Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo!

Dames, ik ben nog echt ziek. Heb net mijn werk gebeld dat ik er morgen niet ben. Voor het eerst sinds 5 jaar dat ik me ziek heb gemeld, maar voel me nu echt te beroerd om te kunnen werken.
    Danique heeft vannacht ook 20 minuten zitten krijsen. Kregen haar gewoon niet stil. Uiteindelijk werd ze toch rustig en is ze weer gaan slapen, maar helaas elk uur werd ze wakker. Ons meiske is dus ook nog steeds ziek.

Ik heb verder weinig gelezen moet ik zeggen.
    Sorry

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Alieke, is goed dat je ziek hebt gemeld, rust maar uit!

3. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Alieke: Worden jij en Danique eerst maar eens beter, de rest komt daarna wel weer! Beterschap meis! X

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey lieve meiden!

Een poosje niet geweest, sorry! Ik wil nu ook alleen maar ff zwaaien, heb niks bijgelezen. Vorige week flink de griep gehad, bleh... en nu in een dip omdat een goede vriend van me binnenkort toch na een lang ziekbed komt te overlijden! Ik heb dus ff geen puf/zin om gezellig te babbelen. Kben erg verdrietig dat hij zo snel zo hard achteruit is gegaan!

Maar ik ben er dus nog wel hoor ;)

Liefs Vera

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Vera, sterkte.

En Jeslyn heeft griepje te pakken, temp voor het laatst gemeten was 37.9 straks weer temperaturen.

6. Marleen2109

@ Vera: Sterkte meis! Verder alles goed met je?

@ Linka: Jeslyn nu ookal ziek?! Beterschap!

Fijne avond allemaal! ( Voor zover er nog iemand is... want het is wel heel erg stil nu hoor....)!

7. Marleen2109

Ik las net dat Jayda, dec 2007, van de beademing af is en weer zelfstandig ademt! Ik zit met kippenvel!

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wat fijn zeg voor Jayda en haar ouders

Vera, vreselijk nieuws zeg, kan me voorstellen dat je even geen zin in hebt in allerlei gezellige dingen.

Linka, Jeslyn dus ook ziek, bah! Beterschap voor haar

Marleen, ja rustig hier. Volgens mij zit iedereen in een griepdip

Ik heb Danique net in bed liggen. Hoop dat het een beetje beter gaat als vannacht. Maar we zullen zien.
    Het arme meisje kan het ook niet helpen dat ze ziek is. Dus neem haar niets kwalijk.

Ik ga weer even liggen

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    @Vera, sterkte.

Lianna heeft koorts. Ze sliep vandaag al verdacht veel, had geen honger en was erg hangerig. Morgen maar 'n dagje thuis laten van het kdv. Is trouwens de eerste keer dat ze ziek is.

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hi, ben weer terug van een nachtje drenthe. onze muppet was overdag supergezellig, maar 's nachts leek de dag toch te druk te zijn geweest. benieuwd hoe het vannacht gaat..

chantico, fijn dat het boek binnen is. het lukt hier al aardig om zelf in bed in slaap te vallen. niet altijd zonder huilen, maar wel met zo weinig huilen als ik acceptabel vind. hoe gaat het bij jou? welke tips vind jij handig uit het boek?
    ik vooral de bevestiging dat je het op kunt bouwen (steeds meer zelfstandig slapen).

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    BUDDYNIEUWS!!!!!

Heej Meiden ik kreeg het volgende smsje van Schatje:

Zijn net op ha-post geweest met Djayden. Hij is de hele dag al niet zichzelf en heeft wat verhoging. We zijn doorverwezen naar de ka in het ziekenhuis, daar gaan we nu naar toe.

WORDT VERVOLGD!!

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Esprit sterkte de komende tijd!

@ Schatje, bah wat vervelend. Fijn dat je ons op de hoogte houdt Juud, hopelijk is Djayden snel weer 't mannetje!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben halverwege ongeveer, nu bij de tips voor kindjes vanaf 4 maanden. Ik vind de toon van het boek al heel fijn. Alle 'feiten' die ik ook in andere, strengere methoden ben tegengekomen, noemt Elizabeth Pantley ook, maar dan gekoppeld aan manieren om daar op een lieve manier naar toe te werken. In het boek van Gina Ford waar ElleNY het vaak over heeft stonden dezelfde dingen (slapen op vasten tijden, zo veel mogelijk voeding overdag geven, goede slaapassociaties aanleren, etc), maar daar vond ik de uitwerking wat rigide (bv je kind laten huilen om het iets te leren). Daar stonden ook interessante dingen tussen hoor, dat wel. Dat boek kon ik verstandelijk wel volgen, maar emotioneel niet. Maar bij dit boek vind ik het zo logisch én liefdevol. Ik ga er straks verder in lezen!
    Oh, en ik vind het ook heel fijn om te merken dat veel van wat zij schrijft ook is hoe wij het zelf ook al bedacht hebben. Dat sterkt me wel in dat ik ook een moederinstinct heb en dat ik alle 'kennis' die ik in de afgelopen maanden verzameld heb goed heb weten te vertalen naar wat fijn is voor onze lieve Ise en hoe wij ons gezinnetje willen laten functioneren. Dat is fijn om te merken!

Hier gaat het trouwens eigenlijk best goed. De laatste tijd zijn we wel enorm aan het sukkelen met nachtvoedingen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat dat uitzonderingen zijn, dat Ise het eigenlijk best goed doet. De avonden zijn weer rustiger nu we Biobim aan de bv van 19.00 uur hebben toegevoegd (flesje gekolfde bv dus).
    De nachten waren een zooitje, maar dat wijt ik nog steeds aan de naweeën van de feestdagen, het 19-weken-sprongetje, mijn mislukte (verkeerd getimede!) experiment met het laten vervallen van de late voeding en de afgelopen dagen een virusje.
    Overdag zijn we aan het experimenteren met wat voor Ise het beste werkt met slaapjes. Ze kan nu inmiddels prima wakker in bed gelegd worden en dan zelf in slaap vallen. Ook als ze weer wakker wordt kan ze vaak nog even lekker zelf spelen. Ze leert ook steeds beter langer slapen. Eerst waren het steeds slaapjes van stipt 30 minuten, vandaag heb ik haar twee keer wakker moeten maken, na 1,5 en na 2 uur! :D Ik dacht dat ze nog wel drie slaapjes nodig had, maar na vandaag denk ik dat 2 beter bij haar past. En bij het zoeken naar goede slaapgewoonten nemen we ook meteen het afwennen van het speentje mee ;)
    We zijn ook meer bezig met bedrituelen. Ik denk dat het goed is als we daar meer tijd voor nemen en (tijdelijk) ons avondprogramma op Ise aanpassen. Ze is tegenwoordig vaak vroeger moe dan we denken en dan zitten we in de knoop met ons eten. We moeten maar even puzzelen op hoe we dat gaan oplossen: zelf nog vroeger of juist later eten.
    De voedingen ga ik ook anders aanpakken. Ik zat nog steeds op 6 voedingen, en omdat ze vaak zo slecht dronk dacht ik dat ze nog lang niet toe was aan overstappen op 5. Maar vandaag bedacht ik me dat ze misschien juist slecht drinkt, omdat ze nog geen honger heeft na 3 uur... Dus vandaag 5 voedingen gegeven en dat ging prima. Hoe dom kan je zijn als mama :rolleyes:
    Al met al zijn we de laatste weken veel bewuster bezig met dagritme, eten en slapen. De tijd van 'laat maar waaien' is echt voorbij en het lijkt z'n vruchten af te werpen. Ik ga nog wel heel flexibel met 'het schema' om hoor!
    Volgende week wordt ze 6 maanden, dan gaan we met hapjes beginnen. Kunnen we wéér een nieuw schema bedenken!

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    esprit, wat naar! sterkte!

schatje, beterschap voor djayden! hoop dat t niks ernstigs is!

nog geen bericht over elle?

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Esprit, heel veel sterkte, wat een ellende!

Schatje, succes, hopelijk zijn jullie snel weer thuis met Djayden.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo meiden!

ik ben er wel hoor, alleen de hele dag druk geweest met speuren naar een andere wandelwagen voor Silke. En het is gelukt, ik heb een Koelstra Flexxo gescoord in lichtblauw voor 60 euro! Ben helemaal blij. Zaterdag gaan we hem ophalen!

@ Puck, inderdaad. En dit meisje was zooo klein. 6 pond bij de geboorte, zo klein is Silke nooit geweest! Tja die kleine kleertjes..... die zijn hier al heel lang op zolder... :(

@ Sjudith, jeetje wat sneu voor je collega. Ik heb eigenlijk niet echt iets voor haar. Maar als ik nog wat mocht tegekomen dan hoor je van me! Mooie foto's van jou en Giulia. Jeetje, wat zit jij alweer goed in je vel! Is jullie auto verleden tijd?

@ Bumba, de mura vind ik ook heel mooi, maar wel duur voor een tweede wagen. Welke kleur heb je?

@ Mik, ben erg benieuwd naar je taart voor je vader. Laat je een foto zien tegen die tijd? Gefeliciteerd met Donique haar 1/2 verjaardag!

@ Aykietje, dat klinkt wel zwaar ja. Ik hoor het heel vaak trouwens dat kindjes ineens niet meer doorslapen als mama weer gaat werken. Denk je wel een beetje om jezelf?

@ Petrabr, woehaaa! Griekenland. Heerlijk!

@ Naat, zie je al ergens iets van een tandje verschijnen? Hoe is het met je mannetje?

@ Duster, de belastingdienst, vager kunnen we het niet maken.... :rolleyes: Al tandjes te zien?

@ Delilah, fijne dag gehad?

@ Marleen, is het een beetje gelukt met je balansdag. Ken ik niet hoor, heb me vanmiddag nog vergrepen aan een lekkere chocoladereep..... Oh wat een goed nieuws over Jayda!

@ Philly, trouwt je schoonzus nou twee keer waarvan 1 keer in Tunesië?

@ rebbel, fijn dat het weer wat beter gaat met je mannetje!

@ Sjorsje, hoe is het meid?

@ Linka, wat fijn dat Jeslyn d'r voorkeurskant bijna weg is. Goed zo mama, je hebt er veel voor moeten doen, maar het heeft geholpen! :thumup:

@ Chantico, ach gut, Ise ook al ziekjes! Zielig hoor!

@ Alieke, he jakkie! beterschap voor jullie beiden! Groot gelijk dat je je hebt afgemeld, maar gauw beter worden. Laat het mannetje jullie maar goed verwennen!

@ Esprit, he jeetje wat naar! Heel veel sterkte de komende tijd!

@ Lauwie, wat mooi dat jullie het fijn hebben gehad. Hopen dat Ottilie gauw weer in haar ritme is!

@ Schatje, oh jeetje wat naar! Heel veel sterkte gewenst! Ik hoop dat we gauw positieve berichten van je mogen horen!

@ Elle/Katja, hoe is het?

Silke haar tand lijkt ook door te zetten. Mooie bult en ik meen al een puntje te zien. Silke maakt het me alleen niet erg makkelijk om in haar bekkie te kijken. Steeds die tong ervoor...

17. Chantico

Lauwie, ik had mijn vorige bericht nog aangepast (lees: er een heel verhaal bij geschreven...), maar je hebt inmiddels al weer gepost. Als je het nog wilt lezen, moet je weer even naar boven scrollen ;)

Ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat!

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, ik herken heel veel van wat je schrijft. heb nu geen tijd om er uitgebreid op in te gaan , maar dat doe ik binnenkort!

19. Chantico

We hebben Ise trouwens gisteren haar eerste zetpilletje paracetamol gegeven. In vond het wel moeilijk, het is toch een medicijn dat je in zo'n lijfje stopt. Maar ik had er zelf ook één genomen omdat ik keelpijn had en misschien had zij dat ook wel. De verhoging zakte daarna, ze sliep beter en na anderhalf uur dronk ze ook eindelijk weer zonder huilen. Gelukkig maar.

Ik moest wel even denken aan dat verhaal dat Marleen (toch?) hier gepost had over die tweeling waarbij er één gestikt was in z'n eigen slijm na een paracetamolletje. Die had er ook andere medicijnen bijgekregen, meende ik me te herinneren, maar toch moest ik er aan denken... Fijn dus, zo'n forum! ;) Ik heb het maar eerlijk opgebiecht aan m'n vriend dat ik dankzij een verhaal op het forum wat huiverig was. Hij reageerde gelukkig goed, terwijl hij soms rode vlekjes krijgt als ik 'het forum' zeg ;)

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hoi,

Jeslyn heeft nu maar 37.6, dus valt wel mee, alleen hangerig, hoesten (met speen in niet) en verkouden, gaat wel weer over, maar zielig voor kleine meisje.

Schatje, hopelijk is Djayden snel beter.

Lianne ook snel beter!

Setteke, fijn dat je buggy hebt gekocht, wij gaan denk ik voor MCLaren ivm fiets ;)

Chantico, mijn complimetnen dat je nog bv geeft en ook de reageerpoging.

Nou misschien heb ik vroeg gejuicht, ze gaat weer terug af met voorkeurshouding, is dat misschien omdat ze niet lekker is, maar ik hou in de gaten.

Deel Deze Pagina