hier ook een blaartje precies middenin op de bovenlip. warmteplekjes zou kunnen, maar zo dik aangekleed ligt ze niet. en ze heeft het nu al wel een week of zo... op het cb zeiden ze vorige week dat het een reactie kunnen zijn op babyolie maar dan moest het na 2 dagen weg zijn. nou dat is het dus niet. en anders misschien baby-acne. maar hoelang zou zoiets blijven? en kan het ook iets anders zijn?
ons mannetje had ook uitslag op zijn gezichtje echt heel erg.. op een gegeven moment droogt dat uit en gaat het weg! kan reactie op de voeding zijn maar ook op warmte dus gewoon even in de gaten houden.. Groetjes
@ Sjudith: ik zag dat je al weer op de lijst stond. Dat shirtje komt bij V&D vandaan. Het is eigenlijk een hemdje maar ik heb een rompertje met lange mouwen onder gedaan.
@ Miranda, ja ik zag dat ik er weer bij stond Leuk hemdje ik ga ook ff neuzen wonen toch niet bij elkaar in de buurt
hoihoi, wat kletsen jullie veel! ik wilde toch even vragen hoelang jullie nu per borst voeden, ik zit nog steeds elke borst 20 minuten tot een half uur, en dan heeft hij nog niet niet genoeg...wat doen jullie dan?hoe lang en hoe vaak ongeveer? ben toch benieuwd! hij groeit wel als een speer... ook even voor de meiden met bekkeninstabiliteit...hoe gaat het nu met jullie? ik heb sinds deze week weer erge last van mijn schaambeen, wordt er in de nacht wakker van en is zeer pijnlijk, wilde weten hoe dat met jullie nu is, ik hoop ok? nog tips wat eraan te doen? mijn fysio weet het ook niet meer, vraag me af of ik ergens anders nog terecht kan...tis toch pijnlijk, ik zou zo niet kunnen werken...
Hoe lang zijn die kleintje nu wakker weet iemand dat? Nou ja hoe lang moeten ze wakker zijn? En wanneer begin je met een vaste bedtijd?
@arri ons kleintje zit ook onder de pukkeltjes: haar hele gezichtje, vooral na het in bad doen ziet het wat rood. als het kleine pukkeltjes zijn, met hier en daar een wit kopje en het jeukt niet of doet geen pijn, en de huid voelt hier en daar wat ruw aan, dan is het gewoon babyacne. Het is een reactie op de wisseling van (jou) hormonen de afgelopen tijd. Schijnt vanzelf weer weg te gaan met een paar weekjes. @jennyS Blaartje? Ja, hier ook, is normaal, komt van het zuigen. Ze hebben er geen last van. was ie hier eindelijk weg, zit er nu weer een nieuwe... @jennifer ik voed ongeveer/max 8 minuten, 1 borst maar. maar ik heb dan ook "last" van hoge melkproductie. ben er al mee bezig op het lactatieforum. En dan kan ze nog een half uur gewoon voor de lol aan mn borst hangen (niet erg bevorderlijk voor je tepels... ) omdat ze dan wel genoeg melk binnen heeft gekregen, maar ze nog een zuigbehoefte heeft. @sjudith wow... denk je al aan een vaste bedtijd? ik ben zelf blij als ik snachts wat uurtjes slaap en overdag wakker ben... das al een super "ritme"
Ik denk dat de hoeveelheid wakker zijn echt per kindje verschilt. Joëlle was vanaf een paar weken heel veel wakker. Dionne en Laureen slapen echt veel meer.
Oh gelukkig dank jullie wel, had er nog niemand over gehoord vandaar. maar ben weer gerustgesteld. Mylan heeft ook wat pukkeltjes nu, denk ook van het weer en de vette BV was een moeilijke middag, Mylan was onwijs druk en niet tevreden. 2 zeurende honden voor mijn neus PFF
Ik zat net even foto's te bekijken. Vind ik toch een foto van Dionne waar Laureen sprekend op lijkt! Dionne.
Uitstapje met de "augustus mama's" Lijkt het je leuk elkaar te ontmoeten. Waar woon je? (nodig om een centraal punt te bepalen) Emmen (Drenthe): Miranda Arnhem (Gelderland): Schatje1 Tilburg (Noord Brabant): Philly Hoofddorp (Noord-Holland): Linka76 Weert (Limburg, bijna Brabant): Diana81 Beverwijk (Noord Holland) Tammie26 Etten-Leur (Noord Brabant): sjorsje Rotterdam (Zuid-Holland) Sjudith Borne (Overijssel): Aliekeleppink Bergschenhoek (zuid Holland): Petrabr Kampen (Overijssel): Pruts27 Deze lijst graag aanpassen!
@ jennifer, ik voed ongeveer max 10 minuten de eerste borst. als ze zelf nog niet gestopt is dan "ontplug" ik haar , dan verschonen en de tweede borst wisselt van 1 slok tot een minuut of 5 @ sjudith, ik merk dat Roos steeds een beetje langer wakker is ik denk zo'n 3 keer per dag een uurtje ommenebij ( om en nabij )