Ik zag trouwens in de lijst dat er best veel meiden zijn waar we niks meer van horen. Er is toch een beetje een "vast" groepje die hier steeds schrijft. Moet zeggen dat het zo wel makkelijker kletst, beter dan een groep van 50 meiden.
good morning ladies, Roos was gisteren heel de dag superrelaxt, echt super die babymassage. Hebben jullie dat ook dat je echt dolverliefd naar je baby kunt kijken. Vooral 's nachts dan heeft ze haar beentjes opgetrokken in een soort van kleermakerzit en dan is het zo'n lief klein hummeltje met haar handjes voor haar gezicht Zijn de borstvoedende medemama's al begonnen aan een voorraad? Ik kolf 1 keer per dag 125 cc af en moet over 3,5 week weer werken
Sorry sorry heb een geheugen als een zeef...heb alles gelezen....en ook het meeste weer vergeten? Babies die in bad gaan, die krampjes hebben en slecht slapen Nou hier slaapt ze 's nachts prima! van 23.30 tot 5.30 En overdag is ze stukken minder huilerig! Ik zelf heb onwijs last van mijn litteken en ik snap er niks van. Hoe is dat bij de andere ks dames?
Vannacht heeft Malou zomaar 9 uur geslapen! Ze heeft om 9 uur een flesje gehad gisteren en ze was nog niet wakker om 10 voor 6...toen toch maar fftjes naar haar toe gegaan...vond het wel heel lang duren! Nu slaapt ze nog lekker en ben benieuwd wanneer ze zich nu weer meld.... Gefeliciteerd Binna! Leuke naam ook en geniet er maar van! Miranda: ik kom uit nieuw amsterdam dus dat is niet zo ver uit elkaar! Volgende week dinsdag krijgt malou haar eerste prikje. Nu vraag ik me alleen af of ze precies 8 weken moeten zijn voor het eerste prikje? Malou krijgt het prikje dus al met 6 weken en 4 dagen. Vond dat best vroeg.... Ik moet hoognodig aan de schoonmaak maar heb vandaag niet zoveel zin....
Gelukkig toch nog iemand uit het Noorden van het land. Voelde me al eenzaam hier. Over die prikjes: vanaf 6 weken mogen ze ingeënt worden. Het hangt dus van het cb af wanneer je de afspraak krijgt. Laureen zou ze eerst ook krijgen toen ze 6 weken was maar dat is uitgesteld omdat ze ziek was geweest. Je kan rustig aangeven dat je het erg vroeg vind, misschien kan je een andere keer terugkomen.
@Daisy: ik doe Renske altijd 's avonds in bad. ik probeer het voor de voeding te doen, want na de voeding moet er een uur tussen zitten (zegt de kraamzorg), ze kunnen dan gaan spugen. Maar als het een keer niet uitkomt dan sla ik gerust over hoor. Dan was ik haar even als ze wakker is. Elke dag doe ik sowieso niet, dat komt wel als ze wat groter is. @Sjudith, ik had dat gister dat het gevoelig was. Maar ik denk dat m'n broek/onderbroek er een beetje langs zat te schuren. Het is nu echt alleen maar litteken en geen korstjes meer ofzo, maar dat zal nog wel gevoelig zijn. @Petra: Ik heb een beetje gekolfd, maar niet te veel, want ik hoef alleen maar voor de eerste dag voorraad te hebben. Want de voedingen die ik normaal zou geven als ik werk, kolf ik dan af voor de volgende (werk) dag. Bij Jelle had ik op een gegeven moment een vriezer vol en dat heb ik (of hij dus ) nooit opgekregen, ook zonde van de moeite. @Arri: ik blijf er niet voor wakker. Gister wilde ik lekker vroeg naar bed (21.30) en toen wilde ze om 00.00 eten. Dan heb ik die 2,5 uur al mooi weer meegepikt. O ja, over voeden in het openbaar. Ik heb het nog nooit hoeven doen. Maar zou er geen problemen mee hebben. Bij mijn ouders of vrienden vind ik ook geen probleem. We zijn een keer naar Antwerpen geweest en daar hebben ze speciale borstvoedingsplekken in diverse openbare gebouwen en restaurants. Gewoon op het gemeentehuis, een mooi afgeschermd hoekje hadden ze gemaakt met een lekker stoel en aankleedkussen. Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Als ik aan de wandel ga doe ik dat altijd na de voeding, dus dan heb ik wel een uurtje of 3 a 4 de tijd. Langer heb ik echt niet nodig. Mocht de nood hoog zijn kan ik altijd wel ergens een plekje vinden. Desnoods ergens in een pashokje... Maar ik woon dicht bij de stad, dus binnen 15 minuutjes kan ik weer thuis zijn. Heeft iemand nog tips voor het wennen aan een flesje? Ik heb nu de Avent, maar die hoeft ze niet, die speen moet ze van kokhalzen. Welke flessen hebben een klein(er) speentje? Nou dat was alweer een heel verhaal voor vandaag. fijne dag allemaal liefs Philly
Hallo dames, Ik heb alles gelezen, maar het is een beetje langs me heen gegaan moet ik zeggen. Danique heeft gisteren de hele middag en avon dliggen krijsen. Vanaf ongeveer half 5 tot 10 uur. we kregen haar met geen mogelijkheid stil. Heel vervelend. Ze weigert ook gewoon te slapen. Gelukkig is ze gisteravond na de fles van 10 uur wel in slaap gevallen, vannacht om 2 uur meldde ze zich weer, heeft weer wat gedronken en toen om 6 uur weer. Toen heeft ze bij ons gelegen tot 7 uur en toen de fles. En nu slaapt ze nog heel onrustig. Ze krijst telkens even en dan is ze weer even stil. Maar slapen ho maar, daar heeft ze geen zin in. Ik weet niet watik moet doen en zat er vooral gisteravond helemaal doorheen. Kon wel janken. Hopelijk zijn dit gewoon even ee paar moeilijke dagen en wordt ze daarna weer wat tevredener. Binna! Van harte met jullie meisje!
heb echt geen zin in schoonmaken.... Mooie foto van malou: Wie heeft trouwens ook last van de onderrug? Het straalt bij mij door naar mn billen/benen. Vroeg me af wat dat was.
@Philly, Giulia was direct gewend aan de difraxspeen en de kruidvatspeen "kers" dat is hetzelfde. @Alieke, vreselijk he als ze zo huilen, soms weet je het niet meer. Giulia heeft ook rond de 3/4 weken veeeel gehuild en nu gaat het goed Ds er is hoop
Miranda, jeslyn weegt nu 4760 gram, dus het is wel schrikken, niet even oud als Laureen, wat een verschil! Als wij gaan slapen gaat Jeslyn ook op haar eigen bed slapen.
Binna en man: Van harte gefeliciteerd met Silver Roxy! @Philly: Toevallig hebben wij gisteren een andere fles voor Olivier gehaald omdat hij erge krampjes en veel lucht had en bovendien veel knoeide met de Aventfles. We hebben de S-fles van Difrax gehaald met kers-spenen, maat S. De spenen zijn een stuk kleiner als van Avent. Hij heeft er nu drie voedingen mee gegeten en we zijn erg tevreden! Ik ga hem klaarmaken voor vertrek....we moeten zo naar het CB, dan krijgt hij zijn eerste prikjes.... Liefs!
Sjudith, dat geeft hoop dat Giulia het ook heeft gehad. Het is vast een periode, maar ja daar moeten we wel doorheen Oh en dames schoonmaken, dat moet ik eigenlijk ook. Net zo als wassen en strijken,maar ik kan me er niet toe zetten.
Bij mij is de werkster vandaag bezig. Heerlijk. Normaal komt ze op maandagochtend, maar toen was de kraamhulp er nog. Ik heb deze keer trouwens een hele fijne gehad: wassen, strijken, bedden verschonen, overal stofzuigen en dweilen en ook nog stoffen. En ze was geweldig met Lianna. Die van vorig jaar kwam niet verder dan 'n keer stofzuigen en wassen/strijken.
mijn meisje huilt (krampen ) van 7 tot 11 dus in bed liggen heeft geen zin! als ze niet bij ons is blijft ze huilen terwijl als ze bij ons ligt is ze redelijk rustig op krampen na! vannacht heeft ze van half 11 tot 1 uur aan de borst gelegen (met pauzes uiteraard ) en toen heeft ons prinsesje doorgeslapen tot kwart voor negen vannochtend jippie!
Wow Mik, zolang gedrinken, maar dan ook zolang geslapen. Heerlijk zeg! Over het werken, ik moet 1 december weer aan het werk. Midden in de drukte van Sinterklaas. Dan is sinterklaas ook nog eens op vrijdag, terwijl dat mijn vrije dag is. Moet ik gelijk de 1e werkweek al extra oppas regelen. Of ik neem Danique gewoon mee naar school! Danique ligt nu in bed. Ze huilde net nog even, maar is nu weer stil. HOpelijk slaapt ze nog eventjes. Ik heb haar maar net voeding gedaan. gisteren heeft ze de hele dag 4 schepjes friso extra gehad, maar door het huilen gisteren de hele dag heb ik haar nu maar weer 3 extra en 1 standaard gedaan. Je moet toch wat proberen he! Ondertussen heb ik alleen het vlees nog maar opgezet. Lekker rundvlees vanavond, dus moet lang sudderen. Verder nog niets gedaan. Moet zo toch echt even strijken. Of ga eerst even boodschappen doen. Heb ik dat vast binnen. Mijn man is nu thuis, dus hoef ik Danique niet mee te nemen.
Nou mss toch maar wat schoonmaken ik wilde eigenlijk gaan wandelen maar geen mooi weer te bekennen meer