Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    binna, ja grappig he, dat ze zo op elkaar lijken. wat naar van je collega! dat vertelde je al tijdens je verlof, toch? ook naar voor jou.

linka, grappige foto van jeroen en jeslyn! allebei een drankje :)

chantico, ik ben 2x per dag op het kdv en vind het er elke keer anders. de ene keer zijn ze heel lief met de kleintjes aan het kletsen, knuffelen of spelen. de andere keer krijst er een kindje in het slaapkamertje al vanaf dat ik binnenkwam tot nadat ik gevoed had (zeker een kwartier) en dan bedoel ik niet jammeren maar echt hard huilen. (ze zeggen dat ottilie dat niet doet. ik hoop het echt.) maar ze waren niet druk en gingen er toch niet heen, pas na een hele tijd.

maar meestal zijn ze echt lief, ook voor de moeilijke kindjes...

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Heej meiden!

Heb me net ziek gemeld :(, flinke keelontsteking!
    Voor Angelo wel lekker want kan amper praten :)

Wel balen...vrijdag tm ma staat een weekend weg gepland....mar nu heb ik 39.4 koorts :rolleyes:

Lig nu in bed met de laptop :)

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    goedemorgen

ik kom zo nog ffies hierheen.
    moet me eerst nog ff uit bed kunnen takelen en emy in bad doen :D

juud beterschap !

totzo !

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Juud beterschap!

Hier op het kdv is het eigenlijk ook altijd heel rustig. Als ik Danique op kom halen ligt ze vaak te slapen of te spelen. Heb haar gelukkig nog nooit horen huilen daar. Ze zit meestal lekker te spelen en te lachen naar de leidsters.
    Het is wel veschillend wat de leidsters doen. Soms zijn ze lekker aan het knuffelen met een kindje, soms aan het spelen, maar ook soms aan het opruimen. Ik denk dat het per kdv erg verschillend is.

Danique is weg naar het kdv. Ik heb het huis voor me alleen. Het liefst kroop ikn og even mijn bedje in, maar mijn ouders komen zo. Ga dus even proberen de was te sorteren. Dan neemt mijn mams het vast zo wel mee naar huis om te strijken ;)

Ik voel me ietsje beter moet ik zeggen. Nog niet helemaal geweldig, maar heb het gevoel dat het de goede kant op gaat. Gelukkig maar!

Fijne dag!

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

@ Duster: Hier gaat het wel goed hoor! We gaan weer rustig aan de leuke kant op en ik hoop dat dat zo blijft! Medicatie afbouwen is fijn! Hopelijk vind je thuis ff je rust en daarna een andere leuke baan! Ik ben nu al een paar weken thuis en mijn dagen vliegen alsnog voorbij (mede door mijn zp verslaving :))!

@ Linka: He bah, 2weken late dienst is wel erg saai!

@ Puck: Goed gedaan Olivier!

@ Schatje: Jippie naar de gyn! En wat het helmpje betreft blijf ik het maar vreemd vinden...

@ Alieke: Hier precies hetzelfde met op de rug/ zij liggen. Nou sliep Jasper ook niet op zijn zij, maar ik heb er wel spijt van dat ik niet eerder met dat kussen aan de slag gegaan ben, want toen deed hij het wel.
    Heb jij daar ook zo'n hekel aan als hij zo doet. Jeroen ging maandag de hele avond achter de computer en gisterenavond naar de band, erg gezellig, maar ja...

@ Setteke: Nou ik ben benieuwd! Is het een soort intake of gaan ze gelijk over een baan beginnen?

@ Linka: Samen aan een pilsje :)

@ Miranda: kinderfeestjes zijn natuurlijk wel heel erg belangrijk op die leeftijd!

@ Juud: He bah, ff snel opknappen hoor!

------------------------------------------------------------------------------

Nou dit mijn actie weer even. Ik ga Jasper maar eens uit bed halen, de slaapkop! Thomas stond vanmorgen voor 7u al te roepen naar me, pff! Een voordeel is dat ik al gedoucht en aangekleed ben en Thomas ook bijna (hij wil geen broek aan...).
    Vanmorgen naar m'n oma, op de koffie, en daarna over de markt.

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goedemorgen meiden! Ik ben op m'n werk dus ik zal er weinig zijn vandaag...

@ Alieke, probeer nog maar een beetje bij te komen vandaag!

@ Juudje, ook al ziek :( hopelijk kun je het weekend nog mee dan!

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Mar..naar de markt :D leuk! Lekker koekkruimels halen :)

@ Delilah...lig nu in bed...
    Had ik net mijn leidinggevende aan de lijn, lijkt wel verdomme of ze me niet gelooft :(

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Dat is altijd rot als ze je niet geloven :( Ik kan het ook nooit uitstaan als ze raar doen aan de telefoon als je je ziek meldt, alsof je dat voor je lol doet?!

Nou beterschap!

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Goedemorgen

@marleen, idd, het is ook erg lang, leuk he die foto! Hihi!

@Juudje, beterschap

Ik laat Myrna vandaag thuis, het is maar halve dag, maar ze heeft vannacht heel erg gehoest en overgegeven.

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goedemorgen!

@puck: jeej! wat goed van olivier! :D

@miranda: gelukkig is de ruzie weer bijgelegd! ;)

@judith: beterschap!

@linka: leuke foto's!

zijn er hier al meer beepjes die zelf hun fles vast houden met het drinken? ik zag dat bij jeslyn! Milan pakt de fles wel vast, maar laat hem los zodra hij in zijn mond zit! :)

milan had gister avond geen koorts meer en vanmorgen ook niet, dus ik hoop dat hij ervan af is! wel is hij nog erg verkouden, dus weer een onrustige nacht gehad omdat hij veel moest hoesten.

liefs rebbel

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Kom alleen even zwaaien. We gaan nog een poging wagen om te zwemmen. Hoop dat Matthijs het al wat leuker vindt.

Tot vanmiddag!

Groetjes Silvia

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    goedemorgen meiden!

ik duik zo nog mn bed even in! gister lag ik er ook op tijd in! sliep om kwart over 10! jippie! was zo lang geleden. de laatste weken was het elke x 12 uur. en daar begon ik echt van te balen. dus het was gister heerlijk.
    gister ook wat over schema's gelezen. Willen jullie eens meekijken? Wat vinden jullie hiervan?
    7.30: wakker en in wipper meekletsten tijdens ons ontbijt
    8.00: verschonen - borstvoeding - spelen
    9.15: naar bed
    10.45: wakker - omkleden (evt.badje)- spelen
    12.00: borstvoeding gecombineerd met flesvoeding- spelen
    13.00: naar bed
    14.45: wakker - spelen enzovoort
    16.00: fles
    17.00: naar bed
    18.15: wakker (hier maak ik haar wakker door de lamp in de hal aan te doen)
    19.30: borstvoeding en slapen!

Nu ga ik zaterdag beginnen met een hapje. En dan wil ik het schema iets anders hebben. Dit ging gister ook prima. Is dit wat:
    8.00: voeding
    8.30: slapen
    10.00: wakker - fruithapje - spelen
    12.00: fles
    13.00: slapen
    14.45: wakker
    16.00: groentehap en aanvullen met flesvoeding
    17.00: naar bed
    18.00: uit bed
    19.30: borstvoeding en naar bed

Gister ben ik bij cb geweest. En zij hadden de instelling dat ik zelf maar wat moest gaan proberen. dat vind ik op zich geen probleem, alleen nu kwamen er gister heel wat vragen naar boven! zoals: het groentehapje. zij had het erover om die rond de voeding van 4 uur te doen. dus eerst groentehap en daarna nog de fles, zodat ze genoeg heeft. Maar ik zou graag willen dat ze in de loop van de tijd gewoon met ons haar groentehap gaat eten. maar dat zou dus rond 18.00 uur zijn. Dat kan ook aangepast worden naar half 6. maar dan zou ze net haar fles op hebben. en normaal gesproken slaapt ze dan.
    sowieso duur het groentehapje nog wel even. eerst wil ik fruit laten wennen en kijken hoe ze erop reageert. wanneer zijn jullie 2 dingen gaan geven?

Oei... alleen maar ego! en dan zo;n lang bericht! Sorry meiden!

Aykietje, ik kan me voorstellen dat je het nogal druk hebt en dat je dan het overzicht aan iemand anders wil geven. Alleen ik ben niet zo handig op deze site met quoten enzo...

Zo sjudith, goed te pakken dus! even flink uitzieken en hopelijk kan je dan het weekend weg!

Kdv: tja, daarom heb ik het er niet zo mee... Ben blij dat ik hier beide oma's heb die graag op willen passen en aan wie ik het hen ook echt toevertrouw. mijn vriendin werkt op een kdv en zij zegt zelf ook: als ik ooit kinderen krijg, zal ik ze niet zo snel naar een kdv doen. maar ja, dat is ieder z'n ding natuurlijk.

Miranda, schattig he zulke ruzietjes. maar het kan ook echt best heftig zijn merk ik op school... echt erg soms! :( maar gelukkig is het inmiddels weer goed en heeft ze een feestje in het vooruitzicht!

Alieke, ook nog ziek dus. Gelukkig knap je wat op!! wat irritant van je man zeg!! zulke dingen zijn zo vervelend. ik weet precies wat je voelt. maar waarschijnlijk snapt hij er niets van! maar daarin zijn mannen echt anders dan vrouwen. en je moet het hen echt zeggen!! dat heb ik hier ook al zo vaak meegemaakt. maar ja, dat weet ik inmiddels, dus moet ik daar even rekening mee houden.

Ik ga nog even slapen! :oops: (maar het mag van de dokter ;) )

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ohh Rebbel, Jeslyn kan echter niet vasthouden maar op die avond was gewoon puur geluk! Dus ze kan echter nog niet hoor ;)

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Myrna, beterschap joh! en hopelijk knap je snel op! :D

Rebbel, ja Hanne kan het hier wel. maar doet het niet altijd. Sowieso krijgt ze maar 1 of 2 flessen per dag. en de ene keer pakt ze het zelf en de andere keer ligt ze heerlijk ontspannen bij me. De ene keer schiet de fles los en de andere keer houdt ze hem goed beet. dus tja, heel verschillend dus!

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb helemaal geen moeite met het kdv ?! Wesley heeft het daar prima naar z'n zin, de leidsters zijn allemaal gek met hem en als ik 'm kom halen ligt hij meestal lekker te slapen, te spelen of te knuffelen. Hij vindt het leuk om al die wat grotere kindje voorbij te zien komen en hij wordt goed verzorgd, daar ben ik wel van overtuigd!

Als ik 'm kom halen weten ze altijd allemaal precies te vertellen hoe z'n dag is gegaan, wanneer en of hij goed heeft geslapen. Toch pakken ze nog altijd hun papieren erbij om de dag door te nemen en ik heb een mapje die steeds heen en weer gaat waarin staat wanneer hij heeft gedronken/geslapen/op welke tijden hij is verschoond etc.

Als hij een dag heeft dat hij graag alleen maar op schootje wil zitten dan geef ik daar thuis vaak wel aan toe maar op het kdv had hij laatst ook zo'n dag en dan doen ze dat ook wel maar er zijn ook momenten dat ze daar geen tijd voor hebben en hij dus niet z'n zin krijgt en moet leren zich zelf te vermaken en dat is iets wat ik ook wel goed vind.

Mijn schoonzus werkt al jaren op het kdv en haar 2 kinderen gaan er ook gewoon heen dus zo zie je maar dat het voor iedereen anders is! Het liefste heb ik gewoon dat ik of mijn man thuis is bij 'm maar op de 2 dagen dat dat niet kan vind ik het prima dat hij naar het kdv gaat!

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    zo, ben weer wakker! kleine 3 kwartier geslapen! maar alleen maar gedroomd, over Hanne in een maxi cosi en sneeuw... Het sloeg allemaal nergens op!
    zit nu aan de koffie!

Delilah, ja, ik weet wel dat andere het heel goed hebben op het kdv hoor! maar ik zou er zelf persoonlijk niet kunnen. maar zoals gezegd: ieder z'n ding!

17. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    arri: wij zijn eerst begonnen met fruit en later groenten en fruit. fruit geven wij rond 11 uur en groenten rond 18:00. wij willen ook graag straks samen eten rond 6 uur vandaar. fles krijgt hij om 7:30/12:00/16:00/19:30

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Arri, dat is inderdaad een vreemde droom hahaha...

Ik had van te voren ook gedacht dat ik moeite zou hebben met het kdv en het was niet mijn eerste keuze als oplossing voor de dagen dat ik werk maar nu kijk ik er dus heel anders tegen aan.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ arri, kan je niet helpen wij hebben geen schema :rolleyes:

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij mochten groenten en fruit geven. smorgens rond de klok van 10 fruit, en eventueel borst erachteraan
    en smiddags rond 15.00 groente ook weer eventueel gevolgd door borst.
    ze adviseren om 15.00 omdat het anders al gauw te laat word en sommige kinderen zijn dan te moe. voor anissa is het nog best inspannend om te eten, ze moeten hele andere bewegingen maken met hun mond. en als ze te moe is gaat ze huilen
    ik geef haar liever voor dat wij eten want het neemt nog best wat tijd in beslag
    met de tijd verschuiven de tijden, en over een paar maanden zitten ze al gauw rond etenstijd met hun groente

ze slaapt nu nog, vanmorgen om 6 uur heeft ze wat gehad
    maar ga haar zo maar wakker maken

juudje beterschap

vervelend als je een onrustig gevoel bij een kdv hebt. ik denk dat je op je gevoel moet afgaan, tenminste als je de luxe hebt te kunnen kiezen op meerdere mogelijkheden

heb trouwens van de week goed gescoord in de uitverkoop.
    alles fors afgeprijsd en voor het volgende jaar al 2 superleuke jasjes gekocht voor anissa, mc gregor en no-no. ze kosten bijna niets, en dan neem je ze allebei maar mee

was gister trouwens in een heel duur winkeltje, truitjes van 150 euro! :confused: een compleet setje afgeprijsd nog 75 euro, heb dat toch maar voorbij laten gaan

Deel Deze Pagina