Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey lieve meiden

@lauwie jeetje wat een mooi meisje heb je toch. en ze lijkt echt wel op Silver. als je snel kijkt denk ik dat het silver is

@austin jeetje zeg jij hebt het ook druk. en werkt ook veel

@mik ben je je kapsalon aan het verbouwen of jullie huis

@setekke gefeliciteerd met silke haar tandje

@schatje ik zou anders bij een andere gaan maar dan moet je wel een goed gevoel bij heben

@rebbel hoop dat miland snel op knapt

@sjorsje handig zo'n huishoutser

@marleen jeetje jij hebt er zin in dat de was al weg is. en fijn dat jeroen mee gaat

@Setekke weet je wat goed helpt tegen een kortslip tis van de etos het is een groenig tubetje en daarmee is ie heel snel weg. als je hem dan stuk maakt dat er op smeerd ben je er meestal met een paar dagen van af. of als het een grote is een week. het heeft iest van een herpisstik zit achol in dus kan je ook langer gebreuken

@juud arme katen

@puck je mag oliver ook sap geven. en mijn vraag is waarom een danontje ?

@forever frend tis toch niet erg als je meisje veel slaapt. is gezond groeien ze van zeggen ze ;)

@denice meis weet je wat jij moet doen. niet iedere dag je huis poetsen of eigelijk wel maar dan maandag de keuken dinsdag de woon kamer woensdag de gang en wc en badkamer donderdag de kamer van Emy en vrijdag jullie kamer

@alle meiden die last van hun was hebben qua man. gewoon niet wassen als het niet in mand zit. helpt heel goed

@miranda gezellig zo;n ruzie ben ook wel beneiuwt

@denice wat goed van je meisje

@Setteke wat een leuke foto's wat voor kinderwagen heb je nou ?

@marleen wat een leuke foto's

@juud wat een prachtige foto

@noura ken najib een beetje toen ie nog niet bekend was. ken ze broers ook wel gekk he dat je even goed zo gezelig kan praten met iemand die beroemt is. maar tis een gezellige man

@ aliekeleppink wij gaan in junie naar belgie cp en van de zomer naar italie naar de campina spiaga

@linka leuk wij gaan ook een week naar het vennebos. waneer gaan jullie

Zo ben eidelijk klaar met lezen.

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Binna, wij gaan pas in herfstvakantie naar Vennebos!

3. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wat een boel kindjes met scheve hoofdjes hebben we toch zeg! Ik weet nu al dat ik met een eventueel volgend kindje hem of haar direct in het zijligkussen leg en dat ook lang vol ga houden.
    De eerste 3 dagen is er afgewisseld van links naar rechts en daarna draaide ze goed dus mocht/moest ze op de rug. Nou dat hebben we nu dus geweten. Blijven ermee klungelen.

Duster, wat naar zeg dat je nog geen ander werk hebt zeg! Hoe is het met je mooie mannetje?

Marleen, alweer poep gezien vandaag :p

Schatje, wat heerlijk zeg, kun je morgen al naar de gyn. Een andere als die je normaal hebt?

Puck, knap van Olivier!

Dames, ik ben ook weer pissig op die vent van mij!
    Hij kwam binnen om half 7, hebben gegeten. Had weinig aandacht voor Danique of mij. Is na het eten achter zijn computer gekropen en we hebben nog geen woord gewisseld.
    Heb echt geen zin om energie in hem te steken nu. Bah!

Ik ga zo lekker mijn bedje weer in. Kan ik nog wel even tv kijken ofzo.
    Morgen gaat Danique gewoon naar kdv. Kan ik even uitrusten

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Binna, ik heb nu een Mutsaerts transaction combi. Tegenwoordig heet hij anders, maar de wagen is hetzelfde. Ik heb voor Silke nu een Koelstra Flexxo gekocht, deze: http://link.marktplaats.nl/224134150 ik gebruik nu altijd van die Compeed lipblaaspatches. Ben ik er ook veel sneller vanaf dan voorheen. Hoe was jouw dag?

@ Linka, klopt, dat zegt mijn moeder ook altijd.

@ Chantico, ja je kan het altijd proberen. Ben je al aan het afbouwen met de bv eigenlijk?

@ Schatje, nou dat is een geluk bij een ongeluk, eerder naar de gyn dan in eerste instantie gepland was. Ik zou het niet doen hoor als jullie het helmpje niet nodig vinden. Als jij nou die oefeningen met hem goed doet en die niet voorkeurskant blijft stimuleren komt het wel weer goed. Dat was hier ook zo. En jij zegt dat Djayden zijn afplatting maar klein is. Als hij dan later een volle bos haar heeft zie je er helemaal niks meer van.

@ Lauwie, ja inderdaad, Silke heeft er weinig last van gehad met die tand. Ik las dat die kleine meiden van Lique en Sjorsje met hoektanden bezig zijn, dat zijn echte venijnen.

@ Puck, jeee, wat goed van Olivier! Silke is hard aan het oefenen!

Morgen komt er iemand van een reïntegratiebedrijf.... Ben benieuwd!

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Alieke, bah bah bah van je ventje, bah! Dat is niet zo leuk, kan je niet met hem erover praten? Beterschap!

Setteke, mijn moeder en schoonmoeder en oma van Jeroen vonden al vreemd waarom ze niet op buik of zij mocht slapen, tsja......

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ settke mooi wagen welke kleur ben niet nieuwschirig hoor.
    mijn dag je was wel goed. wel weer met een inval maar wel een goei.

dat ik veel met een inval werk is minder maar de reden waarom me vaste colega er niet is is erger. haar man heeft al een tijdje steeds terug keerende kanker in zijn lever. al 2 keer geopereerd. en nu is het weer terug en zit het ook in ze lies en is het waarschijlijk niet meer te operenen

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die Mutsaerts bedoel je? Aquablauw. Die Koelstra is lichtblauw.

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hoihoi!

Wilde jullie ff een fijne avond wensen! Heb totaal niet teruggelezen, jullie hebben over de 25 pagina's volgekletst, hihi! Moet haast wel een gekakel van jewelste zijn geweest tijdens de meeting, gezellig!

Ben weer aan het werk vanaf vandaag na de vakantie, drukdruk dus weer.. ben haast al weer toe aan vakantie, haha!

Nou, fijne avond allemaal en tot snel!

Xx

9. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Even een kort berichtje,...

Philly bedankt voor het berichtje, als ik één van de dagen tijd heb zal ik de lijst even aanpassen, maar heb nu even geen zin.

Als er iemand die wat meer tijd heeft en die de lijst wil bijhouden laat gerust een berichtje. Ik heb een heel excel bestand gemaakt waarbij alles mooi is bijgehouden, dus als je tijd hebt en je kan overweg met excel laat dan maar iets weten, niet dat ik het niet wil doen hoor, maar ik kan het enkel in het weekend en ik weet niet of jullie zo lang kunnen wachten.

Verder ben ik nog steeds aan het wennen aan het ritme, ben na een werkdag moe ik zou altijd om 20 uur bed in kunnen kruipen.

Ik lees af en toe eens bij maar reageren lukt niet meer...

Ik wil je nog wel mijn familie doorgeven, ook een beetje ingewikkeld:

Mijn kant:
    Mama (60 jaar) Papa (overleden, normaal 64)
    Halfus 40 jaar, getrouwd en een dochter van 15 (andere papa, mama is ervan gescheiden)
    Halfzus 37 jaar, getrouwd, drie zonen, 16 en tweeling 12 (nog een andere papa, hij is overleden)
    Dan ik, 33 jaar, getrouwd en een zoontje ;)
    Broer 29 jaar, getrouwd, zoontje van 9 maanden (zelfde mama en papa als ik)

mijn mans kant, iets simpeler ;)
    Mama (54 jaar) papa (53 jaar)
    Zus 30 jaar getrouwd: aan het oefenen voor kindjes

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @linka wat een supper foto's

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nee :oops: . Vorige week had ik een emo-dip en verlangde ik echt naar afbouwen. Nu voel ik me weer veel beter en wil ik het opeens niet meer. Alle potjes die we hebben om bv in in te vriezen zitten in de vriezer, dus als ik meer kolf dan Ise op drinkt, dan kan ik het nergens meer laten. Dat is onhandig, maar ook wel een psychologische boost: blijkbaar heb ik ruimschoots op dit moment :D M'n vriend snapt het allemaal niet meer zo. Vorige week nog tranen omdat ik er zó aan toe was van de verantwoordelijkheid af te zijn en nu een kribbige 'waar bemoei je je mee' als ie vraagt waarom ik nou toch weer ga kolven terwijl we nog zat in de vriezer hebben.
    Ik weet het allemaal niet meer. Ik neem het maar zoals het komt, dag voor dag. Nu voelt het alsof ik het nog wel even kan en wil volhouden...
    Het is toch wel fijn intiem, je kindje voeden. En op sommige momenten héél gemakkelijk om altijd eten bij je te hebben en even aan te kunnen leggen.
    Maar ik durf je niet te voorspellen hoe ik er volgende week over denk hoor... :rolleyes:

Binna, hoe gaat dat bij jou op je werk: spelen jullie met de kindjes? Vaak als ik Ise haal of breng zitten alle grotere kindjes aan tafel en zijn ze met een hapje bezig. Het lijkt wel of ze de hele dag eten. Maar vanmiddag kwam ik na het eten. Alle kindjes lagen in box / wipstoeltje of kropen / liepen rond. Het was heel stil in de ruimte, de kindjes lachten niet, kletsten niet, speelden niet met elkaar. De ene leidster zat in de schriftjes voor de ouders te schrijven, de andere was aan het opruimen. Maar toen die klaar was, ging ze niet met de kindjes spelen. Ze ging aan een tafel zitten en met die andere leidster praten over een kindje dat aan het huilen was in een box. Er over praten ja, ze ging er niet eens even heen :confused: Leuk spelen met de kindjes deed ze ook niet, terwijl er genoeg leuk bezig waren. En terwijl ik er dus rond liep. Ga je dan niet even extra je best doen als leidster? Ik was er denk ik wel een kwartier en ik heb ze twee keer iets tegen een kindje zien zeggen, omdat dat kindje ze iets kwam laten zien... :rolleyes: Ik krijg er niet echt een warm gevoel bij. :cry: Of is dat normaal, dat je aan het eind van een dag (het was 15.45 uur, niet eens heel laat dus) helemaal op bent en geen energie meer hebt om te spelen? Of is het niet je taak om te spelen, maar ben je er vooral om te verzorgen?
    Ik vraag het maar even, want ik weet gewoon niet of ik me er stom over moet voelen of dat het normaal is. Ise had het verder wel naar haar zin in haar wipper met een speelboog over zich heen. In het schriftje stond ook 'ze kan goed zelf spelen'. Tja, betekent dat dat ze helemaal geen aandacht krijgt van de leidsters?
    ('s Ochtends lag er ook een kindje te krijsen in z'n bedje. 'Die is zich in slaap aan het huilen', zeiden ze. Ik durfde bijna niet te vragen of Ise dat ook wel eens deed daar. Ze zeiden van niet...)

14. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Nog even snel een berichtje en dan naar bed, moet morgen ook weer aan het werk.

Volgens mij is de ruzie van Joëlle weer opgelost hoor.
    Ze mag in ieder geval wel weer op het kinderfeestje komen.
    Wat kan je het toch moeilijk hebben als je 7 jaar bent.

Heb net wel even alles terug gelezen maar volgens mij niet heel veel bijzonders gelezen.

Leuke foto van Linka

Olivier kan draaien, goed zo OLIVIER

Binna was ook weer aanwezig. ha ha

Schatje, super dat je nu morgen al naar de gyn. mag.
    Succes.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Miranda, fijn dat de ruzie weer is bijgelegd. Wat is de wereld toch anders voor een 7-jarige, hè?! Het lijkt met wel heftig om zo ruzie te hebben. Vind Joëlle het ook heftig, of is het voor haar niet heel emotioneel? Ik kan me nog een ruzie met een vriendinnetje herinneren toen ik klein was: m'n hele wereld stortte in...

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Chantico, ik begrijp je heel goed, mijn overburen hebben dit meegemaakt en ze hadden geen goed gevoel dus mijn andere buren zei dat ze goede gastouder hebben (tegen mij ook maar is beetje verweg is lastig voor mij) en zijn naar toe gegaan, ja hoor, ze zijn tevreden. Ik heb ook liever een gastouder dan KDV, maar ik weet het niet of het anders is bij Binna ;)

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ze was tussen de middag eerst wel een beetje teleurgesteld.
    's Middag kreeg ze toch te horen dat ze wel mocht komen en dus heeft ze heerlijk gespeeld (wel met een ander vriendinnetje hoor).
    Maar ze is op het moment een behoorlijke lastige meid hoor, kan dus best zijn dat ze zelf de aanstichter is van de ruzie.

Zo en nu ga ik naar bed.
    Weltrusten meiden.

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goede avond meiden! Hier even snel een berichtje... Heb wel een beetje over jullie berichtjes gelezen met 2 moeie ogen maar weet niet alles meer hoor!

Wesley zit helemaal niet lekker in z'n vel, weer verhoging en amper geslapen vandaag, huilerig/hangerig dus ik ben inmiddels ook wel een beetje op! Ben net met 'm gaan douchen en mijn hubbie geeft 'm de laatste fles nu en dan maar naar bed!

@ Denice, dat is echt zo'n mannen actie grrrrrrrrr! Zou ik ook niet tegen kunnen hoor! Mijn man smste vaak op het moment dat ik 'm thuis verwachtte dat hij later was, tja... Daar hebben we niks aan natuurlijk!

@ Alieke, ook al zo'n gezellige vent :( hopelijk kun je morgen een beetje bijkomen als Danique naar het kdv gaat! Beterschap meis!

@ Chantico, ik kan me best voorstellen dat je borstvoeden soms vermoeiend vindt en dan even in een dip komt maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om los te laten als het weer beter gaat! Het is ook wel erg bijzonder natuurlijk! Volg lekker je eigen gevoel ook al is het de ene dag linksom en de andere dag rechtsom! Als je er echt klaar mee bent dan weet je dat wel!

@ Linka, wat een leuke foto's! Echt wat ziet ze er superschattig uit!

@ Setteke, van jou zag ik ook leuke foto's voorbij komen!

@ Marleen, van jou zag ik ook leuke foto's voorbij komen!

@ all, zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai! Ik wens jullie allemaal een goede nacht en ik zeg tot morgen! Ben beetje boel moe :(

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Oh ja, Miranda, wat fijn dat de ruzie is bijgelegd ;) :)

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hi chantico,
    eindelijk ff de tijd om rustig te reageren op je bericht.
    ik vond het net als jij heel fijn om te lezen dat ze heel liefdevol schrijft over hoe je kindje kunt leren slapen, maar tegelijk wel vindt dat je wel na moet streven dat ze het zelf kunnen. dus wel gericht op zelfstandigheid.
    en ik merkte ook dat ik instinctief al heel veel dingen zelf zo aanpakte net als jij. dat deed me ook goed. (wat schrijf je dat trouwens lief!)
    en als laatste vond ik het fijn om te lezen dat het hier helemaal niet zo slecht gaat. verhalen over kinderen die elk uur wakker worden bijv of nooit in hun eigen bed slapen.

hoe ziet jullie avond er nu uit dan? op welke tijden drinkt ze? en maakte je haar wakker voor een voeding 's avonds? en wat gaat er dan 'mis' als je dat niet meer doet?

hier ging het slapen ook erg goed, maar sinds het weekend is ze huilerig rond de voedingen en het slapen. (gezellig want dat zijn op werkdagen ongeveer de enige tijden dat ik haar zie).
    ik denk dat het een tandje is of naweeen van de drukte van het weekend weg. ik vind het daarom ook fijn dat ze schreef dat als het stappenplan van steeds zelfstandiger slapen niet lukt, je weer een stapje terug doet. er zal wel een reden zijn dat ze niet lekker in haar vel zit en als dat weer over is, zal het wel weer beter gaan.

onze avondvoedingen is ook een beetje zoeken. ik voed op verzoek voor zover dat lukt met mijn werk. als ik thuis kom voed ik om ongeveer 17:45u, daarna wil ze even slapen, meestal een half uurtje, dan is ze even wakker (ongeveer een half uurtje) en dan wil ze weer drinken voor de nacht en naar bed. maar om 19u heb ik natuurlijk nog geen voeding voor haar en ze wil geen flesje. door het avondritueel een klein beetje te rekken (bijv door haar in bad te doen), voed ik dan om half 8 en dan sliep ze door tot de volgende ochtend.
    vandaag is ze na dat slaapje van begin van de avond niet meer wakker geworden (net als vorige week een keer, ligt ze dus in haar spijkerbroekje in bed). dus ze zal vannacht nog wel weer willen drinken en dan morgenochtend waarschijnlijk weer vrij vroeg wakker zijn. ik heb haar eigenlijk maar een paar keer 's avonds rond 11 u wakker gemaakt voor een voeding en had niet het idee dat ze daardoor 'snachts minder vaak wakker werd, dus ik laat het maar weer aan haar wanneer ze wil drinken.
    het zou wel lekker zijn als ze weer iets later ging slapen zodat ze niet om 5.15 wakker werd (ze gaat daarna wel weer slapen hoor, maar dat duurt iets langer). maar ik vind het ook niet echt een optie om haar 's avonds wakker te maken of op te houden als ze moe is. zeker niet als ze toch al huilerig is.

overdag slaapt ze nog na elke voeding. meestal 1x 1,5 tot 2 u en verder 30 tot 45 min per keer. tijdens de voeding begint ze in haar ogen te wrijven en meestal leg ik haar vlak daarna weg. ze speelt vaak met haar speen (nog een reden om dat af te willen bouwen), waardoor ze haar op het kdv inbakeren. dat helpt hier ook wel bij het in slaap vallen, maar daar moeten we natuurlijk ook een keer mee stoppen.

hoe ziet jullie slaapritueel eruit? en gaat het goed zonder speentje? hebben jullie een ander ritueel voor overdag en 's avonds?

ik wil eigenlijk de methode nog een keer goed uitvoeren, dus echt beginnen met observeren en een persoonlijk plan maken. nu pik ik er hier en daar wat uit, wat ik toepas (of deed ik dat al maar nu net iets anders).

word je schema heel anders van de vaste voedingen? ik denk dat ik voor de 2e voeding (rond half 12) fruit ga geven en de voeding van kwart voor 6 ga beginnen met groente, bij voorkeur bij ons aan tafel (rapley). ik ga de voedingen dus in het huidige schema inbouwen denk ik. overigens moet ik een oplossing bedenken voor 2x per dag voeden op het kdv (gaat nu nog goed op mijn werk, maar weet niet hoe lang ze relaxt blijven) dus ik ga wel overleggen met het cb over een schema waarbij ik bij voorkeur nog maar 1x tussen de middag hoef. dat kan natuurlijk betekenen dat ze de groente juist in de middag krijgt ofzo. maar misschien drinkt ze tegen die tijd wel weer uit een fles of een beker...

wel grappig dat wij volgens mij wel op één lijn zitten, dezelfde ideeen hebben over opvoeden, bv, huilen&slapen, etc.
    ik heb ook het boek van supernanny. is op zich wel verder van mijn bed, maar ook wel handig om me nu bijvoorbeeld al aan te leren dat ik niet vraag óf we iets gaan doen, maar zeg dát we iets gaan doen. (ik klets de hele dag tegen haar :) )

nou ik ga snel slapen, want het zal nog wel druk worden vannacht :rolleyes:
    en morgenochtend naar de tandarts :cry:

Deel Deze Pagina