Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja jenny ik geloof van wel. (had hier iemand uit de kennisenkring met een helmpje)

ja supernieuws he

wij hebben hier ook een loopstoeltje, mijn oudste 2 en ook saf hebben daar ingezeten. ze vonden het erg leuk enhebben er niets van gekregen. maar ja, denk ook niet dat je ze heel de dag erin moet laten. heel soms eventjes.

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Noura, nou gelukkig geen gekke dingen dus, mooi zo! Je zult wel heel opgelucht zijn! Wat sneu voor je neefje. Wat kunnen ze dan ziek zijn he?

Wat betreft het helmpje, veel artsen adviseren een helmpje voordat therapie uberhaupt besproken wordt. Veel artsen (en cb's) geloven namelijk niet zo in manuele therapie (en osteopatie). Terwijl mijn zoon het bewijs is dat het wel degelijk helpt. En geloof me, de afplatting was heel erg. Van achteren, maar ook zijn voorhoofd was scheef en zijn oren stonden ook niet recht tov elkaar. Na de behandelingen en de oefeningen is het bijna helemaal recht getrokken. Je ziet het nou alleen nog als je weetdat hij het gehad heeft. Natuurlijk zijn er gevallen waarbij therapie niet helpt, maar ik zou het op zijn minst een kans willen geven. En ja klopt, het helmpje wordt opgebouwd totdat het kind het uiteindelijk de hele dag op heeft. Het mag 1 uur per dag af.

@ Linka, zo te horen heeft hij toch die beruchte buikgriep te pakken!

@ Austin, dat heeft Silke ook. Die draait echt niet meer!

3. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hallo meiden.
    Ik heb snel even bijgelezen.
    Was lekker vroeg vrij van mijn werk.
    Mijn ouders zijn hier nog en halen nu samen Dionne en Laureen Joëlle van school.

@ Setteke: Laureen komt ook helemaal omhoog in de wipstoel.
    Ze ziet haar eigen voetjes steeds en die wil ze pakken. ha ha

@ Austin: Laureen draait nu juist de hele dag om in de box.
    Voordat je weer op de bank zit ligt zij alweer op haar buik.

Iedereen die ziek is (meiden, mannen of kindjes): BETERSCHAP.

Nou ik stop even weer, moet even thee zetten.
    Tot vanavond.
    (dan reageer ik weer verder hoor) ;)

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Tammie: Wij waren ook een twijfel geval wat betreft het helmpje. Ik heb overleg gehad met de therapeut, fysio en de CB arts. Ik heb besloten het niet te doen. Ik heb zelf ook een raar achterhoofd doordat ik nooit op m'n zij wilde liggen. Ik vond dat Jasper wel genoeg achter de rug had. Ze zeggen dat die kleintjes er zo aan gewend zijn. Mijn fysio zei dat je t/m 4 mnd heel veel zelf kan corrigeren met oefeningen, maar dat het daarna ech met een helmpje moet.

@ Elle: Da's fijn om te horen.

@ Noura: Jippie goedgekeurd! Fijn he dat vage gedoe....

@ Setteke: Ben je alweer schoon hihi :)

@ Linka: He bah! Hopelijk knatp ie snel op.

Zoals jullie merken heb ik geloof ik maar de helft gelezen :oops:. Jasper heeft net maar 100cc gedronken, maar slaapt er al 3,5 uur op. Thomas heeft ook 2,5 uur geslapen. Jeroen heeft ook altijd mazzel.... Nou ik ga nu even een tomatensoepje maken voor vanavond. X

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben gewoon fysiotherapie gehad, en saf had dus een kant van zijn gezicht verder naar voren staan dan de andere kant. dat zagje als je boven zijn voorhoofd keek. ook stonden zijn orgen toen scheef. met 5 maanden zijn ze ermee begonnen.
    wel zijn we eerst naar de huisarts ook geweest en die heeft contacht gehouden met de kinderfysio, mocht het niet goed gaan dan konden we doorgestuurd worden
    maar ja, het gaat overal anders, en als ouder moet je altijd alert blijven, en je gevoel volgen. jij bent immers de enigste die voor je kind op kan komen.
    nou ik ga nu maar eens wat doen hier\

doeidoei

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Samen met grote broer tv kijken

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn eerste koekje

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen geeft me wat drinken

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn nieuwe BMW

10. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    setteke wat een leuke fotos

linka beterschap voor jeroen!

marleen lekker tomatensoep ben je een beetje tot jezelf kunnen komen?

noura goed nieuws van anissa dat is zeker een hele opluchting

11. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ settekes wat een super foto's!

@ miranda hahaha ik denk dat silke en amber gewoon twee luie dametjes zijn hahaha!

xxx

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    23 uur? zo dat is heftig zeg.
    hoe zit het eigenlijk met op het achterhoofdje slapen, mylan valt wel eens in slaap kijkend naar boven is dat erg? of moet ik hem altijd even op de zij leggen?

@setteke: hey hoe krijg jij die stoel zo laag, die heb ik ook maar mylan mist echt nog 30 cm been haha

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Niet op zij maar hoofd op zij en andere kant ook.

14. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden,

@Elle: wat een supernieuws meid! Kben zo blij voor je! T heeft me wel bezig gehouden hoor! Dikke knuf voor jou en je mannetjes!

@Buddy: Ach, arme Jeroen! Nu heb je 3 "kindjes"in huis? ;) Kan me indenken dat je gesloopt bent! Misschien kun je vanavond weer wat rust pakken? Ach en anders kom je gapend op de meeting hoor, geeft niks ;)..... Thanks voor je PBtje, je staat weer in mn mobieltje hoor :oops:....

@Setteke: wat een mooie foto's! Mooie kindjes hoor! En geweldig hoe grote broer zorgt voor zn zusje!

@Marleen: vervelend joh, zo'n ziekenboeg! Beterschap voor de hele club! Fijn dat je mannetje thuis bleef vanmiddag! Beetje bij kunnen komen? Hoe ist verders? Nog veel gerommel in de huiselijke trommel?

@Miranda: tjee, Laureen al weer een half jaar! Gefeliciteerd meid! Gaat t hard hè?

@Daisy: hey meis, hoe ist nu? Alles nog rustig onder de gordel?

@Mik: hoe ist nu met je meissie? Ze was bij de osteopaat geweest?

@Tammie: meis wat gebeurt er veel bij je zeg! Spannend zeg die echo! Sneu van t helmpje, maar daar komt het wel weer goed mee hoor. Hoe is het met jou? Woon je nog bij je ouders?

@Binna: Ik kom ook alleen hoor. Daniël wil niet mee :( .... Ach, we hebben altijd onze beebs nog om ons achter te verschuilen...hihi faken een poepluier ofzo....

Ff een vraagje: heb ik nou een vreemd kind? Melanie zit nog steeds op 5 flessen per dag, van 180cc + 6 schepjes. Hier laat ze vaak nog een bodempje van staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje onzeker word wanneer ik lees dat sommige beebs al hun eerste koekje krijgen, groentehapjes verslinden en fruithapjes uit het potje kijken.....
    Zijn er meer die daar nog helemaal niet mee bezig zijn?
    Melanie is verder hartstikke vrolijk, slaapt goed, heeft lekkere michelin-billetjes, dus heb ook niet het idee dat ze wat te kort komt....?.......

Vandaag is Melanie voor het eerst naar de nieuwe gastouder geweest! Oef, vond t best spannend! maar gelukkig een heel leuke vrouw en het klikte meteen. Melanie straalde van oor tot oor toen ik haar ophaalde en ze had daar heerlijk geslapen en flesje gedronken. Ik ben zo blij dat het goed is gegaan en het ook zo goed voelt!

Nou kga is ff eten koken, tis GRRRRRRRRRRRRRRR al weer 16.30 geweest!

Moeten vanavond naar Jubbega, een dubbele kinderwagen ophalen!

Fijne avond allemaal!

Liefs Vera

15. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Oja, loopstoeltjes mag wel, maar niet langer dan 10 minuten per uur! Te lang is slecht voor de heupjes!

Heb ik weer gehoord....

16. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @linka : ja dat bedoelde ik ook, dus niet op achterhoofd laten slapen?

@esprit: bijvoeding is ook nog helemaal niet nodig dus als je daar nog niet aan gedacht heb is dat prima hoor.

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou dan kun je hier wel op de koffie komen. Is hier vlakbij! ;)

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hihi die gastvrije Setteke, heerlijk! ;)

Esprit, graag gedaan hoor meis! Dubbele wagen? Hihi! Jeslyn krijgt maar 3x 180cc en 6 schepjes (smorgens pap erbij en de rest johannesbroodpitmeel) en laatste fles 210cc en 7 schepjes met pap. Dus geen bijvoeding maar wij doen om de dag bordje pap om leren te happen, ze had wel behoefte aan om te happen ;) Dus is niet erg hoor meis.

Fijn dat goed klinkt met gastouder, dat is belangrijkste ;)

Jenny, ja als Milan altijd op achterhoofd ligt dan heb je wel kans op afplatting, maar ik weet het niet of zo is, ik heb alle informatie gelezen op internet over helmpjes en afplatting enzovoort, vind ik wel naar om te lezen....

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Monique, hoe is het met jou en Rayane?

@ Austin, denkjewel! En dat denk ik ook.... ;)

@ Jennys, draait Mylan regelmatig zijn hoofdje een andere kant op, bijv. naar opzij? Silke valt ook heel vaak omhoog kijkend in slaap. Ze draait zelf vaak haar hoofdje de andere kant op. Haar achterhoofd is wel wat plat, maar dat vind ik minder storend dan dat het scheef is.

@ Esprit, dat is best een eindje rijden voor jullie of niet? Mijn opa en oma wonen er ook. Kom je echt helemaal op het friese platteland, want het ligt best een eindje bij de snelweg vandaan. Waarschijnlijk kom je ook (vlak) langs Gorredijk. Daar ben ik geboren en getogen (Hilbrand ook) en mijn ouders wonen er nog. ik denk dat wij op den duur die kant ook weer op gaan. 5 Flessen is nog heel normaal hoor met 5 mnd! Als ze het nog nodig heeft gewoon doen. Richtlijn is met 6 maanden pas 4 flessen. En hapjes hoeven nou nog niet. Dat is ook pas na 6 maanden.
    Oh nou, dan doe ik niks verkeerd. Ze zit misschien 2 tot 3 keer per dag 10 minuutjes in de loopstoel.

@ Linka, jij bent ook welkom hoor! Jullie allemaal hoor!

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    setteke ja hij draait gewoon en heeft verder geen voorkeurskant, maar soms word hij ook wakker kijken naar boven dus dan heeft hij wel even zo gelegen

nou moeten we maar hoofdjes gaan bekijken zaterdag haha

Deel Deze Pagina