Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    ook gestemd op zwp!

xxx

2. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    voor zij die geinteresseerd zijn heb ik een foto van mezelf gemaakt zojuist op kantoor hahaha en in mijn album gezet.

heb 'm ook op hyves gezet.

xxx

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hé dames!

Ja ja ook al kan ik het allemaal niet bijhouden hier, toch kijk ik af en toe wel mee ;) . Werkt een beetje verslavend dat zwangerschapspagina hihi.

Hier gaat alles prima. Patrick krijgt zijn eerste tandje door, dus is af en toe niet te troosten. Het kinderdagverblijf vindt hem een schatje en ontzettend makkelijk. Het werken is ook wel weer fijn, maar ik vind het ook heel leuk om thuis te zijn. Het is nog maar kijken hoe lang we kunnen werken, want de productie ligt stil ivm kredietcrisis. Tja en dan houden de facturen ook een keer op.
    Vrijdag is mijn man met Patrick gaan zwemmen ipv de zondag. Beviel hem veel beter. Lekker rustig. Patrick vindt het geweldig (vooral de aandacht van de badjuffrouwen :)).
    Ach ja voor de rest gaat het hier z'n gangetje.

Ik heb me nou ook aangemeld op hyves, dus wie me toe wil voegen http://pruts28.hyves.nl.

Groetjes Wytske.

4. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Meiden jullie zijn lief!
    Bedankt voor alle lieve woorden en knuffels.
    Ik had het echt even nodig!

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

daisy hoe was het?

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    @Petra, van harte gefeliciteerd.

@Elle, dat is schrikken. Heel veel sterkte.

@Daisy, ik hoop zo dat je een goede echo hebt gehad.

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ben ook erg benieuwd naar Daisy, Heb aan je gedacht en geduimd. Hopelijk is alles goed.

Even nog een vraagje.
    Hoe proppen jullie alles in een dag? Als ik Janna een fruithapje geef, dan verplaats ik de fles een half uur. Is dat ook echt nodig?
    Janna slaapt meestal van 21 tot 9 en krijgt dan ongeveer 20.30 de laatste fles.
    Als ze naar de oppas gaat, dan krijgt ze om 8 uur de eerste fles, maar als ik vrij ben laat ik haar slapen tot ze wakker wordt.

Heb nu dus 2 schema's. Als ze naar de oppas gaat, dan is het een super schema. Kom ik op 20.30 uit met laatste fles.
    Maar als ze dus niet naar de oppas gaat, kom ik niet uit.
    Dan heb ik dit schema.

±9.00 190cc + 6 scheppen comfort en 2 schepjes Nutriton
    ±11.00 fruithapje
    ±13.30 160cc +5 scheppen comfort en 2 schepjes Nutriton
    ±16.30 190cc + 6 scheppen comfort en 2 schepjes Nutriton
    ±20.30 220cc + 7 scheppen comfort en 3 scheppen Nutrix

Ben al aan het denken om de fles van 20.30 op 190cc te gaan zetten, kijken of dat beter gaat.

Maar kan nu dus ook echt geen groentehapje inplannen.

Wie kan mij helpen?

8. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Happy: Ik had hetzelfde probleem toen ik met de groente ging beginnen. Ik heb in overleg met de arts van het CB 1 fles laten vallen. Inprincipe is dat pas de bedoeling vanaf 6 mnd, maar omdat Jasper echt een beer is en zelf aangeeft dat ie er genoeg aan heeft, mag hij 3 flessen.
    Misschien is het voor jou handig om de manier van Elle over te nemen? Janna is volgens mij nog maar een popje qua gewicht toch? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt? Elle die geeft fruit/ groente tegelijk met de fles. Eerst een gedeelte fles, dan fruit/ groente en dan de rest van de fles volgens mij. Misschien dat dat ook iets voor Janna is?

@ Daisy: Meis, ik hoop zo op goed nieuws van jou kant :)

@ Sjorsje: Meis, hoe is het met jou? Gaat alles goed met je zwangerschap?
    Valt het werken, zwanger zijn en je 2 kindjes allemaal een beetje te combineren meis? Mijn dagen zijn echt vol met die 2 mannen, ik vraag me af hoe je het allemaal doet hoor!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Thomas mag van 2 febr naar de psz!!! Jippie!!!

9. Marleen2109

Oh ik zie net dat Janna hartstikke goed gegroeid is :oops:

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Dank jullie wel voor alle felicitaties lieve meiden! Het blijft een droom om dit mee te mogen maken

@ happy,
    Ik heb de hele week hetzelfde schema, of Roos nou naar de opvang gaat of niet, omdat het mij anders te verwarrend lijkt (ik werk 3 dagen)
    Mijn eerste fles is om 7.00 uur en mijn laatste om 19.00
    groentehap krijgt zij precies tussen 2 flessen in, hier dus tussen 15.00 en 19.00 om 17.00

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nog geen nieuws van daisy?

linka ik las je goede nieuws, fijn hoor

ik heb even snel gescrolled, moet nog eten klaar maken voor ik naar het zh ga.

wij zijn op zoek naar een vaatwasser? iemand advies wat betrefd een goed merk? je hebt ze heel duur en goedkoop, en die verkopers word ik niet veel wijzer van, iedereen komt met een ander mooi verhaaltje.

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ marleen, wat leuk dat hij gaat beginnen op de peuterspeelzaal. Het lijkt me zo een leuke leeftijd die hij nu heeft, ze zijn dan zo wijs hè (en ws ook af en toe flink dwars)

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Happy, bij mij ziet het schema er zo uit:

8.00 u fles 210/7
    tussen 9.30 en 11.00 fruit
    12.00 u fles 210/7
    16.00 u fles 210/7
    tussen 17.30 en 18.30 uur groente
    20.00 u fles 210/7 met 2 scheppen Nutrix

Ik heb geen vaste tijden dus voor fruit en groente, aangezien ze heel wisselend slaapt. Hier heeft het geen invloed op de flessen, die drinkt ze evengoed. Ik zou de fles niet gaan verplaatsen, maar gewoon zo laten. Je merkt dan wel of ze het nog lust.

@ Daisy, en al nieuws meid? Ik hoop dat je niks laat horen omdat je op het cb zit met de meiden!

@ Marleen, oh wat lekker! Ik hoop dat ze voor Tymen ook gauw bellen. Lijkt me zo leuk voor hem! (en lekker rustig voor mij)

@ Austin, :confused: wat een lang haar!

@ schatje, ik kan steeds niet op de pagina komen van ik ben de leukste. Is erg druk blijkbaar...

@ Noura, wij hebben AEG. Schijnt een van de besten te zijn qua keukenapparatuur.

Silke lsaapt in haar bedje! Al sinds 13 uur. Ik ben nog maar 1 keer geweest om haar de speen te geven! Tymen wilde niet naar bed, die is ook nog niet zo moe. Hij kijkt even een dvd van de Teletubbies.

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Bedank voor jullie antwoord.
    Denk dat ik maar ga proberen om om de 4 uur de fles te geven en tussendoor dan maar een hapje.

Ze eet toch wel alles op wat ik haar geef, dat is geen probleem. En dan heeft ze ook niet zo laat de laatste fles, dat is ook wel fijn!

15. Marleen2109

@ Petra: Meis, het wordt alleen maar leuker. Elke keer als ze weer iets nieuws doen dan denk je leuker als dit kan het niet worden en dat gebeurt dan toch! Als ik nu ook zie hoe Thomas en Jasper op elkaar reageren dan vind ik het leeftijdsverschil ook geweldig. Die gaan straks echt wat aan elkaar hebben! Maar dat ga je straks allemaal zelf beleven! Het is onwijs druk en ik zou er nu zelf niet aan moeten denken om zwanger te zijn. Het vraagt toch wel wat van je hoor, 2 zwangerschappen achter elkaar en dan 2 kindjes in de luiers. Maar het is het meer dan waard, dan kan ik je garanderen!

@ Setteke: Zo te lezen is Tymen net zo ondeugend als Thomas en is ie er wel aan toe. Dat vind ik van Thomas ook al een tijdje namelijk. En even 2 ochtenden wat meer tijd... :oops:

16. Marleen2109

@ Noura: AEG en Miele zijn altijd hele goed merken. Je betaalt er wat meer voor, maar de ervaring is dan ook dat ze veel langer meegaan. Neem in ieder geval geen Indesit, wat mij hebben omgedoopt tot in-de-shit. Goedkoper, maar binnen een jaar gaat ie herrie maken en wast ie niet meer goed schoon, wat je ook probeert. Dat is onze ervaring ermee :)

@ Austin: Mijn hemel wat een lang haar inderdaad! Op de trouwfoto ben je wel een soort van erg tenger zeg! Nu kon ik het niet beoordelen :)! Hihi!

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Marleen, ik sluit me helemaal bij jou aan, elke leeftijd is zoooo leuk! Dat had ik van tevoren nooit gedacht, was altijd gek op baby;s, hoe kleiner hoe beter, en peuters vond ik maar niks. Maar nu met mijn eigen is het zo leuk! Ik kijk ook uit naar de berichten van de PSZ. Tymen is er zooo aan toe! Hij vindt spelen met andere kindjes zo leuk! Ook voor Silke vind ik het leuk, dan heeft ze mama even voor d'r alleen.

18. Marleen2109

@ Setteke: Precies zoals ik er over denk!

Goh, ik moet echt wat doen hier, maar heb geen zin! Ze slapen allebei en dat is een mooie kans om beneden op te ruimen... Het lijkt wel of een bom ontploft is, maar helaas is dat bijna elke dag zo :)!

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dat heb ik nu al!
    Kon van mezelf nooit een voorstelling maken wat er nou leuk moest zijn aan een baby, vanaf een jaar of 2 leek me geweldig, maar daarvoor pffff dat ligt maar en huilt maar
    gelukkig vind ik elke dag weer geweldig en elk ienieminie stapje die ze maakt een groot wonder en dat ze al zo snel een eigen karakter heeft, ook dat had ik nooi gedacht.
    maar ik moet ook zeggen dat ik er enorm naar uitkijk dat ze de eerste stapjes gaat zetten en de eerste woordjes gaat zeggen

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Meiden, het word niet alleen maar leuker als ze ouder worden hoor!
    Als ik soms zie en hoor wat de meiden hier in huis doen. :-k
    Maarrrrrrrrrrrrrr ook deze leeftijden hebben wel iets hoor.
    Ze zijn hier zo bij de hand als wat (en ook wel brutaal lees=vooral Dionne).

@ Austin: leuke foto (is wel duidelijker dan die van gisteren).
    Lang haar zeg.

En meiden: bedankt voor jullie lieve reacties opdat ik mij niet schuldig moet voelen. ;)

Deel Deze Pagina