijk wilde ik typen je denkt weer teveel aan anderen... Maar ik ben hetzelfde...

-------------------------------------------------------------------------

Jasper slaapt en Jeroen en Thomas zitten nog in bad. Ik hoop dat ik vannacht een beetje slaap. Hij klinkt nog een beetje benauwd... De koorts is gezakt van 39.2 naar 38.4. Alleen nu kwam er net een bloederige snottebel uit zijn neus (sorry :oops:) en als dat zo blijft zit er een infectie, dat verklaart ook de verhoging. *zucht*

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Meiden

willen jullie ook op silver stemmen bij

www.ikbendeleukste.nl

silver roxy
    geboren 10-09-08 te krommenie

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, ik hoop ook dat je een beetje zult slapen vannacht, eigenlijk dat jullie als een blok zullen slapen en dat de kleine weer snel is opgeknapt natuurlijk :( ahhhh, arme kleintjes als ze wat mankeren he!

En uuuh, dat zorgelijke is volgens mij vrouw-eigen! Maar goed, ik heb mijn prakkie op :D ga nog ff bankhangen en dan kom ik morgen pas weer hier kijken (denk ik) ;)

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

De pagina wil niet laden, hopelijk denk ik er morgen nog aan!

19. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @marleen: oh meid wat zielig voor je mannetje, beterschap

@binna; mooi dat ze niet meer hoeft, je zal wel opgelucht zijn

@binna: als iedereen een beetje bij houd wat ze besteld hebben dan komt het vast wel goed en anders word er gewoon heel lelijk gedaan op dit forum haha

@noura: jemig klinkt behoorlijk erg, hoop dat het veholpen kan worden met oefeningen ofzo ;(
    en heb je geen vaatwasser! ik kan niet zonder hoor haha

@wonderen: huhhh? oh haha petra Van harte meid gewelid, maareh 2 accounts? eentje voor dingen die wij niet mogen weten? hhaha of van de oma?

@rebbel: super dat je bloed goed was

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    haha nee meiden nog niet oefenen! mag pas weer vanaf maart ivm die spuit!

@marleen: thanks voor je antwoord over het slapen

Deel Deze Pagina